search
menu

موزه آرمیتاژ سن پترزبورگ

[ پنهان کردن ]
چرا باید از موزه آرمیتاژ بازدید کنیم؟
تاریخچه موزه آرمیتاژ
سبک معماری موزه هرمیتاژ روسیه چیست؟
بخش های مختلف موزه آرمیتاژ
ساختمان های مختلف موزه ارمتیاژ
نحوه دسترسی به موزه آرمیتاژ
ساعت و هزینه بازدید از موزه آرمیتاژ
جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه آرمیتاژ
رستوران های نزدیک به موزه آرمیتاژ
هتل های نزدیک به موزه آرمیتاژ

چرا باید از موزه آرمیتاژ بازدید کنیم؟


موزه آرمیتاژ در شهر سن پترزبورگ روسیه قرار گرفته است. این موزه جزو ۵ موزه برتر جهان شناخته شده است. مجموعه کم نظیری از دوره های مختلف تاریخی و امپراتوری سزارهای روس در این موزه به طرز زیبایی روایت شده اند. اگر به تاریخ علاقه مندید پیشنهاد ما به شما خرید بلیط هواپیما و سفر به شهر تاریخی سن پترزبرگ است، مطمئنا از این سفرتان پشیمان نخواهید شد. موزه آرمتیاژ یا موزه هرمیتاژ به عنوان بزرگ ترین گالری هنری جهان معروف است و می توان گفت بیش از ۳ میلیون اثر هنری در این موزه نگهداری می شود. مورد جالب توجه در موزه آرمتیاژ در شهر سن پترزبورگ اینست که این موزه شعبه های رسمی در شهر های کازان روسیه، آمستردام هلند، ونیز ایتالیا و ویبورگ روسیه دارد.
موزه آرمیتاژ سن پترزبورگ

تاریخچه موزه آرمیتاژ


بنای اولیه موزه آرمیتاژ به الیزابت اول و سال ۱۷۶۴ میلادی برمی گردد، خیلی از آثار هنری نگهداری شده در این موزه به همت کاترین کبیر است. وی در سال ۱۷۶۴ میلادی بیش از ۲۰۰ نقاشی مشهور اروپا را خریداری کرده است. ساختمان فعلی موزه به چندین کاخ و محلی برای نگهداری برترین آثار هنرمندان دنیا مانند میکل‌آنژ، لئوناردو داوینچی، پیتر پل روبنس، آنتونی فان دیک، رامبرانت، آگوست رودن، کلود مونه، پل سزان، ونسان ون گوگ، پل گوگن و پابلو پیکاسو اختصاص داده شده است. کاترین به برخی از آثار هنری علاقه زیادی داشت، به همین دلیل این آثار را در نگارخانه خود به نامMy Hermitage جمع کرده است و فقط افراد محدودی می توانستند از این آثار هنری بازدید کنند.
جالب اینجاست که آرمیتاژ تا سال ۱۷۱۹ به عنوان کاخ سکونتی ملکه و تزارها بوده و بعد از انقلاب روسیه به فرمان لنین به موزه تبدیل گشت. بعد از کاترین کبیر، این بار ملکه الیزابت علاقه زیادی به معماری نشان داد و دستور ساخت بناهای مشهوری مانند کاخ زمستانی، صومعه اسمولنی، کاخ پتروف و دانشگاه دولتی مسکو را در سن پترزبورگ داد، حتی برای حفاظت از تابلوهای نگارخانه آرمتیاژ چند گربه آموزش دیده را در این گنجینه رها کرد تا موش ها به آثار آسیب نزنند. همه ساله در تاریخ ۷ دسامبر جشن تاسیس این موزه برگزار می شود. اگر دوست دارید امسال در این جشن زیبا شرکت کنید پیشنهاد می‌کنیم در اولین فرصت بلیط هواپیما سن پترزبورگ را تهیه کنید.
موزه آرمیتاژ سن پترزبورگ

