search
menu

جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

[ پنهان کردن ]
معرفی جاهای دیدنی دبی
معرفی شهر دبی و تاریخچه آن
برج خلیفه (Burj Khalifa)
شهربازی دنیای ماجراجویی آی ام جی دبی (IMG Worlds of Adventure)
مرکز فرهنگی شیخ محمد دبی (Sheikh Mohammed Center for culture Understanding)
ساحل کایت دبی (Kite Beach)
آبنمای دبی (The Dubai Fountain)
موزه دبی (Dubai Museum)
دبی مال (Dubai Mall)
پارک آبی آکوا ونچر دبی (Aquaventure Waterpark)
نهر دبی کریک (Dubai Creek)
باغ میراکل دبی (Dubai Miracle Garden)
برج العرب (Burj Al Arab)
جزایر نخل (Palm Islands)
خانه‌ شیخ سعید آل مکتوم (House of Sheikh Saeed Al Maktoum)
مسجد جمیرا (Jumeirah Mosque)
موزه آینده دبی (The Future Museum)
مجموعه تفریحی دبی پارک اند ریزوت (Dubai Parks and Resorts)
باغ پروانه‌های دبی (Dubai Butterfly Garden)
پارک گاردن گلو دبی (Dubai Garden Glow)
قاب دبی (The Dubai Frame)
دهکده جهانی دبی (Global Village)
ساحل جمیرا (Jumeirah Beach)
پیست اسکی دبی (Ski Dubai)
موزه ایلوژن دبی (Museum Of Illusions Dubai)
برج ساعت دیره دبی (Deira Clocktower)
سیاره سبز دبی (The Green Planet)
دهکده‌ میراث و غواصی دبی (Heritage and Diving Village)
موزه سلفی دنیای سه‌بعدی دبی (3D World Selfie Museum Dubai)
پارک سافاری دبی (Dubai Safari Park)
موزه اتحاد دبی (Etihad Museum)
پارک آبی وایلد وادی دبی (Wail Wadi Water Park)
محله تاریخی الفهیدی دبی (Al Fahidi Historical Neighborhood)
پارک واقعیت مجازی دبی مال (Virtual Reality Park Dubai Mall)
آکواریوم لاست چمبرز دبی (The Lost Chambers Aquarium)

معرفی جاهای دیدنی دبی


دبی، شهر و پایتخت امارت، یکی از ثروتمندترین هفت اماراتی است که فدراسیون امارات متحده عربی را تشکیل می دهد، که در سال ۱۹۷۱ پس از استقلال از بریتانیا ایجاد شد. این شهر از مقاصد گردشگری محبوب در جهان به شمار می آید که هر ساله تعداد زیادی گردشگر با خرید بلیط هواپیما به شهر دبی سفر می‌کنند. با ما در ادامه همراه باشید تا بیشتر در مورد این شهر و جاذبه های آن آشنا شوید.

معرفی شهر دبی و تاریخچه آن


چندین نظریه درباره ریشه نام دبی وجود دارد. یکی آن را با دبا مرتبط می کند، نوعی ملخ که به منطقه حمله می کند در حالی که دیگری معتقد است که منظور آن بازاری است که در نزدیکی شهر وجود داشته است. در سال های اخیر دبی با سنگاپور و هنگ کنگ مقایسه شده است و اغلب به عنوان غرفه برتر خاورمیانه در نظر گرفته می شود. دبی شهری از آسمان خراش ها، بنادر و سواحل است که تجارت های بزرگی در آن انجام می شود. وابستگی های مذهبی جنبه برجسته زندگی شهر نیست. اسلام دین اکثریت است، اما کلیساها و معابد هندو با مساجد دبی همزیستی می کنند.
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

دبی مکانی نسبتاً عاری از جرم و جنایت است که در آن کارآیی اداری و گشایش در تجارت باعث رشد شگفت آور شده است. منطقه غربی دبی از بخش های کوچک سواحل شنی بهره مند می شود که به کاتالیز صنعت گردشگری این شهر کمک کرده است. حکام دبی تلاش کرده اند تا سواحل محدوده دریا را افزایش دهند و در صورت نبود جزایر طبیعی دریایی، توسعه دهندگان ترغیب شدند که جزایر عظیم الجثه ساخته شده توسط بشر را در سواحل شهر بسازند. معروف ترین این سواحل Palm Jumeirah است که به شکل درخت خرما است. جزایر دیگر عبارتند از جزایر "جهان"، مجموعه ای از جزایر کوچک به گونه ای که هنگام مشاهده از بالا به نقشه جهان شباهت دارند. مرکز شهر جدید رشته ای از آسمان خراش ها است که جاده شیخ زاید را پوشانده است. برج های امارات که در اواخر دهه ۱۹۹۰ و اوایل سال ۲۰۰۰ ساخته شده اند و یک هتل و دفاتر دولتی را در خود جای داده اند از جمله این موارد برجسته است. مانند بسیاری از خطوط ساحلی خلیج فارس، دبی دارای آب و هوای گرم در طول سال است. رطوبت در ماه های تابستان زیاد و در بقیه سال متوسط است. سرد ترین ماه زمستان معمولاً ژانویه است، با کمترین دما در حدود ۱۵ درجه سانتی گراد، در حالی که گرم ترین ماه تابستان، جولای، با دمای بیش از ۴۰ درجه سانتی گراد است. برخلاف تصور عمومی، دبی اقتصاد مبتنی بر نفت ندارد. ثروت اندکی که از دهه ۱۹۶۰ تا ۱۹۹۰ از آن برخوردار بود، برای ایجاد سایر بخش های اقتصاد خود با ایجاد زیرساخت های فیزیکی مورد استفاده قرار گرفت. تجارت در مرکز اقتصاد دبی باقی مانده است. این شهر دارای دو بندر بزرگ جهان و یک مرکز حمل و نقل هوایی بین المللی است. منطقه تجارت آزاد جبل علی در دهه ۱۹۸۰ برای جلب سرمایه گذاری صنعتی تأسیس شد. فعالیت های مستقر در آنجا شامل ذوب آلومینیوم، ساخت اتومبیل و تولید سیمان است. در دهه ۱۹۹۰ این شهر موقعیت خود را به عنوان یک مکان لوکس گردشگری آغاز کرد و درصد قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی خود را صرف استراحتگاه ها و جاذبه های باشکوه کرد. دبی با داشتن مجموعه ای باشکوه از مناظر، جاذبه ها و رویدادها، چیزی برای دیدن و انجام دادن کم ندارد. اگر قصد سفر به شهر زیبای دبی را داشته باشید، پیشنهاد می شود که فرصت بازدید از جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی این شهر، که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت را از دست ندهید.

