search
menu

معرفی معروف ترین و پربازدیدترین موزه های جهان

[ پنهان کردن ]
لوور، فرانسه (The Louvre)
موزه ون گوگ، هلند (Van Gogh)
موزه ریکس، هلند (Rijksmuseum)
ارمیتاژ، روسیه (State Hermitage)
موزه بریتانیا، انگلستان (British Museum)
موزه اورسی، فرانسه (Musée d’Orsay)
موزه واتیکان، ایتالیا (Vatican Museums)
موزه دل پرادو، اسپانیا (Museo del Prado)
گالری ملی، بریتانیا (National Gallery)
موزه هنر متروپولیتن، ایالات متحده آمریکا (Metropolitan Museum of Art)
گالری ملی هنر، ایالات متحده آمریکا (National Gallery of Art)
تیت مدرن، بریتانیا (Tate Modern)
موزه هنرهای مدرن، ایالات متحده آمریکا (Museum of Modern Art)
موزه ملی هنر مدرن، فرانسه (Musée National d’Art Moderne)
رینا سوفیا، اسپانیا (Reina Sofia)
مرکز هنر ملی، ژاپن (National Art Center)
موزه شانگهای، چین (Shanghai Museum)
موزه فرهنگی بانکو، برزیل (Centro Cultural Banco do Brasil)
موزه‌ها، یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری در سراسر دنیا هستند. تمامی آثار هنری و تاریخی خارق‌العاده در موزه‌ها گردآوری شده‌اند. جذابیت‌های متعددی که در موزه‌ها وجود دارد، همواره باعث جذب علاقمندان از همه نقاط دنیا به شهرهایی می‌شود که این موزه‌ها در آنها واقع هستند. طبق تحقیقات اخیر در مورد رتبه‌بندی بهترین موزه‌های جهان، موزه‌های هنری به وضوح از شهرت بالایی حتی نسبت به معتبرترین مشاغل در جهان برخوردار هستند. در اینجا قصد داریم بهترین موزه‌های دنیا از نظر رتبه‌بندی جهانی که طی انجام مصاحبه‌ها و تحقیقات در دنیا که توسط مجله فوربز (Forbes) گردآوری شده است را به شما معرفی کنیم.

لوور، فرانسه (The Louvre)


موزه لوور که در مرکز پاریس واقع شده است و در ابتدا به عنوان یک قلعه در قرن دوازدهم ساخته شده است، یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های هنری در این رتبه‌بندی است که در سال ۱۷۹۳ افتتاح شد. لوور نه تنها بزرگترین موزه جهان است، بلکه با داشتن بیش از ۷٫۳ میلیون بازدیدکننده تنها در سال ۲۰۱۶ محبوب‌ترین موزه در جهان نیز می‌باشد. موزه لوور که بالاترین شهرت را در مجموعه موزه‌های دنیا دارد، دارای بیش از ۳۸۰۰۰ اثر هنری در هشت بخش خاص است که نمادین‌ترین آن مونالیزای لئوناردو داوینچی است.
موزه لوور از نظر شهرت جهانی با امتیاز ۸۴٫۳ درصد در صدر رتبه بندی قرار دارد، علیرغم اینکه در اروپا پس از موزه ون گوگ هلندی قرار دارد. این موزه به دلیل کیفیت مجموعه، کمک به جامعه و رهبری آن در دنیای موزه‌ها بسیار مورد توجه است و در هر یک از این سه حوزه خاص در رتبه اول قرار دارد. موزه لوور گواه این است که بین آشنایی با یک موزه و شهرت آن همبستگی وجود دارد، به طوری که ۶۳ درصد از شرکت‌کنندگان از اطلاعات آن آگاه هستند و آن را به عنوان شناخته شده‌ترین موزه هنرب معرفی می‌کنند.
معرفی معروف ترین و پربازدیدترین موزه های جهان

موزه ون گوگ، هلند (Van Gogh)


