search
menu

برج العرب دبی

[ پنهان کردن ]
درباره برج العرب دبی
چرا بازدید از برج العرب دبی پیشنهاد می شود؟
آشنایی با برج العرب
تاریخچه و معماری برج العرب
اتاق های برج العرب
راه های دسترسی به برج العرب
جاذبه های دیدنی نزدیک برج العرب
رستوران های برج العرب
هتل های نزدیک به برج العرب دبی

درباره برج العرب دبی


برج العرب دبی هر چند در نگاه اول یک هتل پنج ستاره و لوکس است، اما این برج با معماری ویژه‌اش تا پیش از قدبرافراشتن برج خلیفه و دیگر آسمان‌خراش‌های دبی، نماد این شهر گردشگرپذیر امارات متحده عربی به شمار می‌رود. هتل برج العرب دبی یکی از گران ترین هتل های جهان به شمار می‌رود.

چرا بازدید از برج العرب دبی پیشنهاد می شود؟


برج العرب معروف ترین برج و نماد دبی به شمار می‌رود. این برج کاربری های مختلفی مانند رستوران و هتل دارد. این هتل به عنوان بهترین هتل دنیا در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است. با خرید بلیط هواپیما دبی و اقامت در هتل برج العرب می توانید رایگان به پارک آبی وایلد وادی بروید و در رستوران های متنوع برج العرب، غذاهای جذابی از سراسر دنیا را میل کنید.

آشنایی با برج العرب


برج العرب در واقع هتلی لوکس و ۵ ستاره به عنوان پنجمین هتل بلند دنیا در نزدیکی ساحل جمیرا واقع شده است. ساختمانی هلالی شکل در ساحل که شبیه بادبان کشتی بسیار بزرگی است. انتخاب این شکل نمادی از شغل کهن مردم این دیار، یعنی دریانوردی است. آخرین طبقه این برج سکوی فرود بالگرد برای مهمانان بسیار ویژه است. علاوه بر نمای بیرونی، در لابی هتل نیز ستون هایی از طلا ساخته شده و بیش از ۳۰ نوع مرمر مختلف در فضای درونی هتل برج العرب استفاده شده است. برج العرب، هتلی ۵۶ طبقه دارای ۲۰۲ اتاق و ۸ رستوران مختلف است. این برج در جزیره مصنوعی و کوچکی ساخته شده که به صورت اختصاصی و با هدف ساخت برج العرب احداث شده است.
برج العرب دبی

تاریخچه و معماری برج العرب


طراحی برج العرب توسط شرکت مشاورین Atkins انجام گرفته است. پروژه‌ ساخت این برج عظیم از سال ۱۹۹۴ آغاز شده و معماری بیرونی اش شباهت زیادی به برج واسکو دوگاما دارد. در نهایت بعد از ۵ سال تلاش، در دسامبر ۱۹۹۹ از آن رونمایی کردند.

