search
menu

منطقه حفاظت شده و چشمه آب گرم گنو بندرعباس

[ پنهان کردن ]
درباره چشمه آب گرم گنو
چرا بازدید از چشمه آب گرم گنو پیشنهاد می شود؟
درباره منطقه حفاظت شده گنو
آشنایی با چشمه آب گرم گنو
ویژگی های چشمه آب گرم گنو
پوشش گیاهی منطقه گنو
امکانات منطقه گنو
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از چشمه آب گرم گنو چقدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از چشمه آب گرم گنو چه زمانی است؟
چگونه به چشمه آب گرم گنو برویم؟
در نزدیکی چشمه آب گرم گنو از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی چشمه آب گرم گنو برای اقامت وجود دارد؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به چشمه آب گرم گنو هستند؟

درباره چشمه آب گرم گنو


در ۳۴ کیلومتری شمال شرقی بندرعباس، منطقه حفاظت شده ای قرار گرفته که طبیعت شگفت انگیز و آب و هوای معتدل آن چنان متفاوت و دلپذیر است که به تفرجگاهی برای فرار از گرمای طاقت فرسای تابستان های هرمزگان مبدل شده است. از همین رو افراد زیادی از دیگر شهرهای ایران با تهیه بلیط هواپیما به بندرعباس سفر کرده و از این منطقه بازدید می کنند. این مکان که به منطقه حفاظت شده گنو شهرت دارد، از ۴۲ هزار هکتار برخوردار بوده و کوه سر به فلک کشیده ای به نام گنو (ششمین کوه مرتفع استان هرمزگان) را در خود جای داده است. اما چیزی که کوه گنو را از دیگر کوه های این منطقه متفاوت ساخته، چشمه آب گرمی است که از دل آن می جوشد. این چشمه آب گرم، تنها چشمه آب گرم این منطقه نیست، اما بدلیل زیبایی های توصیف نشدنی اش، شهرت بسیاری را میان گردشگران و اهالی خوب این منطقه برای خود دست و پا کرده است.
منطقه حفاظت شده و چشمه آب گرم گنو بندرعباس

چرا بازدید از چشمه آب گرم گنو پیشنهاد می شود؟


در منطقه ای بسیار خوش منظره و دیدنی واقع شده است.
یکی از مراکز آب درمانی در کشورمان محسوب می شود.
در مکانی بسیار خوش آب و هوا و در دره یکی از مرتفع ترین کوه های هرمزگان قرار گرفته است.
فضای شگفت انگیز و مناظر زیبای آن برای ثبت تصاویری خاطره انگیز بسیار مناسب است. و تمام کسانی که با بلیط هواپیما بندرعباس به تهران برگشته اند و تجربه این سفر به این منطقه را دارند، از این سفر بسیار لذت برده اند.

درباره منطقه حفاظت شده گنو


منطقه حفاظت شده گنو مکانی است بکر و کوهستانی واقع در ۲۹ کیلومتری شمال غربی بندرعباس که از مساحتی بیش از ۴۰ هزار هکتار برخوردار بوده و گستره وسیعی از گونه های گیاهی و جانوری کمیاب کشورمان را در خود جای داده است. این منطقه خوش آب و هوا که وسعت زیادی از طبیعت شگفت انگیز ایران را در برگرفته، بدلیل داشتن چشم اندازهایی بسیار تماشایی و مناظری شگفت انگیز و رویایی، دیر زمانی است که مورد توجه بسیاری از دوستداران طبیعت و خریداران بلیط هواپیما بندرعباس قرار گرفته است.
گفتنی است که تنوع پوشش گیاهی غنی منطقه حفاظت شده گنو موجب شده که این مکان دیدنی به زیستگاه طبیعی حیوانات علف خوار و گوشت خوار فراوانی از قبیل خرگوش، بز کوهی، آهو، روباه، کفتار و شغال تبدیل شود و از جنبه زیست محیطی از چنان اهمیت شگرفی برخوردار گردد که به یکی از معدود ذخیره گاه های زیست کره کشورمان مبدل شود. در حال حاضر این منطقه بدلیل داشتن مواهب طبیعی فراوانی از قبیل چشمه های آب گرم، کوه های باشکوه و دشت هایی سرسبز، از مقاصد پرطرفدار و اماکن دیدنی جنوب کشورمان به حساب می آید و هر سال مورد بازدید بسیاری از گردشگران قرار می گیرد.

آشنایی با چشمه آب گرم گنو


در کشورمان ۲۳۰ مرکز آب درمانی وجود دارد که یکی از آن ها در دل کوهی مرتفع به نام کوه گنو واقع شده است. این چشمه جوشان که به چشمه آب گرم گنو شهرت دارد، یکی از چندین چشمه آب گرمی است که در منطقه حفاظت شده گنو قرار گرفته و علاوه بر داشتن خواص درمانی، از ظاهر متفاوت و بسیار زیبایی برخوردار است. تماشای مناظر دل انگیز منطقه گنو و ثبت تصاویری به یادماندنی از این چشمه زیبا سبب شده است که بسیاری از گردشگران هر ساله از تفرجگاه منطقه حفاظت شده گنو بازدید کرده و لحظات خوشی را در این مکان سپری کنند. اگر دوست دارید در کنار این چشمه‌‌های آب گرم به تماشای زیبایی‌های این منطقه بنشینید و از خواص درمانی این چشمه‌ها لذت ببرید پس سری به قسمت خرید بلیط آنلاین هواپیما بزنید.
منطقه حفاظت شده و چشمه آب گرم گنو بندرعباس

