search
menu

جاذبه های ساحلی بندرعباس

[ پنهان کردن ]
ساحل بندرعباس و جاذبه های آن
پارک ساحلی دولت بندرعباس یا ساحل نخل ناخدا
بلوار و بوستان غدیر بندرعباس
مجسمه صیاد مروارید
پایانه کشتیرانی شهید حقانی
بازار و اسکله ماهی فروشان بندرعباس
پارک ساحلی سورو
هتل های نزدیک به خط ساحلی بندرعباس
رستوران های ساحلی بندرعباس

ساحل بندرعباس و جاذبه های آن


بندرعباس مهمترین و بزرگترین شهر بندری ایران در نزدیکی تنگه هرمز و مرکز استان هرمزگان است. ساحل بندرعباس که در امتداد تنگه هرمز قرار گرفته است، زیبایی ها و جاذبه های گردشگری متنوعی دارد که در این نوشته نگاهی گذرا داریم به آنها. پس اگر با خرید بلیط هواپیما بندرعباس به این شهر زیبای حاشیه خلیج فارس گذر کردید، در بازدید از جاهای دیدنی بندرعباس در امتداد این ساحل زیبا از جذابیت‌های آن حداکثر استفاده را ببرید.

پارک ساحلی دولت بندرعباس یا ساحل نخل ناخدا


پارک ساحلی دولت یا ساحل نخل خدا بندرعباس یکی از محبوب‌ترین سواحل بندرعباس است و هر ساله شمار زیادی از اهالی بندرعباس و مسافران به این شهر، برای بازدید یا کمپ زدن به آن می‌روند. نخل ناخدا یکی از محلات جنوبی شهر بندرعباس است و نام این ساحل هم احتمالا از همین محله برداشت شده است. ساحل نخل ناخدا دارای امکانات رفاهی اولیه برای چادرزدن و گذراندن یک عصر در آن است. می‌توانید در کنار ساحل قدم بزنید و یا در مسیر ویژه مشخص شده، دوچرخه سواری کنید. آلاچیق‌هایی برای نشستن و امکانات اولیه باربیکیو هم وجود دارد. اما مراقب باشید زمانی که در ساحل قدم می‌زنید صدف‌های نوک تیز پای شما را زخمی نکنند.
در امتداد ساحل نخل ناخدا، کافی شاپ ها و رستوران‌هایی هم برای خدمات‌رسانی وجود دارد. از دیگر خدمات رفاهی در نزدیکی پارک دولت می‌توان به مجموعه کارتینگ، پیست اسکی، زمین بازی کودکان و زمین فوتبال ساحلی اشاره کرد.
جاذبه های ساحلی بندرعباس

بلوار و بوستان غدیر بندرعباس


در شهر بندرعباس خط ساحلی با بلوارهایی در امتدادشان همراه است. در بخش شرقی ساحل بندرعباس، بلوار غدیر در امتداد ساحل امتداد یافته است و بوستان غدیر هم در همین محدوده جای گرفته است. در این ساحل خدمات تفریحی مانند قایق‌سواری، شترسواری، اسب سواری و کایت سواری ارائه می‌شود. بوستان غدیر نظرات مثبت گردشگران را دارد و آنان از سرویس بهداشتی، موقعیت و امکانات رفاهی آن به طور نسبی رضایت داشته‌اند.
فقط به خاطر داشته باشید که بازدید خود را تا غروب خورشید به پایان برسانید. چون روشنایی این ساحل کافی نیست و شب‌ها بسیار تاریک می‌شود.

مجسمه صیاد مروارید


در غربی ترین نقطه بلوار غدیر و رو به روی استانداری هرمزگان، یک موج شکن در دریا پیشروی کرده است. در نزدیک‌ترین نقطه این موج شکن، مجسمه صیاد مروارید قرار دارید. این مجسمه یادبود صنعت کهن و بومی صید مروارید در گذشته بوده است.
جاذبه های ساحلی بندرعباس

پایانه کشتیرانی شهید حقانی


پایانه کشتیرانی شهید حقانی، یک پایانه قایقرانی و کشتیرانی است که روزانه کشتی هایی به مقصد دو جزیره هرمز و قشم را روانه و میزبانی می‌کند. در هر روز حدود ۵ تا ۶ نوبت ورود و خروج به جزایر هرمز و قشم به این پایانه وجود دارد.

بازار و اسکله ماهی فروشان بندرعباس


اسکله ماهی فروشان که در نزدیکی پایانه شهید حقانی قرار دارد، محل پهلوگرفتن قایق های سنتی ماهی گیری است. در بازار ماهی فروشان بندرعباس، ماهیگیریان، تازه‌ترین صیدهای خود را برای فروش عرضه می‌کنند. شما در این بازار انواع مختلفی از ماهی ها، صدف، میگو، خرچنگ و دیگر آبزیان را می‌یابید. البته باید تحمل بوی تند ماهی را داشته باشید، وگرنه ممکن است کمی آزرده شوید. در این بازار خانم‌های بومی هم هستند که ماهی تازه شما را با ادویه محلی برایتان سرخ می‌کنند.
در کنار بازار ماهی فروشان، یک پارک ساحلی کوچک به نام پارک کیش هم قرار دارد که چشم‌اندازی از ساحل را به شما ارائه می‌کند.

پارک ساحلی سورو


محله سورو غربی ترین محله از بخش متراکم شهر بندرعباس تا بندر شهید باهنر است. در این منطقه یک پارک ساحلی و یک مجتمع تفریحی به نام سورو قرار دارد. در این پارک تفریحی یک پلاژ نیز ویژه بانوان قرار دارد که به مجتمع تفریحی سورو مشهور است. در این مجموعه نوساز، خدمات ورزشی و تفریحی ویژه بانوان در استخر و آبگیری که در کناره دریا ایجاد شده است، ارائه می‌شود.
جاذبه های ساحلی بندرعباس

هتل های نزدیک به خط ساحلی بندرعباس


از نزدیک‌ترین هتل های شهر بندرعباس که نزدیک به خط ساحلی هستند می‌توان به هتل هما بندرعباس و هتل امین بندرعباس اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با دیگر هتل های بندرعباس می‌توانید به وبلاگ سفرمارکت (موتور جستجو بلیط هواپیما) مراجعه کنید.

رستوران های ساحلی بندرعباس


رستوران دریایی بندر
مجموعه پذیرایی برگه
رستوران ستاره دریایی
رستوران گندم
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است