موزه‌ای مستقر در آمستردام است که صرفا به آثار ونسان ون گوگ اختصاص دارد و سالانه بیش از 2 میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. این مجموعه که در سال ۱۹۷۶ تأسیس شد، دارای بزرگترین مجموعه آثار هنری ون گوگ در سراسر جهان است که ۱۳۰۰ قطعه دارد، از جمله نقاشی های نمادین او به نام گل های آفتابگردان، سلف پرتره و سیب زمینی خواران. اگرچه موزه ون گوگ تنها در رتبه ۳۱ در پربازدیدترین موزه‌های هنری در سطح جهان قرار دارد، اما این موزه با امتیاز ۸۱٫۹ در رتبه دوم شهرت جهانی خود قرار دارد.
موزه ون گوگ در اروپا بسیار مورد توجه قرار گرفته است و از نظر شهرت کمی بالاتر از لوور در صدر رده بندی قاره قرار دارد. با این حال، رتبه آن در سایر مناطق کمتر ثابت بود، به عنوان مثال، در آسیا به آن امتیاز پانزدهم رسید. این موزه در بین چهار عامل شهرت، رتبه اول را برای مدیریت، رتبه دوم برای کمک به جامعه و رتبه سوم را برای مجموعه و کیفیت آن به عنوان یک موزه دارد. علیرغم اینکه یکی از جوان‌ترین موزه‌ها در رتبه‌بندی است، اما پنجمین موزه شناخته شده است و پیوند بین آشنایی یک موزه و شهرت بالا را تقویت می‌کند. افراد زیادی برای بازدید از موزه بلیط شهر آمستردام را تهیه می‌کنند.
معرفی معروف ترین و پربازدیدترین موزه های جهان

موزه ریکس، هلند (Rijksmuseum)


موزه ریکس در سال ۱۸۰۰ در لاهه تأسیس شد، سپس در سال ۱۸۰۸ به آمستردام نقل مکان کرد. ساختمان اصلی فعلی توسط پیر کویپرز طراحی شد و برای اولین بار در سال ۱۸۸۵ افتتاح شد. در سال ۲۰۱۳ موزه پس از یک پروژه بازسازی ده ساله با هزینه ۳۷۵ یورو بازگشایی شد. در این موزه ۸۰۰۰ اثر هنری و تاریخی را به نمایش گذاشته شده و مجموعه‌ای از 1 میلیون شی از سال های ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ را در خود جای داده است. در میان این مجموعه شاهکارهایی از هنرمندان مشهور جهان مانند رامبراند، فرانس هالس و یوهانس ورمیر وجود دارد. موزه ریکس، یکی از معروف‌ترین موزه‌های هنری محبوب در سراسر جهان است که هر سال حدود ۲٫۵ میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند.
رتبه‌بندی بالای جهانی دو موزه برجسته هلند (ون گوگ و موزه ریکس) تا حدی با تصویر مثبت هلند و شهر آمستردام قابل توضیح است. موزه ریکس از نظر مقیاس‌هایی که جذابیت مجموعه را ارزیابی می‌کنند، امتیاز بالایی می‌گیرد. همچنین در دو عامل کلیدی دیگر از جمله ارتباط اجتماعی و مدیریت حرفه‌ای، این موزه امتیاز خوبی کسب می‌کند:. علاوه بر این، این موزه از نظر نوآوری و عملکرد نیز نمره مثبت می‌گیرد. همه این عوامل موقعیت چشمگیر موزه ریکس هلند را در رده‌بندی کلی جهانی توضیح می‌دهند که با امتیاز بالای ۸۱٫۹٪ و رتبه آشنایی بیش از ۳۰٪ در رتبه سوم قرار گرفته است.
معرفی معروف ترین و پربازدیدترین موزه های جهان

ارمیتاژ، روسیه (State Hermitage)


