search
menu

پارک های بندرعباس

[ پنهان کردن ]
درباره پارک های بندرعباس
پارک ساحلی غدیر بندرعباس
پارک ولایت بندرعباس
پارک ساحلی دولت بندرعباس
پارک جنگلی خلیج فارس
باغ پرندگان بندرعباس
پارک شهدا

درباره پارک های بندرعباس


بندرعباس یکی از بزرگترین بندرهای ایران است که با فرهنگ غنی خود در میان سایر مناطق زبانزد همگان است. این بندر در مجاورت خلیج فارس قرار دارد و ساحل زیبایی از خلیج فارس نصیب این شهر شده است. اهالی بندرعباس به مهمان نوازی مشهورند و مطمئنا لحظات خاصی برای گردشگران رقم خواهد خورد. یکی از عالی ترین مقصدها برای خرید بلیط هواپیما و سفر در فصل زمستان همینجاست، همچنین بندرعباس یکی از مقاصد محبوب برای خرید نیز محسوب می شود. به عنوان منطقه ای توریستی در ایران علاوه بر جاهای دیدنی طبیعی و تاریخی چندین parks نیز در این بندر وجود دارند و هدف شهرداری بندرعباس ایجاد رفاه و تفریح برای شهروندان و گردشگران بوده است. در این مقاله می خواهیم چند مورد از پارک های مشهور بندرعباس را برایتان معرفی کنیم:

پارک ساحلی غدیر بندرعباس


این پارک ساحلی در مقیاس بزرگ بوده و یکی از پارک های زیبا در امتداد خلیج فارس است، همینطور این پارک محلی برای شنا کردن و قایق سواری نیز محسوب می شود، همچنین مسیری ویژه برای دوچرخه سواری وجود دارد که می توانید با ارائه کارت ملی دوچرخه نیز کرایه کنید، البته مورد جالب توجه اینست که گاهی اوقات استفاده از اسب و شتر نیز در این پارک فراهم شده است. در قسمتی از این پارک ساحلی پرچم بزرگ ایران قرار داده شده و همینجا محل تجمعات مختلف مردم در زمان های عزاداری روز تاسوعا و عاشورا یا برگزاری بازارچه های خیریه و جشن های مردم بندرعباس است. در پارک غدیر می توانید به مجموعه ورزشی غدیر نیز دسترسی داشته باشید که دارای زمین های فوتبال و والیبال ساحلی است که مسابقات کشوری در این قسمت برگزار می شود. در ادامه می توان به وجود سرویس بهداشتی، حمام سیار و آلاچیق های متعدد در این پارک اشاره کرد. یکی از جشنواره های بندر عباس، جشنواره مجسمه‌ های شنی است که همه ساله در پارک ساحلی غدیر برگزار می‌ شود که می توانید از آثار خلق شده هنرمندان لذت ببرید. علاوه بر موارد ذکر شده باشگاه پینت‌ بال سینگو نیز در این پارک وجود دارد که جزو امکانات جذاب این پارک به شمار می رود، بی شک روزی پر از هیجان را تجربه خواهید کرد.
آدرس: بندرعباس، بلوار الغدیر
زمان و هزینه بازدید: ۲۴ ساعته و رایگان
پارک های بندرعباس

پارک ولایت بندرعباس


پارک ولایت در بندرعباس یکی از پارک های ساحلی به شمار می رود که در بلوار صدف واقع شده و به عنوان محلی برای پیست اسکیت و دوچرخه سواری شهرت دارد، همچنین توجه داشته باشید که در این پارک امکان کرایه اسکیت و دوچرخه نیز دایر است. علاوه بر آن ها می توانید به قهوه خانه و رستوران نیز رفته و لحظات نابی را تجربه کنید یا اینکه از فضای سبز این پارک همراه با نور پردازی های بی نظیر مخصوصا در هنگام شب بهره مند شوید. در این پارک چندین سرویس بهداشتی و آلاچیق نیز قرار داده شده است. همان طور که اشاره کردیم پارک ولایت بندرعباس در بلوار صدف قرار دارد و این منطقه یکی از مسیرهای قابل دسترس در بندرعباس به شمار می رود.
آدرس: بندرعباس، بلوار رسالت جنوبی
زمان و هزینه بازدید: ۲۴ ساعته و رایگان

