search
menu

موزه دبی

[ پنهان کردن ]
درباره موزه دبی
چرا بازدید از موزه دبی پیشنهاد می شود؟
تاریخچه موزه دبی
در موزه دبی از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از موزه دبی چه قدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از موزه دبی چه زمانی است؟
چگونه به موزه دبی برویم؟
از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی موزه دبی برای اقامت وجود دارند؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به موزه دبی هستند؟

درباره موزه دبی


با اینکه شهر دبی یکی از لاکچری ترین شهرهای اسلامی جهان به شمار می رود و رد پای فناوری های به روز در همه نقاط شهر به چشم می آید ولی این شهر به خوبی از پس تلفیق مدرنیته و سنت هایش برآمده است؛ به طوری که در پس آسمان خراش های مولتی میلیون دلاری اش از زیبایی بافت قدیمی شهر بهره می برد. موزه دبی مکانی است که می توانید جلوه های سنتی مردم امارات را از نزدیک ببینید. موزه ای که در قلب قدیمی ترین بنای شهر یعنی قلعه الفهیدی جای گرفته و یکی از جاذبه های معروف شهر به حساب می آید. پس با خرید اینترنتی بلیط هواپیما به دبی سفر کنید و از این موزه جالب هم دیدن کنید.
موزه دبی

چرا بازدید از موزه دبی پیشنهاد می شود؟


• با تمدن و فرهنگ مردم عرب در طول تاریخ آشنا می شوید.
• ضمن بازدید از آثار موزه می توانید قلعه تاریخی شهر را نیز ببینید.
• زندگی صحرا نشینی، زندگی ماهیگیران، مدارس اسلامی و فرهنگ بازاری و کوچه و خیابان های قدیم عرب در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

تاریخچه موزه دبی


قلعه الفهیدی قدیمی ترین بنای شهر تلقی می شود و قدمتش به سال ۱۷۸۷ برمی گردد؛ این قلعه در طی ۲۳۰ سال عمرش به عنوان کاخ سلطنتی، قلعه، انبار مهمات و زندان کاربری داشته و در سال ۱۹۷۱ به دستور حاکم دبی به موزه تبدیل می شود. در سال ۱۹۹۵ نیز موزه زیرزمینی به این مجموعه اضافه می شود.

در موزه دبی از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟


تا قبل از سال های اول ۱۹۶۰ که هنوز نفتی در دبی کشف نشده بود، دبی روستای کوچکی بود که بین کویر و خلیج فارس گیر افتاده بود. مردمانی که نهایتا با خرید و فروش شتر، بز، مروارید و خرما امرار معاش می کردند. به همین روزهای قبل از کشف نفت در این موزه، حیاتی دوباره داده شده و صحنه های زندگی عرب های دهه پنجاه میلادی به نمایش گذاشته شده است.
موزه دبی
سیر در تاریخ عرب از همان بیرون قلعه شروع می شود، وقتی چشمتان به لوله های توپ و قایق چوبی نزدیک به ورودی میافتد. وارد قلعه که می شوید، فضای بزرگی مقابل رویتان است که دور تا دور محوطه خانه های قدیمی، بادگیرها و قایق های چوبی قرار دارند و روی دیواره های قلعه نیز شمشیرهای قدیمی را می بینید. موزه دبی در واقع متشکل از سالن های متنوعی است که همگی به حیاط مرکزی منتهی می شوند.
پله های مارپیچی حیاط شما را به موزه زیرزمینی می برند، جایی که نقشه های قدیمی و ویدئوهایی با صداگذاری های پیشرفته به نمایش گذاشته شده است. البته می توانید بازدید از این موزه را به بعد از دیدن بخش های دیگر موزه دبی موکول کنید.
در طی سال های اخیر نمونه های زیادی از اشیا باستانی در این قلعه کشف شده که همه آن ها در قسمت باستان شناسی موزه به نمایش گذاشته شده است. آثاری که قدمت برخی از آن ها به ۳ یا ۴ هزار سال پیش برمی گردد.
در سالن های موزه ملی دبی صحنه هایی از مسجد، بازار، ماهیگیران مشغول صید یا تاجران مروارید و نخلستان ها را می بینید که همراه با صداگذاری ها جلوه خاصی به خود گرفته اند. در یکی از سالن های این موزه کمان، نیزه، زره، تپانچه و شمشیرهای عربی نگهداری می شوند و در سالن کناری آن نیز می توانید آلات موسیقی قدیمی عربی مثل طبل، فلوت، چنگ و نی انبان را ببینید. پس اگر خواستید از موزه دبی دیدن کنید ابتدا بلیط هواپیما دبی را از سفرمارکت تهیه کنید.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از موزه دبی چه قدر است؟


ورودی موزه ملی دبی مبلغ بسیار کمی است که برای کودکان زیر ۶ سال نیز یک سوم آن مبلغ دریافت می شود و برای بازدید قسمت های مختلف این موزه دست کم ۱ ساعت وقت نیاز خواهید داشت.

فصل مناسب برای بازدید از موزه دبی چه زمانی است؟


از اواخر آبان ماه تا اواخر اسفند بهترین زمان برای رفتن به شهر دبی است، چون در این ماه ها هوای دبی به نسبت مطبوع تر و خنک تر از بقیه ایام سال است. برای اطلاعات بیشتر درباره سفر به دبی، پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای سفر به دبی را مطالعه کنید.

چگونه به موزه دبی برویم؟


مقرون به صرفه ترین راه برای رفتن به موزه ملی دبی از راه وسایل نقلیه عمومی است. نزدیک ترین ایستگاه به این موزه نیز ایستگاه الفهیدی است که از آنجا تا موزه حدود ۱۰ دقیقه پیاده روی است.
موزه دبی

از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


گالری XVA: ۴۵۰ متر
منطقه تاریخی الفهیدی: ۸۰۰ متر
کافه موزه: ۱ کیلومتر
مرکز خرید العطار: ۳.۳ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی موزه دبی برای اقامت وجود دارند؟


هتل آپارتمان هوریزون: ۳۰۰ متر
هتل بین المللی سان سیتی:‌ ۳۰۰ متر
هتل دبی نوا: ۷۰۰ متر
هتل گرند نوا: ۷۵۰ متر
هتل XVA آرت: ۱ کیلومتر
علاه بر اینها، اگر مایل به بررسی دیگر هتل های دبی و رزرو آنلاین آنها هستید، می‌توانید از بلاگ سفرمارکت دیدن کنید.

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به موزه دبی هستند؟


رستوران هندی ممتاز محل: ۲۰۰ متر
رستوران الحجاج: ۴۵۰ متر
رستوران پاکستانی پاک دربار: ۵۰۰ متر
رستوران لومبینی: ۷۰۰ متر
کبابی استاد الخاص: ۱ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است