موزه دولتی ارمیتاژ، واقع در سن پترزبورگ، با مساحتی بیش از ۷۰۰۰۰۰ فوت مربع، یکی از بزرگترین موزه‌های جهان است که بعد از لوور از نظر وسعت در رتبه دوم قرار دارد. این موزه با داشتن حدود ۴٫۱ میلیون بازدیدکننده، نه تنها جاذبه اصلی گردشگری در سنت پترزبورگ، بلکه هشتمین موزه پربازدید در جهان است. این موزه که در سال ۱۷۶۴ تأسیس شد، بیش از سه میلیون قطعه را در خود جای داده است و بزرگترین نمایشگاه نقاشی در جهان است. در این موزه آثاری از هنرمندان مشهور جهان مانند پیکاسو، داوینچی و رامبراند به نمایش گذاشته شده است.
موزه دولتی ارمیتاژ با امتیاز ۸۱٫۴ درصد در رتبه‌بندی شهرت جهانی قرار دارد. همچنین از نظر کیفیت مجموعه خود در رتبه دوم قرار دارد. با این حال، ارمیتاژ بیشترین شکاف را در امتیاز شهرت خود بین کشور خود و خارج از کشور دارد، یعنی شهرتش در روسیه ۹۳٪ است اما در خارج از کشور تنها ۸۰٪ شهرت دارد. این می‌تواند به این دلیل باشد که سن پترزبورگ در بین تمام مکان‌های رتبه بندی دارای پایین ترین تصویر شهری جهانی است.
معرفی معروف ترین و پربازدیدترین موزه های جهان

موزه بریتانیا، انگلستان (British Museum)


موزه بریتانیا مستقر در لندن با داشتن بزرگترین مجموعه آثار باستانی در جهان (8 میلیون)، در سال ۱۷۵۹ تأسیس شد. در اصل تأسیس این موزه به عنوان ادای احترام به تحقیقات پزشک و دانشمند سر هانس اسلون بود. اکنون با ۶٫۸ میلیون بازدیدکننده در سال، سومین موزه پربازدید در سراسر جهان و دومین موزه قدیمی در رتبه‌بندی کلی است. موزه بریتانیا به تاریخ، هنر و فرهنگ بشر اختصاص دارد و نه تنها میزبان آثار هنرمندانی مانند میکل آنژ، داوینچی و ون گوگ است، بلکه آثار تاریخی معروفی مانند سنگ روزتا و مومیایی کاتبت را نیز در خود جای داده است. بنابراین سالیانه تعداد بالایی بلیط هواپیما شهر لندن به منظور دیدن این موزه به فروش می‌رسد.
موزه بریتانیا با امتیاز ۸۰٫۸ درصد در رتبه پنجم قرار دارد و به طور قابل توجهی محبوب است و در تمام قاره ها از جایگاه بالایی برخوردار است. با این حال، با رتبه ۸۹٫۵٪ در بریتانیا، دومین شکاف بزرگ شهرت را بین کشور خود و خارج از کشور ایجاد می‌کند، که ثابت می‌کند در بریتانیا نسبت به جاهای دیگر به طور قابل توجهی بیشتر مورد توجه است. به نظر می‌رسد رتبه‌بندی موزه بریتانیا به عنوان دومین موزه شناخته شده و سومین مکان مطلوب به افزایش شهرت جهانی آن کمک کرده است.
معرفی معروف ترین و پربازدیدترین موزه های جهان

موزه اورسی، فرانسه (Musée d’Orsay)


موزه اورسی در بین موزه‌های فرانسه که میزبان بزرگترین مجموعه از شاهکارهای امپرسیونیستی و پست امپرسیونیستی در جهان است، سالانه 3 میلیون بازدیدکننده دارد و سیزدهمین محبوب‌ترین موزه در سراسر جهان است. این موزه که در پاریس واقع شده و در سال ۱۹۸۶ در محوطه یک ایستگاه راه‌آهن قدیمی افتتاح شد، یکی از بزرگترین موزه‌های هنر در اروپا است. این موزه دارای مجموعه وسیعی از آثار هنرمندانی مانند مونه، ون گوگ و مونک است.
علیرغم اینکه سومین موزه هنری پربازدید در فرانسه است، با امتیاز ۸۰٫۶ در رتبه ششم بهترین میزان شهرت در سراسر جهان قرار دارد. با این حال، شهرت آن به شدت از قاره‌ای به قاره دیگر در نوسان است، ( رتبه ۵ در اروپا، اما ۱۵ در قاره آمریکا). این موزه به دلیل نوآوری‌اش بسیار مورد توجه است و همچنین رتبه ششم را برای «آشناترین» به خود اختصاص داده است، که پیوند بین آشنا بودن با موزه و میزان شهرت آن را تقویت می‌کند.
معرفی معروف ترین و پربازدیدترین موزه های جهان

