search
menu

جزایر مصنوعی دبی

[ پنهان کردن ]
درباره جزایر مصنوعی دبی
جزیره نخل جمیرا (Palm Jumerrah)
جزیره نخل جبل علی (Palm Jwbel Ali)
جزیره دیره (Deira Island)
مجمع الجزایر جهان در دبی (The World Islands Dubia)
جزیره آبهای آبی (Bluewaters Island)

درباره جزایر مصنوعی دبی


بی تردید دبی یکی از شناخته شده ترین شهرهای امارات متحده عربی به شمار می رود؛ شهری که در چند سال اخیر و به لطف سرمایه گذاری های کلان سرمایه داران فرصت طلب توانسته به یکی از برترین شهرهای تفریحی دنیا مبدل شود و جای خود را در میان پر آوازه ترین شهرهای گردشگری جهان باز کند. بر خلاف دیگر شهر های معروف گردشگری دنیا که به واسطه جاذبه های تاریخی و طبیعی خود معروف شده اند، این شهر کوچک به واسطه جاذبه های مصنوعی خود که با تکیه بر سرمایه های نفتی اش خلق شده اند، به شهرت رسیده است.
یکی از این جاذبه های مصنوعی که حیرت همگان را برانگیخته، جزایر مصنوعی دبی است. ناگفته نماند که ساخت این جزایر لوکس مصنوعی در دبی، علاوه بر تحسین های فراوان، انتقادهای بسیاری نیز به همراه داشته است. به عنوان مثال برخی از فعالان محیط زیستی به تاثیرات منفی ایجاد جزایر مصنوعی دبی از جمله تغییر در اکوسیستم منطقه و همچنین پیشروی بیش از اندازه در آب های خلیج فارس اشاره می کنند. با این حال زیبایی حیرت انگیز این جزایر مصنوعی و امکانات لوکس آنها چیزی است که هر گردشگری را برای خرید بلیط هواپیما دبی و به رفتن به این شهر گرمسیری با جاذبه‌های فراوانش ترغیب می کند. حال اگر می خواهید بدانید حیرت انگیز ترین جزایر مصنوعی دبی کدامند و دلیل جذابیت آنها چیست، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.
جزایر مصنوعی دبی

جزیره نخل جمیرا (Palm Jumerrah)


بزرگترین پروژه ساخت جزایر مصنوعی در دبی، پروژه جزایر نخل (Palm Islands) نام دارد. این پروژه با هدف ایجاد سه جزیره مصنوعی به شکل درخت نخل بر روی آب های نیلگون خلیج فارس در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز گردید. پس از چندین سال تلاش بی وقفه، بالاخره نخستین جزیره مصنوعی در میان جزایر پالم به اتمام رسید و جزیره نخل جمیرا نامگذاری شد. این جزیره یکی از مشهورترین جزایر مصنوعی در سراسر دنیا به شما می رود که وسعت آن به بیش از ۵.۵ کیلومتر مربع می رسد و بی دلیل نیست که بازدید از این جزیره یکی از اجزای جدایی ناپذیر برنامه سفر دبی است.
جمعیت ساکن در جزیره پالم جمیرا بالغ بر ۱۰ هزار نفر است، اما این رقم با احتساب گردشگرانی که همه روزه به این جزیره تردد می کنند، چندین برابر بیشتر است.
جزیره نخل جمیرا پر است از برج های پر زرق و برق، کلوپ های ساحلی پرهیاهو، مراکز تفریحی لوکس، مراکز ماساژ مجهز، هتل های مجلل ساحلی و رستوران های بین المللی که همگی با مناظر زیبای خلیج فارس احاطه شده اند. یکی از مجلل ترین و لوکس ترین هتل های دبی به نام هتل آتلانتیس (Atlantis) نیز در جزیره نخل جمیرا بنا شده است؛ هتلی که هر ساله پذیرای سیل عظیمی از گردشگرانی است که برای گذراندن تعطیلاتی رویایی به این جزیره سفر می کنند. ساختمان مجلل هتل آتلانتیس آنقدر مرتفع است که از دورترین فاصله ممکن به جزیره نخل جمیرا نیز به راحتی قابل مشاهده است.
جزایر مصنوعی دبی

جزیره نخل جبل علی (Palm Jwbel Ali)


مسئولان و سرمایه گذاران پروژه جزایر نخل دبی، در سال ۲۰۰۲ میلادی پروژه ساخت دومین جزیره مصنوعی این مجموعه با وسعتی ۵۰ درصد بیشتر از جزیره نخل جمیرا را کلید زدند. نام این جزیر نخل جبل علی است که در ابتدا قرار بود ساخت آن نهایتا تا سال ۲۰۰۸ میلادی به پایان برسد، اما در میانه راه به دلیل مشکلات مالی و وسعت زیاد این جزیره به نسبت جزیره نخل جمیرا، این امر به وقوع نپیوست و تنها بخش های اصلی جزیره نخل جبل علی تکمیل شد و توسعه بیشتر این جزیره همچنان در دست اقدام است.
در طول این سال ها همچنان که توسعه این جزیره مصنوعی ادامه دارد، حدودا ۲۵۰۰۰۰ نفر در خانه های مسکونی جزیره نخل جبل علی زندگی می کنند و بسیاری از گردشگران برای استفاده از امکانات تفریحی متنوع این جزیره مصنوعی در هتل های آن اقامت می کنند. جزیره نخل جبل علی دبی گزینه های متنوعی برای گردش و تفریح در سواحل خلیج فارس پیش روی گردشگران قرار می دهد که از جمله می توان به شهر بازی ها، استراحتگاه های ساحلی، پارک های آبی و مناطق فضای سبز با پیاده روهای چوبی در میان درختان نخل اشاره کرد.

