search
menu

هیجان‌انگیزترین و جالب‌ترین تفریحات دبی

[ پنهان کردن ]
چه کارها و فعالیت‌هایی را می‌شود در دبی انجام داد؟
۱. برج خلیفه
۲. بندر دبی
۳. استراحت در سالن Chillout برای فرار از گرما
۴. باغ معجزه دبی
۵. آرامش درونی در Illuminations
۶. منطقه تاریخی الفهیدی
۷. آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب
۸. خوردن غذاهای دریایی در Ossiano
۹. خیابان آلسرکال
۱۰. مسجد جمیرا
۱۱. بازار طلا
۱۲. پارک ملی امارات
۱۳. تپه‌های شنی
۱۴. آبگرم Talise Ottoman
۱۵. بالون هوای گرم و تجربه شاهینی
۱۶. موزه آینده
۱۷. فواره دبی
۱۸. شرکت در مسابقه شتر
۱۹. دیپ دیو دبی
۲۰. XLine دبی
۲۱. اورا اسکایپول دبی
۲۲. شام برفراز تپه‌هایی دیدنی در دبی
۲۳. آسمان دبی
۲۴. QE2 دبی
۲۵. اقامت در آتلانتیس رویال هتل
قوانین مهمی که در سفر به دبی باید به خاطر بسپارید
سؤالات متداول هنگام بازدید از دبی
دبی با داشتن آب و هوای گرم در تمام طول سال می‌تواند بهترین گزینه برای گردش و تفریح باشد. دبی، «شهر طلا»، ویترینی از معماری مدرن و شگفت‌انگیز عربی است که انواع غذاخوری‌ها، مراکز خرید و سرگرمی‌ها را در سطح جهانی ارائه می‌کند. همه چیز در این شهر زیبا دارای نوعی برچسب «اولین، بزرگترین، بلندترین و گران‌ترین» است.

چه کارها و فعالیت‌هایی را می‌شود در دبی انجام داد؟


این شهر درحالی‌که مدرن و پر زرق و برق به نظر می‌رسد، اما مکانی با پایه‌های مذهبی عمیق است که بسیار مورد احترام همه خریداران بلیط هواپیما دبی و گردشگرانی است که از آن بازدید می‌کنند. طیف وسیعی از فعالیت‌ها از جمله جاذبه‌های رایگان سرگرم‌کننده و تجربه‌های لوکس را می‌توانید برای سفر خود در نظر داشته باشید. در این متن مکان‌های زیبایی را برای دیدن و کارهایی را برای انجام دادن معرفی کرده‌ایم که برای برنامه‌ریزی سفرتان بسیار مفید خواهد بود.
هیجان‌انگیزترین و جالب‌ترین تفریحات دبی

۱. برج خلیفه


برج خلیفه با ارتفاع ۸۲۸ متر، بلندترین ساختمان جهان، نمونه نهایی یک آسمان‌خراش و مشهورترین جاذبه دبی است. Sky Experience شما را به بالاترین سکوی دید با تراس بیرونی در طبقه ۱۴۸ می‌برد. اگر آب و هوا همکاری کند، می‌توانید از مناظر شگفت‌انگیز شهر و بیابان لذت ببرید.

۲. بندر دبی


بندر دبی به خودی خود دیدنی است، اما اگر برخی از ورزش‌های آدرنالینی را به خود اختصاص دهید بدون شک یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در دبی خواهد بود. همچنین می‌توانید به ورزش‌های آبی در خیابان جمیرا بپردازید و برای خود یک جلسه فلای‌برد رزرو کنید. نیم ساعتی را می‌توانید صرف یادگیری پرواز تا ده متری بالای آب کنید و به تخته‌ای که توسط یک جت آب نیرو می‌گیرد، متصل شوید. تماشای مناظر شگفت‌انگیز برج العرب و برج خلیفه که در بالای سر شما قرار دارند بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

هیجان‌انگیزترین و جالب‌ترین تفریحات دبی

۳. استراحت در سالن Chillout برای فرار از گرما


از ماه می تا سپتامبر میانگین دمای دبی حدود ۱۰۰ درجه فارنهایت است و می‌تواند تا ۱۰۸ درجه فارنهایت نیز گرم شود. اگر به این نوع گرما عادت ندارید، می‌تواند عوارض خود را داشته باشد، به همین دلیل است که مکان‌های زیادی برای کمک به فرار از گرما طراحی شده است. Chillout Lounge اولین سالن یخی در خاورمیانه است. این سرزمین در تایمز اسکوئر دبی واقع شده است و یک سرزمین عجایب زمستانی است که تماماً از یخ ساخته شده و دمای آن در دمای ملایم ۲۱ درجه فارنهایت ثابت است. این سالن جمعه تا سه شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است و مکانی عالی برای بچه‌ها نیز به شمار می‌آید.