موزه واتیکان، ایتالیا (Vatican Museums)


موزه‌های واتیکان که در چشم‌انداز تاریخی و مذهبی شهر واتیکان واقع شده‌اند، قدیمی‌ترین موزه در این رتبه‌بندی هستند و در سال ۱۵۰۶ باز شدند. این موزه که در ابتدا به عنوان کاخ‌های پاپی استفاده می‌شد، اکنون مجموعه‌ای از گالری‌ها است که بیش از ۷۰۰۰۰ اثر از جمله چندین اثر تاریخی را در خود جای داده است. مانند کلیسای سیستین، اتاق‌های رافائل و آپارتمان بورجیا. موزه‌های واتیکان با جذب بیش از 6 میلیون بازدیدکننده در سال، پنجمین موزه پربازدید جهان و پنجمین موزه بزرگ جهان است.
این موزه برای شهرت جهانی خود با امتیاز ۸۰٫۴ در رتبه هفتم قرار دارد. همچنین چهارمین شناخته‌شده ترین در این رتبه‌بندی است. ظاهراً قدردانی از موزه‌های واتیکان در آسیا بسیار بالاتر است، در حدی که این موزه‌ها رتبه سوم را در رتبه‌بندی شهرت دارند. تصویر یک کشور یا شهر می‌تواند شهرت یک موزه را به شدت بهبود بخشد و این موضوع با ایتالیا به عنوان دومین کشور برتر در بین ده کشور در موزه‌های واتیکان مشهود است.
معرفی معروف ترین و پربازدیدترین موزه های جهان

موزه دل پرادو، اسپانیا (Museo del Prado)


موزه هنر ملی اسپانیا، موزه دل پرادو، واقع در مادرید، سالانه بیش از 3 میلیون بازدیدکننده دارد. این موزه یکی از قدیمی‌ترین موزه های ملی است که درهای خود را در سال ۱۸۱۹ باز کرد و نقاشی‌های اسپانیایی قرن ۱۱-18 و همچنین شاهکارهای متعدد هنرمندان خارجی مانند ون دایک و رامبراند را در خود جای داده است. این موزه در حال حاضر دارای حدود ۸۲۰۰ طراحی در مجموعه خود، ۷۶۰۰ نقاشی، ۴۸۰۰ اثر چاپی و ۱۰۰۰ مجسمه، به اضافه تعداد زیادی آثار هنری و اسناد تاریخی است.
مانند بسیاری دیگر از موزه‌های ملی اروپا، موزه دل پرادو به دلیل شهرت خود در کشور خود اسپانیا، با امتیاز ۸۳٫۱ درصد امتیاز بالایی کسب می‌کند. با این حال، رتبه‌بندی متوسط جهانی آن در رتبه ۸ ممکن است به دلیل عدم آشنایی با آن در قاره آمریکا باشد، و علیرغم کسب امتیاز بالا در کیفیت مجموعه خود، تنها در رتبه ۱۴ قرار دارد.
معرفی معروف ترین و پربازدیدترین موزه های جهان

گالری ملی، بریتانیا (National Gallery)


