search
menu

بازار طلای دبی بهترین انتخاب برای بازدید در دیره

[ پنهان کردن ]
قسمت مرکزی بازار طلای دبی
انگشتر طلا با ثبت رکورد جهانی
چه چیزهایی را باید هنگام خرید در بازار طلا دبی مورد توجه قرار دهید؟
بهترین زمان خرید در بازار طلا دبی
آدرس و ساعات کاری بازار طلای دبی
چگونه به بازار طلا Gold Souq برویم؟
محل‌های اقامت نزدیک به بازار طلا دبی کدامند؟
رستوران‌های نزدیک به بازار طلا Gold Souq
در شهر دیدنی دبی سرایی سرپوشیده با معماری بسیار زیبا، به نام بازار طلای دبی Gold Souq وجود دارد که همه چیز در آن درخشان به نظر می‌رسد، و همه‌ی این درخشش‌ به خاطر وجود طلاها (و گاهی نقره‌ها) است. در این گذرگاه سرپوشیده، ده‌ها فروشگاه از هر نوع جواهری که تصورش را کنید، وجود دارد. از گوشواره‌های مروارید نشان ظریف تا گردنبندهای فاخر گران‌قیمت برای عروسی، همه چیز در بازار طلای دبی موجود است.
تماشای رویدادها و فعالیت‌های روزانه در این بازار بسیار لذت‌بخش است. شما می‌توانید روی یک نیمکت بنشینید و یک تئاتر خیابانی پرانرژی را تماشا کنید که در آن کارگران بارهای سنگینی را بر دوش خود می‌کشند، زنانی آفریقایی با لباس‌هایی رنگارنگ در حرکت‌ و زنانی محلی در حال خرید هستند. بهترین زمان برای بازدید از این بازار، شب‌های پرسروصدا است، چراکه صبح‌ها با وجود مسافران و خریداران بلیط هواپیما دبی، این مکان شلوغ و بعدازظهرها ساکت و آرام است.
از دهه ۱۹۴۰، طلاسازی در دبی به عنوان یک صنعت بزرگ شناخته شده است. امروزه، امارات یکی از بزرگ‌ترین بازارهای طلا در جهان است و تقریباً ۲۵٪ از تجارت جهانی آن را تشکیل می‌دهد.
بازار طلای دبی بهترین انتخاب برای بازدید در دیره

قسمت مرکزی بازار طلای دبی


در قسمت مرکزی بازار طلای دبی ده‌ها فروشگاه جواهرات با طلا، الماس، مروارید، نقره و پلاتین قرار دارند. از گوشواره‌های ساده تا گردنبندهای پیچیده عروسی، برای نمایش در این فروشگاه‌های براق و درخشان وجود دارد که بسیار تماشایی و جذاب است و حتی اگر به جواهرات علاقه‌مند نباشید هم به‌هرحال جذب ویژگی‌های متمایز این بازار خواهید شد. در این قسمت خودروها اجازه ورود ندارند.
جالب است بدانید بیشتر فروشگاه‌های این بازار توسط تاجران هندی اداره می‌شوند و مشتریانشان هم عمدتاً هندی و یا عرب هستند و به همین دلیل، رنگ زرد پررنگ طلا و طرح‌های بسیار زیبا را در این مکان توجیه می‌کند؛ چراکه آن‌ها این نوع رنگ و طرح‌های طلا را بیش‌تر می‌پسندند.

بازار طلای دبی بهترین انتخاب برای بازدید در دیره

انگشتر طلا با ثبت رکورد جهانی


دبی به عنوان پایتختی از خصوصیات منحصربه‌فرد، بدیهی است که میزبان یک قطعه جواهر زیبا با ثبت رکورد جهانی باشد. در فروشگاه «کانز جواهرسازان»، که در نزدیکی ورودی اصلی بازار سوق (در خیابان بلدیه قدیم) قرار دارد، می‌توانید با بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین حلقه طلا جهان که توسط کتاب رکوردهای گینس تأیید شده است، عکس سلفی بگیرید. این قطعه با نام «نجمه طیبه» شناخته می‌شود و دارای عیار ۲۱ و وزن تقریبی ۱۴۰ پوند (۶۴ کیلوگرم) است. همچنین، با استفاده از ۱۱ پوند (۵٫۱ کیلوگرم) الماس و سنگ‌های قیمتی تزئین شده است. ارزش این قطعه حدود ۳ میلیون دلار آمریکا است.

چه چیزهایی را باید هنگام خرید در بازار طلا دبی مورد توجه قرار دهید؟


نیازی به نگرانی از خرید محصولات تقلبی در بازار طلا دبی نیست (مگر اینکه در تلاش برای خرید یک ساعت رولکس کپی یا کیف پرادا از یکی از فروشندگانی هستید که سعی می‌کند شما را وادار به خرید کند) چراکه کیفیت طلا توسط دولت دبی کنترل می‌شود، بنابراین شما می‌توانید یک اطمینان نسبی در مورد صحت جواهری که می‌بینید یا قصد خرید آن را دارید، داشته باشید.
در تعیین قیمت طلا دو عامل نقش دارد: وزن بر اساس نرخ روزانه بین‌المللی و هنر و صنعت به کار رفته در آن قطعه (به قول ایرانی‌ها اجرت ساخت). آخرین نرخ طلا در بازار و به صورت آنلاین اعلام می‌شود. بیشتر قطعات موجود در اینجا عیار ۱۴ یا ۱۸ دارند‌. درصورتی‌که موردی که دلتان می‌خواهد را پیدا نکردید، نگران نباشید. بیش‌تر فروشگاه‌ها می‌توانند جواهر را بر اساس طراحی شما ساخته و تحویل دهند.
بازار طلای دبی بهترین انتخاب برای بازدید در دیره