اتاق های برج العرب


در حالت کلی ۷ نوع اتاق یا سوئیت در این برج وجود دارد:
سوئیت کلاب یک اتاق خواب مشرف به خلیج فارس بسیار دلباز با یک اتاق، تخت دو نفره و میز بیلیارد است.
سوئیت دولوکس یک خواب، سوئیت دولوکس دو خواب، سوئیت پانورامایی از دیگر اتاق‌های برج العرب برای خانواده‌های ۲ تا ۴ نفره است. سوئیت رویال دو خواب و سوئیت پرزیدنتال دو خواب مجلل ترین سوئیت‌های برج العرب برای خانواده‌های پرجمعیت‌تر هستند. سوئیت دیپلماتیک سه خواب برای ۶ نفر بزرگسال و ۲ کودک مناسب است. نرخ اتاق ها و سوئیت ها با توجه به فصل سفر و تعداد شب‌های اقامت متفاوت است.
تراس برج العرب نیز مشرف به خلیج فارس ساخته شده و شامل امکاناتی مانند دو استخر آب شیرین و آب شور، یک استخر بدون لبه و ۴ جکوزی است. در اطراف استخرها تعداد زیادی تخت آفتابگیر، تخت لوکس روزانه و یک کافه وجود دارد. چندین کلبه با تهویه داخلی و مبلمان زیبا در تراس برج العرب قرار داده شده است. این کلبه ها امکاناتی مانند منوی مخصوص ناهار و نوشیدنی، منوی اسپا، دستگاه اسپرسو، تلویزیون و ... است. بوتیک برج العرب نیز محلی برای فروش یادگاری ها و سوغاتی هایی مانند کوسن های مخملی، حوله حمام و یا تندیس کریستال برج العرب است.
برج العرب دبی
اسپای تلیثه نیز در ارتفاع ۱۵۰ متری و در دو طبقه واقع شده و دارای محیطی آرامش بخش و لوکس برای استراحت است. در این قسمت می توانید زیر نور طبیعی شنا کنید و انواع ماساژ بگیرید. اسپای تلیثه دارای دو بخش مجزا برای خانم ها و آقایان است و در هر دو بخش استخر بدون لبه، استخر شیرجه، جکوزی، اتاق بخار سونا و اتاق های ماساژ وجود دارد. در کنار این ها اتاق اسکواش، باشگاه بدنسازی و وسایل ورزش وجود دارد.

راه های دسترسی به برج العرب


به عنوان مسافر دبی، حتی اگر نمی خواهید در هتل برج العرب جمیرا اقامت داشته باشید و فقط به دنبال گشت و گذار در اطراف این برج، سلفی گرفتن یا صرف غذا و نوشیدنی هستید، می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده کنید. برج العرب که در منطقه جمیرای دبی قرار گرفته، به راحتی می توانید با قایق های عمومی یا تفریحی از ساختمان آن بازدید کنید. اگر به دنبال بازدید ارزان از داخل ساختمان برج نیز هستید، می توانید به طبقه بیست و هفتم بروید و انواع نوشیدنی های مختلف نوش جان کنید و با این بهانه از داخل برج دیدن کرده و چشم انداز بی نظیری را ببینید. برای آشنایی بیشتر با شهر دبی و جاذبه های تفریحی و اقامتی آن و خرید بلیط هواپیما می‌توانید به سایت سفرمارکت سر بزنید.

جاذبه های دیدنی نزدیک برج العرب


پارک آبی وایلد وادی: ۵۰۰ متر
مرکز خرید سوک مدینه جمیرا: ۱٫۲ کیلومتر
پارک ساحلی جمیرا: فاصله ۲٫۱ کیلومتر
جامعه تئاتر و مرکز هنرهای دبی: ۴٫۱ کیلومتر
جزیره نخل دبی: ۵٫۹ کیلومتر
برج العرب دبی

رستوران های برج العرب


در هتل برج العرب ۸ رستوران مختلف وجود دارد. ناتان اوتلا انگلیسی جزو یکی از بهترین آشپزهای دنیاست که در رستوران رستوران ناتان اوتلا در المهرا غذاهای بی نظیری ارائه می دهد و این رستوران در طبقه اول قرار گرفته و در وسط این رستوران، آکواریومی دایره ای و زیبا قرار دارد که ۵۰ گونه مختلف ماهی خواهید دید.
رستوران راک فیش: ۳۰۰ متر
رستوران پالمری: ۵۵۰ متر
کافه و رستوران عربیان: ۸۵۰ متر
رستوران برو توسان بیسترو: ۹۰۰ متر
رستوران حنایا: ۹۰۰ متر

هتل های نزدیک به برج العرب دبی


هتل الناصم جمیرا: ۸۰۰ متر
هتل ساحلی جمیرا: ۱٫۴ کیلومتر
هتل القصر جمیرا: ۱٫۵ کیلومتر
هتل دار المصایف: ۲٫۲ کیلومتر
هتل هیلتون: ۴٫۴ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است