search
menu

برج خلیفه دبی

[ پنهان کردن ]
درباره برج خلیفه دبی
چرا بازدید از برج خلیفه دبی پیشنهاد می‌شود؟
نام‌گذاری برج خلیفه دبی
ساختار و امکانات برج خلیفه دبی
رکوردهای جهانی برج خلیفه
تاریخچه برج خلیفه دبی
معماری برج خلیفه دبی
ساخت برج خلیفه دبی
سکوهای دید برج خلیفه دبی
مسیر ورود به برج خلیفه دبی و فضای بیرونی برج
انواع بلیط برای بازدید از سکوهای دید برج خلیفه دبی
رستوران گردی در برج خلیفه دبی
هتل آرمانی برج خلیفه دبی (Armani Hotel)
حقایق جالبی که درباره برج خلیفه دبی نمی دانستید
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از برج خلیفه دبی چه قدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از برج خلیفه دبی چه زمانی است؟
چگونه به برج خلیفه دبی برویم؟
بهترین زمان بازدید از برج خلیفه دبی چه زمانی است؟
پرسش های متداول درباره برج خلیفه دبی
در نزدیکی برج خلیفه دبی از چه جاهای دیدنی دیگری می‌توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی برج خلیفه دبی برای اقامت وجود دارد؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به برج خلیفه دبی هستند؟

درباره برج خلیفه دبی


برج خلیفه دبی که با نام اختصاری برج دبی نیز شناخته می‌شود، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است. برج دبی که نمادی برای تمدن و مدرنیزه شدن شهر دبی نیز به شمار می‌رود، ارتفاعی ۸۳۰ متری دارد و بدین‌ترتیب بلندترین برج جهان نیز لقب گرفته است. به طور کلی، برج دبی به اندازه ارتفاع بسیار بالایی که دارد، زیبا و دیدنی هم هست. پس اگر بلیط هواپیما دبی بخرید و مسافر این شهر شوید، مطمئنا باید برنامه ویژه‌ای برای بازدید از Burj Khalifa داشته باشید.
برج خلیفه دبی که به نام برج دبی هم شناخته می‌شود، بلندترین ساختمان جهان و از نمادهای شهر دبی و کشور امارات متحده عربی است. این برج زمانی که ساختش در سال ۲۰۰۹ و پس از پنج سال به پایان رسید، توانست با ثبت ارتفاع دقیق ۸۲۸ متر، این عنوان را به دست آورد و همچنان آن را تا کنون حفظ کند.
ساخت این برج بخشی از برنامه بلند مدت کشور امارت متحده عربی در کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و گسترش صنعت گردشگری بود.
برج خلیفه دبی

این ساختمان چندکاربره دارای واحدهای مسکونی، هتل، استخر، فروشگاه و دفاتر تجاری و اداری است. آدریان اسمیت طراح و معمار این ساختمان، برج خلیفه را با الهام از معماری اسلامی منطقه از جمله مسجد سامره عراق طراحی کرده است.
برج خلیفه پس از گشایش موجب رونق گرفتن منطقه پیرامونی خود شد و چندین فروشگاه و هتل در پیرامون آن و به واسطه جاذبه‌ای که ایجاد کرده بود ساخته شدند. در نتیجه این برج توانست علاوه بر آنکه خود تبدیل به یک نماد برای اقتصاد امارات شود، به گردش مالی دبی هم کمک کند. گفته می‌شود واحدهای مسکونی این برج در کمتر از ۸ ساعت به فروش رفتند.

چرا بازدید از برج خلیفه دبی پیشنهاد می‌شود؟


برج خلیفه دبی مرتفع‌ترین بنا در جهان به شمار می‌رود.
از برج خلیفه به عنوان بلندترین سازه آزاد و برجی با بیشترین تعداد طبقات در جهان نیز یاد می‌شود.
برج خلیفه با شکل و شمایل زیبای خود، عنصر و نماد اصلی مدرن شدن کشور امارات به حساب می‌آید.
این برج در یکی از بهترین نقاط شهر دبی واقع شده و دسترسی به آن بسیار راحت است.

نام‌گذاری برج خلیفه دبی


بسیاری از منابع در توضیح علت نام‌گذاری بلندترین برج جهان و یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی چنین عنوان می‌کنند که شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان حاکم سابق ابوظبی کمک‌های مالی فراوانی برای ساخت برج کرده است. بر این اساس در حقیقت او کسی بود که با کمک‌های مالی به موقع و دست و دل بازانه‌اش توانست پروژه ساخت این برج بلندآوازه را از تعطیلی در بحرانی اقتصادی نجات دهد. از این دیدگاه بکارگیری واژه خلیفه در عنوان برج نشانه‌ای از تقدیر و قدرشناسی از زحمات این شیخ اماراتی است. بااین‌حال حاکم دبی شیخ محمد بن زاید آل مکتوم داستان نام‌گذاری برج را به طریقی دیگر روایت کرده است. بر اساس گفته‌های او در ابتدا طرح اولیه ساخت برج تنها به صورت یک برج ۸۰ طبقه بود که با رؤیاپردازی‌ها و روحیه جاه‌طلبانه حاکم دبی همخوانی نداشت. پس از آن حاکم دبی از تیم خود خواست تا طرح اولیه را گسترش دهند تا آنجا که به طرحی برای ساخت یک آسمان‌خراش لوکس و مرتفع درآید که تا به حال در جهان نمونه‌ای از آن وجود نداشته است. مسلماً چنین بنایی با این عظمت نمی‌توانست یک اسم ساده داشته باشد و حاکم دبی به دنبال اسمی درخور و شایسته برای برج بود تا اینکه در نهایت تصمیم گرفته شد تا اسم خلیفه در بزرگداشت شخصیت برجسته شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان برای نام‌گذاری برج استفاده شود. امروزه این برج به عنوان یکی از اصلی‌ترین جاهای دیدنی دبی محسوب می‌شود که هر سال به تعداد گردشگران آن افزوده می‌شود، بطوری که در سال ۲۰۱۹ بیش از هفت میلیون نفر از آن دیدن کرده‌اند.
برج خلیفه دبی

