search
menu

با قطار به کدام یک از شهرهای شمال ایران می‌توانیم سفر کنیم؟

[ پنهان کردن ]
قطارهای حومه‌ای راه آهن شمال
سفر با قطار به سوادکوه
سفر با قطار به قائمشهر
سفر با قطار به رشت
سفر با قطار به ساری
سفر با قطار به بهشهر
سفر با قطار به بندر ترکمن
سفر با قطار به گرگان
قطار یکی از بهترین اختراعات بشر است که به موجب آن همه چیز در قرن بیستم متحول شد. در طی روز، تعداد زیادی انسان و بار در شبکه گسترده ریلی، در نقاط مختلف کشور جابه‌جا می‌شوند. با تغییر و تحول در ساختار قطارهای امروزی، این وسیله نقلیه کاملاً این پتانسیل را دارد که لذت‌بخش‌ترین وسیله حمل و نقل برای سفر شما باشد. اگر شما قصد داشته باشید به شمال ایران سفر کنید، با توجه به مزیت‌هایی که قطار دارد، یکی از بهترین راه‌ها برای سفر به شمال، استفاده از این وسیله و خرید بلیط قطار است. بیایید باهم ببینیم با قطار به کدام یک از شهرهای شمال ایران می‌توانیم سفر کنیم؟
با قطار به کدام یک از شهرهای شمال ایران می‌توانیم سفر کنیم؟

قطارهای حومه‌ای راه آهن شمال


پیش از هر چیز، خوب است به یکی از بهترین امکانات ریلی شهرهای شمالی بپردازیم. در دو استان مازندران و گلستان، افزون بر شبکه ریلی سراسری کشور، یک خط راه‌آهن برای قطارهای حومه‌ای راه آهن شمال کشور نیز وجود دارد. آیا تا به حال با مفهوم راه آهن حومه‌ای آشنا شده‌اید و در محل زندگی شما این خط از قطار وجود دارد؟ راه آهن حومه‌ای، یک سرویس حمل و نقل ریلی مسافری است که عمدتاً در یک منطقه شهری در حرکت است و مسافران را از حومه‌های مجاور یا شهرهای پر رفت‌و‌آمد به سمت شهرهای بزرگ‌تر و مرکزی جابه‌جا می‌کند. این امکان به صورت گسترده‌تری در کلان‌شهر تهران وجود دارد و در طی روز چندین قطار مسافران را از تهران به شهرهای مجاور و حومه‌ای، قم و بالعکس می‌رساند. در طی مسیر خط ریلی راه آهن شمال، شما از شهرهای پل سفید، زیرآب، شیرگاه، قائمشهر، ساری، نکا، بهشهر، گلوگاه، بندرگز، بندرترکمن و سبزدشت عبور خواهید و به گرگان خواهید رسید. این مسیر، قطار بالعکس نیز دارد و هر روز از گرگان به پل سفید مسافران را جابه‌جا می‌کند. جالب است بدانید بیشتر مسافران این قطار، دانشجویان و کارمندان هستند.

سفر با قطار به سوادکوه


شهرستان سوادکوه در استان مازندران، اولین بخشی از این استان است که با قطار به آن خواهید رسید. در این شهرستان، راه‌آهن تاریخی ورسک نیز قرار دارد و شما می‌توانید در طی مسیر، علاوه بر اینکه از دیدن مناظر سرسبز و رشته کوه البرز لذت ببرید، منظره زیبای پل ورسک را نیز مشاهده کنید. پل ورسک در سال ۱۳۱۵ به بهره‌برداری رسید و از جمله معروف‌ترین و مستحکم‌ترین پل‌های ریلی مهندسی‌شده و ساخته‌شده در ایران است. شهرهای پل سفید زیرآب نیز که در سوادکوه شمالی قرار دارند، از ایستگاه‌های راه‌آهن بهره می‌برند. همچنین ایستگاه راه آهن شیرگاه نیز در منطقه سوادکوه شمالی قرار دارد که یکی از زیباترین ایستگاه‌های کل کشور به‌شمار می‌آید. دیدن منظره درختان سرسبز، برگ‌های رنگ‌به‌رنگ پاییزی یا منظره برفی این ایستگاه، از جمله دلایلی است که باعث می‌شود حتی افراد تنها برای تماشای این مناظر بلیط قطار تهران شیرگاه را خریداری کنند. جز آن، این شهرستان، مکان‌های طبیعی زیادی برای دیدن دارد. برای سفر به شیرگاه با قطار، می‌توانید از قطارهای رجا، قطار فدک، قطار جوپار، بن ریل، نورالرضا، پارس لاریم، ریل ترابر سبا، مهتاب سیرجم و قطار زندگی استفاده کنید.
با قطار به کدام یک از شهرهای شمال ایران می‌توانیم سفر کنیم؟

