search
menu

کوه‌های مینیاتوری چابهار

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از کوه های مینیاتوری چابهار را پیشنهاد می کنیم؟
چگونه به کوه های مینیاتوری چابهار برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به کوه های مینیاتوری چابهار
هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به کوه‌های مینیاتوری چابهار
کوه‌های مینیاتوری چابهار به کوه‌های مریخی ایران معروف‌اند. این رشته‌کوه که به رنگ سفید و طوسی است حدود ۴ تا ۵ میلیون سال قدمت دارد. شاید برایتان جالب باشد که وقتی نور خورشید در روز جابه‌جا می‌شود، رنگ کوه‌ها هم تغییر می‌کند. نکته جالب دیگر این کوه‌ها این است که ارتفاعشان متفاوت است. مثلاً برخی ۵ متر و برخی دیگر تا ۱۰۰ متر ارتفاع دارند. این کوه‌ها نوعی بدبوم هستند که به علت فرسایش به وجود آمده‌اند. یکی از شگفتی‌های این کوه‌ها مواد اصلی تشکیل آنهاست که ترکیبی از بقایای بدن جانداران دریایی همچون ماهی‌ها و سخت‌پوستان به همراه ماسه و خاک رس است.
درواقع این کوه‌ها ادامه رشته‌کوه زاگرس‌اند. برخی زمین‌شناسان فسیل‌هایی از حیوانات دریایی کشف کرده‌اند که نشان می‌دهد زمانی این کوه‌ها زیر آب بوده‌اند. به دلیل فرسایش کوه‌ها به‌وسیله باد و باران، شاهد دندانه دندانه بودن کوه‌ها هستیم. لازم به ذکر است که شیارهای این کوه فارغ از هرگونه پوشش گیاهی است. در کنار لذت از زیبایی‌های چابهار، می‌توانید طعم بی‌نظیر غذاهای محلی مثل قلیه ماهی، پکوره، شیلانچ، مربای خرما، حلوای خرما، میگو پلو و سبزی پلو با ماهی را امتحان کنید. فراموش نکنید که در سفر به چابهار، ادویه و صنایع دستی سوزن‌دوزی بلوچی بخرید.
ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته
• افق وسیع آسمان این منطقه
• امکان رصد هم‌زمان ۱۴ صور فلکی
• بهشت صخره‌نوردی به دلیل سخت بودن کوه‌ها
• امکان شترسواری دور تا دور کوه‌ها
• پوشش جانوری متنوع مثل عقاب دشتی، فلامینگو و پرنده تیپو
کوه‌های مینیاتوری چابهار

چرا بازدید از کوه های مینیاتوری چابهار را پیشنهاد می کنیم؟


برای علاقه‌مندان به ستاره‌شناسی، سفر به چابهار می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های رصدشان باشد. امکان رصد هم‌زمان چند صورت فلکی، بسیار جذاب است. اگر به صخره‌نوردی علاقه دارید، کوه‌های مینیاتوری یکی از گزینه‌های روی میز شماست. به طور کلی چابهار شهری است پر از دیدنی‌های شگفت‌انگیز که هر انسانی را به حیرت وامی‌دارد. کوه‌های مریخی خوراک عکاسان است. همچنین چابهار پر از سواحل بکر و زیباست.
چابهار شهری گرم و خشک است. بهترین زمان سفر به این شهر پاییز و زمستان است. اوایل فصل بهار نیز می‌توانید به این بهشت جنوب شرق ایران سفر کنید. اگر می‌خواهید تابش مستقیم نور خورشید شما را اذیت نکند، سفر مارکت به شما پیشنهاد می‌کند که صبح زود یا عصر از کوه‌های مینیاتوری بازدید کنید.

چگونه به کوه های مینیاتوری چابهار برویم؟


برای این کار باید از چابهار خارج شوید. وقتی به ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری چابهار به سمت بندر گواتر می‌رسید، کوه‌های مینیاتوری را می‌بینید. در واقع این جاده یکی از زیباترین جاده‌های استان سیستان و بلوچستان است. تالاب صورتی لیپار از یک طرف، کوه‌های مخروطی مینیاتوری از طرف دیگر در کنار درختچه‌های بیابانی چشم هر بیننده‌ای را نوازش می‌کنند. برای رزرو بلیط ارزان هواپیما به مقصد چابهار، به سایت سفرمارکت بروید.