ساختار و امکانات برج خلیفه دبی


طرح اولیه ساخت برج خلیفه دبی شامل ساخت یک برج مسکونی مرتفع بود اما پس از آنکه حاکم دبی از گروه طراحان و سازندگان خواست تا طرح را به صورت طرحی برای بنای یک آسمان‌خراش مرتفع‌تر تغییر دهند، سه کاربری متفاوت برای برج در نظر گرفته شد. بدین ترتیب امروزه این برج پرآوازه دارای کاربری‌های مسکونی، تجاری و اداری است. از این رو برخی از طبقات برج به واحدهای مسکونی اختصاص دارد که ساکنان آنها از افراد معروف و ثروتمند دبی هستند. برخی دیگر از طبقات که عموماً طبقه‌های پایین برج را در برمی‌گیرند نیز به امکانات رفاهی برای ساکنان برج اختصاص یافته است که برخی از آنها شامل سالن‌های اسپا زنانه و مردانه بطور مجزا، سالن لانژ عمومی، لابی، سالن‌های ورزشی تماماً مجهز، استخر و جکوزی می‌شوند. طبقاتی که کاربری اداری دارند نیز به دفاتر اصلی شرکت‌های مختلف مربوط است. در نهایت بخش کاربری تجاری برج عمدتاً به رستوران‌ها، هتل و بخش‌های تفریحی یا بازدید برج مربوط می‌شود و اغلب واحدهای آن در طبقات فوقانی قرار دارند. لازم به ذکر است که طبقات برج تنها به همین موارد محدود نمی‌شود و در سازه مخروطی شکلی که در قسمت انتهایی برج و در واقع نوک برج قرار گرفته است نیز تعدادی طبقه وجود دارد که به بخش‌های تأسیسات برج و قسمت مخابراتی مربوط است و اغلب در شمارش طبقات برج به آن اشاره‌ای نمی‌شود. از این منظر می‌توان گفت با در نظر گرفتن این موارد تعداد کل طبقات از این میزان نیز بیشتر است.
برج خلیفه با ۱۶۳ طبقه دارای نمایی از جنس آلومینیوم و فولاد است. در این برج و مجموعه پیرامونی آن اکنون ۳۰ هزار واحد مسکونی، ۹ هتل، ۳۰ هزار متر مربع فضای پارکینگ در دو طبقه، مرکز خرید دبی و یک دریاچه مصنوعی به مساحت ۱۲۰ هزار متر مربع جای گرفته است. در ساخت برج خلیفه چیزی در حدود ۴ هزار تن فولاد به کار رفته است. در این ساختمان ۵۷ آسانسور و ۸ پله برقی به کار رفته است.
جالب است بدانید که آسانسورهای برج خلیفه آنقدر پرسرعت هستند که به عنوان اولین آسانسور فوق سریع در سازه‌های مرتفع شناخته شده‌اند و از این منظر نیز برج خلیفه یک رکورد جهانی دیگر را به نام خود ثبت کرده است. سرعت آسانسور برج را ده متر در ثانیه تخمین زده‌اند و از این رو رسیدن به طبقات بالایی برج تنها در کمتر از یک دقیقه هم ممکن است. فضای داخلی آسانسورهای برج به صورت کابین‌های دوطبقه طراحی شده‌اند که حداکثر ظرفیت آنها تقریباً ۱۴ نفر است.
در برج خلیفه هتل «آرمانی» متعلق به جورجیو آرمانی طراح ایتالیایی با ۳۰۴ اتاق در طبقات پایینی برج جای گرفته است. در طبقه ۷۶ این برج یک استخر شنای بزرگ هم قرار دارد. برج خلیفه هم اکنون با مجموعه گسترده‌ای از فروشگاه‌ها و مراکز خرید، آبنما، پارک و جاذبه‌های دیگر احاطه شده و توانسته تبدیل به یک قطب گردشگری در امیرنشین دبی شود.

رکوردهای جهانی برج خلیفه


همه می‌دانند که شهرت جهانی برج خلیفه دبی به سبب ارتفاع بلند آن است بطوری که توانسته است در این زمینه در رتبه اول جهان قرار بگیرد و مایه مباهات حاکم دبی باشد. بااین‌حال رکوردهای جهانی برج خلیفه دبی تنها محدود به این مورد نیست بلکه رکوردهای جهانی دیگری هم دارد که برای بسیاری ناشناخته است. رکورد بلندترین سکوهای دید از میان برج‌های بلند دنیا، اولین آسمان‌خراش جهان با بیشترین تعداد طبقات، بزرگترین نمایشگر عمومی در جهان که بر روی بدنه بیرونی برج است، مرتفع‌ترین رستوران جهان، طولانی‌ترین و سریع‌ترین آسانسور جهان در برج‌های مرتفع، مرتفع‌ترین سالن استخر در جهان و بلند‌ترین نمای شفاف ساختمانی از جمله مواردی است که برج خلیفه در آنها رکورددار است.
برج خلیفه دبی

تاریخچه برج خلیفه دبی


همانطور که پیشتر ذکر شد، برج خلیفه قدمت چندانی نداشته و از دستاوردهای معماری مدرن در شهر دبی است. کلنگ ساخته شدن این برج در سال ۲۰۰۴ میلادی به زمین کوبیده شد و ۵ سال پس از آن، یعنی در سال ۲۰۰۹ میلادی، برج خلیفه آماده بهره‌برداری بود. با این حال، تاریخ افتتاح برج خلیفه دبی به سال ۲۰۱۰ میلادی برمی‌گردد. در ابتدای افتتاح برج، همه آن را با نام برج دبی می‌شناختند اما بعدها از آن با عنوان برج خلیفه یاد شد. جالب است بدانید که هزینه ساخت برج خلیفه دبی ۱.۵ میلیارد دلار بود. اهداف ساخت این برج بسیار متنوع بود اما بارزترین آنها تلاش برای رهایی از اقتصاد وابسته به نفت و همچنین رونق گردشگری در شهر دبی عنوان می‌شوند.

معماری برج خلیفه دبی


درباره معماری بلندترین برج جهان و یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری دبی هر چه که بنویسیم کم گفته‌ایم. بنای ۸۳۰ متری برج خلیفه که دارای ۱۶۳ طبقه مجزاست، به قدری زیبا و تماشایی است که هر بازدیدکننده‌ای را مسحور تماشای خود می‌سازد. این برج توسط شرکت معماری اسکیدمور طراحی و اجرا شده است. جالب است بدانید در طراحی این برج از شکل و شمایل یک نوع گل به نام هایمنوکالیس استفاده شده است. استفاده هارمونیک از شیشه و فلز در طراحی داخلی برج خلیفه آن را به محیطی فوق العاده چشم و نواز و بی نظیر تبدیل کرده است. به طور کلی، تلاش طراحان برج خلیفه دبی بر این بوده که عناصر فرهنگی کشور امارات را به بهترین شکل ممکن با عناصر جهانی معماری ترکیب کنند. نکته جالب دیگر در مورد طراحی و معماری برج خلیفه این است که بیش از ۱۰۰۰ اثر هنری مربوط به خاورمیانه و سایر نقاط جهان در مکان‌های مختلف آن به کار برده شده‌اند. لازم به ذکر است که وزن تقریبی برج خلیفه دبی ۱۱۰ هزار تن عنوان می‌شود.
برج خلیفه دبی