برج خلیفه (Burj Khalifa)


برج خلیفه به نگین دبی مشهور است و یکی از جاذبه های مهم دبی به شمار می آید. ساخت این برج در سال ۲۰۰۴ آغاز شد و نمای داخلی آن پنج سال بعد در سال ۲۰۰۹ به پایان رسید. این آسمان خراش در سال ۲۰۱۰ با عنوان Downtown Dubai افتتاح شد. تصمیم برای ساخت این بنا بر اساس تصمیم دولت برای ایجاد تنوع از اقتصاد مبتنی بر نفت و به دست آوردن اعتبار بین المللی دبی است. این ساختمان در ابتدا برج دبی نامگذاری شد اما به افتخار حاکم ابوظبی و رئیس جمهور امارات متحده عربی، خلیفه بن زاید آل نهیان تغییر نام داد. برج خلیفه با ۱۶۰ طبقه و ارتفاع کلی ۸۲۹.۸ متر بلندترین ساختار و ساختمان در جهان است که در مجموع ۵۷ آسانسور و ۸ پله برقی دارد. این طرح از معماری اسلامی منطقه مانند مسجد جامع سامرا گرفته شده است. هندسه کف سه جانبه به شکل Y برای بهینه سازی فضای مسکونی و هتل طراحی شده است. این سازه همچنین دارای یک سیستم روکش کاری است که برای مقاومت در برابر دمای گرم تابستان دبی طراحی شده است. اگر می‌خواهید بیشتر با این برج آشنا شوید حتما مطلب برج خلیفه در مجله گردشگری سفرمارکت بخوانید.
آدرس: 1 Sheikh Mohammed bin Rashid Blvd - Downtown Dubai - Dubai - United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: ۲۴ ساعته
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

شهربازی دنیای ماجراجویی آی ام جی دبی (IMG Worlds of Adventure)


شهربازی دنیای ماجراجویی آی ام جی از جاهای دیدنی دبی است که بازدید از آن به همه گردشگران به ویژه آن دسته از افرادی که به همراه خانواده سفر کرده‌اند توصیه می‌شود. این شهربازی که بیشتر آن را با نام شهربازی آی ام جی بی دبی می‌شناسند درست مانند عنوانش دنیایی از ماجراجویی و هیجان را برای مراجعه‌کنندگانش فراهم کرده‌ است. از نظر مساحت این مجموعه نه تنها وسیع‌ترین شهربازی سرپوشیده در شهر دبی است بلکه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های موضوعی در جهان شناخته می‌شود. در این مجموعه وسیع انواع محوطه‌های بازی برای سنین مختلف طراحی شده‌اند، بطوری که افراد در هر رده سنی که قرار داشته باشند از دو سال تا بالای شصت سال می‌توانند با رزرو تور دبی و بازدید از این مکان ساعت‌ها مشغول سرگرمی و تفریح شوند. تفریحات این مجموعه در چندین بخش مجزا با عناوین مختلف دسته‌بندی شده‌اند که برخی از آنها شامل محوطه بازی مارول، بخش کارتون نتورک، بلوار آی ام جی و قسمت ماجراجویی در دهکده گمشده دایناسورها می‌شود. خلاصه اینکه تقریباً هر وسیله بازی هیجان‌انگیزی که تصورش را بکنید در این شهربازی فوق‌العاده مهیج پیدا می‌شود.
علاوه بر آن این شهربازی مکان ایده‌آلی برای عاشقان شکم‌گردی و غذاهای خیابانی است، زیرا بالغ بر ۲۸ مرکز تهیه غذا در آن وجود دارد که انواع و اقسام غذاهای عربی و غذاهای بین‌المللی معروف در آنها در لحظه سفارش مشتریان طبخ می‌شود. گفتنی است برخلاف اغلب مکان‌هایی که در این سبک به مشتریان خدمات‌رسانی می‌کنند، همگی غذاهایی که در فودکورت این مجموعه طبخ می‌شوند از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و از نظر طعم نیز بی‌نظیر و به‌یادماندنی هستند.
آدرس: City of Arabia - Dubai - United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: روزهای دوشنبه و سه شنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ساعت ۱۰ شب و مابقی روزهای هفته از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

مرکز فرهنگی شیخ محمد دبی (Sheikh Mohammed Center for culture Understanding)


مرکز فرهنگی شیخ محمد از پربازدیدترین جاهای دیدنی دبی است که یک تجربه منحصربه‌فرد را در سفر به این مقصد گردشگری لوکس به همراه دارد. این مرکز یک سازمان عام‌المنفعه است که در سال ۱۹۹۸ میلادی و توسط حاکم دبی با نام شیخ محمد ابن رشید آل مکتوم تأسیس شد. هدف از راه‌اندازی این مرکز ایجاد بستری برای از بین بردن موانع فرهنگی از طریق اطلاع‌رسانی درباره فرهنگ و آداب و رسوم مردم اصیل امارات بود. این مرکز با برپایی و ترتیب دادن برنامه‌های مختلف تلاش می‌کند تا بازدیدکنندگان را در یک فضای آزاد قرار دهد تا بتوانند زندگی به سبک بادیه‌نشین‌ها و اعراب را تا حد ممکن تجربه کنند. از برنامه‌های جالبی که با هدف آموزش فرهنگ امارات برگزار می‌شود می‌توان به صرف وعده‌ غذای صبحانه یا ناهار اشاره کرد که طی آن از بازدیدکنندگان به سبک میزبانی اماراتی پذیرایی می‌شود و در حین این برنامه گردشگران می‌توانند سؤالاتی که در خصوص فرهنگ امارت دارند از اهالی بومی بپرسند و اطلاعات کاملی درباره مسائل فرهنگی مردم آن به دست آورند و در همین حین نیز از شنیدن موسیقی محلی که بطور زنده در حال اجرا است لذت ببرند. برگزاری گشت‌های شهری نیز از جمله برنامه‌هایی است که خریداران بلیط هواپیما خارجی به مقصد دبی می‌توانند در آن شرکت کنند. در این تورها در حین بازدید از جاذبه‌های اصلی نظیر مسجد جمیرا، بازار طلا و بازار ادویه راهنمای تور، اطلاعات مفیدی در خصوص فرهنگ امارات به گردشگران ارائه می‌دهد. گفتنی است برای شرکت در این برنامه‌ها و بازدید از این مرکز لازم است از پیش برای رزرو جا اقدام شود.
آدرس: Al Mussallah Rd - Al Fahidi - Dubai - United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: روزانه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۴ بعدازظهر
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

ساحل کایت دبی (Kite Beach)


ساحل کایت یک گزینه عالی برای گشت و گذار در کنار دریا و انجام تفریحات آبی در طول سفر به دبی است. این ساحل در امتداد ساحل جمیرا قرار دارد و نزدیک به ۱۴ کیلومترمربع مساحت دارد. به دلیل محبوبیت بالایی که ساحل کایت دبی در میان اهالی و گردشگران دارد اغلب روزها پرازدحام و شلوغ است. درخشش ماسه‌های سفیدرنگ ساحل زیر نور آفتاب و منظره کایت‌های رنگارنگی که در آسمان بالا رفته‌اند همگی منجر شده است تا محیط ساحل بسیار آرامش‌بخش و جذاب باشد. علاوه بر آن نمای برج العرب در ساحل نیز زیبایی آن را دو چندان کرده است. در این ساحل گردشگران می‌توانند از انجام ورزش‌های گوناگونی نظیر کایت‌سواری، تنیس ساحلی، فوتبال ساحلی در ساحل کایت دبی لذت ببرند. علاوه بر آن امکانات رفاهی که در محوطه ساحل تعبیه شده است کاملاً مناسب شنا و تفریحات آبی است. علاوه بر سرویس‌های بهداشتی، اتاق‌های دوش و امکانات تعویض لباس شنا که در محوطه این ساحل وجود دارد چندین کافه، اغذیه‌فروشی و رستوران نیز در ساحل قرار دارد. گفتنی است اینترنت وای‌فای در منطقه نیز از دیگر خدماتی است که در دسترس بازدیدکنندگان ساحل قرار دارد.
آدرس: No 57, Al Hadd St, Jumeirah - Jumeirah 3 - Dubai, United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: شبانه روزی
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

آبنمای دبی (The Dubai Fountain)


مجموعه آبنمای دبی در دریاچه برج خلیفه دبی قرار گرفته و در مساحتی ۱۲ هکتاری، در منطقه داون تاون دبی جای دارد. این آبنما که در شب‌ها با نورپردازی و پخش موسیقی همراه می‌شود، علاقه‌مندان زیادی را به سوی خود جلب می‌کند.