۴. باغ معجزه دبی


دبی نه تنها شهری پر از آسمان‌خراش‌ها و تپه‌های شنی است، بلکه سرزمین عجایب گل‌هایی رنگارنگ نیز محسوب می‌شود. در باغ معجزه دبی بیش از ۱۵۰ میلیون گل را خواهید دید که منظره شگفت‌انگیزی به باغ داده‌اند. این باغ در ماه‌های تابستان که دمای هوا به اوج می‌رسد بسته است، بنابراین قبل از رفتن به صورت آنلاین از باز بودن آن مطمئن شوید.
هیجان‌انگیزترین و جالب‌ترین تفریحات دبی

۵. آرامش درونی در Illuminations


ترکیب تندرستی با سفر، راهی عالی برای تجربه رویکردهای جدید است و می‌تواند تغییری تازه را نسبت به جاذبه‌های دبی ایجاد کند. Illuminations بزرگ‌ترین سکوی سلامتی در دبی است که فعالیت‌ها و رویدادها را در بسیاری از رویکردهای درمانی مختلف اجرا می‌کند. همچنین سمینارها و فعالیت‌های رایگان را به طور منظم برگزار می‌کند.

۶. منطقه تاریخی الفهیدی


دبی فقط شهر برج‌های شیشه‌ای و مدرنیته نیست؛ پایه‌های آن به قبل از تشکیل امارات در سال ۱۹۷۱ بازمی‌گردد و داستان‌های زیادی برای گفتن دارد. پیشنهاد می‌شود که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخچه آن، از منطقه تاریخی الفهیدی و مسجد الفاروق دیدن کنید و یک گشت‌وگذار کلاسیک در کوچه‌های قدیمی و مسیرهای سنگی، ساج و گچ داشته باشید. تورها هر جمعه، شنبه و یکشنبه ساعت ۹ صبح و روزهای سه شنبه و پنجشنبه ساعت ۱۰:۳۰ برگزار می‌شود.

۷. آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب


آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب منزلگاه هزاران حیوان آبزی است که شامل بیش از ۱۴۰ گونه مختلف است. اگر احساس شجاعت می‌کنید، می‌توانید به داخل مخزن ۱۰ میلیون لیتری بپرید و با کوسه‌های صخره‌ای، کوسه‌های پلنگی و کوسه‌های پرستار قهوه‌ای شنا کنید. اگر در مورد نزدیک شدن به کوسه‌ها زیاد هیجان‌زده نیستید، تونل شگفت‌انگیز زیر آب به طول ۵۰ متر یک جایگزین مناسبی است. همچنین برخی از تجربیات دیگر از جمله غواصی را می‌توانید امتحان کنید.
هیجان‌انگیزترین و جالب‌ترین تفریحات دبی

۸. خوردن غذاهای دریایی در Ossiano


رستوران‌ باکیفیت دریایی و مناظری دل‌فریب، اوسیانو آتلانتیس پالم را به مکانی پرطرفدار میان خریداران بلیط هواپیما خارجی به مقصد دبی مبدل کرده است. این رستوران تک ستاره در میان آکواریوم وسیع آتلانتیس پالم پر از آبزیان رنگارنگ است. Ossiano به طور شگفت‌انگیزی محبوب است، بنابراین باید یک یا دو هفته قبل رزرو خود را انجام دهید.

۹. خیابان آلسرکال


خیابان آلسرکال محل اجتماع گالری‌های هنر معاصر، سازمان‌های هنرهای تجسمی و نمایشی، طراحان، مشاغل و فضاهای اجتماعی است. گشت‌وگذار در میان آن‌ها بینش بزرگی را نسبت به هنر منطقه، چه تثبیت شده و چه در حال ظهور، به دست می‌دهد. در میان آن‌ها، گالری عالی Ayyam بر جنبه‌های کمتر شناخته شده تاریخ هنر جهانی تمرکز دارد، درحالی‌که گالری هنر سبز بیش‌تر به بررسی هنرهای بومی معاصر می‌پردازد. اگر عاشق هنر هستید، به خیابان B18 بروید تا بهترین هنرهای خیابانی شهر را ببینید؛ نقاشی‌های دیواری عظیمی که بر روی ساختمان‌های سنتی نقش بسته‌اند، آن را به کانون عکاسی تبدیل کرده است.