ساخت برج خلیفه دبی


ممکن است با خود تصور کنید برج خلیفه دبی صرفاً یکی از جاهای دیدنی دبی است که به دلیل آنکه ظاهر یک آسمان‌خراش غول‌پیکر و مرتفع لوکس را دارد هر بیننده‌ای با دیدن ارتفاع بلندش به حیرت و تحسین وادار می‌شود. هرچند این موضوع درست است اما لازم است یادآوری شود که این برج فارغ از ظاهر خیره‌کننده و ارتفاع بی‌نظیرش از نظر نحوه ساخت و ساز نیز قابل تحسین است. به نحوی که افراد متخصص در معماری و یا فعالان حوزه ساخت و ساز، این برج را یک شاهکار به تمام معنا در صنعت برج‌سازی می‌دانند. دلیل آن هم چگونگی غلبه بر چالش‌هایی است که سازندگان برج در طول اجرای پروژه ساختمانی برج با آن مواجه بوده‌اند. یکی از اصلی‌ترین چالش‌هایی که سازندگان برج در مراحل ابتدایی ساخت برج با آن رو به رو شدند ایجاد یک فونداسیون قوی به عنوان پایه‌ای برای برج بود. زیرا با توجه به ارتفاع زیادی که طراحان برج برای آن در نظر داشتند و همچنین جنس خاک‌های نرم صحرای دبی، احتمال نشست ساختمان به مرور زمان و در اثر فشار وزن طبقات بالایی برج به قسمت زیرین برج بسیار محتمل بود. اصولاً این چالش نه تنها برای ساخت برج خلیفه مطرح بود بلکه درباره ساخت همه آسمان‌خراش‌هایی که ارتفاع آنها بیش از حد معمول است نیز صدق می‌کند. تیم سازنده برج خلیفه دبی برای غلبه بر این مانع یک راه حل خاص ارائه دادند و آن هم ایجاد یک فونداسیون خاص برای بنا بود. اگر بخواهیم بطور خلاصه نحوه ایجاد فونداسیون برج را توضیح دهیم باید بگوییم سازندگان یک زیربنای سنگی محکم با طرحی به شکل سه بال متصل به هم و Y شکل را به عنوان پایه برج در نظر گرفتند که البته برای پیشگیری از نشست آن و اتصال آن به نقطه‌ای امن در زمین از حدود ۲۰۰ پایه لوله‌ای شکل کمک گرفتند که از پایه سنگی برج در عمق ۵۰ متری زمین امتداد پیدا می‌کردند. این پایه‌های لوله‌ای شکل در حقیقت همانند ستون‌های محکمی بودند که محافظی برای پایه سنگی زیرین بنا که قرار بود برج بر روی آن سوار شود محسوب می‌شدند. بدین طریق اولین مانع ساخت بلندترین آسمان‌خراش جهان با ایجاد فونداسیون مستحکم کنار رفت. جالب است بدانید که ساخت بخش زیرین برج زمان زیادی برده و طی دو سال تکمیل شده است. گفتنی است که وزن بتن بکار رفته در فونداسیون برج نزدیک به ۱۱۰ هزار تن برآورد شده است. بعدها برای بکارگیری بتن در سازه‌های بالایی از دستگاه پمپ خاصی استفاده شد که امروزه از آن به عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته ساخت برج خلیفه دبی اشاره می‌شود.
برج خلیفه دبی

پس از آنکه ساخت طبقات برج شروع شد سرعت ساخت و ساز هم بالا رفت بطوری که در همان سال اول ۵۰ طبقه ابتدایی برج ساخته شد. این بار نحوه مقاوم‌سازی برج با وجود ارتفاع زیادش در برابر فشارهای بیرونی به ویژه وزش بادهای شدید نیز از دیگر چالش‌هایی بود که بر سر راه سازندگان برج قرار داشت. از این رو بارها و بارها سازندگان از طریق تجزیه و تحلیل و آزمون و خطا روش‌های مقاوم‌سازی برج را مجدداً بررسی کردند. آنها برای آزمودن میزان مقاومت بنا در برابر وزش بادهای صحرای دبی از تونل‌های بادی یا دودکش‌های مخصوص استفاده می‌کردند تا اینکه در نهایت بر این مانع نیز غلبه کنند.
روشن است که ساخت آسمان‌خراشی که ارتفاع آن در جهان رقیبی ندارد به همین آسانی هم نبوده است و موانع دیگری هم برای ساخت برج وجود داشته است. بطور مثال دیوارهای خارجی برج نیز تماماً شیشه‌ای است و پیشگیری از ورود نور خورشید به درون برج که موجب ایجاد گرمای بیش از اندازه در فضای داخلی برج می‌شود نیز از دیگر مسائل چالش‌برانگیز ساخت برج محسوب می‌شد که با وجود گروه حرفه‌ای که ساخت برج را بر عهده داشتند رفع شد. حدود ۱۶۰۰۰ صفحه شیشه‌ای در نمای برج بکار رفته است که از نوع رفلکتیو یا بازتاب‌دهنده نور هستند. گفتنی است پنل‌های خورشیدی که در سطح بنای برج تعبیه شده‌اند روزانه ۱۴۰ هزار لیتر آب را گرم می‌کنند تا به مصرف واحدهای مسکونی و تجاری برج برسد.
در مجموع اسکلت اصلی ساختمان برج شامل چند بخش اصلی است که شامل بخش زیرین در عمق زمین به صورت پایه‌های لوله‌ای شکل، بخش بالای آنکه شامل پایه سنگی و یا پودیوم است، سازه مرتفع برج و در نهایت منار آلومینیومی که در بلندترین قسمت برج یا به عبارتی نوک برج قرار گرفته است. حجم عظیمی از مصالح ساختمانی برای ساخت این برج افتخارآمیز دبی بکار گرفته شده است که برخی از آنها شامل ۳۳ هزار متر مربع ماده ملات مخصوص با ترکیبی از بتن و سیمان، ۱۰۳ هزار متر مربع شیشه و ۱۵۵۰۰ متر مربع فولاد ضدزنگ و جلا داده شده است. در نهایت با تلاش بی‌وقفه و شبانه روزی بیش از ۱۲ هزار کارگر ساختمانی و تعداد زیادی از مهندسان خبره مراحل ساخت برج به پایان رسید و دبی به داشتن مرتفع‌ترین برج جهان مفتخر شد. امروزه این برج از پربازدیدترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی دبی بشمار می‌رود که چهره شهر دبی را به‌کلی تغییر داده است.