موزه دبی (Dubai Museum)


قلعه دبی در جنوب نهر دبی، در منطقه Al Souk Al Kabir واقع شده است که تجارت گسترده ای دارد و نزدیک به دادگاه حاکم (دیوان سلطنت) است. این بنا در سال۱۷۸۷، حدود ۲۰۰ سال پیش، به عنوان محل سلطنت و یک قلعه دفاعی ساخته شد، سپس بازسازی شد و در نهایت در سال ۱۹۷۱ با عنوان موزه دبی افتتاح شد تا تاریخ دبی و میراث اصلی آن را به نمایش گذارد. در سال ۱۹۹۵، موزه زیرزمینی دیگری تأسیس شد و به قلعه قدیمی اضافه شد. بازدید کنندگان از موزه دبی این فرصت را دارند که دانش غنی، کامل و یکپارچه ای از تاریخ بسیار قدیمی دبی که در طول تاریخ با مردم و تمدن های مختلف تعامل داشته است را کسب کنند. بازدید کنندگان با محیط های مختلف زندگی شهری و روستایی در دبی آشنا می شوند، اعم از زندگی دریایی، ساحلی، کویری، کوهستانی یا کشاورزی. آثار معتبر نادر، نمونه های اصلی نقاشی ها و نمودارها، رسانه های صوتی و تصویری در سراسر موزه پراکنده شده اند. این موزه آثار باستانی مانند سفال، سلاح، مقبره، ساختمان و جوامع شهری را به نمایش می گذارد. اسلحه های نظامی قدیمی در سالن سمت راست این موزه و آلات موسیقی در سال سمت چپ به چشم می خورند. در مرکز قلعه فهیدی حیاط وسیعی نهفته است که برای نمایش مدل های قایق های محلی و خانه های بامبو با مبلمان سنتی آنها استفاده می شود.
آدرس: Al Fahidi Fort - Al Fahidi - Dubai - United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۸:۳۰ شب، جمعه ها از ساعت ۲:۳۰ ظهر تا ۸:۳۰ شب
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

دبی مال (Dubai Mall)


دبی مال بزرگترین مرکز خرید در جهان است و شامل بیش از ۱۲۰۰ مغازه است. همچنین دارای بزرگترین آکواریوم سرپوشیده در جهان، دروازه ورود به برج خلیفه و بلندترین ساختمان در جهان است. آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی توسط Peddle Thorp طراحی و توسط Emaar Entertainment مدیریت می شود. این آکواریوم که در مرکز خرید دبی واقع شده است، بیش از۳۰۰ گونه حیوانات دریایی مانند ماهی و کوسه را به نمایش می گذارد. این مرکز خرید دارای بزرگترین بازار طلای سرپوشیده جهان است که زیبایی بی نظیر آن چشم ها را خیره می کند. همچنین دبی مال دارای یک زمین اسکیت روی یخ، ۲۲ سالن سینمای مجهز، انواع فروشگاه های مجلل و رستوران های شیک است که می توانید با بازدید از آن با یک تیر چند نشان زده و اوقات خوشی را در این مجموعه سپری کنید.
آدرس: Financial Center Street, Along Sheikh Zayed Road, Next to Burj Khalifa - United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۲ شب و روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱ شب
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

پارک آبی آکوا ونچر دبی (Aquaventure Waterpark)


بطور کلی انجام تفریحات آبی آن هم در هوای گرم امارات حسابی دل‌چسب است و از همین رو پارک‌های آبی همواره جزو پرطرفدارترین جاهای دیدنی دبی هستند. در این میان پارک آبی آکوا ونچر از بهترین گزینه‌ها برای تجربه انواع سرگرمی‌های آبی است. این پارک آبی در یکی از جزایر مصنوعی دبی به نام آتلانتیس که از زیرمجموعه جزایر جمیراست، قرار دارد و به همین دلیل بسیاری آن را با نام پارک آبی آتلانتیس دبی می‌شناسند. این پارک آبی تلفیقی است از هیجان و تفریحات آبی و دارای بیش از ۱۰۰ سرسره آبی که یکی از آنها به عنوان بلندترین سرسره آبی جهان در خاورمیانه و اروپا شناخته شده است. استخرهای آبی این پارک نیز همگی به تجهیزات باکیفیت و کامل برای بازی‌های آبی مجهز هستند. گفتنی است محوطه‌ ویژه‌ای هم در این پارک قرار دارد که به کودکان اختصاص پیدا کرده است و سرسره‌های آبی یا استخرهای آن کاملاً ایمن و مناسب برای تفریح و بازی افراد کم سن است. اگر به این پارک آبی رفتید یادتان باشد در آخر بعد از آنکه حسابی از هیجان بازی‌های آبی پارک خسته شدید سری هم به کافه‌ها و رستوران‌های محوطه بزنید و خستگی خود را با یک نوشیدنی فوق‌العاده یا یک غذای لذیذ عربی رفع کنید. اگر هم تصمیم گرفتید تا در همان حوالی اقامت کنید می‌توانید با رزرو هتل دبی به صورت آنلاین در هتل آتلانتیس دبی که در مجاورت پارک قرار دارد اقامت کنید.
آدرس: Atlantis The Palm - Crescent Rd - Dubai - United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۹:۴۵ صبح تا ساعت ۶:۳۰ شب
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

نهر دبی کریک (Dubai Creek)


همان‌طور که می‌دانید دبی به ساخت جاذبه‌های طبیعی به صورت مصنوعی شهرت دارد و بسیاری از جزایر و سواحل آن نیز در حقیقت ساخت دست انسان هستند. بااین‌حال هنوز هم می‌توان جاذبه‌هایی پیدا کرد که بدون دخالت پروژه‌های عظیم ساخت و ساز در دبی به عنوان جاذبه‌های گردشگری مطرح شده‌اند. نهر دبی کریک نیز یکی از این جاذبه‌ها است که از میان دبی گذر کرده است و محل اتصال منطقه دیره دبی و محله بر دبی است. دبی کریک یک نهر آب است که طول آن ۱۴ کیلومترمربع است و نه تنها به سبب طبیعی بودن آن بلکه به سبب نقش پررنگی که در توسعه شهری دبی داشته است از اهمیت زیادی برای اهالی آن برخوردار است؛ بطوری که در دیدگاه مردم بومی یکی از نمادهای اصلی دبی محسوب می‌شود. اگر بخواهیم پیشینه این نهر را بررسی کنیم باید بگوییم یک روستای قدیمی در حوالی این نهر قرار گرفته است که قدمت آن به بیش از ۴۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. در زمان‌های گذشته و پیش از آنکه دبی به شهر مدرن و پر زرق و برق امروزی تبدیل شود کریک دبی یک بندرگاه کوچک بود که محل تردد قایق‌های تجار بود و از این رو بسیاری پیشرفت‌های اقتصادی دبی را تا حد زیادی مدیون این بندر می‌دانند. امروزه نهر دبی کریک از جاهای دیدنی دبی است که در بیش‌تر روزها میزبان قایق‌های تفریحی و کروز گردشگرانی است که برای تماشای نمای زیبای برج‌های باشکوه دبی از این منطقه گذر می‌کنند.
آدرس: Dubai, United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: ۲۴ ساعته
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

باغ میراکل دبی (Dubai Miracle Garden)