سفر با قطار به قائمشهر


پس از اینکه از منطقه سوادکوه عبور کردید، به یکی از شهرستان‌های بزرگ استان مازندران، یعنی قائمشهر می‌رسید. برای کسانی که تمایل دارند با قطار به مازندران سفر کنند تا دریای خزر را ببینند، قائمشهر اولین ایستگاهی است که باید در آن پیاده شوند. پس از پیاده شدن باید با تاکسی به سمت بابلسر بروید تا ساحل خزر را از نزدیک ببینید. به هر ترتیب، برای سفر به قائمشهر با قطار، همه روزه می‌توانید بلیط قطار تهران به قائمشهر را خریداری کنید. قائمشهر از جمله ایستگاه‌هایی است که در مسیر ریلی مشهد نیز قرار دارد. به همین خاطر، تمام ایستگاه‌هایی که در این مسیر ریلی قرار دارند، می‌توانند با قطار به قائمشهر سفر کنند و از دیدن جاذبه‌های گردشگری قائمشهر لذت ببرند.

سفر با قطار به رشت


سفر با قطار، به شهرهای شلوغی مانند شهرهای شمالی، یک مزیت بسیار عالی دارد: گرفتار نشدن در ترافیک. مخصوصاً در روزهای تعطیل یا آخر هفته‌ها، جاده‌های منتهی به شهرهای شمالی مانند رشت، در بیشتر مواقع پر از ترافیک است. در چنین شرایطی، قطار بدون هرگونه معطلی و ترافیک، سر ساعت شما را به مقصدتان می‌رساند. ما برای توضیح سفر به رشت با قطار، مبدأ را تهران قرار می‌دهیم. رشت به خودی خود یکی از چشم‌نوازترین شهرهای ایران است و خرید بلیط قطار تهران رشت، با دیدن مناظر زیبایی که در طی مسیر در پیش روی شماست، بسیار شگفت‌انگیز خواهد بود. جز آن، می‌توانید در سفر به رشت، از بهترین جاذبه‌های رشت نیز دیدن کنید. در مسیر رفتن به رشت، قطار در ایستگاه‌های کرج و قزوین توقف دارد و سپس بی‌وقفه تا رشت خواهد رفت. این قطار معمولاً همه روزه در حال حرکت به سمت رشت است.

سفر با قطار به ساری


ساری مرکز استان مازندران و یکی از شهرهای بزرگ و پر رفت و آمد این استان است. سفر به ساری با قطار، نه‌تنها ممکن است دلایل گردشگری و سیر و سیاحتی داشته باشد؛ بلکه ممکن است به دلایلی کاری و اداری نیز باشد. اگر دوست دارید منظره جنگل و دریا را در یک شهر ببینید، خرید بلیط قطار تهران ساری اولین گزینه پیش روی شما در سفر با قطار است. ساحل فرح آباد ساری، یکی از بهترین سواحل دریای خزر محسوب می‌شود و جنگل‌های سرسبز شهر نیز فرصت خوبی برای گردش و تفریح هستند. ایستگاه راه آهن ساری در انتهای بلوار ارتش این شهر قرار دارد و از لحاظ دسترسی، جز مناطق مرکزی شهر است. مسیرهای ساری تهران، ساری گرگان و ساری مشهد، مسیرهای اصلی ریلی این شهرستان هستند. برای سفر به ساری معمولاً شرکت رجا، وظیفه حمل و نقل را بر عهده می‌گیرد. ساری نیز از جمله شهرهایی است که هم جاذبه طبیعی دارد و هم جاذبه تاریخی و گردشگری. درنتیجه خوب است در سفر به ساری، از جاهای دیدنی ساری نیز دیدن کنید.
با قطار به کدام یک از شهرهای شمال ایران می‌توانیم سفر کنیم؟