سکوهای دید برج خلیفه دبی


از میان همه جاهای دیدنی دبی بازدید از برج خلیفه از همه مهم‌تر است و اصلی‌ترین بخش بازدید از این برج نیز تماشای شهر دبی از روی سکوهای دید یا سکوهای تماشای برج است. این سکوها که عموماً از دو بخش سرپوشیده و تراس روباز تشکیل می‌شوند به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهند تا از ارتفاع بالا به نمایی کلی از شهر زیبای دبی دسترسی پیدا کنند. سکوهای دید در طبقات خاصی از برج قرار دارند و برای بازدید از آنها نیاز است تا بلیط بازدید تهیه کرد. تماشای مناظر شهر از روی سکوهای دید بسیار دل‌چسب خواهد بود و جزء هیجان‌انگیزترین و جالب‌ترین تفریحات دبی بشمار می‌رود، به ویژه وقتی قرار است تلسکوپ‌های باکیفیتی در اختیار داشته باشید تا مناظر دلخواه را بطور واضح‌تر ببینید.
برج خلیفه دبی

مسیر ورود به برج خلیفه دبی و فضای بیرونی برج


همانطور که در قسمت‌های قبلی اشاره شد بنای اصلی برج خلیفه دبی به شکل یک گل طراحی شده است و اگر از ارتفاع بالا به سازه برج نگاه شود می‌توان طرح برج را به شکل حرف Y دید. اگر سه بال مجزا برای برج متصور شویم می‌توان گفت در هر یک از بال‌ها یک ورودی برای برج تعبیه شده است. بااین‌حال این ورودی‌ها برای تردد گردشگرانی نیست که به بازدید از یکی از حیرت‌انگیزترین جاهای دیدنی دبی یعنی برج خلیفه رفته‌اند. بلکه هر یک از این ورودی‌ها برای تردد دسته خاصی از افراد در نظر گرفته شده است. یک ورودی خاص برای تردد مهمانان هتل آرمانی، ورودی دیگر برای تردد کارکنان برج و همچنین افرادی که در واحدهای اداری و شرکت‌های برج فعال هستند و یک ورودی دیگر نیز به افراد ساکن در واحدهای مسکونی برج اختصاص دارد. بنابراین گردشگرانی که برای بازدید از برج به آن مراجعه می‌کنند لازم است به مرکز خرید دبی مال که درست در فضای بیرونی برج و پیرامون آن قرار گرفته است بروند و یکی از بلیط‌های بازدید برج را خریداری کنند و با آسانسورهای مرکز خرید به برج بروند. از این رو بازدیدکنندگان برج می‌توانند از یکی از مطرح‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید دبی نیز دیدن کنند.
علاوه بر آن فضای بیرونی برج نیز جذابیت‌های زیادی دارد که ارزش چند ساعت گشت و گذار را دارد. در فضای بیرونی برج یک دریاچه مصنوعی چشم‌نواز به وسعت ۱۲ هکتار و محوطه فضای سبزی قرار گرفته است که مملو از درختان نخل بلند است و نیمکت‌های موجود در آن مکانی است برای تماشای ابهت و عظمت برج خلیفه. بااین‌حال از همه جذاب‌تر آب‌نمایی است که این دریاچه مصنوعی را مزین کرده است. این آب‌نما که به عنوان آب‌نمای دبی شناخته می‌شود را می‌توان جزو جاهای دیدنی دبی به حساب آورد. آب‌نمای برج خلیفه در حالت فعال نزدیک به ۸۳ هزار لیتر آب را در دقیقه به ارتفاع ۲۷۴ متری در هوا پرتاب می‌کند و به لطف ۶۶۰۰ پروژکتور رنگی که در آن بکار رفته است نمایشی رنگارنگ از رقص آب و نور را به اجرا می‌گذارد. علاوه بر آن در مناسبت‌های خاص مانند شب سال نو میلادی این فواره موزیکال همراه با اجراهای لیزری و آتش‌بازی‌های معروف دبی در کنار چشم‌انداز برج خلیفه منظره‌ای فوق‌العاده تماشایی را خلق می‌کند.

انواع بلیط برای بازدید از سکوهای دید برج خلیفه دبی


در مجموع پرطرفدارترین بلیط‌های بازدید برج را می‌توان بلیط‌های بازدید از سکوهای دید دانست که به صورت دو بسته متفاوت ارائه می‌شوند. دسته اول شامل بلیط بازدید از طبقات ۱۲۴ و ۱۲۵ برج است که با نام At The Top Ticket به فروش می‌رسد و دسته دوم نیز بلیط بازدید از طبقات ۱۲۴،۱۲۵ و ۱۴۸ برج تحت عنوان At The Top SKY Ticket می‌شود. متقاضیان بازدید برج با خرید بلیط اول ابتدا با آسانسورهای برج خلیفه دبی به طبقه ۱۲۴ که در ارتفاع ۴۵۳ متری قرار دارد هدایت می‌شوند و بعد از بازدید از این طبقه از طریق پله‌ها به طبقه فوقانی می‌روند تا از آن نیز بازدید کنند. بازدیدکنندگان می‌توانند بطور نامحدود و هر چند ساعت که تمایل دارند در سکوهای تماشای این دو طبقه به گشت و گذار مشغول شوند و از اینترنت وای فای رایگان و تخفیف ده درصدی در خرید از فروشگاه سوغاتی و کافه نیز بهره‌مند شوند. گفتنی است استفاده از تلسکوپ‌هایی که در سکوی دید این طبقات قرار دارند نیز برای این خریداران این بلیط رایگان است.
برج خلیفه دبی

با خرید بلیط دوم که شامل بازدید از سه طبقه شامل ۱۲۴، ۱۲۵ و طبقه ۱۴۸ در ارتفاع ۵۵۵ متری می‌شود بازدیدکنندگان تنها مجازند که حداکثر ۴۵ دقیقه در طبقه ۱۴۸ بمانند و مابقی زمانی را که برای بازدید برج در نظر دارند، در دو طبقه دیگر بگذرانند. در عوض خریداران این بلیط که از آن به بلیط وی آی پی بازدید برج یاد می‌شود، دسترسی به مرتفع‌ترین سکوی دید برج را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. این دسته از بازدیدکنندگان بدون معطلی در صف‌های بازدید و به طور اختصاصی به طبقات بالایی برج هدایت می‌شوند. در طول بازدید از طبقات نیز یک راهنمای تور آنها را همراهی می‌کند و حین بازدید اطلاعات جالب و آموزنده‌ای در خصوص بخش‌های مختلف برج در اختیار آنها قرار می‌دهد. علاوه بر آن بازدیدکنندگان می‌توانند بطور رایگان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شوند و در طول بازدید به محفل‌های گفتگو دعوت می‌شوند تا ضمن گفتگو با مردم بومی و صرف قهوه عربی به همراه خرما از میزبانی به سبک اعراب لذت ببرند. لازم به ذکر است که سانس بلیط بازدید از طبقه ۱۴۸ صرفاً از ساعت ۱۰ صبح شروع می‌شود و تا ۱۰ شب ادامه دارد. آخرین فرصت برای خرید بلیط بازدید از این طبقه برج نیز تا قبل از ساعت ۹ شب است. در مورد بلیط بازدید از طبقه ۱۲۴ و ۱۲۵ که به صورت یک بلیط واحد به فروش می‌رسد باید گفت این بلیط از اولین ساعت بازدید برج به شرکت‌کنندگان تور دبی عرضه می‌شود اما لازم است توجه شود که آخرین بلیط یک ساعت پیش از زمان اتمام بازدید برج عرضه می‌شود و بعد از آن دیگر بلیط فروشی انجام نمی‌شود.