گالری ملی، واقع در میدان ترافالگار لندن، با جذب سالانه بیش از ۶٫۲ میلیون بازدیدکننده، چهارمین موزه هنری محبوب در سطح جهان و دومین موزه در سطح ملی است. این مجموعه که در سال ۱۸۲۴ تأسیس شد، بیش از ۲۳۰۰ نقاشی مربوط به اواسط قرن سیزدهم تا سال ۱۹۰۰ را در خود جای داده است. در این مجموعه قطعاتی از هنرمندانی مانند میکل آنژ، داوینچی و مونه گنجانده شده است و همچنین یکی از کپی‌های باقی‌مانده از گل آفتابگردان ونسان ون گوگ را در اختیار دارد.
گالری ملی با توجه به اینکه کلکسیون برجسته و الهام‌بخش آن محرک اصلی شهرت آن است، سومین موزه شناخته شده در این رتبه‌بندی است. با این حال، ثابت می‌کند که از نظر همبستگی بین آشنایی و شهرت، کمی دارای شکاف است و با امتیاز ۷۹٫۵ درصد در رتبه‌بندی جهانی نهم است. شهرت آن در آسیا بسیار پایین است، اگرچه در اروپا و آمریکا، گالری ملی امتیاز بالایی کسب می‌کند. شهرت موزه در بریتانیا با ۷ درصد تفاوت در رتبه بندی آن در مقایسه با خارج از کشور بسیار بالاتر است.

موزه هنر متروپولیتن، ایالات متحده آمریکا (Metropolitan Museum of Art)


موزه هنر متروپولیتن که در سال ۱۸۷۲ در منهتن نیویورک افتتاح شد، بیش از 2 میلیون اثر هنری را در خود جای داده است که در هفده بخش خاص نگهبانی و نگهداری می شوند. متروپولیتن یکی از محبوب‌ترین موز‌ه‌های جهان است و با بیش از 7 میلیون بازدیدکننده سالانه، پربازدیدترین موزه هنر در آمریکا و دومین موزه در سطح جهان است. این موزه بر آموزش هنر برای عموم مردم آمریکا تمرکز دارد و میزبان مجموعه وسیعی از مصنوعات از جمله آثاری مانند پیکاسو، ماتیس و ون گوگ است.
متروپولیتن دومین موزه پرطرفدار و چهارمین موزه بزرگ جهان است، با رتبه بندی امتیاز ۷۹٫۳٪ از نظر شهرت، در رتبه دهم قرار دارد. رتبه‌بندی شهرت این موزه در آسیا (در رتبه چهارم) و در قاره آمریکا (هفتم) به طور قابل‌توجهی بالاتر از اروپا (یازدهم) بود، که شاید نشان دهنده تعصب اروپایی‌ها به موزه‌های خودشان باشد.
معرفی معروف ترین و پربازدیدترین موزه های جهان

گالری ملی هنر، ایالات متحده آمریکا (National Gallery of Art)


گالری ملی هنر واقع در واشنگتن دی سی، به طور خصوصی در سال ۱۹۳۷ تأسیس شد و به صورت رایگان در معرض دید عموم قرار گرفت. این موزه پیشرفت هنر غرب از قرون وسطی تا امروز را دنبال می‌کند. این موزه یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های آمریکای شمالی است که سالانه ۴٫۳ میلیون بازدیدکننده دارد و از نظر محبوبیت در رتبه دوم ملی و هفتم جهانی قرار دارد. مجموعه گالری شامل قطعاتی از هنرمندانی مانند مونه، ون گوگ و پیکاسو است.
گالری ملی هنر علیرغم داشتن رتبه دوم در آسیا، تنها در رتبه یازدهم جدول شهرت جهانی (با امتیاز ۷۹٫۱ درصد) قرار دارد. موقعیت آن در کشور خود پایین‌ترین موقعیت در بین سه موزه ارائه شده است، با این حال این موزه امتیاز بالاتری از موزه هنر مدرن در آسیا و اروپا و همچنین بالاتر از متروپولیتن در آسیا دارد. رتبه‌بندی این موزه از نظر آشنایی گالری، یکی از پایین‌ترین رتبه‌ها (۱۴) است که پیوند بین آگاهی و شهرت را تقویت می‌کند. اگرچه این موزه از نظر عملکرد کلی در جایگاه سوم قرار دارد، اما این برای افزایش شهرت جهانی موزه کافی نیست.
معرفی معروف ترین و پربازدیدترین موزه های جهان

تیت مدرن، بریتانیا (Tate Modern)


