search
menu

ساحل صخره ای مکسر بندر مقام

[ پنهان کردن ]
ساحل صخره ای مکسر بندر مقام
درباره ساحل صخره ای مکسر بندر مقام
چرا بازدید از ساحل صخره ای مکسر بندر مقام را پیشنهاد می‌کنیم؟
ویژگی های طبیعی و گردشگری
چه زمانی برای سفر به ساحل صخره ای مکسر بندر مقام مناسب تر است؟
چطور به ساحل صخره ای مکسر بندر مقام برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به ساحل صخره ای مکسر بندر مقام

ساحل صخره ای مکسر بندر مقام


کمتر کسی پیدا می‌شود که سواحل را مکان شگفت‌انگیزی برای سفر نداند و هر از گاهی هوس تماشای طلوع و غروب خورشید از روی ساحل به سرش نزده باشد. خوشبختانه کشور ایران با وجود خط ساحلی جنوب با گستره ۵۰۰۰ کیلومتر و همچنین خط ساحلی شمال با گستره ۸۹۰ کیلومتر دارای سواحل متعددی است. این سواحل در مناطق شمالی همنشین دریای خز و در جنوب کشور در مجاورت دریای عمان و خلیج فارس هستند. بی شک سفر به هر کدام از این سواحل تجربه‌ لذت‌بخش خود را به دنبال دارند، با این حال استان هرمزگان که با داشتن نوار ساحلی به طول ۹۰۰ کیلومتر بیشترین سهم را از مناطق ساحلی در کل کشور در اختیار دارد، بکرترین و خارق العاده‌ترین سواحل را در خود جای داده است. شاید به همین دلیل باشد که این استان را در زمره پنج استان برتر در سفرهای دریایی محسوب کرده‌اند. بنابراین ما هم تصمیم گرفتیم در این مطلب یکی از سواحل چشم‌نواز و خیره‌کننده این استان را برای شما به تصویر بکشیم. ساحل صخره‌ای مکسر بندر مقام که در ادامه با زیبایی‌های آن آشنا خواهید شد، در زمره سواحلی است که از تماشای طلاطم موج‌های خروشان آن و منظره برخورد امواج با صخره‌های عظیمش، لذت بی‌اندازه‌ای به شما دست می‌دهد.
ساحل صخره ای مکسر بندر مقام

درباره ساحل صخره ای مکسر بندر مقام


ساحل صخره‌ای مکسر که به آن ساحل صخره‌ای مقام نیز می‌گویند، در بندر مقام در بخش شیب کوه از توابع بندرلنگه است و از جاذبه‌های تماشایی استان هرمزگان محسوب می‌شود که در غرب این استان واقع شده است. مکسر در فرهنگ لغت به معنای شکسته یا خرد شده است. دلیل این نام‌گذاری این ساحل هم به این موضوع بر می‌گردد که در فرایند برخورد موج‌های شتابان به تخت سنگ‌های مرتفعی که در اطراف ساحل قرار گرفته‌اند، سنگ‌‌‌ها خرد شده و ‌فرورفتگی‌هایی در آنها ایجاد شده‌است و در نهایت شکل جالبی به خود گرفته‌اند. به جز صخره‌های فوق‌العاده خاص این ساحل، منظره کوه‌های بلند در کنار آب‌های خلیج فارس و ساحل وسیع شنی ترکیب زیبایی را ایجاد کرده است. وجود چنین ساحل چشم‌نوازی در کنار مابقی سواحل در بندرمقام، این بندر را از یک بندر تجاری که پیشتر فقط در سید میگو و ماهی سهم زیادی داشت به یک بندر تجاری تفریحی تبدیل کرده است که در زمینه توریست و جذب گردشگران نیز به تازگی فعال شده‌است.

چرا بازدید از ساحل صخره ای مکسر بندر مقام را پیشنهاد می‌کنیم؟


از بکرترین و چشم‌نوازترین سواحل جنوبی کشور است.
در نزدیکی آن جزایر و جاذبه‌های ساحلی بسیاری قرار گرفته است.
محل مناسبی برای اتراق و کمپینگ در طبیعت است.