رستوران گردی در برج خلیفه دبی


جذابیت‌های برج خلیفه دبی صرفاً به بازدید از سکوهای تماشا در طبقات مرتفع آن محدود نمی‌شود و تنوع بیشتری دارد. یکی از لذت‌بخش‌ترین و خاطره‌انگیزترین آنها هم رستوران گردی و کافه‌گردی در طبقات بالایی برج است که گزینه‌های متنوعی را در برمی‌گیرد. رستوران‌های برج علاوه بر چشم‌انداز رؤیایی که به نمایش می‌گذارند بهترین سرویس‌دهی را به مشتریان ارائه می‌کنند که از هر نظر تمام عیار محسوب می‌شود. سرویس‌دهی، مزه و طعم نوشیدنی‌ها و غذاها و همچنین دکوراسیون داخلی سالن غذاخوری در این رستوران‌ها از بالاترین سطح کیفیت برخوردار است و به همین دلیل هم پرداخت هزینه زیاد صرف غذا و نوشیدنی در آنها ارزشش را دارد. انتخاب بهترین‌ رستوران از میان رستوران‌های برج خلیفه دبی کار دشوار و حتی غیرممکنی است بااین‌حال در ادامه قرار است به سراغ برخی از معروف‌ترین نمونه‌های آنها برویم.

رستوران اتمسفر برج خلیفه دبی (Atmosphere Burj Khalifa)
از دیگر گزینه‌های شکم‌گردی در بلندترین و لوکس‌ترین آسمان‌خراش دنیا رستوران اتمسفر برج خلیفه دبی است. این رستوران در طبقه ۱۲۲ برج قرار گرفته است و علاوه بر فضای سالن رستوران دارای یک سالن لانژ با چشم‌انداز فوق‌العاده تماشایی از آب‌های خلیج فارس و نمای پر زرق و برق شهر دبی است. گذشته از کیفیت بالای سرویس‌دهی و غذاهای این رستوران، صرف غذا در حین تماشای چشم‌اندازهای بی‌بدیل آن هم در ارتفاع ۴۴۲ متری تجربه بی‌نظیری برای شما رقم خواهد زد. گفتنی است این رستوران فوق لوکس همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۲ نیمه شب مشغول به سرویس‌دهی به مشتریان خود هست. از این رو امکان رزرو میز در رستوران اتمسفر در سه وعده اصلی شامل صبحانه، ناهار و شام فراهم است. بااین‌حال پرتقاضاترین زمان رستوران در هنگام غروب آفتاب و وعده شام است. منوی رستوران شامل انواع غذاهای عربی و تنوع بی‌نظیری از غذاهای بین‌المللی است.
برج خلیفه دبی

سالن لانژ برج خلیفه دبی (The Lounge Burj Khalifa)
سالن‌های لانژ معمولاً فضایی با طراحی دوستانه و راحت برای استراحت مراجعه‌کنندگان هستند که محل مناسب و دنجی برای فراغت یا گذران اوقات آرام در کنار همراهان یا اعضای خانواده بشمار می‌روند. کافه، رستوران و سرویس بهداشتی از امکانات رفاهی موجود در سالن‌های لانژ محسوب می‌شوند. لانژ برج خلیفه دبی اما با همه لانژهای دیگر متفاوت است. در واقع بازدید از لانژ برج خلیفه دبی یک تجربه منحصربه‌فرد و خاص در زمان حضور در این آسمان‌خراش لوکس و خیره‌کننده محسوب می‌شود. این لانژ که همانند دیگر بخش‌های برج رکوردشکن بوده است به عنوان مرتفع‌ترین سالن لانژ در جهان شناخته می‌شود و سه طبقه مرتفع برج شامل طبقات ۱۵۲، ۱۵۳ و ۱۵۴ را در برمی‌گیرد. سالن لانژ در ارتفاع ۵۸۵ متری قرار گرفته است و فضای لوکس آن از کف تا سقف تماماً شیشه‌ای است، از این رو چشم‌انداز خیره‌کننده شهری دبی را بطور کامل پوشش می‌دهد. بازدیدکنندگان لانژ می‌توانند علاوه بر سالن سرپوشیده به تراس‌های بیرونی بروند و در حین صرف نوشیدنی‌ها و میان‌وعده‌های مختلف از تماشای منظره شهری دبی در ارتفاع نیز لذت ببرند. عکاسی سلفی در این نما چیزی است که کمتر مراجعه‌کننده‌ای از خیر آن می‌گذرد و از این رو همیشه یک عکاس حرفه‌ای در دسترس است تا مراجعه‌کنندگان در صورت تمایل بتوانند خاطره هیجان‌انگیز حضور در این سالن لانژ را به ثبت برسانند. گفتنی است معمولاً صرف صبحانه‌ در لانژ طرفداران زیادی دارد و البته که حتماً نیاز به رزرو قبلی است.

رستوران آرمانی امل دبی (Amal Restraunt Armani Hotel)
جورجیو آرمانی طراح مشهور ایتالیایی و مالک برند معروف پوشاک آرمانی چندین رستوران مختلف را در برج خلیفه دبی راه‌اندازی کرده است که همگی از رستوران‌های خوب دبی بشمار می‌روند. رستوران آرمانی امل دبی نیز از سری همین رستوران‌ها است که در طبقه سوم برج قرار گرفته است. این رستوران در حقیقت رستوران هتل آرمانی است بااین‌حال در زمره رستوران‌های مطرح و فوق لوکس دبی قرار دارد و از این رو مشتریان آن صرفاً به مهمانان هتل محدود نمی‌شوند و سالن آن همواره مملو از اهالی دبی و گردشگران است. گفتنی است این رستوران بیشتر به سرو غذاهای هندی شهرت دارد. البته که کیفیت بالای میزبانی، فضای دنج با طراحی چشم‌نواز، موسیقی جذاب زنده و غذاهای لذیذ و باکیفیت نیز از جمله ویژگی‌هایی است که موجب شهرت این رستوران در میان دیگر رستوران‌های برج خلیفه دبی شده است. فضای این رستوران محبوب شامل سالن سرپوشیده و تراس بیرونی است. تراس بیرونی رستوران این امکان را به مشتریان رستوران می‌دهد تا در حین صرف غذاهای خوش طعم هندی به تماشای چشم‌اندازهای زیبای پایین برج از جمله منظره آب‌نمای معروف دبی مشغول شوند. لازم به ذکر است ساعات کاری این رستوران همه روزه به جز روزهای یکشنبه از ساعت ۶:۳۰ بعدازظهر تا ۱۱:۳۰ شب است.
اگر غذاهای هندی با ذائقه شما همخوانی ندارد نگران نباشید می‌توانید خودتان را به صرف وعده‌های غذایی مختلف با طعمی دیگر در رستوران‌های دیگر آرمانی در برج خلیفه میهمان کنید. یکی از نمونه‌های آن هم رستوران مدیترانه‌ای آرمانی است که رد طبقه همکف برج قرار گرفته است.