در بازار طلا دبی، مذاکره و چانه‌زنی بسیار رایج است و فروشندگان قیمت را متناسب با آن تعیین می‌کنند. از آنجایی که قیمت طلا مشخص است، تمرکزتان را روی پیچیدگی هنری و ساخت جواهر به عنوان موضوعی برای بحث قرار دهید. خرید بیش از یک مورد نیز ممکن است تخفیفی برای شما به ارمغان آورد و پرداخت نقدی نیز به طور عمومی قبول می‌شود. مهارت‌های خوب مذاکره و چانه زدن هم معمولاً باعث کاهش قیمت اولیه توسط فروشندگان (حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد) می‌شود. پس عجله نکنید! به خاطر داشته باشید که نیازی به تصمیم‌گیری در لحظه ندارید. قبل از خرید دقت کنید و آماده مذاکره و چانه‌زنی باشید.

بهترین زمان خرید در بازار طلا دبی


در بازار طلا دبی، بعضی اوقات فستیوال و جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود، جایی که شما می‌توانید با تخفیف‌های فراوان طلای مورد علاقه‌تان را خریداری کنید. این جشنواره‌ها هر ساله در دوره‌های زمانی مانند ماه‌های دسامبر تا ژانویه و همچنین در تابستان، از ماه‌های ژوئن تا آگوست برگزار می‌شوند. بنابراین زمان مناسب برای خرید آنلاین بلیط هواپیما خارجی و سفر به دبی وقتی است که با رویدادی ویژه همراه باشد. علاوه بر این در تاریخ‌های خاص و روزهای شنبه و یکشنبه نیز می‌توانید با قیمت مناسب طلای خود را خریداری کنید.

آدرس و ساعات کاری بازار طلای دبی


آدرس: دبی، دیره، در نزدیکی میدان بنی یاس، خیابان آل خلیل
ساعت کاری: ساعت کاری بازار در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ (البته اغلب فروشگاه‌ها بین ساعت ۱۳ تا ۱۶ تعطیل می‌شوند) و در روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ است.

چگونه به بازار طلا Gold Souq برویم؟


بازار طلای دبی در منطقه دیرا در نزدیکی ایستگاه متروی الراس قرار گرفته است. شما می‌توانید پس از رزرو تور دبی و سفر به این مقصد دیدنی با قطار متروی دبی به مقصد الراس رفته یا با قایق ابرا (یک قایق سنتی) به ایستگاه دیره اولد سوق (Deir Old Souk abra station) بروید.
بازار طلای دبی بهترین انتخاب برای بازدید در دیره

محل‌های اقامت نزدیک به بازار طلا دبی کدامند؟


بازار طلا دبی در محله دیره واقع شده است که به دلیل نزدیکی به فرودگاه، محبوبیت زیادی در بین بازدیدکنندگانی که در سفرهای توقفی هستند، دارد. در اطراف بازار در این منطقه و در اطراف سوق‌ها، تعداد زیادی از هتل‌ها و مکان‌های اقامتی وجود دارند که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم:
۱. هتل ریجنسی دیره (Regency Dubai Hotel)
آدرس: خیابان المکتوم، دیره، دبی، امارات متحده عربی

۲. هتل کراون پلازا دیره (Crowne Plaza Dubai Deira)
هتلی که در نزدیکی بازار طلا قرار دارد و امکان اقامت راحت و دسترسی آسان به بازار را فراهم می‌کند.
آدرس: خیابان صلاح‌الدین، دیره، دبی، امارات متحده عربی

۳. هتل هیلتون دیره (Hilton Dubai Deira)
آدرس: خیابان بنیاس، دیره، دبی، امارات متحده عربی

۴. هتل نسیم پلازا دیره (Nassima Plaza Deira Hotel)
آدرس: جاده المکتوم، دیره، دبی، امارات متحده عربی

۵. هتل پارتنون دیره (Parthenon Hotel)
آدرس: خیابان الرقه، دیره، دبی، امارات متحده عربی
بازار طلای دبی بهترین انتخاب برای بازدید در دیره

رستوران‌های نزدیک به بازار طلا Gold Souq


. در نزدیکی بازار طلا (Gold Souq) در منطقه دیره دبی، تعداد زیادی رستوران و کافه وجود دارد که می‌توانید برای استراحت و خوراکی‌های خوشمزه به آن‌ها سر بزنید. در ادامه، به برخی از رستوران‌های محبوب در نزدیکی بازار طلا دبی اشاره می‌کنیم:

• Ashwaq Cafe - کافه آشواق: کافه آشواق، یک مکان معروف در این منطقه است که شاورماهای خوشمزه‌ای ارائه می‌دهد که می‌توانید آن را با آبمیوه تازه‌ میل کنید. این کافه نزدیک بازار طلا دبی در منطقه دیره عرب، سوق دیره، در خیابان السبتاشی واقع شده است.

• Shabestan - رستوران شبستان: یک رستوران ایرانی با منویی شیک و غذاهای ترکیبی ایرانی و خاورمیانه‌ای که در هتل ریجنسی دیره قرار دارد.

• Bateel Café: یک کافه و رستوران با منویی متنوع از غذاهای خاورمیانه‌ای و کافه‌های مختلف که آدرس آن در برج آتلانتیس دیره است.

• Bayt Al Wakeel: یک رستوران قدیمی و سنتی با منظره زیبای خلیج فارس و غذاهای عربی که در دیره کرنیش واقع شده است.

• Local House Restaurant: یک رستوران سنتی با فضای سنتی و آشپز محلی عربی که آدرس آن در برج آتلانتیس دیره است.

• Gazebo Restaurant: یک رستوران هندی معروف با منوی وسیعی از غذاهای هندی و سنتی که در دیره سنترال سوق واقع شده است.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است