search
menu

سفر به کیش بهتر است یا قشم؟

[ پنهان کردن ]
مراکز خرید و قیمت کالاها در کیش و قشم
اقامت و هتل های قشم و کیش
ساختار شهری و محیط قشم و کیش
تفریحات، سرگرمی ها و جاهای دیدنی کیش و قشم
غذا و رستوران های قشم و کیش
مسیر و روش رفتن به کیش یا قشم
با آمدن فصل زمستان زمان مناسب برای سفر به جنوب ایران فرا می‌رسد. جزایر کیش و قشم یکی از مهمترین مقاصد سفر در نیمه دوم سال هستند و هر ساله گردشگران زیادی در این روزها به این دو جزیره زیبای خلیج فارس سفر می‌کنند. اما اینکه به کدام یک از این دو جزیره زیبا سفر کنیم، پرسشی است که برای گردشگران زیادی پیش می‌آید. احتمالا خیلی از مسافران به این فکر می‌کنند که به کیش سفر کنند یا به قشم و اینکه سفر به قشم بهتر است یا کیش؟
واقعیت این است که قشم و کیش، دو جزیره فوق العاده با امکانات و ویژگی‌های منحصر به فرد هستند. اما اینکه کدام یک برای شما، جذاب‌تر است به اولویت‌ها و هدف شما از سفر برمی‌گردد. شما می‌خواهید طبیعتگردی کنید یا از بناهای تاریخی بازدید کنید؟ می‌خواهید خریدی مقرون به صرفه داشته باشید یا برندهای لوکس و خاص را بخرید؟ چه غذاهایی را دوست دارید؟
سفر به کیش بهتر است یا قشم؟
در این نوشته تلاش می‌کنیم به برخی از مهمترین ویژگی‌ها و نقاط تفاوت کیش و قشم بپردازیم:

مراکز خرید و قیمت کالاها در کیش و قشم


احتمالا برای بسیاری از گردشگرانی که به جزیره کیش یا قشم سفر می‌کنند، خرید کردن یکی از اهداف سفر به این مناطق است. چون دو جزیره کیش و قشم، مناطق آزاد تجاری هستند و قیمت کالاهای وارداتی در آنها پایین‌تر است. به همین سبب خیلی از مسافران یا با هدف خرید به این جزایر سفر می‌کنند یا ترجیح می‌دهند در کنار گردش، خرید هم بکنند.
اگر بخواهیم مراکز خرید کیش و قشم را با هم مقایسه کنیم، اولین نکته‌ای که باید بگوییم این است که مراکز خرید کیش لوکس‌تر هستند، اما فضای مراکز خرید قشم در مقایسه به طور نسبی سنتی‌تر هستند. این مورد در باره قیمت‌ها نیز منعکس می‌شود. یعنی قیمت کالاها در مراکز خرید کیش به طور نسبی بالاتر از قیمت کالاهای مشابه در قشم است.
پس اگر هدفتان خرید کردن است و می‌خواهید با قیمت‌های کمتر برای طول سال پیش رویتان خرید کنید، جزیره قشم گزینه مناسب‌تری است. اما اگر گشتن در یک پاساژ لوکس با طراحی زیبا و انتخاب چند کالای خاص و برند برایتان یک تفریح به حساب می‌آید، جزیره کیش را پیشنهاد می‌کنیم.
اما نکته‌ای که باید در خرید در کیش و قشم (و البته احتمالا هر جای دیگری!) در نظر داشته باشید این است که باید کیفیت و اصل بودن کالاها را به خوبی چک کنید و قیمت آن کالا را در شهر خودتان بدانید تا جنسی که می‌خرید هم کیفیت مناسبی داشته باشد و هم تفاوت قیمت کافی را برایتان داشته باشد.

اقامت و هتل های قشم و کیش


اینکه در کیش یا قشم چگونه اقامت کنید، به سبک و سلیقه سفرتان برمی‌گردد. اینکه اقامتگاه‌های بومگردی را برای تجربه سبک زندگی بومیان دوست دارید، یا هتلی مقرون به صرفه و ۳ ستاره یا هتلی لوکس و پنج ستاره، اولویت‌های شما را برای اقامت و سفر مشخص می‌کند.
هتل های کیش لوکس‌تر، پرامکانات‌تر و متنوع‌تر هستند. اما قشم، محل مناسبی برای علاقه‌مندان به اقامتگاه‌های بومگردی است. قشم هم دارای هتل های نوساز و خوبی است، اما هنوز فاصله بین تعداد و سبک هتل های قشم و کیش، محسوس است. البته در آینده با تکمیل شدن هتل های در حال ساخت قشم، احتمالا این فاصله کم خواهد شد.
گزینه اجاره خانه هم در کیش و قشم موجود است. اما معمولا زمانی به صرفه است که گروهی سفر کنید. مخصوصا اگر در زمان شلوغی سفر می‌کنید.
سفر به کیش بهتر است یا قشم؟