باغ میراکل دبی را می‌توان بهشتی از گل‌ها و گیاهان توصیف کرد، جایی که می‌تواند علاقه‌مندان و شیفتگان زیبایی‌های طبیعت را حسابی به وجد آورد. این باغ که مساحت آن نزدیک به ۷۲۰۰۰ مترمربع اندازه‌گیری شده است از بزرگ‌ترین باغ‌های گل طبیعی در جهان محسوب می‌شود. فضای باغ مملو از درختان و گل‌هایی است که تعداد آنها به ۴۵ میلیون گیاه می‌رسد. طراحی داخلی باغ نیز بسیار خلاقانه و نوآورانه انجام گرفته است بطوری که گیاهان و گونه‌های مختلف گیاهی به صورت تندیس‌های بزرگ در شمایل حیوانات گوناگون به نمایش درآمده‌اند و با پوشش گیاهی تزئین و طراحی شده‌اند. برخی نمادهای امارات نیز به طرز هنرمندانه‌ای به تصویر کشیده شده‌اند که از میان آنها می‌توان به یک هواپیمای ماکت اشاره کرد که با گل‌های سفید رنگ پوشیده شده و چیدمان گل‌های رنگی روی بدنه آن لوگوی امارات را نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که درهای باغ میراکل دبی صرفاً در فصل‌های سرد یعنی از اواسط ماه نوامبر تا اواسط ماه می به روی بازدیدکنندگان باز است. جالب است بدانید که دکوراسیون و طراحی محوطه‌های باغ در بازه‌های زمانی کوتاه تغییر می‌کند. بنابراین این مجموعه از آن جاهای دیدنی دبی است که هر بار که به امارات سفر کنید می‌توانید از آن بازدید کنید و هر بار نیز با فضایی جدید رو به رو شوید.
آدرس: Al Barsha South 3, Dubailand Area , Dubai - United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: روزهای جمعه و شنبه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۱ شب و مابقی روزهای هفته از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۹ شب
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

برج العرب (Burj Al Arab)


برج العرب هتلی مجلل است که در شهر دبی، امارات متحده عربی واقع شده است و با مدیریت گروه هتل های جمیرا اداره می شود. این برج معروف ترین برج، نماد دبی و با ۳۲۱ متر ارتفاع یکی از بلندترین هتل های جهان است. پروژه‌ ساخت این برج عظیم از سال ۱۹۹۴ آغاز شده و در نهایت بعد از ۵ سال تلاش، در دسامبر ۱۹۹۹ رونمایی شد. برج العرب در یک جزیره مصنوعی با فاصله ۲۸۰ متر از ساحل جمیرا قرار دارد و با یک پل منحنی اختصاصی به زمین اصلی متصل می شود. شکل سازه به گونه ای طراحی شده است که شبیه بادبان کشتی است و انتخاب این شکل نمادی از شغل مردم این دیار، یعنی دریانوردی است. رقص نور های این برج هنگام شب منظره بسیار زیبایی را به وجود می آورد که چشم ها را خیره می کند. این برج کاربری های مختلفی مانند رستوران و هتل دارد و عنوان بهترین هتل دنیا درسال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده است و از جمله گران ترین هتل های دنیا به شمار می رود.
آدرس: Jumeirah St - Umm Suqeim 3 - Dubai - United Arab Emirates:
ساعت کاری و زمان بازدید: ۲۴ ساعته
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

جزایر نخل (Palm Islands)


جزایر نخل مجموعه جزایر مصنوعی هستند که در خلیج دبی ساخته شده‌اند. جزیره‌های نخل جمیره، جزیره دیره، نخل جابل علی و جزیره جهان بخش‌های مختلف این مجموعه جزایر هستند که به عنوان یک منطقه سیاحتی ساخته شده‌اند

خانه‌ شیخ سعید آل مکتوم (House of Sheikh Saeed Al Maktoum)


خانه شیخ سعید آل مکتوم، یک ساختمان تاریخی و محل اقامت سابق سعید آل مکتوم است که مشرف به دهانه رودخانه دبی است. این خانه تاریخی در سال ۱۸۹۶ ساخته شد. خانه‌ شیخ سعید آل مکتوم اکنون موزه ای است که شامل مصنوعات و تصاویر شهر قدیمی دبی است. از اواخر دهه ۱۸۰۰ تا دهه ۱۹۶۰ از برج های بادی، حیاط ها و اتاق هایی تشکیل شده که در آن می توان نمایشگاه هایی در مورد دبی و طایفه آل مکتوم را به نمایش گذاشت. این خانه دارای حیاط مرکزی و ۳۰ اتاق با بادگیرهای بر افراشته در اطراف آن است. در بخشی از این موزه تصاویری از دریانوردی، ماهیگیری و ساخت قایق وجود دارد. همچنین در جای جای این ساختمان نقشه ها، نوشته های و سکه های قدیمی نگهداری می شوند.
آدرس: Al Fahidi - Dubai - United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه به جز روز های جمعه از ساعت ۸ صبح الی ۸:۳۰ شب و روز های جمعه از ساعت ۳ بعد از ظهر الی ۸:۳۰ شب می توانید از این خانه تاریخی دیدن کنید.
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

مسجد جمیرا (Jumeirah Mosque)


مسجد جمیرا یک مسجد به سبک قرون وسطایی و یک اثر برجسته در دبی است که در سال ۱۹۷۶ ساخته شده و در منطقه ای به همین نام قرار گرفته است. این مسجد دارای ۱۳۰۰ نفر ظرفیت است و از جمله آثاری است که از دوران فاطمیان به جای مانده است. این مسجد همچنین یکی از معدود مساجدی است که برای بازدید کنندگان غیر مسلمان نیز باز است. شایان ذکر است که در امارات متحده عربی تعداد انگشت شماری مسجد وجود دارد که به روی غیرمسلمانان باز است. مسجد جمیرا یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری دبی بوده و روزانه تورهای منظمی وجود دارد که توسط مرکز فرهنگی شیخ محمد ارائه و انجام می شود. این کار به منظور درک غیرمسلمان از اسلام و کمک به از بین بردن موانعی که بین افراد از آیین های مختلف وجود دارد، انجام می شود. مسجد جمیرا دارای دو مناره با تزئینات ظریف سنگی است که شب ها هنگام روشن شدن با نور افکن دارای چشم انداز بسیار زیبا و دیدنی است.
آدرس: JumeirahJumeirah 1 - Dubai - United Arab Emirates
ساعت کاری: اذان صبح تا بعد از نماز عشا
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

موزه آینده دبی (The Future Museum)


موزه آینده دبی از جدیدترین و مدرن‌ترین پروژه‌های عمرانی است که در شمار خلاقانه‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های دیدنی دبی نیز قرار می‌گیرد. این موزه به تازگی و در سال ۲۰۲۲ میلادی افتتاح شده است. مساحت این موزه در حدود ۳۰۰۰۰ مترمربع است و سازندگان آن تمامی تلاش خود را بکار گرفته‌اند تا از نوین‌ترین تکنولوژی‌ها در احداث آن بهره بگیرند و همین موجب شده است تا موزه آینده متمایز از دیگر موزه‌های این شهر گردشگری باشد. ایده اصلی این موزه این است که با دایر کردن یک نمایشگاه دائمی که به روزترین اختراعات و فناوری‌ها را نمایش می‌دهد، بازدیدکنندگان بتوانند پنجاه سال آینده را پیش روی خود متصور شوند. ساختمان موزه خود یک شاهکار معماری چندبعدی و به تمام معنا است. ارتفاع این ساختمان ۷۷ متر است اما نمای فلزی آن بسیار چشم‌گیر و زیبا است. گفتنی است برای ساخت این ساختمان فلزی ۱۰۲۴ لایه فولاد را بر روی یکدیگر سوار کرده‌اند و برای بنای آن از به روزترین و پیشرفته‌ترین ربات‌ها استفاده شده است. نام شیخ محمد ابن رشید آل مکتوم نیز با خطاطی هنرمندانه‌ای بر روی آن حک شده است. جالب است بدانید که سازه فلزی بنا به عنوان پنل خورشیدی و منبع ذخیره انرژی خورشیدی است که در جهت مصرف هر چه کمتر انرژی‌ها طراحی شده است.
آدرس: No 67CP+H4Q - Sheikh Zayed Rd - Trade Centre - Trade Centre 2 - Dubai - United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۷:۳۰ بعدازظهر است
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