۱۰. مسجد جمیرا


مسجد باشکوه جمیرا با طرحی خیره‌کننده در برابر آسمان همیشه آبی، تنها مسجدی در دبی است که برای بازدیدکنندگان غیرمسلمان باز است. گردشگران تشویق می‌شوند که بیایند و مسجد را کاوش کنند و در مورد اسلام و فرهنگ اماراتی بیاموزند. این مسجد که از سنگ سفید تراشیده شده و به سبک فاطمی ساخته شده است، یکی از چشمگیرترین جاهای دیدنی دبی محسوب می‌شود. تورهای عالی با راهنما همه روزه از ساعت ۱۰ صبح و ۱۴ شروع می‌شود به جز روزهای جمعه که برای نماز رزرو شده است. نیازی به رزرو از قبل نیست، اما بازدیدکنندگان باید لباس مناسب بپوشند و زنان به پوشش سر نیاز دارند.

۱۱. بازار طلا


کارهای زیادی برای انجام دادن در دبی وجود دارد. هیچ کجا به اندازه بازار بزرگ طلا در دیره، بازاری که اخیراً گسترش یافته است و دارای صدها غرفه است که در مجموع بزرگترین بازار طلا در جهان را تشکیل می‌دهند، جذاب نیست. چه برای عکس گرفتن و چه برای خرید رفته باشید، بازار طلا یکی از چشم‌نوازترین گشت‌وگذارهای دبی است.
هیجان‌انگیزترین و جالب‌ترین تفریحات دبی

۱۲. پارک ملی امارات


دبی ممکن است در صحرای عربستان واقع شده باشد، اما این بدان معنا نیست که چیزی از حیات وحش و شگفتی‌های طبیعی کم دارد. ذخیره‌گاه حفاظت‌شده صحرای دبی (DDCR) برای حفظ و نمایش گیاهان و جانوران بومی متنوع و شگفت‌انگیز فراوان راه‌اندازی شده است. تورهای روزانه DDCR راهی عالی برای آشنایی با دبی فراتر از آسمان‌خراش‌های آن است، زیرا محیط زیست را در دستور کار خود قرار می‌دهد. در گشت‌وگذار در ذخایر چهار منطقه، مراقب غزال‌ها، روباه‌های قرمز و کاراکال باشید. تورها را با اپراتور از طریق وب‌سایت DDCR رزرو کنید تا مطمئن شوید که رسمی هستند و به جای آسیب رساندن، به این محیط فوق‌العاده کمک می‌کنند.

۱۳. تپه‌های شنی


صحرای عربستان یکی از زمین‌های بازی ماجراجویی بزرگ جهان است و میزبان برخی از گشت‌وگذارهای حماسی دبی. اگر تازه کار یا متخصص هستید، باید یک گروه تور ماجراجویی مجاز مانند Arabian Adventures رزرو کنید. آن‌ها بهترین تپه‌های شنی را برای تجربه شما می‌شناسند و تمام تجهیزات مورد نیاز شما را دارند و مهم‌تر از همه، مجوز دارند و بنابراین می‌دانند که چگونه از محیط زیست مراقبت کنند.

۱۴. آبگرم Talise Ottoman


آبگرم Talise Ottoman در شهر جمیرا یکی از بهترین‌ تفریحات این مقصد دیدنی است. پس از یک روز سخت در صحرای عربستان، اسکراب و غوطه‌ور شدن در یک حمام ترکی می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. این اسپا از میراث عثمانی منطقه الهام گرفته است. حمام سلطنتی عثمانی بهترین گزینه است. همچنین می‌توانید در استخر بزرگ و جکوزی غوطه‌ور شوید.