سبک معماری موزه هرمیتاژ روسیه چیست؟


در ساخت موزه آرمیتاژ از سبک های مختلف معماری استفاده شده است که اصلی ترین سبک معماری، سبک باروک است. سبک باروک به روش معماری اروپایی گفته می شود که هدف اصلی در این سبک تعبیه فضایی کلی در مرکز با فضاهای فرعی منظم همراه با نمای ورودی یک بنا است. در این سبک از پیکر تراشی بیشتر به دلیل ایجاد حس بصری استفاده می شود. سبک باروک متعلق به کشور ایتالیاست ولی در موزه آرمیتاژ نیز استفاده گردیده است. موزه آرمیتاژ دارای ۴۶۰ اتاق و بیش از ۳ میلیون اثر هنری است و با موزه های مشهور دنیا در حال رقابت است. در State Hermitage Museum اشیایی اعم از عتیقه جات و وسایل قرن بیستم را تماشا خواهید کرد، همچنین آثار باارزشی از کشورهای باستانی مثل مصر، یونان، رم، هند و ایران در این موزه نگهداری می شوند.

بخش های مختلف موزه آرمیتاژ


موزه آرمیتاژ از شش ساختمان تاریخی در میدان کاخ تشکیل شده است، عبارتند از کاخ زمستانی، آرمیتاژ کوچک، آرمیتاژ قدیمی، آرمیتاژ جدید و تئاتر آرمیتاژ.
موزه آرمیتاژ سن پترزبورگ
کاخ زمستانی جزو ساختمان‌ هایی است که اکثر خاندان رومانف بعد از کاترین کبیر در اینجا زندگی می کردند. این کاخ با صدها اتاق طراحی زیبایی دارد که تا به امروز دست نخورده باقی مانده است و این قسمت برای بازدید عموم باز است، البته بازدید از موزه آرمیتاژ به مدت یک صد سال برای مردم عادی امکان ‌پذیر نبوده است.
در داخل تالارهای شگفت انگیز موزه آرمیتاژ گویی به دوران امپراطوری برگشته اید؛ بالا رفتن از پله های باشکوه با فرش قرمز مخملی مشهور گالا مزین شده است و با تماشای تندیس ها، آینه های بزرگ، نقاشی های سقفی، حکاکی های روی مرمر مدهوش خواهید شد، گویی به مهمانی باشکوهی دعوت شده اید، مهمانی که امکان ندارد در طول عمرتان دعوت شوید. بیش از 3 میلیون اثر هنری نگهداری شده در این موزه فقط یک سوم آن به نمایش در آمده است و این مجموعه شامل نقاشی نیست، بلکه می توانید مجسمه های عتیقه، هنرهای قرون وسطی، طلا و جواهرات و سکه های قرن ۱۸ و ۱۹ از کشورهای دیگر را ببینید. یک قسمت نیز به طور اختصاصی برای نگهداری آثار هنری روسیه در نظر گرفته شده است. همچنین کالسکه های امپراتوری با نقش های طلاکاری برجسته، صندلی های روکش مخمل قابل بازدید هستند. شاید برایتان جالب باشد که ست شخصی ابزار پزشکی پیتر اول و پرتره های خاندان رومانف نیز برای تماشا در معرض دید قرار داده اند.
موزه آرمیتاژ سن پترزبورگ

