search
menu

مدینه جمیرا دبی

[ پنهان کردن ]
معماری مدینه جمیرا
خرید در بازار مدینه جمیرا
سواری با ابرا در شهر جمیرا
در جمیرا چاشت روز جمعه را کجا صرف کنیم؟
تماشای لاک‌پشت‌ها
بهترین رستوران ها و کافه های مدینه جمیرا
محل اقامت در نزدیکی مدینه جمیرا
جابه‌جایی در شهر
مدینه جمیرا (به معنی شهر زیبا) یکی از جذاب‌ترین مناطق ساحلی و یک تفرجگاه لوکس در دبی است که نمونه‌ای مدرنیزه شده از روستاهای سنتی عربی به شمار می‌رود. این تصویر با یک سوق (بازار)، آبراهه‌های قرار گرفته زیر سایه نخل‌ها، هتل‌ها و ویلاهای رنگارنگ بیابانی و بادگیرها، کامل می‌شود. جمیرا در شب، وقتی که باغ‌های آن به شیوه‌ای رمانتیک نورپردازی می‌شوند و برج العرب در پس‌زمینه می‌درخشد، حتی مسحورکننده‌تر است. شهر به حدی با جزئیات ظریف و زیبا پوشیده شده که اگر گذرتان به هر پلکانی افتاد، حتماً از آن استفاده کنید. شاید پله‌ها شما را به یک تراس مخفی برسانند که چشم‌انداز جذاب جمیرا را تمام و کمال در اختیارتان قرار دهد.
مدینه جمیرا دبی

معماری مدینه جمیرا


معماران این شهر تفریحی لوکس که در دامن برج العرب واقع شده است، از منطقه مسکونی «بر دبی» الهام گرفته‌اند. بادگیرها، قایق‌های چوبی سنتی که از آن به عنوان تاکسی آبی استفاده می‌شود، آبراهه‌ها و حتی یک سوق (بازار)، وجهه‌ی سنتی شهر را شکل می‌دهند و هتل‌هایی کاخ مانند و ده‌ها ویلای خصوصی که در باغی با مناظر دیدنی قرار گرفته‌اند، عناصری هستند که طعم مدرنیته را به این مجموعه اضافه می‌کنند.

مدینه جمیرا دبی

خرید در بازار مدینه جمیرا


سوق یا همان بازار مدینه جمیرا در قلب این مجموعه واقع شده است؛ بازاری هزارتو مانند با حدود ۷۵ فروشگاه که دو طرف پیاده‌رو‌های چوبی را پوشانده‌اند. فضای بازار به گونه‌ای ساخته شده که نمی‌توان کاملاً به چشم بازارهای سنتی عربی به آن نگاه کرد اما به‌هرحال کیفیت صنایع دستی، منسوجات هنری و سوغاتی‌های فروشگاه‌ها بسیار بالا است. برای دسترسی به اندکی فرهنگِ غربی‌تر، می‌توانید سری به تئاتر مدینه جمیرا بزنید. تعداد بی‌شماری کافه و رستوران پیدا می‌کنید که زیباترینِ آن‌ها، چشم‌اندازی مشرف به آبراهه‌ها و برج العرب دارند. ساعت کار بازار هم از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب است.

سواری با ابرا در شهر جمیرا


به راحتی می‌توانید شبکه چهار کیلومتری آبراه‌های پر پیچ و خم مدینه جمیرا را در ۲۰ دقیقه با یک کشتی کروز یا ابراهای سنتی (قایق‌های چوبی موتوردار) با نیمکت‌های بالشتکی، طی کنید. وقتی از کنار باغ‌های مسحورکننده‌ی گل‌های کاغذی، درختان موز و نخل‌های سر به فلک کشیده که برج العرب پس‌زمینه منظره‌ی آن‌ها است، عبور می‌کنید، صحرا دور و دورتر به نظر می‌رسد.
تورها حرکت خود را از ساحل بازار شهر شروع می‌کنند. نیازی نیست برای گردش با ابراها از مدت‌ها قبل برای رزرو تور دبی اقدام کنید. همچنین اگر در یکی از هتل‌های بزرگ مدینه جمیرا اقامت داشته باشید یا در یکی از رستوران‌های آن‌ها غذا بخورید، سواری با ابرا برای شما رایگان خواهد بود.
مدینه جمیرا دبی