مجموعه تفریحی دبی پارک اند ریزوت (Dubai Parks and Resorts)


اگر زمان کافی برای بازدید از تعداد زیادی از مراکز تفریحی دبی را ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به مجموعه تفریحی دبی پارک اند ریزورت بروید. زیرا این مجموعه آن‌قدر وسیع و بزرگ است که چندین مرکز تفریحی آن هم در تنوع گسترده را زیر یک سقف جای داده است. از پیر تا جوان می‌توانند بنا به سلیقه خود از انجام تفریح مورد علاقه خود در دبی پارک اند ریزورت حسابی لذت ببرند. این مجموعه ترکیبی است از یک پاک آبی و سه پارک موضوعی متفاوت که رستوران و یک هتل پنج ستاره مجلل نیز در آن تعبیه شده است. هر بخش از این مجموعه تفریحی می‌تواند شرکت‌کنندگان در تور دبی ارزان را به وجد بیاورد. بطور مثال پارک موضوعی موشن گیت دبی برای عاشقان دنیای سحرانگیز هالیوود، شهربازی لگولند دبی برای کودکان در سنین مختلف و پارک آبی لگولند نیز برای طرفداران ورزش‌ها و تفریحات آبی طراحی شده است که همگی از بخش‌های اصلی این مجموعه مفرح هستند.
آدرس: Sheikh Zayed Rd - Dubai - United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۱ شب
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

باغ پروانه‌های دبی (Dubai Butterfly Garden)


اگر در سفرتان از باغ میراکل دبی دیدن کردید فراموش نکنید که حتماً سری هم به باغ پروانه‌های دبی که درست در مجاورت باغ میراکل قرار گرفته است بزنید. زیرا این باغ نیز از جاهای دیدنی دبی است و در سال ۲۰۱۵ میلادی افتتاح شده است. این مجموعه دارای بزرگ‌ترین و کامل‌ترین مجموعه پروانه‌ها در جهان است؛ به گونه‌ای که زیستگاه ۱۵۰۰۰ پروانه است که در پنجاه گونه مختلف طبقه‌بندی می‌شوند. فضای بیرونی باغ محوطه‌ای سرسبز و با طراوت است که انواع پروانه‌های تاکسی‌درمی شده در آن به نمایش درآمده است. ساختمان داخلی نیز به گونه‌ای طراحی شده است که دارای ده طاق گنبد مانند است و زیر هر یک از این طاق‌های گنبدی بخشی از باغ موزه پروانه‌ها قرار دارد. دمای این محوطه‌ها کاملاً مناسب زیست پروانه‌ها است و از این رو با ورود به برخی از این بخش‌ها بازدیدکنندگان می‌توانند پروانه‌های زیبا در اشکال و رنگ‌های گوناگونی را ببینند که در کنار آنها بال می‌زنند. از دیگر بخش‌های این باغ، موزه پروانه‌ها است که شامل نقاشی‌ها و اشیاء هنری است که در ساخت آنها از پروانه‌های خشک شده استفاده شده است. یکی دیگر از بخش‌های باغ که بازدیدش برای افراد به ویژه کودکان می‌تواند جالب و آموزنده باشد بخشی است که در آن می‌توان با چگونگی سیر تبدیل کرم ابریشم به پروانه آشنا شد.
آدرس: Al Barsha South 3, Dubailand Area, Beside Dubai Miracle Garden - Dubai - United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۶ بعدازظهر
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

پارک گاردن گلو دبی (Dubai Garden Glow)


در میان جاهای دیدنی دبی کم نیستند جاذبه‌های خلاقانه‌ای که با ایده اولیه خود همه را به وجد آورده‌اند. از نمونه‌های بارز آن می‌توان به پارک گاردن گلو دبی اشاره کرد. این پارک جالب در حقیقت بخشی از بوستان زعبیل دبی است که در آن تندیس‌ها و سازه‌های نورانی و رنگارنگ زیادی به چشم می‌خورند که برای ساخت آنها از میلیون‌ها ال ای دی استفاده شده است. این مجموعه در مقایسه با دیگر نمونه‌هایش در جهان به عنوان درخشان‌ترین پارک مطرح شده است. منظره تماشایی این مجموعه شب‌ها به قدری زیبا است که کمتر گردشگری می‌تواند در مقابل وسوسه عکاسی در این فضای رؤیایی مقاومت کند. گفتنی است این مجموعه منحصربه‌فرد پنج بخش مختلف دارد که شامل پارک دایناسور، گلو پارک، گاردن گلو، آیس پارک، مجیک پارک و آرت پارک می‌شود که هر یک از دیگری سرگرم‌کننده‌تر و جالب‌ترند.
آدرس: Zabeel Park, Gate No- 6 & 7 Area - B - Dubai - United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۵ بعدازظهر تا ساعت ۱۰ شب
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

قاب دبی (The Dubai Frame)


قاب دبی یک ساختار نمادین است که منظره های چشمگیر دبی قدیم و جدید را "قاب" می کند. این پل به عنوان پلی عظیم و استعاره ای عمل می کند که گذشته امارت را با حال مجلل خود متصل می کند. این بنا تاریخ دبی را از ابتدای فروتنانه گرفته تا زرق و برق و اعتبار کنونی اش جشن می گیرد. به شمال نگاه کنید، محله های قدیمی تر و تاریخی دبی را می بینید که در یک ساختار عالی قرار گرفته اند. به جنوب نگاه کنید، ساختمان های مدرن و پر زرق و برق و آسمان خراش های بسیار مشهور شهر را مشاهده خواهید کرد. قاب دبی نسبتاً ساده طراحی شده است اما جزئیات فراوان دارد. در ساخت این سازه بزرگ از شیشه، فولاد، آلومینیوم و بتن استفاده شده است. دو طرف قاب آسانسور شیشه ای آن قرار گرفته و در بخش بالای قاب مسیری شیشه ای قرار دارد که از آن جا می توانید زیر پایتان را ببینید.
آدرس: Zabeel Park Jogging Track - Za'abeelAl Kifaf - Dubai - United Arab Emirates
ساعت کار: قاب دبی در تمام طول سال، از جمله تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی، از ساعت ۹ صبح الی ۹ شب باز است.
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

دهکده جهانی دبی (Global Village)


دهکده جهانی در دبی در جاده شیخ محمد بن زاید دبی واقع شده است. ادعا می شود بزرگترین پروژه جهانگردی، اوقات فراغت، خرید و سرگرمی در جهان است. دهکده جهانی اولین مقصد فرهنگی، تفریحی، خانوادگی و خرید منطقه است. این دهکده در قالب تعدادی کیوسک در ژانویه ۱۹۹۷ واقع در روبه روی شهرداری دبی آغاز به کار کرد. سپس بعداً به مدت ۵ سال به منطقه Oud Metha در نزدیکی شهر وافی منتقل شد و هر ساله بیش از۵ میلیون بازدید کننده در مساحت ۱۶۰۰۰۰۰ متر مربع دارد. Global Village Dubai دارای یک پارک موضوعی عظیم و چند فرهنگی است که چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دارد. ۲۶ غرفه جهانی، انبوهی از نمایش های فرهنگی، اتومبیل سواری، غرفه های غذای خیابانی، اولین موزه عجیب و غریب منطقه و بارهای زیادی وجود دارد. علاوه بر غرفه های Global Village ، یک دهکده میراث فرهنگی، و همچنین یک صحنه اصلی برای نمایش های روزانه، نمایش بدلکاری و تئاتر کودکان برای تماشا وجود دارد.
آدرس: Sheikh Mohamed Bin Zayed Road and Emirates Road - Exit 37 - E311 - Dubai - United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۳:۳۰ ظهر الی ۱۲ شب، پنج شنبه، جمعه و سایر تعطیلات رسمی از ساعت ۳:۳۰ ظهر الی ۱ شب
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