ساختار شهری و محیط قشم و کیش


قشم جزیره سنتی‌تری است و در مقایسه با کیش، کمتر فضای مدرن دارد. به همین دلیل اگر فضای سنتی و بومی را می‌پسندید، قشم حس و حال جنوب را بیشتر به شما القا می‌کند. اما اگر فضایی مدرن را می‌پسندید، کیش آن چیزی است که شما لازم خواهید داشت. چون سبک خودروها، ساختمان‌ها و فضاهای شهری، کیش را تبدیل به جایی مدرن و ویژه کرده است. خیابان‌ها و بلوارهای کیش بیشتر حس یک شهر مدرن را به شما می‌دهد و قشم منطقه‌ای روستایی و سنتی در جنوب.

تفریحات، سرگرمی ها و جاهای دیدنی کیش و قشم


کیش در مقایسه با قشم، زودتر وارد صنعت گردشگری شد و به همین دلیل، زیرساخت های گردشگری و جاهای دیدنی کیش در آن سابقه طولانی‌تری دارد و ابزارهای تفریحی مدرن‌تری هم در آن با سرمایه‌گذاری های انجام شده پدید آمده است. برای نمونه پارک های تفریحی و گردشگری مختلفی در کیش ساخته شده است و حتی شهر زیرزمینی کاریز هم، نوسازی و بازسازی جدی شده و تبدیل به یک مجموعه رفاهی شده است. اما در مقابل قشم محیطی بکرتر و کمتردیده شده دارد.
نوع جاهای دیدنی قشم و کیش کمی با هم تفاوت دارد. قشم جزیره بزرگتری است (بزرگترین جزیره ایران) و پدیده‌های زمین‌شناختی متنوعی در خود دارد (جنگل حرا، دره ستارگان و غیره). قشم همچنین جزیره‌های هرمز و هنگام را در کنار خود دارد و دیدنی‌های آن جزیره‌ها را هم به شما عرضه می‌کند. در مقایسه کیش کوچکتر است و همانطور که گفتیم، جاذبه های شهری آن از جاذبه های طبیعی و تاریخی آن بیشتر است. در اینجا هم سلیقه شما بسیار موثر است!
سفر به کیش بهتر است یا قشم؟

غذا و رستوران های قشم و کیش


شما در رستوران های قشم و کیش، حتما با غذاهای دریایی پذیرایی خواهید شد. اما تنوع و تمرکز غذاهای دریایی و ماهی‌های جنوبی در قشم بیشتر است. خیلی از رستوران‌های قشم، غذاهای دریایی که توسط ماهیگیران در همان روز صید شده است را سرو می‌کنند. اما رستوران‌های کیش هم کمی لوکس‌تر هستند و هم اینکه رستوران غذاهای بین المللی و فست فود بیشتری را می‌توانید در کیش پیدا کنید. پس اگر به دنبال مزه غذاهای دریایی متنوع‌تر و سنتی‌تر (خرچنگ، ماهی مرکب، کوسه و غیره) هستید قشم گزینه مناسب‌تری است. اما اگر ترجیح می‌دهید رستوران‌های شیک‌تری را تجربه کنید، کیش این گزینه را در اختیارتان می‌گذارد.
سفر به کیش بهتر است یا قشم؟

مسیر و روش رفتن به کیش یا قشم


سفر به کیش و قشم، از دید مسافت و روش سفر خیلی به هم شبیه است. آسانترین راه که البته ممکن است کمی گران باشد، سفر با هواپیما به طور مستقیم به کیش یا قشم است. روش دوم این است که با خودرو خود را به بندرعباس یا بندر لنگه برسانید و با لنج‌های خودروبر، با خودروی خودتان به این جزایر وارد شوید. روش سوم این است که با قطار بخش بیشتری از مسافت را تا بندرعباس طی کرده و از آنجا با کشتی‌ها و اتوبوس‌های دریایی به آنها سفر کنید. تفاوت چشمگیر در این بخش این است که اگر می‌خواهید با خودرو خودتان به کیش سفر کنید باید بدانید که درباره مدل خودروهای مجاز به ورود به کیش، محدودیت وجود دارد و هر مدل خودرویی اجازه ورود به کیش را ندارد. پس قبل از سفر، آخرین محدودیت‌ها را کنترل کنید.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

1
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
حسین فرش نما
۰۴ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۵۳‌

عالی و بی نظیر
people_outlineتنها
todayدی