search
menu

بازارها و مراکز خرید بندرعباس

[ پنهان کردن ]
بازار بزرگ بندرعباس
بازار ماهی بندرعباس
بازار شب یا بازار لاری ها
بازار مرکزی یا سیتی سنتر بندرعباس
بازار قدیم بندرعباس
مجتمع رویال ۱ و رویال ۲
مرکز خرید زیتون
مرکز خرید نخیل سنتر
مجتمع تجاری تفریحی ستاره جنوب
مجتمع فرهنگی تجاری ستاره شهر
بندرعباس به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای بندری ایران، از دیرباز محل داد و ستد و رفت و آمد بازرگانان و تاجران بوده است. این شهر که جنبه تاریخی و بازرگانی دارد و هم شهری بر پایه صید آبزیان است، دارای بازارهای سنتی و همچنین مراکز خرید مدرن است.
در این نوشته نگاهی داریم به برخی از مشهورترین بازارهای بندرعباس. پس اگر با خرید بلیط هواپیما به این شهر زیبای بندری سفر کردید، حتما سری به بازارها و مراکز خرید بندرعباس بزنید و از معماری و کالاهای متنوع آنها لذت ببرید.

بازار بزرگ بندرعباس


بازار بزرگ بندرعباس یکی از بازارهای قدیمی و سنتی شهر بندرعباس به شمار می‌رود. بازار بندرعباس که معماری سنتی با سقف‌های آجری دارد، مثل دیگر بازارهای سنتی ایران، از بخش‌ها و راسته های مختلف تشکیل شده است. البته اگر به قصد خرید به این بازار می‌روید به خاطر داشته باشید که قرار نیست با قیمت‌های بسیار ارزان رو به رو شوید. چون به دلیل محدودیت‌های وارداتی و نبودن منطقه آزاد تجاری، قیمت‌های پایینی مانند بازارهای قشم را تجربه نخواهید کرد. ولی به عنوان گشت و گذار در یک بازار سنتی بندری در جنوب ایران و درک حال و هوای مخصوص آن، مناسب است.
نشانی: بلوار طالقانی، رو به روی پایانه شهید حقانی
بازارها و مراکز خرید بندرعباس

بازار ماهی بندرعباس


بازار ماهی فروشان بخش جدایی ناپذیر از یک شهر بندری به شمار می‌رود. بندرعباس هم دارای بازار ماهی مشهوری است و در آن می‌توانید آبزیان صیدشده تازه بسیار متنوع را ببینید و انتخاب کنید. در این بازار می‌توانید ماهی، میگو، صدف، کوسه، ماهی مرکب و هر نوع آبزی خوردنی را پیدا کنید. در بازار ماهی بندر عباس، خدمات تمیز کردن و خرد کردن ماهی برای شما انجام می‌شود. همچنین می‌توانید ادویه جنوبی را هم برای پخت ماهی‌ها خریداری کنید.
اگر قصد داشته باشید ماهی را برای جای دیگری بفرستید و یا تا شهری دیگر با خود ببرید، یخدان و یخ خرد شده هم در بازار ماهی به فروش می‌رسد و با این وسیله امکان نگهداری ماهی در زمان بیشتر برای شما فراهم می‌شود. بازار ماهی فروشان بخشی از جاذبه های ساحلی بندرعباس به شمار می‌رود.
نشانی: بندر شهید حقانی، اسکله ماهیگیران
بازارها و مراکز خرید بندرعباس

بازار شب یا بازار لاری ها


کمی آن سوتر از بازار سنتی بندرعباس، شب بازار یا بازار شب بندر عباس قرار دارد که به بازار لاری ها هم مشهور است. اسم بازار شب از آنجایی آمده که این بازار از ساعت ۱۱ شب به بعد تازه کار خودش را آغاز می‌کند. بیشتر فروشندگان این بازار بانوان محلی و بیشتر کالاهای آن پوشاک، البته با قیمت و کیفیت پایین تر هستند. اینکه بازار شب بندرعباس در شب هنگام، فعالیتش را آغاز می‌کند، به دلیل گرمی و شرجی بودن هوا است. این دست بازارهای شبانه در شهرهای بندری دیگری مثلا در بنادر جنوب شرقی آسیا هم دیده می‌شود.