ساحل جمیرا (Jumeirah Beach)


ساحل جمیرا ساحلی ماسه ای سفید رنگی است که در منطقه جمیرا دبی، امارات متحده عربی، در ساحل خلیج فارس واقع و نامگذاری شده است. این ساحل و جبهه های آن دارای هتل های بزرگ، استراحتگاه ها از جمله هتل برج العرب (برج عرب)، پارک آبی وایلد وادی، هتل ساحلی جمیرا و مجتمع خرید به سبک قدیمی Madinat Jumeirah است. در یک طرف هتل برج العرب و پارک آبی و در طرف دیگر پارک ساحلی جمیرا قرار دارد. این ساحل یکی از جاهای دیدنی دبی و مکان اقامتی مورد علاقه توریست ها و گردشگران بوده و دارای امکانات رفاهی بسیاری از جمله مراکز ورزش های آبی، صندلی های آفتاب و رستوران‌ها است.
آدرس: Dubai, United Arab Emirates
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

پیست اسکی دبی (Ski Dubai)


معمولاً اولین چیزی که با شنیدن نام شهر دبی در ذهن افراد تداعی می‌شود شهری لوکس در دل بیابان‌هایی با گرمای سوزان است. بنابراین تصور یک پیست اسکی وسیع در این شهر آن هم در تمام طول سال دشوار به نظر می‌رسد. اما جالب است بدانید که یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی دبی پیست اسکی دبی است. این پیست اسکی در سال ۲۰۰۵ میلادی و در طبقات بالای یک مرکز خرید معروف به نام امارات مال احداث شده است. مساحت محوطه اسکی این مجموعه نزدیک به ۲۲۵۰۰ مترمربع است و از این رو در دسته وسیع‌ترین پیست‌های اسکی‌ سرپوشیده دنیا قرار دارد. محوطه پیست دارای بخش‌های مختلفی است و شگفت‌انگیزترین آنها نیز یک کوه برفی است که ارتفاع آن به ۸۵ متر می‌رسد. علاوه بر آن مراجعه‌کنندگان می‌توانند از انجام تفریحات مرتبط مانند برف بازی در سالن‌های مخصوص، پایین آمدن از رمپ‌های برفی و انجام جت اسکی یا اسنوبرد حسابی به وجد بیایند و با سوار شدن بر زیپ لاین مجموعه از تماشای مناظر برفی در ارتفاعات لذت ببرند. کودکان نیز می‌توانند تحت نظر مربیان پیست به یادگیری مهارت‌های انجام اسکی مشغول شوند و از تماشای شیطنت‌ پنگوئن‌ها به هیجان بیایند. گفتنی است ابزار و وسایل مربوط به تفریحات اسکی در فروشگاه‌های اطراف پیست و همچنین مجموعه پیست اسکی دبی به فروش می‌رسد. اما ازآنجاکه دمای هوای داخل پیست بسیار سرد است، توصیه می‌شود در زمان مراجعه گردشگران لباس‌های مناسب همراه داشته باشند.
آدرس: Sheikh Zayed Rd - Al Barsha - Al Barsha 1 - Dubai - United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۲ شب و مابقی روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۲ شب
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

موزه ایلوژن دبی (Museum Of Illusions Dubai)


موزه ایلوژن دبی جزو جاهای دیدنی دبی است که بازدید آن برای گردشگران به ویژه نسل جوان جالب و سرگرم‌کننده است. واژه ایلوژن به معنای توهم و خطای ذهنی است و از این رو در میان گردشگران ایرانی به موزه توهمات دبی نیز شهرت دارد. ایده اصلی موزه ایجاد فضای جالبی است که در آن با استفاده از ابزارهای بصری و ایجاد خطای دید تجربه جالبی برای بازدیدکنندگان خلق می‌شود. این موزه ۶۰ اثر هنری مرتبط با خطای دید بصری را در خود جای داده است و دارای ۸۰ اتاقک است که هر یک با طراحی خاصی که دارند تصوری غیر واقعی را به نمایش می‌گذارند. طرح‌های خاص این اتاقک‌ها تقریباً هر رده سنی را برای چند ساعت سرگرم می‌کند. صندلی توهم، استوانه ابهام‌زا، سر داخل بشقاب، شهر فرهنگ، جعبه جادویی و تونل بی‌نهایت برخی از قسمت‌های این موزه را تشکیل می‌دهند.
آدرس: Al Seef – Dubai Creek – Dubai – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

برج ساعت دیره دبی (Deira Clocktower)


برج ساعت دیره که به آن برج ساعت دبی نیز می‌گویند در ناحیه شرقی دبی و در منطقه دیره قرار دارد. این برج ساعت در سال ۱۹۶۴ میلادی بنا شده است و از سازه‌های نمادین شهر دبی محسوب می‌شود و ازآنجاکه در محوطه میدان قرار گرفته است، بیشتر آن را با نام میدان ساعت دبی می‌شناسند. هرچند ظاهر بنای برج ساده است و مشخصه بارزی در معماری آن دیده نمی‌شود، این برج به عنوان هفدهمین برج زیبای ساعت در جهان طبقه‌بندی شده است. تنها تزئیناتی که برای زیباسازی برج بکار گرفته شده است یک آب‌نمای ساده است. با توجه به سازه‌های لوکس و چشم‌نوازی که امروزه در شهر دبی بنا شده‌اند به نظر می‌رسد که این برج هم نیاز به طرحی برای زیباسازی هر چه بیشتر دارد. آنطور که سازمان شهرداری دبی اعلام کرده است به زودی برای زیباسازی اقداماتی انجام خواهد گرفت. از جمله این اقدامات ایجاد فضای سبز در حوالی آن، اضافه کردن نورپردازی‌های ویژه‌ و همچنین نوسازی و طراحی مجدد آب‌نمای قدیمی برج است. در حال حاضر ازآنجاکه برج در نزدیکی مرکز خرید دی تو دی دبی قرار دارد اغلب گردشگرانی که برای خرید به این مرکز می‌روند از این سازه شهری نیز دیدن می‌کنند.
آدرس: Umm Hurair Rd – Deira – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: ۲۴ ساعته
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

سیاره سبز دبی (The Green Planet)