تیت مدرن که توسط ملکه الیزابت دوم در سال ۲۰۰۰ افتتاح شد، دومین شرکت‌کننده جوان در این رتبه بندی است. این گالری که در لندن مستقر است، گالری ملی هنر مدرن بریتانیا است که دارای هشت بخش با موضوعی خاص است که آثار هنری از سال ۱۹۰۰ تا به امروز را در خود جای داده است. این موزه سالانه ۵٫۸ میلیون بازدید کننده را به خود جذب می‌کند و ششمین موزه هنری پربازدید در سطح جهان و سومین موزه در سطح ملی است. مجموعه هنرهای مدرن آن دارای آثار هنرمندانی مانند لیختن اشتاین، دالی و پیکاسو است و در عین حال مرلین دیپتیچ اثر اندی وارهول در آن قرار دارد.
اگرچه تیت مدرن با امتیاز ۷۸٫۹ درصد از نظر شهرت جهانی تنها در رده دوازدهم قرار دارد، اما رتبه بالایی از نظر سایر عوامل دارد. دارای رتبه اول به دلیل نوآوری، رتبه دوم برای رهبری آن در دنیای هنر، عملکرد و کیفیت آن به عنوان یک محل کار، همچنین مقام سوم در حاکمیت است. علیرغم رتبه بندی بسیار خوب در این زمینه‌ها، در مهمترین عامل یعنی شهرت، جایگاه بالایی ندارد. تیت مدرن در قاره آمریکا در مقایسه با کسب رتبه سیزدهم در آسیا به طور قابل توجهی شهرت بهتری دارد و در رده پنجم قرار دارد. با توجه به اینکه یکی از جوان‌ترین موزه‌ها است، مسلماً تیت مدرن بهترین پتانسیل برای افزایش رتبه خود را دارد.
معرفی معروف ترین و پربازدیدترین موزه های جهان

موزه هنرهای مدرن، ایالات متحده آمریکا (Museum of Modern Art)


موزه هنر مدرن نیویورک که تنها ۹ روز پس از سقوط وال استریت در سال ۱۹۲۹ افتتاح شد، بزرگترین مجموعه هنرهای معاصر را در خود جای داده است که آن را به یکی از تأثیرگذارترین موزه‌های جهان تبدیل کرده است. این موزه توسط ابی آلدریچ راکفلر، همسر جان دی. راکفلر جونیور، به همراه دو تن از دوستانش تأسیس شد و توسعه یافت. اکنون دارای مجموعه‌ای از آثار هنری با بیش از ۱۵۰۰۰۰ اثر است. هنرمندانی که در این مجموعه حضور دارند عبارتند از پیکاسو، وارهول و دالی، در حالی که موزه همچنین نقاشی شب پرستاره ونسان ون گوگ را در خود جای داده است.
موزه هنر مدرن با امتیاز ۷۸٫۴ درصد در رتبه سیزدهم جهانی قرار دارد، اما شهرت آن از قاره ای به قاره دیگر در نوسان است. در قاره آمریکا، رتبه ۴ معتبرترین و در آسیا و اروپا دارای رتبه پایین تری است، که به طور بالقوه می‌تواند به دلیل رتبه آشنایی نسبتاً پایین (۳۶٪) و شهرت کم موقعیت آن (۵۶٪) باشد. این موزه از نظر نوآوری در رتبه دوم قرار دارد، اما این امتیاز برای ارتقای جایگاه کلی آن کافی نیست.
معرفی معروف ترین و پربازدیدترین موزه های جهان

موزه ملی هنر مدرن، فرانسه (Musée National d’Art Moderne)