بازار مرکزی یا سیتی سنتر بندرعباس


مراکز خرید مدرن و چندطبقه در همه شهرهای ایران در حال رشد هستند و مرکز خرید سیتی سنتر بندرعباس که به نام بازار مرکزی هم شناخته می‌شود، از این جمله است. مرکز خرید بازار مرکزی در سه طبقه کالاهای گوناگون از جمله پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم برقی را عرضه می‌کند. قیمت ها و کالاهای سیتی سنتر بندرعباس، به طور نسبی بالاتر از دیگر بازارهای این شهر است.
برای آشنایی بیشتر با هتل های بندرعباس و جاذبه های گردشگری بندرعباس، می‌توانید به وبلاگ سفرمارکت سربزنید و اگر سفر به این شهر را پسندیدید، می‌توانید با خرید بلیط تهران بندرعباس به این شهر زیبای جنوب سفر کنید.
نشانی: بلوار امام خمینی، خیابان ۱۷ شهریور
بازارها و مراکز خرید بندرعباس

بازار قدیم بندرعباس


بازار بندرعباس در امتداد بلوار طالقانی این شهر امتداد یافته است. بخشی که بازار قدیم بندرعباس نامیده می‌شود در همین بلوار و کنار بازار لاری ها است. از ویژگی های بازار قدیم بندرعباس، امکان خرید صنایع دستی و پارچه های رنگی هندی و پاکستانی است که در دوخت لباس های محلی در این سبک، کاربرد دارد.
نشانی: بلوار طالقانی، نرسیده به خیابان بهادر جنوبی

مجتمع رویال ۱ و رویال ۲


دو مجتمع رویال ۱ و رویال ۲ رو به روی هم قرار دارند و دو مجموعه فروشگاهی متفاوت را در خود جای داده‌اند. مجتمع و مرکز خرید رویال ۱، بورس پارچه و پوشاک است. اما مرکز خرید رویال ۲ ویژه موبایل، لوازم الکترونیکی و لوازم جانبی موبایل و تلفن های همراه هوشمند است.
نشانی: بین چهار راه بلوکی و میدان برق

مرکز خرید زیتون


مرکز خرید یا پاساژ زیتون از دیگر مراکز خرید مدرن و چند طبقه بندرعباس است که با نزدیک به ۵۰۰ فروشگاه گوناگون، طیف گسترده‌ای از کالاهای گوناگون مانند پوشاک، لوازم الکتریکی و بهداشتی را ارائه می‌کند.
نشانی: تقاطع بلوار امام موسی صدر و بلوار امام خمینی
بازارها و مراکز خرید بندرعباس

مرکز خرید نخیل سنتر


یکی از مراکز خرید لوکس و مدرن بندرعباس، مرکز خرید نخیل سنتر است که در منطقه نخل ناخدا بندرعباس قرار دارد. در این مرکز خرید مجموعه‌ای از برندهای ایرانی و خارجی حضور دارند و کالاهایی مانند پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و کیف و کفش را عرضه می‌کنند. مرکز خرید نخیل دارای پارکینگ اختصاصی هم هست.
نشانی: تقاطع بلوار دانشگاه و بلوار امام خمینی

مجتمع تجاری تفریحی ستاره جنوب


مرکز خرید و مجتمع تجاری تفریحی ستاره جنوب، یکی از مراکز خرید و تفریح لوکس بندر عباس است که در آن تفریح و سرگرمی و خرید کردن در کنار هم قرار گرفته است. در مرکز خرید ستاره جنوب، طلا و جواهر، پوشاک و لوازم زیبایی و بهداشتی است. در طبقه‌های بالایی مجموعه، امکانات تفریحی مانند سالن بیلیارد و بولینگ و یک سالن سینما مجهز در نظر گرفته شده است. همچنین رستوران سنتی و غذافروشی در این مرکز خرید هست که امکان صرف غذا را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.
نشانی: بلوار طالقانی، بعد از بهادر جنوبی

مجتمع فرهنگی تجاری ستاره شهر


دیگر مرکزخرید و مجتمع تفریحی و تجاری بندرعباس که خرید کردن و تفریح را در یکجا گرد هم آورده است، مجتمع ستاره شهر است. در مرکز خرید ستاره شهر، نزدیک به ۴۰۰ مرکز فروشگاهی، اقلامی مانند پوشاک، کیف و کفش، عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی را عرضه می‌کنند. همچنین در این مجموعه می‌توانید از سالن سینما و رستوران‌های متعدد بهره‌مند شوید.
نشانی: ضلع شمال غربی میدان ۱۷ شهریور
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است