ساختمان های مختلف موزه ارمتیاژ


کاخ زمستانی یا آرمیتاژ اول: اولین اقامتگاه سلطنتی امپراطوری در روسیه کاخ زمستانی نام دارد. این کاخ، در ابتدا به شکل خانه ای چوبی به سبک آلمانی بود که در سال ۱۷۰۸ کبیر به همراه خانواده ‌اش آنجا زندگی می ‌کردند. سپس در سال ۱۷۱۱ این ساختمان با بنایی سنگی تعویض شد و بقایای آن خانه قبلی پایه ‌های تئاتر آرمیتاژ را تشکیل دادند. بخش هایی از این کاخ اصلی مورد بازسازی قرار گرفته و به روی عموم باز است. کاخ زمستانی در سال ۱۹۱۷ به عنوان بخشی از موزه به مجموعه آرمیتاژ پیوست. حال یازدید از اتاق های کاخ زمستانی یکی از جذاب ترین بخش بازدید از کاخ آرمیتاژ است، به طوری که در این قسمت مجموعه ای از وسایل قدیمی شرقی و مجموعه ای از نقاشی ها، مجسمه ها و آثار هنری شرقی و اروپایی به نمایش گذاشته شده است.
این ساختمان دارای سه طبقه به صورت چهارگوش ساخته شده و هر کدام از چهار نمای آن منحصر به فرد است؛ اما در هر حال همه چهار نما با ستون های سفید، گچ بری های طلایی با پس زمینه صورتی تزئین شده اند. همچنین ۱۷۶ مجسمه در بالای پشت بام و روی نمای ساختمان قرار داده شد که بر جذابیت این کاخ افزود. ملکه الیزابت نیز برای اقامت زمستانی این قسمت را انتخاب کرده بود.
موزه آرمیتاژ سن پترزبورگ
آرمیتاژ کوچک یا ساختمان دوم از سال ۱۷۶۴ تا ۱۷۶۹ میلادی توسط یوری ولتن و جین به دستورکاترین کبیر ساخته شده است.
آرمیتاژ قدیم یا ساختمان سوم از سال ۱۷۷۱ تا ۱۷۸۷ میلادی توسط سوری ولتن ساخته شده است.
ساختمان تئاتر ارمتیاژ یا ساختمان چهارم از سال ۱۷۸۳ تا ۱۷۸۷ میلادی توسط جاکومو کوارنگی احداث گردیده است.
ارمتیاژ جدید یا ساختمان پنجم از سال ۱۸۴۲ تا ۱۸۵۲ میلادی توسط لئو وون کلنز، والیسکی استاوس، نیکولای یفیموف ساخته شده است.
مخزن کاخ زمستانی نیز از سال ۱۷۲۶ تا ۱۷۴۲ میلادی و بار دیگر از سال ۱۸۳۰ تا ۱۸۷۸ میلادی توسط دومنیکو ترژیو ساخته شده است.

نحوه دسترسی به موزه آرمیتاژ


این موزه در میدان پالاس (کاخ) شهر سن پترزبورگ واقع شده است؛ اگر می خواهید با مترو خود را به این جاذبه روسیه بروید باید در ایستگاه ادمیرالتیسکایا (Admiralteyskaya) پیاده شوید.
موزه آرمیتاژ سن پترزبورگ

ساعت و هزینه بازدید از موزه آرمیتاژ


برای بازدید از این جاذبه زیبا می توانید همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر مراجعه کنید، اما روزهای چهارشنبه و جمعه بازدید تا ساعت ۹ شب امکان پذیر است. هزینه ورودیه به موزه آرمیتاژ نیز برای گردشگران خارجی اندکی بیشتر از گردشگران داخلی است، مورد جالب توجه اینست که در پنجشنبه اول هر ماه ورود به موزه برای همه رایگان است. همچنین بازدید برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان نیز رایگان است.

جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه آرمیتاژ


کلیسای جامع سنت ایزاک: ۹۰۰ متر
موزه سن پترزبرگ: ۱ کیلومتر
کلیسای مسیح غرق در خون: ۱.۸ کیلومتر
باغ تابستانی: ۲ کیلومتر
قلعه پیترو پاول: ۲ کیلومتر
کشتی کروز آئورا: ۳.۲ کیلومتر

رستوران های نزدیک به موزه آرمیتاژ


رستوران گوگول: ۱.۷ کیلومتر
رستوران کامنز: ۲ کیلومتر
رستوران دولما: ۳ کیلومتر
رستوران مانساردا: ۳ کیلومتر

هتل های نزدیک به موزه آرمیتاژ


هتل پوشکا این: ۱ کیلومتر
هتل گلدن تراینگل: ۱.۸ کیلومتر
هتل لایبیرری: ۲ کیلومتر
هتل سوفیتل سن پترزبرگ: ۲ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است