ویژگی های چشمه آب گرم گنو


امروزه خواص درمانی چشمه های آب گرم بر هیچ کس پوشیده نیست و چشمه آب گرم گنو که از آب هایی با ترکیبات گوگرد و کلروسدیم تشکیل شده، در تسکین دردهای مفاصل و عضلانی و بهبود بیماری های پوستی و حتی روماتیسم نقش موثری دارد. گفتنی است که وجود ترکیباتی چون کلر و هیدروژن سلفوره در آب این چشمه سبب شده است که امکان زیست در آن بسیار دشوار شود. در حقیقت می توان گفت که هیچ جانداری غیر از نوع خاصی از ماهی به نام آفینیوس گینویس قادر نیست در آب های چشمه آب گرم گنو به حیات ادامه دهد و جالب تر اینکه این گونه ماهی در هیچ جای جهان غیر از چشمه آب گرم گنو یافت نمی شود.

پوشش گیاهی منطقه گنو


منطقه حفاظت شده گنو پوشیده از گیاهان بیابانی و کمیابی است که هرکدام خواص دارویی منحصربفردی دارند و برای درمان بسیاری از بیماری ها در طب سنتی و علم پزشکی کاربرد دارند. گیاهانی نظیر آویشن بومادران، آکاسیا، پونه، زیره، سرخس معطر، اورس و گون گاوی، برخی از پوشش گیاهی این منطقه را تشکیل می دهند. همچنین درختانی چون سیب، انگور، خرما، نارنگی و انبه در دامنه کوه گنو به وفور یافت می شوند.
منطقه حفاظت شده و چشمه آب گرم گنو بندرعباس

امکانات منطقه گنو


خوشبختانه در منطقه گنو اماکن تفریحی بسیاری قرار دارد: از استخر و جکوزی گرفته تا فروشگاه و نمازخانه، امکانات متعددی در این مکان تعبیه شده است تا گردشگرانی که برای تماشای طبیعت زیبای این منطقه و بازدید از چشمه آب گرم گنو به این مکان سفر می کنند، از حضور در این مکان نهایت لذت را ببرند. از طرفی جاذبه های دیدنی گوناگونی مانند برکه های باران بندرعباس در نزدیکی این منطقه قرار دارند و در واقع می‌ توانید با یک تیر دو نشان بزنید. گفتنی است که رستوران سنتی این مکان با طبخ غذاهای سنتی لذیذ و متنوع، خاطره بیادماندنی سفر به این مکان را در ذهن هر گردشگری ماندگار خواهد ساخت. همچنین کافی شاپی در این منطقه واقع شده است که عطش بازدیدکنندگان را با نوشیدنی های گوارا و خنک خود رفع خواهد کرد.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از چشمه آب گرم گنو چقدر است؟


از آنجایی که منطقه زیبای گنو از مساحت نسبتا زیادی برخوردار است، طبیعت گردی و استفاده از امکانات تفریحی این مکان به ۳ الی ۴ ساعت زمان نیاز دارد. البته باید بدانید که ورود به این منطقه تفریحی رایگان نیست و برای بازدید از چشمه آب گرم گنو باید مبلغ نسبتا اندکی را پرداخت کنید.

فصل مناسب برای بازدید از چشمه آب گرم گنو چه زمانی است؟


همانطور که گفته شد، منطقه تفریحی گنو در مکانی خوش آب و هوا واقع شده و این امر بازدید از آن را حتی در گرم ترین ماه های سال نیز ممکن ساخته است. اما اگر قصد دارید در بهترین شرایط آب و هوایی به بندرعباس سفر و از این مکان دل انگیز دیدن کنید، فصل زمستان را برای سفر به این مکان انتخاب کنید. اگر بازدید از این مکان یکی از مقاصد سفرزمستانه شما است بهترین کار رزرو و خرید بلیط هواپیما بندرعباس است.

چگونه به چشمه آب گرم گنو برویم؟


برای دسترسی به چشمه آب گرم گنو باید مسیر آسفالت شده جاده بندرعباس به سیرجان را طی کنید. منطقه تفریحی گنو را در ۳۴ کیلومتری شمال شرقی بندرعباس خواهید یافت.

در نزدیکی چشمه آب گرم گنو از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


موزه آب بندرعباس: ۳۷ کیلومتر
برکه های باران: ۳۹ کیلومتر
معبد هندوها: ۳۹.۴ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی چشمه آب گرم گنو برای اقامت وجود دارد؟


مجتمع تفریحی و اقامتی گنو: ۱۰۰ متر
ویلا باغ سوند: ۲۲.۳ کیلومتر
هتل فروغ بندر: ۳۴ کیلومتر
هتل گلشهر: ۳۵.۵ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به چشمه آب گرم گنو هستند؟


رستوران باغ بهشت: ۵.۳ کیلومتر
رستوران اکبر جوجه اصلی: ۸ کیلومتر
رستوران ذرین سالن: ۱۰.۵ کیلومتر
رستوران تالار باغچه شمشاد: ۱۳ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است