جزیره دیره (Deira Island)


جزیره دیره یکی از وسیع ترین پروژه های ساخت جزایر مصنوعی در دبی بوده است. فرایند توسعه این جزیره که زمانی قرار بود به عنوان سومین جزیره از مجموعه جزایر نخل بنا شود، با مشکلات مالی بوجود آمده برای شرکت ساخت و ساز نخیل (Nakheel)، در سال ۲۰۰۸ متوقف شد و بعدها توسعه و ساخت این جزیره به عنوان پروژه ای مستقل از جزایر نخل و با تغییر نامش از جزیره نخل دیره به جزیره دیره از سر گرفته شد. جزیره دیره در نزدیکی فرودگاه بین المللی دبی قرار گرفته است و از طریق کشتی ها و قایق های سواری منطقه قابل دسترسی است.
در جزیره دیره مکان های تفریحی و جاذبه های فراوانی برای گشت و گذار وجود دارند که از میان همه آنها منطقه مسکونی دیره سنترال (Deira Central)، مرکز خرید دیره مال (Deira Mall) و بازار شبانه نایت مارکت (Night Market) از شهرت فراوانی برخوردارند. در دیره سنترال واحدهای تجاری و مسکونی لوکسی وجود دارد که امکانات فوق العاده آنها با چشم انداز شگفت انگیز ساحلی تکمیل می شود: دیره مال نیز یکی از بزرگترین مراکز تجاری در میان جزایر مصنوعی دبی است که تجربه خریدی هیجان انگیز را به همراه دارد و در مغازه های نایت مارکت می توان انواع برندهای گران قیمت و مطرح دنیا را خریداری کرد و بعد از گشت و گذار در رستوران ها و کافه هایش از چشم انداز ساحلی جزیره دیره لذت برد.
جزایر مصنوعی دبی

مجمع الجزایر جهان در دبی (The World Islands Dubia)


یکی از خلاقانه ترین ایده ها در طراحی جزایر مصنوعی دبی، به مجمع الجزایر جهان در دبی تعلق دارد. مجمع الجزایر جهان با وسعت ۹۳۱ هکتار، ۳۰۰ جزیره مجزا را در دل خود جای داده است. اگر به تصاویر هوایی ثبت شده از مجمع الجزایر جهان نگاهی بیندازید، بی تردید چیدمان جالب این جزایر نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. این جزایر به گونه ای کنار یکدیگر چیده شده اند که گویی نقشه ای از قاره های جهان را نظاره می کنید.
طراحی هر کدام از جزایر نیز با تم یکی از شهرها یا کشورهای جهان ساخته شده است. مسلم است که سرمایه گذاران برای اجرایی شدن این ایده جالب به زمان زیادی نیاز دارند، از این رو پروژه مجمع الجزایر جهان هنوز هم تکمیل نشده و همچنان در حال توسعه بیشتر است. جالب است بدانید یکی از جزایر مصنوعی در مجمع الجزایر جهان به عنوان هدیه ای لوکس در سال ۲۰۰۶ به مایکل شوماخر، قهرمان مسابقات رانندگی اعطا شده است و بسیاری از ویلاهای شناور مجمع الجزایر جهان نیز با قیمتی گزاف برای فروش گذاشته شده اند.

جزیره آبهای آبی (Bluewaters Island)


یکی از جزایر مصنوعی دبی که اخیرا در سال ۲۰۱۸ به بهره برداری رسیده است، جزیره آبهای آبی نام دارد. جزیره آبهای آبی نیز همانند دیگر جزایر مصنوعی دبی، همچنان در حال افزایش سازه های لوکس و مراکز تفریحی است. یکی از ایده های منحصر به فردی که در این جزیره طراحی شده، چرخ و فلک غول آسایی به نام عین الدبی (Ain Dubai) یا چشم دبی نام دارد.
جزایر مصنوعی دبی
این چرخ و فلک با ارتفاع بیش از ۲۱۰ متر در صورت افتتاح به بزرگترین و مرتفع ترین چرخ و فلک تفریحی جهان تبدیل خواهد شد؛ سازه ای که در بلندترین ارتفاع آن می توان تمام دبی را زیر پای خود تماشا کرد. ساخت بخش های اصلی این چرخ و فلک در جزیره آبهای آبی انجام شده است و طبق ادعای سازندگان آن، پروژه احداث آن تا پایان سال ۲۰۲۰ تکمیل خواهد شد.
حال که درباره جزایر محسور کننده دبی اطلاعات کافی به دست آوردید به یاد داشته باشید به هنگام خرید اینترنتی بلیط هواپیما به دبی سفر کنید و حتما از این جزایر لوکس و خواستنی دیدن کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است