گرین پلنت یا سیاره سبز دبی از اعجاب‌انگیزترین جاهای دیدنی دبی بشمار می‌رود که تجربه بازدید از آن را می‌توان منحصربه‌فرد، متمایز و آموزنده توصیف کرد. گرین پلنت در سال ۲۰۱۶ میلادی و در منطقه‌ای از دبی به نام سیتی واک افتتاح شد. با آنکه فضای این مجموعه کاملاً مصنوعی و از ساخته‌های غیر طبیعی است، اما طراحی خارق‌العاده‌ای این امکان به گونه‌ای است که بازدیدکنندگان قادر باشند به گشت و گذار در اعماق یک جنگل بارانی و استوایی مشغول شوند و از نزدیک انواع حیوانات این جنگل‌ها را تماشا کنند. گفتنی است این مجموعه بیش از ۳۰۰۰ گونه گیاهی و جانوری خاص را در غالب چند اکوسیستم مجزا بطور کامل و جامع زیر یک سقف گردآوری کرده است تا با ارائه اطلاعات آموزنده بر اهمیت حفظ محیط زیست تأکید شود. بنای سیاره سبز به صورت یک ساختمان لوکس و نیمه شیشه‌ای با سقف گنبدی شکل طراحی شده است که در زیر آن یک درخت ۲۵ متری مصنوعی و تنومند وجود دارد. گرداگرد این درخت گذرگاه یا یک پل فلزی به صورت مارپیچ تعبیه شده است تا بازدیدکنندگان در حین بالا رفتن از آن به تماشای انواع حیوانات مشغول شوند. گفتنی است یک آبشار مصنوعی نیز در این فضا تعبیه شده است که به زیبایی آن افزوده است. در زیرزمین مجموعه نیز محوطه‌ای وجود دارد که انواع حیوانات در آن حفاظت می‌شوند تا بازدیدکنندگان بتوانند از نزدیک آنها را ببینند و اطلاعات جالبی در خصوص هر کدام از آنها به دست آورند. برخی از حیوانات دوست‌داشتنی که در این مجموعه نگهداری می‌شوند شامل: تنبل، طوطی‌، جوجه‌تیغی، انواع ماهی‌های خاص، مار، کروکدیل، کوآلا و سوسمار‌ است.
آدرس: City Walk – Al Wasl – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۶ بعدازظهر
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

دهکده‌ میراث و غواصی دبی (Heritage and Diving Village)


دهکده میراث فرهنگی در سال ۱۹۹۷ در محله ای تاریخی، نزدیک به دهکده غواصی، برای استقبال از رویدادهای میراثی و نمایش تصویری زنده از زندگی سنتی قدیمی در امارات متحده عربی ایجاد شد. همچنین میراث معماری، فرهنگی و دریایی دبی نیز در این دهکده به نمایش درآمده است. تفریحاتی از زندگی سنتی بادیه نشین و روستای ساحلی با خانه های ایرانی، یک قهوه خانه سنتی و یک فضای کوچک که در آن سفالگران و بافندگان صنایع دستی خود را در غرفه ها انجام می دهند وجود دارد. موسیقی و رقص محلی از اکتبر تا آوریل اجرا می شود و همچنین بازدید کنندگان می توانند از متخصصان طب سنتی مشاوره بگیرند.
آدرس: Dubai - United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: روزهای چهارشنبه و پنج شنبه از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب و جمعه ها از ساعت ۳ بعد از ظهر الی ۱۰ شب می توانید از این دهکده تاریخی دیدن کنید.
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

موزه سلفی دنیای سه‌بعدی دبی (3D World Selfie Museum Dubai)


امروزه پدیده سلفی جزو پرطرفدارترین نوع عکاسی بشمار می‌رود که نه تنها علاقه‌مندان به هنر عکاسی حرفه‌ای بلکه همگی افراد جامعه را در برمی‌گیرد. محبوبیت سلفی‌ها در میان افراد جامعه موجب شده است تا فعالان حوزه گردشگری نیز از این موضوع به عنوان ایده‌ای خلاقانه جهت تأسیس موزه‌های جالب استفاده کنند. در سال‌های اخیر موزه سلفی نیز به شمار مراکز تفریحی در شهرهای گردشگری مهم اضافه شده است. موزه سلفی دنیای سه‌بعدی دبی در حال حاضر از بزرگ‌ترین موزه‌های سلفی جهان بشمار می‌رود. در این موزه نزدیک به ۱۸۵ نقاشی سه‌بعدی با موضوعات مختلف از جمله ترسناک، شخصیت‌های معروف نمایشی و شمایل حیوانات وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند از تماشای آنها لذت ببرند. علاوه بر آن این نقاشی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سوژه عکاسی‌های سلفی باشند. این موزه می‌تواند جزو خاطره‌انگیزترین جاهای دیدنی دبی به ویژه برای کودکان باشد که با چند عکس یادگاری جالب و متمایز سفر دبی را تکمیل می‌کند.
آدرس: Behind Mashreq Bank – Sheikh Zayed Rd – Al Quoz – Al Quoz 4 – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۸ شب
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

پارک سافاری دبی (Dubai Safari Park)


پارک سافاری دبی که به آن سافاری پارک دبی نیز می‌گویند در واقع همان باغ وحش دبی است که در سال ۲۰۱۸ مورد بازسازی قرار گرفت و پس از آنکه با سرمایه‌گذاری هنگفت توسعه پیدا کرد بار دیگر در سال ۲۰۲۰ میلادی افتتاح شد. این مجموعه زیستگاه ۳۰۰۰ موجود زنده‌ای است که در ۷۸ گونه جانوری مختلف دسته‌بندی می‌شوند. مساحت پارک حدود ۱۷ هکتار است که پنج بخش مختلف را در برمی‌گیرد. این بخش‌ها شامل دهکده حیوانات آفریقایی، دهکده اکتشاف، دهکده حیوانات آسیایی، سافاری بیابان‌های عربی و بخش الوادی می‌شود. حیواناتی که در بخش‌های مختلف این مجموعه حیاط وحش نگهداری می‌شوند همگی بی‌خطر هستند و به راحتی می‌توان از نزدیک از آنها دیدن کرد. برخی از حیوانات این مجموعه در زمره گونه‌های در حال انقراض یا کمیاب قرار دارند. گفتنی است امکانات رفاهی متعددی در این مجموعه قرار دارد که از میان آنها می‌توان به رستوران، فروشگاه اغذیه، غرفه عکاسی، نمازخانه، سرویس بهداشتی و دستگاه‌های عابربانک اشاره کرد. علاوه بر آن دو فروشگاه سوغاتی بزرگ با انواع اقلام جالب مانند عروسک‌ و حیوانات اسباب‌بازی نیز در این پارک وجود دارد که اغلب مورد استقبال گردشگران به ویژه خانواده‌ها قرار می‌گیرد.
آدرس: Al Warqa 5 – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۵ بعدازظهر
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

موزه اتحاد دبی (Etihad Museum)


موزه اتحاد دبی با هدف آشنایی گردشگران و مردم بومی با موضوعات مربوط به چگونگی ایجاد و توسعه امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۷ احداث شد. این موزه از جنبه تاریخی نیز بسیار با اهمیت است زیرا در پیرامون خانه‌ای است که معاهده شکل‌گیری امارات متحده در آن به امضا رسیده است؛ از این رو در گذشته به آن خانه اتحاد نیز می‌گفتند. طراحی بنای کنونی موزه با الهام از طرح یک نسخه خطی انجام شده است و در فضای داخلی موزه نیز هفت ستون تعبیه شده است که به نشانه قلم‌هایی است که برای امضای معاهده بکار رفته است. این موزه جزو موزه‌های معاصر دسته‌بندی می‌شود که در آن اشیاء و اقلامی به نمایش گذاشته شده است که با موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، تاریخی و سیاسی امارات مرتبط هستند. از نمونه اقلامی که در این موزه نگهداری می‌شود می‌توان به نسخه معاهده امارات متحده عربی با امضای تمامی اعضا اشاره کرد که در میان اقلام موزه از ارزش تاریخی ویژه‌ای برخوردار است. گذرنامه حاکمان امارات متحده عربی از نمونه‌های دیگر اقلامی هستند که در موزه به نمایش درآمده است. علاوه بر آن در یکی از بخش‌های موزه یک مستند کامل از نحوه شکل‌گیری و توسعه امارات به نمایش گذاشته می‌شود که گردشگران می‌توانند با دیدن آن اطلاعات زیادی در خصوص آن به دست آورند.
آدرس: No 1 Jumeirah St – Al Mina – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۸ شب
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

پارک آبی وایلد وادی دبی (Wail Wadi Water Park)