هتل آرمانی برج خلیفه دبی (Armani Hotel)


هتل آرمانی برج خلیفه دبی تنها هتل این برج است که به شخصیت سرشناس دنیای مد و پوشاک جرجیو آرمانی تعلق دارد. واحدهای اقامتی این هتل در طبقات اول تا هشتم برج و همچنین در طبقه ۳۸ و ۳۹ برج جای گرفته‌اند. در مجموع ۱۱ طبقه از طبقات برج خلیفه دبی به این هتل پنج ستاره اختصاص دارد.
برج خلیفه دبی

مجموع تعداد واحدهای اقامتی هتل آرمانی ۳۰۴ باب سوئیت و اتاق است. این هتل همانند دیگر واحدهای تجاری برج کاملاً مجهز و فوق لوکس طراحی شده است و هر چیزی را که از یک هتل پنج ستاره تمام عیار انتظار می‌رود برای میزبانی از مهمانان فراهم کرده است. پارکینگ خودرو، هفت رستوران، کافی‌شاپ، سالن ماساژ و اسپا، سالن ورزشی و مجموعه استخر روباز از امکاناتی هستند که در این هتل به مسافران ارائه می‌شوند، بنابراین در هنگام رزرو هتل دبی به این موارد توجه داشته باشید تا اقامتگاهی به فراخور نیازهای خود رزرو نمایید.
نیازی به گفتن نیست که چشم‌انداز واحدهای هتل نیز شامل مناظره تماشایی فضای سبز و آب‌نمای زیبای پایین برج است و ازآنجاکه هر واحد اقامتی یک تراس بیرونی در اختیار دارد می‌توان گفت ویژگی ممتاز این هتل گذشته از کیفیت سرویس‌دهی خوب، چشم‌انداز فوق‌العاده دیدنی اتاق‌های آن است. لازم به ذکر است که برند آرمانی علاوه بر این هتل مالک یک پروژه مسکونی لوکس به نام آرمانی رزیدنس هم هست که آپارتمان‌های مسکونی آن از نوع دوخوابه و تک خواب هستند و شامل طبقات ۹ تا ۱۵ برج خلیفه دبی می‌شوند.

حقایق جالبی که درباره برج خلیفه دبی نمی دانستید


بی‌تردید از اولین جاهای دیدنی که در هر تور دبی ارزان گنجانده می‌شود، برج خلیفه دبی است. گذشته از جذابیت‌هایی که بازدید از مرتفع‌ترین برج جهان دارد، دانستن برخی مطالب درباره آن نیز می‌تواند برای بسیاری جالب باشد. مطالب جالب بسیاری درباره این برج رکوردشکن و مطرح جهانی وجود دارد که در ادامه تنها به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.
دیگر تقریباً همه درباره ارتفاع رکوردشکن برج خلیفه دبی شنیده‌اند اما جالب است بدانید که ارتفاع این برج سه برابر برج معروف ایفل در پاریس و دو برابر برج امپایر استیت بیلدینگ در منهتن آمریکا است.
از نکات جالب برج خلیفه دبی این است که در سال‌های اولیه ساخت و ساز برج و حتی چند سال پس از تکمیل برج ارتفاع دقیق آن موضوعی محرمانه بود که سازندگانش تلاش می‌کردند تا بطور عمومی فاش نشود دلیل آن پیشگیری از اقدام زودتر رقبا و شکستن رکورد برج بود.
جالب است بدانید که مرتفع‌ترین بخش برج خلیفه دبی شامل یک منار مخروطی شکل در رأس برج است. تعداد معدودی از افراد هستند که تاکنون به نوک منار برج رفته‌اند و یکی از آنها خانم کارمندی است که برای تبلیغات شرکت هواپیمایی قطر ایرویز چندین بار به این بخش برج رفته‌ است تا برند این شرکت هواپیمایی را در آن ارتفاع تبلیغ کند. او تا به حال چندین بار درباره این تجربه بسیار هیجان‌انگیز با نشریات مصاحبه کرده است.
اگر به دبی هم سفر نکرده باشید حتماً هرازگاهی تصاویر انتشار چهره افراد مشهور بر روی برج خلیفه را دیده‌اید. جالب است بدانید که بزرگترین نمایشگر ال سی دی جهان در بدنه برج خلیفه دبی بکار رفته است. مسلماً هزینه انجام تبلیغات بر روی این نمایشگر بسیار زیاد است و از عهده هر شخص یا شرکتی برنمی‌آید. جالب است بدانید که در سال ۲۰۲۰ میلادی شرکت اعمار این امکان را فراهم کرد که همه مردم جهان آرزوهای خود را در قالب پیام‌های متنی کوتاه برای شرکت ارسال کنند تا از میان آنها به طور تصادفی یک پیام انتخاب شود این تجربه آنقدر برای افراد عادی هیجان‌انگیز بود که بطور مداوم درخواست دارند تا مجدداً تکرار شود.
از ناشناخته‌ترین و البته جالب‌ترین حقایق برج خلیفه دبی این است که دمای بالای برج با دمای پایین برج تفاوت دارد بطوری که معمولاً دمای بالای برج حدود ۱۵ درجه سردتر از دمای پایین آن است.
برج خلیفه دبی

وزن برج خلیفه دبی بدون اسباب و اثاثیه داخل آن تقریباً ۵۰۰ هزار تن برآورد شده است، این رقم معادل وزن ۱۰۰ هزار فیل قوی هیکل است.
برج خلیفه دبی ۹۰۰ آپارتمان مسکونی فوق‌العاده لوکس دارد که برخی از آنها با قیمت‌های نجومی به فروش رسیده‌اند و بسیاری دیگر نیز بصورت رهن اجاره رفته‌اند. از این رو مالکان و ساکنان آنها معمولاً افراد سرشناس و ثروتمند هستند. بااین‌حال جالب است بدانید که طبقه ۱۰۰ برج که سه آپارتمان مجزا در آن قرار دارد را یک فرد هندی ساکن ابوظبی خریداری کرده است.
تمیزکاری شیشه‌های بیرونی نمای برج نیز از دیگر نکات جالب برج خلیفه دبی است. معمولاً تمیزکاران این شیشه‌ها را افراد شجاعی می‌دانند زیرا با توجه به ارتفاع زیاد برج خطر پرت شدن در حین تمیزکاری بسیار بالا است. متأسفانه طی سال‌ها بعضی از افرادی که در این بخش فعالیت داشته‌اند نیز فوت شده‌اند. تعداد این افراد ۳۶ نفر است که در هر سال ۴ بار اقدام به تمیزکاری شیشه‌های برج می‌کنند.
میزان مصالح ساختمانی که در ساخت برج خلیفه دبی بکار گرفته شده است بسیار زیاد است. بطور مثال حجم آلومینیوم استفاده شده در برج بیش از وزن پنج هواپیما ایرباس مدل A380 است.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از برج خلیفه دبی چه قدر است؟