موزه ملی هنر مدرن که در سال ۱۹۴۷ در پاریس افتتاح شد، میزبان دومین مجموعه بزرگ هنر معاصر در جهان است که بیش از ۱۰۰۰۰۰ اثر را در برمی گیرد. این موزه با جذب ۳٫۳ میلیون بازدیدکننده در سال، دومین موزه هنری پربازدید در فرانسه و یازدهمین موزه در سطح جهان است. این موزه هر دو هنر مدرن (از ۱۹۰۵-1960) و هنر معاصر (از ۱۹۶۰ به بعد) را با قطعاتی از هنرمندانی مانند پیکاسو، لیختنشتاین و وارهول در خود جای داده است.
موزه ملی هنر مدرن علیرغم اینکه رتبه سوم را از نظر نوآوری خود دارد، از نظر شهرت عمومی خود (با امتیاز ۷۸٫۴٪) در رتبه چهاردهم قرار دارد. با این حال، سطح قدردانی آن در آسیا به طور قابل توجهی بالاتر است، به طوری که در مقایسه با یازدهم در قاره آمریکا و ۱۴ در اروپا، در رده ششم قرار دارد. اگرچه این موزه، دومین موزه پربازدید در فرانسه است، اما در سطح ملی کمتر مورد توجه قرار گرفته است، به طوری که امتیاز شهرت آن ۷٪ کمتر از موزه اورسی و تقریبا ۱۰٪ کمتر از موزه لوور است.
معرفی معروف ترین و پربازدیدترین موزه های جهان

رینا سوفیا، اسپانیا (Reina Sofia)


رینا سوفیا در مادرید واقع شده است و موزه ملی هنر قرن بیستم اسپانیا است. این موزه به طور رسمی در سال ۱۹۸۶ افتتاح شد که آن را به یکی از جوان‌ترین موزه‌ها در این رتبه‌بندی تبدیل کرد. با این حال، با بیش از ۳٫۵ میلیون بازدیدکننده، رینا سوفیا اکنون نهمین موزه هنری محبوب است. مجموعه‌ای از آثار هنری، از جمله مجموعه‌هایی از دو استاد بزرگ قرن بیستم اسپانیا، پابلو پیکاسو و سالوادور دالی را در خود جای داده است.
رینا سوفیا تنها در رتبه پانزدهم از نظر شهرت کلی خود با امتیاز ۷۸٫۲% قرار دارد، اما در آسیا با رتبه ۱۰ به طور قابل توجهی بالاتر است. این موزه، بسیار جوان‌تر از موزه هنری دیگر مادرید مانند موزه دل پرادو است، که می‌تواند عدم آشنایی آن را توضیح دهد و تنها ۲۵ درصد از شرکت‌کنندگان از آن آگاه هستند. این تحقیق استنباط می‌کند که رینا برای آموزش جامعه محلی و کمک به جامعه امتیاز پایینی می‌گیرد. این موضوع می‌تواند رتبه‌بندی کلی پایین آن را توضیح دهد.
معرفی معروف ترین و پربازدیدترین موزه های جهان

مرکز هنر ملی، ژاپن (National Art Center)


مرکز هنر ملی در توکیو که در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد، جوان‌ترین موزه در این رتبه‌بندی است. این موزه با سایر موزه‌های هنری متفاوت است، زیرا در واقع مجموعه‌ای دائمی ندارد. این موزه به‌عنوان یک «موزه خالی» توصیف می‌شود که تنها میزبان نمایشگاه‌هایی است که ۶۹ مورد از آن را در اولین سال افتتاحیه خود برگزار کرد. مرکز هنر ملی با داشتن 2 میلیون بازدید کننده سالانه، همچنین میزبان نمایشگاه مونه در سال ۲۰۰۷ بود که دومین نمایشگاه پربازدید سال در سراسر جهان بود.
مرکز هنر ملی با وجود قرار گرفتن در رتبه سوم در قاره آمریکا، بالاتر از موزه‌هایی مانند ریکس، موزه بریتانیا و ارمیتاژ روسیه، در رتبه‌بندی شهرت جهانی با امتیاز ۷۷٫۵ در جایگاه شانزدهم قرار گرفت. اگرچه از نظر کارشناسان بین‌المللی به عنوان یک موزه برجسته شناخته می‌شود، اما از نظر کیفیت مجموعه و کمک به جامعه امتیاز پایینی دارد. این موزه سومین موزه ناآشنا در رتبه‌بندی است و این احتمالاً به دلیل جوان بودن موزه است. همچنین در داخل کشور خود امتیاز شهرت بسیار پایینی دارد و در ژاپن مانند ۹ کشور دیگر مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.
معرفی معروف ترین و پربازدیدترین موزه های جهان