سفر با قطار به بهشهر


بهشهر، یکی از شهرهای تاریخی ایران است که پس از ساری گزینه‌ی شما برای پیاده شدن محسوب می‌شود. البته ایستگاه نکا نیز قبل بهشهر قرار دارد. بهشهر هم از ایستگاه راه‌آهن حومه‌ای و هم شبکه سراسری ریلی برخوردار است. این شهر نیز در مسیر حرکت قطار مشهد قرار دارد و می‌توان از این مسیر به سمت تهران حرکت کرد. اغلب قطارهای این شهرستان، قطارهای شرکت رجا هستند. ازآنجاکه خط ریلی این شهر از کنار زمین‌های کشاورزی می‌گذرد، دیدن مناظر اطراف، بویژه دیدن شالیزارهای سرسبز آن، بسیار سرگرم‌کننده است. تاریخ ساخت بهشهر، که به نام اشرف الابلاد نیز شناخته می‌شود، به دوران صفویه بازمی‌گردد. به همین دلیل این شهر از آثار تاریخی زیبایی از دوران حکومت پادشاهان صفوی بهره می‌برد. جز آن، تلاقی دریا و جنگل در این شهرستان نیز بر زیبایی‌های می‌افزاید. درنتیجه دیدن آثار تاریخی بهشهر خالی از لطف نیست.

سفر با قطار به بندر ترکمن


پس از بهشهر و عبور از آخرین شهر استان مازندران یعنی گلگاه، به استان گلستان خواهید رسید. گلستان استانی پر از دشت‌های وسیع، متصل به دریای خزر و دارای دو بندر است. بندر گز و بندر ترکمن، دو شهر بندری این استان هستند که در مسیر شبکه ریلی سراسری و قطار حومه‌ای راه آهن شمال قرار گرفته‌اند. این دو شهر، هم از سمت مشهد و هم از سمت تهران، افراد را به هم می‌رسانند و مسافرین و بارها را جابه‌جا می‌کنند. احتمالاً بندر ترکمن را با اسب‌های قدرتمند و اصیل ترکمن به خاطر خواهید آورد. این شهر، هم کانون مسابقات اسب‌دوانی شمال کشور است و هم از زیبایی‌های محیطی بهره می‌برد. از طرفی با توجه به بندری بودن و خرید و فروش با کشورهای همسایه، بازارهای هفتگی هیجان‌انگیزی برای گردشگران دارد. درنتیجه توصیه می‌کنیم حتماً با قطار به بندرترکمن بروید.

سفر با قطار به گرگان


آخرین شهری که می‌توانید با قطار به آن سفر کنید، گرگان است. گرگان، مرکز استان گلستان، یک شهر بزرگ با زیبایی‌های طبیعی بسیاری است که می‌تواند پذیرای شما در سفر با قطار باشد. مسیر ریلی پس از عبور از بندرترکمن و رسیدن به گرگان، دو شاخه خواهد شد. یک شاخه به سمت گرگان و دیگری به سمت اینچه برون رهسپار می‌شود. البته قطار اینچه برون معمولاً در روزهای خاصی فعالیت می‌کند. گرگان هم از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، موزه‌های زیبا و آثار تاریخی زیادی بهره می‌برد. به همین خاطر سفر به گرگان با قطار، قطعاً خاطره‌انگیز خواهد بود. به هر ترتیب، برای اینکه با خرید بلیط قطار تهران گرگان به این منطقه سفر کنید، می‌توانید از مسیرهایی که در بالا ذکر شد استفاده کنید. برنامه‌ریز سفر به سمت گرگان، شرکت ریلی رجا است.
با قطار به کدام یک از شهرهای شمال ایران می‌توانیم سفر کنیم؟

در پایان
مطمئناً سفر با قطار در هر حالتی جذاب و دوست‌داشتنی خواهد بود؛ اما برای اینکه بتوانید با آرامش خاطر بیشتر سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر چیز، برای رزرو آنلاین بلیط قطار از طریق سفرمارکت اقدام کنید. در سفرمارکت می‌توانید در هر جا که هستید، بلیط قطار به تمام شهرهای شمالی را خریداری کنید. امکان مقایسه قیمتی که به صورت همزمان دارید، باعث می‌شود بتوانید به بهترین گزینه ممکن دست پیدا کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است