search
menu

موزه ون گوگ

[ پنهان کردن ]
درباره موزه ون گوگ
ونسان ون گوگ که بود؟
تاریخچه موزه ون گوگ
معماری موزه ون گوگ
بخش های مختلف موزه ون گوگ
بهترین زمان بازدید از موزه ون گوگ
نحوه دسترسی به موزه ون گوگ
ساعت و هزینه بازدید
جاذبه های دیدنی نزدیک موزه ون گوگ
رستوران های نزدیک به موزه ون گوگ
هتل های نزدیک به موزه ون گوگ

درباره موزه ون گوگ


موزه ون گوگ نگارخانه ای در آمستردام هلند است که به آثار نقاش مشهور هلندی به نام ونسان ون گوگ اختصاص دارد. این موزه در کنار موزه های دیگر شهر آمستردام مانند موزه ریکس، موزه اشتدلیک و تالار کنسرت آمستردام قرار گرفته است. موزه ون گوگ به عنوان بزرگ ‌ترین مجموعه ای از نقاشی های ون گوگ در جهان شناخته شده است، طوری که در چند سال اخیر به عنوان پربازدیدترین موزه شناخته شد؛ گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما مقصد آمستردام را انتخاب می کنند، بهتر است در برنامه ریزی سفرشان بازدید از این موزه را در اولویت قرار دهند، حتی پیشنهاد ما اینست اگر جزو طرفداران ونسان ون گوگ نیستید، باز هم بازدید از این مکان خالی از لطف نیست.
موزه ون گوگ

ونسان ون گوگ که بود؟


ونسان ون گوگ به هلندی فینسنت ویلم فان خوخ نقاش پسادریافتگر هلندی بود که آثار وی تاثیر گسترده‌ ای بر هنر قرن بیستم داشته است. آثار وی شامل پرتره‌، مناظر، طبیعت بی ‌جان، مزارع گندم و گل‌ های آفتاب ‌گردان هستند. وی از اوایل زندگی به نقاشی علاقه داشت، تا حدی که در یک دهه توانست بیش از ۲۱۰۰ کار هنری تولید کند؛ این آثار شامل ۸۶۰ نقاشی رنگ روغن و بیش از ۱۳۰۰ نقاشی با آبرنگ بودند. تماشای آثار هنری ون گوگ شما را شگفت زده خواهد کرد.

تاریخچه موزه ون گوگ


داستان تاریخی این موزه بدین صورت است که بعد از مرگ ون گوگ در سال ۱۸۹۰ آثار هنری وی به برادرش تئو رسید، اما بخت با تئو یاری نکرد و وی نیز ۶ ماه بعد فوت شد؛ در ادامه همه نقاشی ها به همسر وی جوهانا رسید. جوهانا خود مجموعه ای شخصی از آثار ون گوگ برای آشنایی مردم ایجاد کرد که بعد از چندین سال این آثار به موزه اشتدلیک سپرده شدند، اما باری دیگر در سال ۱۹۶۲ دولت هلند مکانی اختصاصی به اسم بنیاد ون گوگ برای نمایش آثار این هنرمند تاسیس کرد و زمان دقیق افتتاح این موزه به سال ۱۹۷۳ میلادی برمی گردد که در طی سال ها این مجموعه بزرگ تر و مدرن تر شد تا در نهایت به بزرگ ترین مجموعه در آمستردام تبدیل شده است. در طی سال های اخیر اتفاقاتی برای این موزه رخ داده ولی با این حال جان سالم به در برده است؛ مانند سرقت ۲۰ نقاشی در سال ۱۹۹۱ که سارقان دستگیر و نقاشی ها پس گرفته شدند که سه نقاشی در طی این سرقت آسیب دیدند، می توان گفت این سرقت به عنوان بزرگ ترین سرقت آثار هنری در هلند بعد از جنگ جهانی دوم است.
موزه ون گوگ

معماری موزه ون گوگ


طراحی موزه ون گوگ توسط گریت ریتفلد (Gerrit Rietveld) انجام شده است که با مرگ وی برخی از قسمت ها نیمه کاره مانده بودند و همکاران وی این طرح را به اتمام رساندند. در سال ۱۹۹۹ نیز معماری ژاپنی نمایشگاه مدرنی به این مجموعه اضافه کرد. همچنین قسمت ورودی این موزه شیشه ای است که در انتهای ساختمان قرار دارد و هدف از ساخت این ورودی دسترسی آسان بوده که در سال ۲۰۱۵ به این مجموعه اضافه شده است. طراحی کلی موزه بدین صورت است که بازدیدکنندگان فضای کافی برای تماشای راحت آثار داشته باشند.