جاهای دیدنی نزدیک به کوه های مینیاتوری چابهار


تالاب لیپار یکی از شگفتی‌های طبیعت ایران است که به‌خاطر رنگ صورتی‌اش در جهان معروف است. وقتی ۱۵ کیلومتر از چابهار به سمت بندر گواتر فاصله گرفتید، با تالابی روبرو می‌شوید که تنها نمونه از آن در جهان است که یکی از شورترین آب‌های جهان به شمار می‌رود. در کنار تالاب بازارچه‌ای سنتی است که زنان بلوچستان صنایع دستی خود را آنجا می‌فروشند. سوزن‌دوزی بلوچی را از دست ندهید.
روستای تیس در ۵ کیلومتری چابهار قرار دارد. این روستا که حدود ۲۵۰۰ سال قدمت دارد، یکی از مهم‌ترین بنادر ایران و مهم‌ترین بندرگاه مکران بوده است. اما امروزه به‌عنوان روستایی ساحلی با جاذبه‌های گردشگری میزبان مسافران است. گورستان جن تیس، مسجد جامع تیس، مجموعه غارهای بان مسیتی، قلعه پیروز گت، قلعه انوشیروان، آرامگاه سید غلام رسول، قلعه پرتغالی‌های تیس و بندر صیادی تیس از جاذبه‌های بی‌نظیر این روستا هستند.
تلگراف‌خانه انگلیسی‌ها یکی از جاهای دیدنی چابهار است. در واقع این ساختمان تاریخی یکی از قدیمی‌ترین تلگراف‌خانه‌های ایران است که بنای آن را انگلیسی‌ها در اواخر دوران قاجار ساختند. این ساختمان یکی از قدیمی‌ترین بناهای مدرن چابهار است. معماری منحصربه‌فرد این بنا باعث شد که در سال ۱۳۷۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسد.
غاربان‌های مسیتی به غارهای سه‌گانه تیس معروف هستند. این غارها در ۵ کیلومتری روستای تیس در دامنه کوه‌های شهبازند قرار دارند. درواقع یکی از غارها طبیعی و دوتای دیگر مصنوعی است. در زبان بلوچی بان به معنی مرد خداپرست و مسیتی به معنی پرستشگاه است. بومیان این منطقه می‌گویند که این غارها درگذشته پرستشگاه یا مکانی برای ذبح بوده‌اند که تشریفات مذهبی در آنها انجام می‌شده است. در جلوی این غارها یک سکو وجود داشته تا اعمال مذهبی بر روی آن انجام شود. این غارها حدود ۲۵ متر از سطح زمین ارتفاع دارند.
پلاژ ساحلی تیس یکی از جاهای دیدنی چابهار است که سفرمارکت پیشنهاد می‌کند حتماً بروید. اگر می‌خواهید در عمق کم شنا کنید یا شنا بلد نیستید و می‌خواهید راه بروید، پلاژ ساحلی تیس بهترین گزینه پیش روی شماست. همچنین می‌توانید از تفریحات دریایی همچون قایق‌سواری، جت اسکی در هوای بی‌نظیر چابهار لذت ببرید. پیشنهاد می‌کنیم نوشتار راهنمای سفر چابهار را پیش از سفر بخوانید.
کوه‌های مینیاتوری چابهار

هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به کوه‌های مینیاتوری چابهار


اولین گزینه برای اقامت در کوه‌های مینیاتوری کمپینگ است. به دلیل آسمان زیبای چابهار و امکان رصد ستارگان، عده زیادی از طبیعت دوستان، شب را زیر آسمان سپری می‌کنند. البته که مجتمع گردشگری کوه‌های مریخی همان نزدیکی است و می‌توانید شب را آنجا بگذرانید.
فاصله تا اقامتگاه بوم‌گردی رمین: ۳۰ کیلومتر
این اقامتگاه ظرفیت پذیرش یک خانواده را دارد که می‌توانید از ساحل زیبای بندر رمین استفاده کنید.
فاصله تا اقامتگاه بوم‌گردی در بلوچ: ۵۰ کیلومتر
اینجا یکی از خاص‌ترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی در چابهار است که می‌توانید در کلبه‌های کپری همچون بلوچ‌ها اقامت کنید.
فاصله تا اقامتگاه بوم‌گردی کلبه ساحلی گواتر: ۵۸ کیلومتر
این اقامتگاه در نزدیکی خلیج گواتر است که می‌توانید از خلیج گواتر و جنگل‌های حرا نیز دیدن کنید.
همچنین می‌توانید برای اقامت به هتل‌های شهر چابهار بروید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است