در جمیرا چاشت روز جمعه را کجا صرف کنیم؟


صرف چاشت روز جمعه در آغاز تعطیلات آخر هفته در امارات متحده عربی، یک سنت دیرینه است؛ به ویژه بین خریداران بلیط هواپیما دبی. چاشت، وعده‌ای بین صبحانه و نهار است که بین ساعت ده تا دوازده صرف می‌شود. هتل‌های «القصر» و «مینا السلام» بابت داشتن مجلل‌ترین آپارتمان‌ها در شهر معروف هستند و هر دو مجموعه‌ای باورنکردنی از غذاهای لذیذ را سرو می‌کنند؛ از کباب گوشت بره و سوشی گرفته تا انواع غذاهای دریایی و سالادهای خوش رنگ و لعاب. برای صرف شام یا چاشت در این رستوران‌ها، باید حداقل یک هفته زودتر از تاریخ موردنظر برای رزرو اقدام کنید.

تماشای لاک‌پشت‌ها


هتل جمیرا النسیم جدیدترین مقصد گردشگری است که به شهر جمیرا اضافه شده و مرکز یک پروژه غیردولتی در زمینه احیای لاک‌پشت‌ها در دبی است. این پروژه تا به حال به بیش از ۵۶۰ لاک‌پشت دریایی بیمار یا مجروح کمک کرده تا سلامت خود را به دست آورند و مجدداً آن‌ها را در خلیج فارس رهاسازی کرده‌اند. لاک‌پشت‌ها آخرین هفته‌های قبل از رهاسازی را در مرداب هتل می‌گذرانند که با آب دریا پر شده است.
این محوطه همه روزه به صورت رایگان در اختیار عموم قرار دارد و برای تماشای غذا دادن به لاک‌پشت‌ها می‌توانید ساعت ۱۱ روزهای چهارشنبه از این مکان بازدید کنید. دسترسی از طریق هتل ممکن خواهد بود. چشمتان به خصوص برای دیدن لاک‌پشت پوزه عقابی بومی بچرخد که از جمله حیوانات در خطر انقراض بوده و تنها ۸۰۰۰ ماده‌ی لانه ساز از این‌گونه در جهان باقی مانده است.

بهترین رستوران ها و کافه های مدینه جمیرا


مدینه جمیرا دارای بیش از ۵ رستوران و کافه است. چه قصد صرف یک شام خانوادگی را داشته باشید یا بخواهید یک قرار دوستانه را برنامه‌ریزی کنید، کافه‌ها و رستوران‌های منحصربه‌فردی در این منطقه هست که قطعاً دلتان را به دست خواهند آورد. از جمله رستوران‌های معروف بازار مدینه جمیرا می‌توان به رستوران امریکانو، رستوران سنتی ایرانی انار، رستوران هندی اوشنا، رستوران پوبلیک و غیره اشاره کرد.
مدینه جمیرا دبی

محل اقامت در نزدیکی مدینه جمیرا


مدینه جمیرا در نزدیکی محله جمیرا در دبی واقع شده است. لوکس پسندان برای اقامت می‌توانند سری به هتل‌های مدینه جمیرا در اطراف برج العرب بزنند. مجموعه‌ای از هتل‌ها و آپارتمان‌های میان رده نیز در نزدیکی مرکز خرید امارات قرار دارند که می‌توانند انتخاب مقرون به صرفه‌تری باشند. برای رزرو تور ارزان دبی، خرید بلیط هواپیما به دبی یا رزرو هتل، می‌توانید از سفرمارکت کمک بگیرید.

جابه‌جایی در شهر


نزدیک‌ترین ایستگاه مترو دبی، مرکز خرید امارات است اما از آنجا باید با استفاده از تاکسی یا اتوبوس خود را به مدینه جمیرا برسانید. اتوبوس‌های خط ۸، ۸۱ و ۸۸ از مدینه جمیرا عبور می‌کنند.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است