۱۵. بالون هوای گرم و تجربه شاهینی


دو فعالیت اصلی توریستی در دبی سفر با بالون هوای گرم بر فراز صحرا و تجربه شاهینی است. با خلبان متخصص خود که اتفاقاً یک نگهدارنده شاهین نیز هست، سوار بالون شخصی خود شوید و به آسمان بروید. مناظر زیبا از صحرای عربستان تا کوه‌های هاجر امتداد دارد و حیات وحش زیبا نظر همه را به خود جلب می‌کند. شترها در تپه‌‌های شنی پایین در گشت‌وگذار هستند درحالی‌که سریع‌ترین پرنده جهان یک نمایش هوایی منحصربه‌فرد را فقط برای شما برگزار می‌کند.
هیجان‌انگیزترین و جالب‌ترین تفریحات دبی

۱۶. موزه آینده


موزه آینده که به دلیل معماری خارق‌العاده ارزش بازدید دارد، یک حلقه تخم‌مرغی به ارتفاع ۷۷ متر است که خط عربی غول‌پیکر بر روی آن حک شده است. شکل شگفت‌انگیز آن نمادی از زمین، بشریت و آینده نامعلوم است. «Tomorrow Today» به شما فرصتی نادر می‌دهد تا از نزدیک با فناوری‌های آینده نزدیک که زندگی ما را شکل می‌دهند آشنا شوید. این نمایشگاه هیجان‌انگیزترین و مترقی‌ترین نمایشگاه هنر در دبی است. جای تعجب نیست که تمام بلیط‌ها به سرعت فروخته می‌شوند، بنابراین از قبل رزرو کنید.

۱۷. فواره دبی


فواره دبی در دریاچه مصنوعی برج خلیفه، در مرکز شهر دبی، امارات متحده عربی واقع شده است. این فواره که با موسیقی طراحی شده است، آب را تا ارتفاع ۵۰۰ فوتی پرتاب می‌کند، این ارتفاع به بلندی یک ساختمان ۵۰ طبقه است. برای سوار شدن به قایق در عرض دریاچه می‌توانید هزینه کنید، یا در امتداد پیاده‌رو قدم بزنید.

۱۸. شرکت در مسابقه شتر


مسابقه شتر در Al Marmoom به همان اندازه که سنتی است سرگرم‌کننده است و ریشه آن به قرن هفتم بازمی‌گردد. تماشای ۶۰ شتر که با سرعت ۴۰ مایل در ساعت در اطراف پیست می‌چرخند و سوارکاران روباتیک بر پشت شگفت‌انگیز است. به دلیل گرمای ظهر، مسابقات زودتر معمولاً بین ساعت ۶ تا ۹ شروع می‌شود، اما ارزش زود بیدار شدن از خواب را دارند.

۱۹. دیپ دیو دبی


دیپ دیو دبی یک استخر غواصی با عمق ۶۰ متر در دبی است. این استخر با ۱۴ میلیون لیتر آب شیرین عمیق‌ترین استخر جهان است. این سازه دارای محوطه‌ای است که شبیه یک شهر ویران شده و غرق شده با دیوارها، اتاق‌های مبله و یک ماشین غرق شده است و همچنین می‌تواند به عنوان یک استودیو فیلم زیر آب مورد استفاده قرار گیرد. تازه کارها و افراد بالای ده سال می‌توانند سطح را غواصی و سعی کنند تا عمق ۱۲ متری غواصی کنند. غواصان مجاز می‌توانند کل شهر را با سرعت در غواصی‌های مختلف عمیق و سطحی کاوش کنند.
هیجان‌انگیزترین و جالب‌ترین تفریحات دبی

۲۰. XLine دبی


با XLine دبی می‌توانید از بالای جمیرا بیچ رزیدنس به پایین شیرجه بزنید و در سراسر خط افق دبی، در خیابان‌ها و آسمان‌خراش‌ها حرکت کنید و به هنگام فرود به مارینا دبی بروید و از منظره خیره‌کننده آن لذت ببرید. محدودیت‌های سن، اندازه و سلامت اعمال می‌شود، بنابراین پیشنهاد می‌شود قبل از رزرو تور دبی، وب سایت را بررسی کنید.

۲۱. اورا اسکایپول دبی


درحالی‌که بسیاری از استخرهای روی پشت بام دبی به طور انحصاری برای میهمانان هتل باز هستند، Aura Skypool Lounge برای همه باز است. اینجا بهترین مکان برای بالا آمدن از خیابان‌های شهر و گذراندن یک روز آرام و غوطه ور شدن و آفتاب گرفتن است. مرتفع‌ترین استخر ۳۶۰ درجه جهان، با محیط خیره‌کننده‌اش، مناظر شگفت‌انگیزی از کل خط افق دبی از جمله نخل و برج العرب را به نمایش می‌گذارد.