وقتی سازه‌ای به زیبایی برج خلیفه را برای بازدید خود انتخاب می‌کنید، اصلا نباید انتظار داشته باشید که بازدید شما از این مکان رایگان باشد. در واقع، برای ورود کلی شما به فضای داخلی برج خلیفه هزینه اندکی از شما دریافت خواهد شد. همچنین هزینه اقامت در هتل و استفاده از سایر امکانات برج نیز به صورت جداگانه باید پرداخت شود. گذشته از اینها هزینه‌ای که شرکت‌کنندگان تور اقساطی دبی در برج خلیفه لازم است پرداخت کنند به طبقه انتخابی برای بازدید بستگی دارد. قیمت بلیط بازدید از طبقات ۱۲۴ و ۱۲۵ برج برای بزرگسالان و کودکان متفاوت است. قیمت این بلیط برای افراد در بازه سنی ۲ تا ۱۲ سال کمتر از بلیط سایر افراد است. بلیط دوم نیز شامل بازدید طبقه بالاتر یعنی طبقه ۱۴۸ است که برای همه افراد اعم از کودکان و بزرگسالان به یک میزان محاسبه می‌شود. قیمت هر دو نوع بلیط بازدید برج در زمان‌های مختلف متغیر است و عدد ثابتی ندارد بااین‌حال همانطور که بازدید از طبقه ۱۴۸ برج هیجان بیشتری را برای بازدیدکنندگان به همراه دارد خرید آن هم نیاز به ولخرجی بیشتری دارد. قیمت این بلیط از بلیط بازدید طبقات پایین‌تر برج یعنی طبقه‌های ۱۲۴ و ۱۲۵ هزینه کمتری دارد. تفاوت قیمت این دو بلیط آنقدر زیاد است که معمولاً خریداران بلیط طبقه بالاتر را از جمله گردشگران مرفه می‌شناسند و بسیاری از گردشگران نیز از خیر بازدید از سکو تماشای ۱۴۸ می‌گذرند. برج دبی به قدری زیباست که شاید حتی بازدید ۴ تا ۵ ساعته از فضای داخلی آن هم نتوانید شما را به طور کامل با برج خلیفه آشنا کند.

فصل مناسب برای بازدید از برج خلیفه دبی چه زمانی است؟


آب و هوای گرمای شهر دبی باعث می‌شود که بهترین زمان خرید بلیط هواپیما خارجی دبی و سفر به این شهر، فصل زمستان باشد. در همین حال، فصل مناسب بازدید از برج خلیفه دبی نیز ۳ ماهه آخر سال خواهد بود. لازم به ذکر است که اگر شما به دنبال عکس گرفتن در برج خلیفه نباشید، بهتر است اواسط روز و ساعات پایانی شب را برای بازدید خود از این مکان انتخاب کنید تا با شلوغی جمعیت مواجه نشوید. البته به این نکته توجه داشته باشید که اگر در فصل پرمسافر برای بازدید از جاهای دیدنی دبی به آن سفر کرده‌اید معمولاً در این زمان‌ها قیمت بلیط‌های بازدید برج نیز افزایش پیدا می‌کنند، درحالی‌که در فصل‌های خلوت سفر مانند اواسط فصل تابستان و حتی بهار که تعداد گردشگران دبی کاهش می‌یابد قیمت بلیط‌های بازدید برج نیز کمتر است و بعلاوه فضای سکوهای دید برج نیز خلوت‌تر هستند و خبری از ازدحام بازدیدکنندگان و صف‌های طولانی بازدید نیست.
برج خلیفه دبی

چگونه به برج خلیفه دبی برویم؟


برج خلیفه دبی در ناحیه مرکزی شهر و در مجاورت مرکز خرید دبی مال قرار گرفته است. از این رو دسترسی به برج بسیار آسان است و برای رفتن به آن می‌توان از طریق تاکسی‌ها و یا وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و مترو استفاده کرد. یکی از بهترین راه‌های دسترسی به برج خلیفه دبی، استفاده از متروی این شهر است. کافیست شما سوار قطارهای خط مترو قرمز رنگ دبی شوید تا به راحتی با پیاده شدن در ایستگاه برج خلیفه بتوانید به این مکان دسترسی داشته باشید. البته اگر نخواهید مسیر بین ایستگاه مترو و برج را با پای پیاده طی کنید، می‌توانید از اتوبوس‌های خط F13 نیز برای دسترسی خودتان استفاده نمایید. برای کسب اطلاعاتی مفید درباره متروی دبی می‌توانید مطلب راهنمای کامل نقشه خطوط متروی دبی را مطالعه کنید.
لازم به ذکر است که ورودی‌های ساختمان اصلی برج خلیفه دبی تنها برای تردد کارکنان، ساکنان و یا مهمانان برج قابل دسترس است و افراد دیگر امکان ورود به برج از این مسیر را ندارند. در حقیقت ورودی برج برای بازدیدکنندگان در طبقه همکف مرکز خرید دبی مال قرار دارد. بنابراین ابتدا لازم است تا به عنوان بازدیدکننده برای خرید بلیط به گیشه‌ فروش بلیط که در همان طبقه از مرکز خرید قرار دارد بروید. بعد از تهیه بلیط بر اساس گزینه انتخابی با آسانسورهای موجود در مرکز خرید به طبقه‌ای از برج که بلیط ورودی آن را تهیه کرده‌اید هدایت می‌شوند.