ویژگی های طبیعی و گردشگری


اگر قصد دارید به ساحل صخره‌ای مکسر بندر مقام بروید قبل از هر چیز لازم است یادآوری کنیم که حتما دوربین عکاسی خود را برای ثبت مناظر دیدنی آن ببرید؛ چرا که این ساحل پر است از مناظر سحرانگیز و جادویی که همگی سوژه زیبایی برای عکاسی به دستتان می‌دهند. صخره‌های این ساحل از جمله تماشایی‌ترین و منحصر به فردترین بخش آن محسوب می‌شوند که به دلیل شکل و شمایل خاصی که دارند این ساحل را از سواحل دیگر متمایز کرده‌اند. این صخره‌ها در اثر برخورد موج‌های قوی و فرسایش در طول زمان به اشکال زیبا و عجیبی درآمده‌اند، گویی یک هنرمند مجسمه‌ها و تندیس‌های زیبایی را درست کرده باشد و با نهایت سلیقه آنها را در طول این ساحل زیبا چیدمان کرده باشد. اگر از نزدیک به این تندیس‌های سنگی عظیم نگاه کنید می‌توانید خزه‌های سبز رنگی را ببینید که صخره‌ها را به زیبایی تزئین کرده‌اند. شکل‌گیری این خزه‌ها در واقع به دلیل وجود پلانگتون‌هایی است که در آب دریای خلیج فارس زندگی می‌کنند. علاوه بر آن برخی گونه‌های دریایی که جزو گونه‌های کم‌یاب حساب می‌شوند و همچنین موجودات دریای شگفت انگیز نظیر لاک پشت‌های دریایی، سفره‌ماهی، مار ماهی، صدف و گوش ماهی نیز در این ساحل به چشم می‌خورند. تورهای گردشی متعددی در این چند ساله برگزار شده است که به گردشگران این امکان را می‌دهد تا شب را با چادر زدن در این ساحل حیرت انگیز سپری کنند و در حین تماشای آسمان از سکوت آرامش‌بخش آن لذت ببرند. با این حال توصیه می‌شود برای اسکان در ساحل مناطقی دورتر از دریا انتخاب شود و حدالامکان تمامی مسائل ایمنی در نظر گرفته شود زیرا در صورت تعبیه چادرهای مسافرتی در نزدیکی ساحل، جز و مدهای آب دریا می‌تواند خطرآفرین باشد.

چه زمانی برای سفر به ساحل صخره ای مکسر بندر مقام مناسب تر است؟


می‌شود گفت به دلیل شرایط آب و هوایی موجود در منطقه، بهترین زمان برای سفر به ساحل بندر مقام از شروع فصل پاییز تا قبل از نیمه دوم تابستان است. در واقع دمای هوا تقریبا در تمام طول سال در این منطقه گرم است و به واسطه وجود آب‌های خلیج فارس تقریبا هوای مرطوبی دارد. از این برای آنکه در سفر به این ساحل جذاب با هوای گرم و شرجی مواجه نشوید بهتر است از سفر به آن در فصل تابستان خودداری کنید.در عوض انتخاب این ساحل به عنوان مقصدی برای سفر در فصل‌های سرد بسیار به جا است زیرا معمولا در این فصل‌ها پیدا کردن مکانی که بتوان فارغ از سرمای سخت زمستان در فضای باز به تفریح پرداخت، دشوار است. دمای این ساحل در زمستان‌ها به کمتر از ۶ درجه بالای صفر نمی‌رسد. با این حال از آنجا که در فصل زمستان به واسطه بارش‌های زیاد باران و افزایش حجم آب در سواحل، امکان کمپ زدن در حوالی ساحل به راحتی وجود ندارد بهتر است سفر خود را در زمان‌هایی از سال انجام دهید که میزان بارندگی در منطقه چندان زیاد نباشد.
ساحل صخره ای مکسر بندر مقام

چطور به ساحل صخره ای مکسر بندر مقام برویم؟


برای رفتن به ساحل صخره‌ای مکسر بندر مقام بهتر است ابتدا با خرید بلیط هواپیما به بندرعباس بروید و سپس از آنجا به بندر لنگه واقع در بخش غربی این بندر بروید. فاصله بندرعباس تا بندرلنگه حدودا ۱۸۰ کیلومتر است. در بندر لنگه دیدنی‌های بسیاری وجود دارد، بنابراین می‌توانید در بین راه توقف کوتاهی داشته باشید و به گشت و گذار مختصری در کرانه‌های خلیج فارس بپردازید و سپس مسیر خود را به سمت این ساحل رویایی ادامه دهید. از آنجا که این ساحل در فاصله ۱۰ کیلومتری بندر مقام قرار گرفته است، باید از بندرلنگه به بندر مقام بروید و سپس راه جاده مقام بستانو را پیش بگیرید این جاده به ساحل مکسر منتهی می‌شود و تنها با کمتر از ده دقیقه رانندگی می‌توانید به مقصد برسید.

جاهای دیدنی نزدیک به ساحل صخره ای مکسر بندر مقام


فاصله تا ساحل بندر مقام: ۷ کیلومتر
فاصله تا پارک ساحلی بندرمقام: ۹ کیلومتر
فاصله تا اقامتگاه بوم گردی بندر مقام: ۹.۴ کیلومتر
فاصله تا اقامتگاه گردشگری عبدالله نژاد: ۱۰.۶ کیلومتر
فاصله تا اقامتگاه گردشگری حاجی روگا: ۱۰.۷ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است