پارک ساحلی دولت بندرعباس


یکی از قدیمی ترین پارک های ساحلی در بندرعباس پارک دولت است که در بین دو پارک ساحلی غدیر و ولایت واقع شده است. پارک دولت دارای سرویس بهداشتی، مسجد و چندین آلاچیق است، علاوه بر آنها می توان به چند مورد امکانات رفاهی در این پارک اشاره کرد، مانند وسایل ورزشی، میز پینگ پنگ و قهوه خانه. همچنین در قسمت انتهایی پارک پیست کارتینگ خلیج فارس وجود دارد که محلی برای هیجان شناخته می شود، همچنین قسمتی نیز به پارک کودکان تعلق دارد، در حالت کلی پارک دولت بندرعباس جزو یکی از بهترین مکان‌ ها برای سپری کردن اوقات فراغت به شمار می رود. مسیری برای دوچرخه سواری و پیاده روی‌ در این پارک تعبیه شده است، همچنین می توانید در کافی شاپ های موجود در این پارک استرحت کرده و خودتان را به نوشیدنی مهمان کنید یا اینکه در آلاچیق‌ ها پیک نیک کنید و از تماشای منظره خلیج فارس لذت ببرید. نام های دیگر برای پارک دولت بندرعباس عبارتند از پارک جنگلی نخل ناخدا یا ساحل نخل ناخدا که اگر در سطح شهر این نام را شنیدید همان پارک دولت است. به دلیل قرارگیری پارک زیبای دولت در امتداد ساحل خلیج فارس غروب‌ های بسیار جذابی در انتظار شماست، پس بهتر است از این پارک در اواخر روز بازدید کنید. همچنین در فاصله بسیار اندکی از این پارک می توانید به موزه آب و امامزاده سید مظفر نیز سر بزنید.
آدرس: بندرعباس، گلشهر جنوبی، بلوار رسالت جنوبی
زمان و هزینه بازدید: ۲۴ ساعته و رایگان
پارک های بندرعباس

پارک جنگلی خلیج فارس


در این بوستان گونه‌ های مختلف گیاهی، درختان و چندین سکو برای گردشگران تعبیه شده است و اینکه چندین مورد وسایل بازی کودکان و وسایل ورزش و‌… نیز برای شهروندان و گردشگران فراهم کرده اند، وقتی به فکر خرید بلیط هواپیما ارزان هستید، خودتان را برای بازدید این حجم از زیبایی در بندرعباس آماده کنید، شهری بی نظیر با جاذبه های دیدنی و پارک های دلربا که آماده پذیرایی از گردشگران از سراسر کشور هستند. پارک جنگلی خلیج فارس نیز یکی از بوستان‌ های زیبا و جزو جاهای دیدنی بندرعباس به شمار می رود که می توانید گونه‌ های مختلفی از گیاهان و درختان مانند درختان کرت و کهور را تماشا کنید که فضایی بسیار دلپذیر برایتان ایجاد کرده اند. همچنین علاوه بر این ها چندین سکو، سرویس‌ های بهداشتی مناسب و آلاچیق‌ برای پیک نیک و گذران یک روز بانشاط فراهم گردیده است. وسایل بازی کودکان و امکانات ورزشی نیز جزو امکانات رفاهی این پارک محسوب می شوند.
آدرس: بندرعباس، بلوار امام خمینی، قبل از فرودگاه، ابتدای بلوار خیلج فارس
زمان و هزینه بازدید: ۲۴ ساعته و رایگان

باغ پرندگان بندرعباس


مجموعه ای بزرگ در چهار کیلومتری جاده بندرعباس-میناب است و یکی از نکات جالب این باغ در مقایسه با دیگر باغ های پرندگان می توان به نگهداری مجزای پرندگان در قفس های جداگانه است. در باغ پرندگان می توانید به هفت بخش دسترسی داشته باشید، این بخش ها عبارتند از پرندگان آبزی، کنار آبزی، شکاری، ماکیان سانان، کبوترسانان، زینتی، شترمرغ‌ ها و طاووس‌ هاست. در حال حاضر ۹۰ گونه پرنده نگهداری می شود. علاوه بر بازدید پرندگان منطقه ای برای دوچرخه سواری احداث شده است. باغ پرندگان فرصت مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت و آشنایی با انواع پرندگان است.
آدرس: کیلومتر ۴ جاده بندرعباس-میناب
زمان و هزینه بازدید:
از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۴:۳۰ عصر و با خرید بلیط ورودی
پارک های بندرعباس

پارک شهدا


در یکی از قدیمی ترین محله های شهر بندرعباس به پارک زیبایی برخورد خواهید کرد که با قدمت طولانی خود دارای صندلی‌ های زیادی برای نشستن و آرامش گرفتن وجود دارد، همچنین چندین سرویس‌ بهداشتی و محل های مناسبی برای پیک نیک وجود دارد. در پارک شهدا، کتابخانه‌ ای به نام کتابخانه شهدا وجود دارد که به عنوان محلی برای تجمع اهل علم و کتاب شناخته شده است. همچنین در این پارک زیبا چندین حوض‌ و فواره‌ قرار داده اند تا با نور رنگی خود در شب زیبایی چشم نوازی به اطراف ببخشند. پس زمان بازدید از این پارک را نیز به هنگام شب موکول کنید تا لذت چند برابری را بچشید.
آدرس: بندرعباس، آزادگان، بلوار نواب صفوی
زمان و هزینه بازدید: ۲۴ ساعته و رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است