بهترین زمان بازدید از برج خلیفه دبی چه زمانی است؟


همانطور که پیش‌تر هم ذکر شد تمام هیجان بازدید از برج مربوط به تماشای منظره آسمان‌خراش‌های لوکس و بلند شهر از روی سکوهای بازدید مرتفع برج است. منظره‌های تماشایی که از سکوهای بازدید برج نمایان است معمولاً در ترکیب با نورپردازی‌های ساختمان‌ها در شب جلوه زیباتری پیدا می‌کند، از این رو به نظر می‌رسد که بهترین زمان بازدید از برج خلیفه دبی شب‌ها باشد. علاوه بر آن آنطور که کاربران اعلام می‌کنند تماشای غروب آفتاب از روی سکوی دید باز برج نیز تجربه‌ای خاص و دل‌چسب است. بنابراین توصیه می‌شود تا بازدید از برج را پیش از غروب آفتاب شروع کنید تا ضمن تماشای آن از مناظر دل‌انگیز شب‌های برج خلیفه نیز لذت ببرید.
در انتخاب این زمان مناسب برای بازدید برج لازم است به دو نکته دیگر هم توجه کنید. اول آنکه قیمت بلیط‌های بازدید از برج در زمان غروب آفتاب به سبب افزایش حجم تقاضا بیشتر از قیمت بلیط در دیگر ساعت‌های بازدید است. نکته دوم این است که حجم زیادی از بازدیدکنندگان در این زمان به برج می‌آیند و موجب ایجاد ازدحام می‌شوند. بنابراین اگر ترجیح می‌دهید در فضایی خلوت‌تر و دور از ازدحام جمعیت گردشگران از برج دیدن کنید و هزینه کمتری هم برای بلیط بازدید پرداخت کنید بهتر است به جای بازدید در غروب آفتاب و شب که شلوغ‌ترین زمان بازدید برج است در ساعت‌های ابتدایی روز اقدام به خرید بلیط بازدید از برج خلیفه کنید.
برج خلیفه دبی

پرسش های متداول درباره برج خلیفه دبی


چرا به برج خلیفه دبی برج خلیفه می‌گویند؟ نام برج در واقع از اسم حاکم سابق ابوظبی شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان گرفته شده است که از شخصیت‌های برجسته امارات عربی است و گفته می‌شود کمک‌های مالی شایانی به پروژه احداث برج خلیفه دبی کرده است.

نشانی برج خلیفه دبی کجا است؟ برج خلیفه دبی در ناحیه مرکزی شهر دبی و در بلوار یکم محمد بن رشید و در مجاورت مرکز خرید دبی مال قرار گرفته است.

ساعت‌های کاری برج دبی چه زمان‌هایی است؟ برج خلیفه دبی مجموعه کاملی است بطوری که به آن لقب شهر عمودی داده‌اند. به همین سبب بخش‌های متعددی در برج وجود دارد که بطور شبانه روزی فعال هستند. بااین‌حال اگر می‌خواهید از گزینه‌های بازدید برج بهره‌مند شوید، لازم است در زمان مختص بازدید به آن مراجعه کنید. بر این اساس مراجعه‌کنندگان برج خلیفه دبی می‌توانند در تمام سال از روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا نیمه شب با خرید بلیط هواپیما از برج دیدن کنند. در روزهای پایانی هفته که شامل روزهای جمعه و شنبه می‌شود نیز ساعات بازدید برج به صورت شروع از ساعت ۸ صبح تا نیمه شب تغییر پیدا می‌کند.

ارتفاع برج خلیفه دبی چقدر است؟ معمولاً ارتفاع برج خلیفه دبی را از طبقه همکف برج تا طبقه بالای برج و پایین‌تر از بخش انتهایی برج یعنی منار مخروطی شکلی که بلندترین مکان برج است محاسبه می‌کنند. از این منظر ارتفاع برج را همواره ۸۲۸ متر اعلام می‌کنند. بااین‌حال اگر سازه بالایی برج را در نظر بگیریم ارتفاع برج از پایین‌ترین قسمت تا بالاترین نقطه آن حدود ۸۳۰ متر است.

آیا در جهان برجی بلندتر از برج خلیفه دبی وجود دارد؟ در حال حاضر برج خلیفه دبی رکورددار بلندترین ارتفاع در میان آسمان‌خراش‌های دنیا است و ارتفاع هیچ‌کدام از برج‌ها و آسمان‌خراش‌ها تاکنون به ارتفاع این برج نرسیده است. بااین‌حال این موضوع به معنای این نیست که جایگاه مرتفع‌ترین برج جهان همیشه برای برج خلیفه دبی باقی خواهد ماند. برج کریک دبی که پروژه ساخت آن از سال ۲۰۲۱ میلادی شروع شده است و هنوز به اتمام نرسیده است از رقبای احتمالی برج خلیفه است اما تا زمان اتمام برج باید منتظر ماند تا دید ارتفاع این برج می‌تواند رکورد بلندترین برج جهان را از آن خود کند یا نه.

چطور می‌توان از منار مخروطی در بالاترین قسمت برج خلیفه دبی دیدن کرد؟ بی‌شک رفتن به مرتفع‌ترین بخش برج خلیفه دبی که همان نوک سازه برج محسوب می‌شود چیزی است که بیشتر بازدیدکنندگان مایل هستند تا آن را تجربه کنند. بااین‌حال بازدید از این قسمت برای عموم امکان‌پذیر نیست. دلیل آن هم فضای محدودی است که در منار مخروطی شکل در بالاترین نقطه برج دارد. بعلاوه طبقاتی که در قسمت منار مخروطی برج قرار دارند صرفاً مکانی برای تجهیزات مخابراتی و تأسیسات برج است و قابل بازدید برای عموم نیست.
برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی چند طبقه است؟ در مجموع تعداد طبقات برج خلیفه دبی ۱۶۳ طبقه است، بااین‌حال گفتنی است علاوه بر این طبقات در فضای محدودی که زیر منار برج وجود دارد چندین طبقه جهت انجام امور مربوط به تأسیسات برج و همچنین تأسیسات مخابراتی تعبیه شده‌اند که کاربری مسکونی، تجاری یا اداری ندارند. اگر تعداد این طبقات را به طبقات دیگر برج اضافه کنیم مجموع طبقات برج به بیش از ۲۰۰ طبقه می‌رسد.

بازدید از برج خلیفه دبی چقدر هزینه دارد؟ هزینه بازدید از برج خلیفه دبی بر مبنای زمان بازدید از برج و همچنین طبقه مورد نظر برای بازدید متغیر است. بازدید از طبقات بالاتر برج هزینه بیشتری دارند و همچنین بازدید از برج در بعدازظهرها و زمان غروب خورشید که از بازه‌های شلوغ بازدید برج است نیز هزینه بیشتری دارد.

در نزدیکی برج خلیفه دبی از چه جاهای دیدنی دیگری می‌توان بازدید کرد؟


مرکز خرید دبی مال: ۲۶۰ متر
آبنمای دبی: ۵۰۰ متر
سالن اپرای دبی: ۵۰۰ متر
پیست اسکی روی یخ دبی: ۱.۱ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی برج خلیفه دبی برای اقامت وجود دارد؟


هتل ارمنی: ۶۰ متر
هتل آدرس مال: ۱.۱ کیلومتر
هتل رامادا بای ویندهام: ۱.۵ کیلومتر
هتل منزل: ۲.۱ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به برج خلیفه دبی هستند؟


رستوران کاتسویا: ۸۰ متر
رستوران اتمسفر: ۲۴۰ متر
رستوران تولوم: ۶۰۰ متر
رسته حوقا مارکت: ۸۰۰ متر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است