از میان تمام جاهای دیدنی دبی همواره پارک‌های آبی جذابیت خاصی برای گردشگران دارند. در حقیقت این پارک‌ها فرصتی به گردشگران می‌دهند تا فارغ از گرمای شرجی امارات به انجام تفریحات هیجان‌انگیز مشغول شوند. پارک آبی پایلد وادی دبی نیز از همان جاذبه‌هایی است که در سفر به دبی حتماً باید از آن دیدن کرد. این پارک درست مقابل یکی از مشهورترین دیدنی‌های دبی یعنی برج العرب قرار گرفته است. وسایل بازی متنوعی در این پارک وجود دارد و تقریباً افراد در هر رده سنی که باشند می‌توانند از آنها استفاده کنند. جالب است بدانید تمامی بخش‌های این پارک آبی و وسایل بازی آن با الهام از یک افسانه قدیمی در دنیای اعراب به نام داستان جوها طراحی شده‌اند. یکی از وسایل هیجان‌انگیز این پارک آبی سرسره آبی بلندی است که طول آن صد و بیست متر است و مراجعه‌کنندگان با قرار گرفتن در یک فضای کپسولی به یکباره و با سرعت زیاد از بالا به سمت یک استخر آب در پایین فرود می‌آیند. ترن هوایی پارک نیز از دیگر وسایل پرطرفدار و هیجان‌انگیز آن است. مراجعه‌کنندگان در این ترن درحالی‌که بر روی تیوپ‌ نشسته‌اند در طول یک مسیر آبی مارپیچ به سمت پایین حرکت می‌کنند. بازی‌ها و بخش‌های هیجان‌انگیز این پارک به همین جا ختم نمی‌شود بلکه بیش از ۳۰ وسیله برای تفریحات آبی در این پارک قرار دارد که هر کدام شور و هیجان خاص خودشان را به همراه دارند.
آدرس: Jumeirah St - opp. Burj Al Arab - Umm Suqeim - Umm Suqeim 3 - Dubai - United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۶ بعدازظهر
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

محله تاریخی الفهیدی دبی (Al Fahidi Historical Neighborhood)


برای آن دسته از گردشگرانی که تور اقساطی دبی را برای گشت و گذار در محله‌های تاریخی و قدیمی رزرو می‌کنند، محله تاریخی الفهیدی دبی بهترین گزینه است. این محله که پیشینه تاریخی آن به دهه ۱۸۶۰ میلادی بازمی‌گردد پیش‌تر با نام محله بستکیه شناخته می‌شد. در گذشته بیشتر تاجران در آن سکونت داشتند و اغلب آنها به حرفه صید مروارید مشغول بودند. گشت و گذار در این محله درست همانند پرسه زدن در تاریخ است. کوچه‌پس‌کوچه‌های این محله پر است از خانه‌های تاریخی که معماری خانه‌های عربی را در حالت اصیل و بومی به نمایش گذاشته‌اند. در این محله بسیاری از خانه‌های قدیمی را تبدیل به بوتیک‌های تاریخی کرده‌اند و گردشگران می‌توانند در این خانه‌های باصفا اقامت کنند و یا در کافه‌ها و رستوران‌های محله بنشینند و در فضای تاریخی آنها خود را به خوردن نوشیدنی یا غذای لذیذ عربی دعوت کنند. از همه دل‌چسب‌تر آنکه می‌توانند در بازار محلی گشت و گذار کنند و با مردم بومی آنجا به گفتگو مشغول شوند. گفتنی است جاذبه‌های تاریخی و بکر زیادی در این محله قرار گرفته است که از میان آنها می‌توان به موزه الفهیدی اشاره داشت که در یک سازه تاریخی به شکل قلعه بنا شده است و در گذشته نیز محل سکونت یکی از حاکمان دبی بوده است.
آدرس: Al Fahidi - Dubai - United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۸ شب
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

پارک واقعیت مجازی دبی مال (Virtual Reality Park Dubai Mall)


پارک واقعیت مجازی دبی مال یک مجموعه تفریحی است که در مرکز تجاری دبی مال قرار گرفته است تا مراجعه‌کننده‌ها را به یک تفریح جالب و هیجان‌انگیز بعد از خریدشان دعوت کند. تفریحات این مجموعه که همگی تلفیقی از دنیای تکنولوژی و ابزار بازی هستند آن‌قدر جذاب است که بسیاری از گردشگران را هم مجذوب خود کرده است. بنابراین حتی اگر در طول سفرتان به دبی قصد خرید از دبی مال را نداشته باشید باز هم توصیه می‌کنیم تا از پارک واقعیت مجازی این مجتمع تجاری تفریحی به عنوان یکی از جاهای دیدنی دبی بازدید کنید. این مجموعه در ساختمانی دوطبقه به مساحت تقریبی ۷۰۰۰ مترمربع قرار دارد و شامل بازی‌های مختلف انفرادی یا گروهی است که همه رده‌های سنی را پوشش می‌دهند و مراجعه‌کنندگان طی انجام این بازی‌ها قادرند تا انواع احساسات از جمله هیجان، ترس و یا احساس آرامش را تجربه کنند. اغلب بازی‌های کامپیوتری به روز دنیا در این مرکز با تکنولوژی واقعیت مجازی اجرا می‌شوند و این امکان را به مراجعه‌کننده می‌دهد تا احساس کند که حقیقتاً به دنیای بازی کامپیوتری مورد علاقه خود وارد شده است. سقوط از برج خلیفه بصورت مجازی، انجام پاراگلایدر با فناوری مجازی و ماجراجویی در سرزمین قطب شمال از نمونه تفریحات این پارک هستند. گفتنی است تجهیزات صوتی و تصویری که در بخش‌های مختلف برای بازی‌های متنوع این پارک تعبیه شده‌اند همگی از بالاترین کیفیت ممکن برخوردارند و همین موجب خلق تجربه‌ای بی‌نظیر از حضور در پارک واقعیت مجازی دبی شده است.
آدرس: Dubai mall - Downtown Dubai - Dubai - United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه زا ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

آکواریوم لاست چمبرز دبی (The Lost Chambers Aquarium)


آکواریوم لاست چمبرز دبی از مجموعه آکواریوم‌های بی‌نظیر در امارت است. این آکواریوم همانند مجموعه‌های مشابه از دالان‌هایی مختلف تشکیل شده است که انواع موجودات دریایی در دیواره‌های شیشه‌ای آن در حال شنا هستند و بازدیدکنندگان در حین عبور از این دالان‌ها به تماشای دنیای جالب و سحرانگیز زیر آب مشغول می‌شوند. نزدیک به ۶۵۰۰۰ جاندار دریایی در محفظه این آکواریوم نگهداری می‌شوند که در میان آنها می‌توان به سفره‌ماهی، کوسه، ماهی گوشت‌خوار پیرنا و اسب دریایی اشاره کرد. تونل‌های آب این مجموعه در ۲۰ بخش مختلف دسته‌بندی و به معرض نمایش در آمده‌اند. گفتنی است در برخی از بخش‌ها امکان لمس برخی گونه‌های دریایی برای بازدیدکنندگان فراهم شده است. در طول تور آکواریوم نیز توضیحات جالبی در خصوص برخی از موجودات کمیاب دریایی به گردشگران ارائه می‌شود. بازدید از این جانوران دریایی در تونل‌های آکواریوم می‌تواند یک تجربه به‌یادماندنی برای کودکان رقم بزند.
آدرس: No .44J9+V7P Atlantis, The Palm - The Palm Jumeirah - Dubai - United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۹ شب
جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۳۲ جاذبه‌ی گردشگری پربازدید عروس امارات

در انتها اگر قصد خرید بلیط هواپیما دبی و سفر به این شهر زیبا را داشته باشید، پیشنهاد می شود که فرصت بازدید از جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی این شهر را هرگز از دست ندهید.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است