search
menu
بندرعباس keyboard_arrow_down close

بندرعباس

hotel
هتل های بندرعباس ۱۵

درباره بندرعباس

بندرعباس مرکز استان هرمزگان ایران است. بندرعباس یکی از تاریخی‌ترین و مهمترین بندرهای ایران و خلیج فارس به شمار می‌رود. بندر عباس به جز آنکه مهمترین و بزرگترین بندر ایران است، از نظر گردشگری نیز جذابیت زیادی دارد و از یک سو به کوهستان و از یک سو به خلیج فارس می‌رسد.

تاریخچه بندر عباس


بندر عباس احتمالا از دوران هخامنشیان به عنوان یک بندر و یک مرکز بازرگاینو بخشی از راه آبی که ایران را به شرق آسیا و شمال آفریقا متصل می‌کرده است مورد استفاده بوده. بندر عباس در گذشته با نام بندر گمبرون شناخته می‌شده است. در زمانی که پرتغالی‌ها این منطقه را تحت اشغال داشتند، نظامیان صفوی در زمان شاه عباس صفوی توانستند این بندر را از دست پرتغالی ها خارج کنند و از آن زمان نام این بندر به بندر عباس تغییر کرد.
بندرعباس

جاهای دیدنی بندرعباس


بندر عباس شهری است که دارای طبیعت ساحلی و ویژه‌ای است و مناظری شگفت‌انگیز از خلیج فارس را به شما عرضه می‌کند. بندر عباس دارای مجموعه‌ای از جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی است که برخی برخاسته از تاریخ کهن این منطقه و برخی دیگر در پیوند با طبیعت زیبا و بکر آن هستند. برخی از مشهورترین مناطق تاریخی بندرعباس عبارتند از: معبد هندوها، قلعه فین، حمام گله‌داری، موزه آب و مردمشناسی و پل لاتیدان. از جاذبه های طبیعی بندرعباس هم می‌توان به غار خرسین، جزایر کوچک پیرامون بندرعباس، آب گرم گنو و دره داماش اشاره کرد.

زمان مناسب برای سفر به بندرعباس


بندرعباس به عنوان شهری جنوبی و ساحلی، دارای آب و هوای گرم و مرطوب است. از همین رو نیمه دوم سال یعنی از آبان تا اوایل فروردین، بهترین زمان برای سفر به بندرعباس است.
بندرعباس

غذاهای بندر عباس


بندرعباس یکی از جاهایی است که شما می‌توانید بهترین غذاهای جنوبی و دریایی را در آن امتحان کنید. خوراک‌هایی مانند: مهیاوه، ماهى ذغالی، هزاری، بلالیت، سوراغ، موفلک، هوارى و دوپیازه میگو.

فرودگاه بندرعباس


مهمترین فرودگاه بندر عباس، فرودگاه بین المللی بندرعباس است که در ۱۲ کیلومتری شرق این شهر قرار دارد.


دیدنی های بندرعباس