بخش های مختلف موزه ون گوگ


موزه ون گوگ از دو ساختمان تشکیل شده است؛ ساختمان ریتولد (Rietveld building) اصلی ترین بخش موزه دارای ۴ طبقه است که مجموعه های دائمی در آن به نمایش گذاشته شده اند. در این ساختمان می توانید ۲۰۰ نقاشی، ۴۰۰ طراحی و ۷۰۰ نامه ون گوگ را تماشا کنید؛ در طبقه همکف Van Gogh Museum می توانید به کافه و مغازه های موجود سر بزنید، استراحت کرده و غذا نوش جان کنید. در طبقه اول آثار ون گوگ به ترتیب زمانی چیده شده اند؛ یکی از مشهورترین آثار این طبقه تابلوی گل های آفتاب گردان است که وصف این تابلو در جمله ها نمی گنجد. در طبقه دوم فضای کوچکی برای نمایشگاه های موقتی وجود دارد و همچنین اطلاعاتی در زمینه ترمیم نقاشی ها گذاشته شده است که می توان به وجود ۹ پرتره و تعدادی از اولین نقاشی های وی اشاره کرد. در طبقه سوم نیز نمایشگاهی به هنرمندان معاصر ون گوگ اختصاص داده شده که همگی در ادامه راه ون گوگ هستند.
ساختمان دیگر نیز مخصوص نمایشگاه های مهم موقتی است. این بنا ساختاری بیضی شکل در سه طبقه است که برای ورود به آن باید از تونل زیرزمینی ساختمان ریتولد استفاده کنید. بخش دیگری از موزه مربوط به نمایشگاه ژاپن و ون گوگ است که چگونگی تاثیر نقاشی های ون گوگ بر هنرمندان ژاپنی را خواهید دید؛ هنرمندانی که از وی الهام گرفته و نقاشی های زیبایی خلق نموده اند.
موزه ون گوگ

بهترین زمان بازدید از موزه ون گوگ


برای بازدید از این موزه حدودا دو ساعت زمان نیاز دارید، بهتر است در ساعات پایانی روز به این موزه بروید تا کمی خلوت تر باشد. در حین بازدید از این موزه نیز می توانید به راهنمای صوتی گوش دهید که اطلاعات زیادی درباره این هنرمند و زندگی اش به شما می دهد.

نحوه دسترسی به موزه ون گوگ


همان طور که اشاره کردیم موزه ون گوگ در میدان موزه قرار دارد و فقط ۱۰ دقیقه تا میدان لیدز پیاده ‌روی دارد. برای دسترسی به این موزه می ‌توانید از واگن برقی شماره ۲، ۱۲ و ۲۴ مرکز آمستردام استفاده کنید که در نزدیکی موزه‌ ملی ایستگاه دارند یا از خط متروی ۵۲ به سمت ایستگاه Vijzelgracht استفاده کنید و بقیه مسیر ۵ دقیقه ای را پیاده بروید. همچنین مسیر دیگر برای دسترسی به این موزه از منطقه‌ جنوب آمستردام (Amsterdam-Zuid) انجام می گیرد که باید سوار تراموای شماره ۵ شوید یا از فرودگاه با اتوبوس ۳۹۷ به این موزه بروید.

ساعت و هزینه بازدید


بازدید از این موزه همه روز از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر امکان پذیر است، البته ساعت کار موزه با توجه به فصل و اوج بازدید گردشگران تغییر می کند. بنابراین قبل از مراجعه از سایت این موزه یا قسمت راهنمای تور در محل اقامتتان سوال کنید. برای بازدید از این موزه بی نظیر باید بلیط ورودی تهیه کنید که برای افراد زیر ۱۸ سال بازدید رایگان است.

جاذبه های دیدنی نزدیک موزه ون گوگ


موزه ریکس: ۲ کیلومتر
موزه آنه فرانک: ۳ کیلومتر
خانه موزه رامبراند: ۴.۶ کیلومتر
بندر آمستردام: ۵ کیلومتر
کاخ سلطنتی آمستردام: ۵.۹ کیلومتر
کلیسای قدیمی: ۶.۶ کیلومتر

رستوران های نزدیک به موزه ون گوگ


رستوران آسیایی تایکو: ۲۶۰ متر
رستوران ریکس: ۳۵۰ متر
رستوران پومپا: ۴۰۰ متر
رستوران گنگ: ۱ کیلومتر
رستوران فلفل آبی: ۱.۴ کیلومتر

هتل های نزدیک به موزه ون گوگ


هتل مکس بروان: ۲۵۰ متر
هتل کانسروتوریوم: ۲۶۰ متر
هتل ون گوگ: ۵۵۰ متر
هتل فیتا: ۵۵۰ متر
هتل آلدرز: ۶۵۰ متر
هتل اینر: ۹۰۰ متر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است