۲۲. شام برفراز تپه‌هایی دیدنی در دبی


غروب خورشید در صحرای عربستان تجربه‌ای ماورایی است. هنگامی که خورشید از افق گذشت، به شهر برنگردید، بلکه زندگی بادیه‌نشین را حداقل برای یک شب تجربه کنید. سافاری دبی، بهترین‌ها را از همه دنیا ترکیب می‌کند. پس از یک ساعت تپه‌نوردی، وقت غذا خوردن در استراحتگاه صحرای المها در منطقه حفاظت‌شده صحرای دبی فرا خواهد رسید. برای ضیافت گوشت کبابی، سالاد تازه، شیرینی‌های عربی و قلیان در اردوگاه بادیه نشینان موجود است.

۲۳. آسمان دبی


دویست و نوزده متر بالاتر از مرکز شهر دبی، Sky Views Dubai قرار دارد و مجموعه‌ای از تجربیات جذاب است که برای چرخاندن سر شما طراحی شده است. با بالابر شیشه‌ای به طبقه ۵۳ بروید تا بیشتر هیجان را تجربه کنید. سوار شدن به سرسره شیشه‌ای که متصل به نمای بیرونی ساختمان است یکی دیگر از تجربیات خارق‌العاده به شمار می‌آید.

۲۴. QE2 دبی


هتل ملکه الیزابت ۲ یک جواهر تاریخی و تنها هتل شناور در دبی است که در بندر راشد لنگر انداخته است. زمانی مشهورترین کشتی جهان بود که خانواده سلطنتی بریتانیا را از بندری به بندر دیگر حمل می‌کرد. کباب‌ها یکشنبه‌ها بین ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۶ و چای خامه‌ای جمعه‌ها و شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۱۸:۳۰ سرو می‌شود.
هیجان‌انگیزترین و جالب‌ترین تفریحات دبی

۲۵. اقامت در آتلانتیس رویال هتل


آتلانتیس رویال که در آغاز سال ۲۰۲۳ با هیاهوی بزرگ افتتاح شد، خود را به عنوان "لوکس‌ترین استراحتگاه تجربی در جهان" توصیف می‌کند.

قوانین مهمی که در سفر به دبی باید به خاطر بسپارید


دبی شهری فوق‌العاده است که آغوش خود را به روی گردشگران غربی و بازدیدکنندگان غیرمسلمان باز کرده است. بااین‌حال، این مکان دارای ریشه‌های مذهبی، سنت‌ها و آداب و رسوم عمیق است و بسیار مهم است که هنگام بازدید از آن‌ها به این قوانین احترام گذاشته و توجه کنید. احتمالاً داستان‌هایی از گردشگرانی را که در تعطیلات در دبی آداب اجتماعی را زیر پا می‌گذارند و در نتیجه با مقامات به مشکل می‌خورند، خوانده‌اید. این مسئله اغلب یک عدم آگاهی ساده از قوانین مربوط به نحوه لباس پوشیدن و رفتار است که در این متن به آن‌ها اشاره می‌شود:
- به افراد اشاره نکنید و کف پاهای خود را نشان ندهید زیرا بی‌احترامی محسوب می‌شود.
- قبل از گرفتن عکس از مردم محلی اجازه بگیرید.
- هرگز با کسی تهاجمی برخورد نکنید.
قوانین در سال‌های اخیر به شدت کاهش یافته است زیرا دبی از گردشگران بیشتری استقبال می‌کند، اما این بهانه‌ای برای نادیده گرفتن آنها نیست.

سؤالات متداول هنگام بازدید از دبی


بهترین زمان بازدید از دبی چه زمانی است؟ دبی در تمام طول سال آفتابی و گرم است. ماه‌های تابستان سوزان هستند و بهتر است از سفر در این فصل اجتناب کنید. بقیه ماه‌های سال می‌تواند گزینه مناسبی برای رزرو آنلاین بلیط هواپیما باشد.
چه مدت زمانی برای اقامت در دبی مناسب است؟ ما یک هفته را برای اولین بازدید از دبی پیشنهاد می‌کنیم. این زمان کافی است تا در جاذبه‌های شهر مجذوب شوید، آدرنالین خون خود را در صحرای عربستان بالا ببرید و یک یا دو روز را در ساحل یا کنار استخر سپری کنید.
آیا دبی مکان امنی است؟ دبی یکی از امن‌ترین شهرهای جهان است که میزان جرم و جنایت بسیار پایینی دارد. مثل همیشه، شما باید از پتانسیل جیب بری‌ها، به خصوص در اطراف ساحل جمیرا آگاه باشید.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است