موزه شانگهای، چین (Shanghai Museum)


این موزه که در میدان مردم در شانگهای واقع شده است، میزبان مجموعه بزرگی از هنر چینی است که بیش از ۱۲۰۰۰۰ قطعه در یازده گالری خاص تقسیم شده است. این موزه که ابتدا در سال ۱۹۵۲ تأسیس شد، سپس در سال ۱۹۹۶ بازسازی شد، سالانه ۱٫۹ میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند، حتی با وجود اینکه حتی یکی از بزرگترین موزه‌های چین نیست. این موزه همچنین چندین مورد با اهمیت ملی چین را در خود جای داده است، از جمله یکی از سه نمونه موجود از یک آینه برنز شفاف از سلسله هان.
موزه شانگهای از نظر شهرت جهانی در آسیا، اروپا و آمریکا رتبه هفدهم را دارد. رتبه دوم کم‌شناخته‌ترین موزه، پیوند بین آشنایی موزه و شهرت کلی این موزه را تقویت می‌کند. این موزه کمترین شهرت را در کشور خود دارد و یکی از تنها دو موزه در رتبه‌بندی است که در خارج از کشور نسبت به کشور خود قدردانی بیشتری دارد.
معرفی معروف ترین و پربازدیدترین موزه های جهان

موزه فرهنگی بانکو، برزیل (Centro Cultural Banco do Brasil)


Centro Cultural Banco do Brasil، واقع در مرکز تاریخی ریودوژانیرو، یک ساختمان نئوکلاسیک است که قبلاً به امور مالی و تجارت ارتباط داشت. این موزه که در سال ۱۹۸۹ تأسیس شد، به سرعت به یکی از مهم ترین مراکز فرهنگی برزیل تبدیل شد و اکنون سالانه بیش از ۲٫۲ میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. این موزه با مجموعه شاهکارهای پسا امپرسیونیستی آن پربازدیدترین نمایشگاه جهان در سال ۲۰۱۶ بود. این موزه دارای مجموعه‌ای از امکانات از جمله سینما، دو سالن تئاتر و نمایش دائمی از تحولات پولی در برزیل است.
این موزه از نظر شهرت جهانی خود با امتیاز ۷۴٫۴ در رتبه هجدهم قرار دارد. با این حال، باید توجه داشت که CCBB کم‌شناخته‌ترین موزه در این رتبه‌بندی است و تنها ۱۹ درصد از شرکت‌کنندگان نام آن را شنیده‌اند. کاملاً ممکن است که این موضوع بر رتبه جهانی آن تأثیر منفی گذاشته باشد. این عدم آشنایی احتمالاً به دلیل میراث تاریخی غول‌های اروپایی و آمریکایی در مقایسه با موزه‌های نسبتاً جدید در آسیا و آمریکای لاتین است. CCBB دارای دومین شهرت پایین در کشور خود (۷۲٫۵٪) است که شهرت بیشتری در خارج از کشور نسبت به برزیل دارد.
معرفی معروف ترین و پربازدیدترین موزه های جهان

کلام آخر
موزه‌ها در جهان، یکی از جذاب‌ترین اماکن هستند. عناصر زیادی سبب این جذابیت می‌شود، اما شاید مهم‌ترین آنها این باشد که موزه‌ها شهرت فوق‌العاده‌ای دارند، زیرا آنها استراتژی‌های هدفمندی دارند که ریشه در سنت خدمت به مشتریانشان یعنی عموم مردم دارد. اصالت هدف موزه‌ها به تنهایی درک و اعتماد عمومی را بهبود می‌بخشد، در واقع چیزی که در بهترین موزه‌های جهان ارائه می‌شود، باعث می‌شود که بازدیدکنندگان هزاران کیلومتر را برای بازدید دوباره آنها طی کنند. بنابراین لازم است که همه افراد با مشهورترین موزه‌های دنیا آشنا باشند.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است