search
menu

قیمت بلیط قطار کوپه دربست چقدر است و چگونه محاسبه می ‌شود؟

[ پنهان کردن ]
رزرو کوپه دربست قطار
قیمت بلیط قطار کوپه دربست چطور محاسبه می ‌شود؟
قوانین و شرایط رزرو کوپه دربست قطار
نحوه خرید کوپه دربست قطار از سفرمارکت
انتخاب وسیله سفر یکی از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌ریزی پیش از آغاز سفر است. برخی ترجیح می‌دهند بی‌دردسر و در زمان کوتاه با هواپیما به مقصد برسند و عده‌ای دیگر دوست دارند با ماشین شخصی سفر کنند و از مسیر و جاده لذت ببرند. در این میان قطار هم گزینه مناسبی برای سفرهای خانوادگی و دوستانه است. هم امنیت لازم را دارد و هم قیمت آن مقرون‌به‌صرفه است. اگر بخواهید در قطار راحت باشید و جز نزدیکانتان هم‌سفر دیگری نداشته باشید، می‌توانید کوپه‌های قطار را به صورت دربست اجاره کنید. هزینه بلیط کوپه دربست قطار با بلیط عادی متفاوت است و شرایط قوانین خاص خود را دارد که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.
قیمت بلیط قطار کوپه دربست چقدر است و چگونه محاسبه می ‌شود؟

رزرو کوپه دربست قطار


یکی از لذت‌های سفر با قطار به ویژه به همراه دوستان و نزدیکان، گفتگو و معاشرت در طول مسیر است. لحظاتی که در کوپه قطار دور هم نشسته‌اید و با هم وقت می‌گذرانید پس از گذشت سالیان هنوز هم در خاطر شما خواهد ماند. اگر با خانواده و یا دوستانتان سفر می‌کنید و دوست دارید فضای خصوصی و شخصی داشته باشید می‌توانید یک کوپه قطار را به طور کامل خریداری کنید. با اجاره یک کوپه دربست با افراد ناشناس هم‌سفر نخواهید شد و تمام کوپه و امکانات آن در اختیار شماست. فضای خصوصی خود را دارید و اگر تعداد شما کمتر از ظرفیت کوپه باشد رفاه و راحتی بیشتری خواهید داشت. هنگام خرید بلیط قطار امکان خرید کوپه دربست برای همگان وجود دارد. بدیهی است که برای قطارهای اتوبوسی و سالنی این گزینه وجود ندارد. حال این سؤال پیش می‌آید که قیمت بلیط قطار کوپه دربست چگونه است و چه قوانینی دارد؟ در ادامه به این نکات می‌پردازیم.

قیمت بلیط قطار کوپه دربست چطور محاسبه می ‌شود؟


- قیمت بلیط قطار کوپه دربست نیز همانند بلیط‌های عادی به عوامل مختلفی بستگی دارد. قیمت بلیط‌های قطار به طول مسیر، درجه قطار، ظرفیت کوپه، شرکت ریلی و خدمات و امکانات موجود در آنها بستگی دارد.
- هنگام خرید کوپه دربست قطار، شما هزینه تمام صندلی‌های خالی کوپه را با کسر هزینه خدمات ایستگاهی و پذیرایی پرداخت می‌کنید. این هزینه به صورت خودکار در سیستم اعمال می‌شود و بلیط دربست برای شما صادر می‌شود. برای مثال، اگر شما ۴ نفر باشید و بخواهید یک کوپه ۶ نفره را دربست خریداری کنید باید هزینه کامل یک کوپه را پرداخت کنید.
- اگر در زمان خرید بلیط کوپه دربست، کودک به همراه داشته باشید و بخواهید صندلی جداگانه برای او رزرو کنید، باید نصف بهای بلیط بزرگسال را پرداخت کنید.
- هزینه بلیط قطار برای خانواده شهدا و جانبازان به صورت نیم‌بها حساب می‌شود. درصورتی‌که فرد جانباز نتواند به تنهایی سفر کند، همراه او نیز با ارائه معرفی‌نامه و مدارک معتبر می‌تواند به صورت نیم‌بها بلیط تهیه کند. در حال حاضر امکان استفاده از تخفیف در خرید آنلاین وجود ندارد. این عزیزان تنها در خرید حضوری و با ارائه مدارک شناسایی معتبر می‌توانند با تخفیف بلیط تهیه کنند.
قیمت بلیط قطار کوپه دربست چقدر است و چگونه محاسبه می ‌شود؟

قوانین و شرایط رزرو کوپه دربست قطار


- اگر می‌خواهید بلیط خود را استرداد و کنسل کنید باید بدانید که در کوپه دربست قطار، امکان استرداد یک بلیط وجود ندارد و تمام بلیط‌ها با هم استرداد خواهد شد.
- مسافرانی که سن آنها کمتر از ۱۲ سال است باید همراه با یکی از والدین خود سفر کنند. این قانون برای کوپه‌های دربست هم وجود دارد.
- هنگام خرید بلیط کوپه دربست، در انتخاب نوع مسافر (نوزاد، کودک و بزرگسال) و تعداد آنها دقت کنید و اطلاعات را به درستی وارد کنید. درصورتی‌که در زمان خرید بلیط، گزینه کوپه دربست را فعال نکرده باشید رئیس قطار می‌تواند به کوپه شما مسافر اضافه کند.
- امکانات و خدمات کوپه دربست قطار همانند بلیط‌های عادی به درجه قطار، خدمات و سرویس‌دهی هر شرکت ریلی بستگی دارد.
- بعد از خرید بلیط کوپه دربست، تنها می‌توانید یک مسافر به کوپه خود اضافه کنید. هزینه بلیط او توسط رئیس قطار تعیین می‌شود و باید آن را به صورت جداگانه پرداخت کنید.

نحوه خرید کوپه دربست قطار از سفرمارکت


برای خرید بلیط قطار فدک یا دیگر شرکت‌های ریلی می‌توانید به دو روش حضوری و آنلاین اقدام کنید. جهت خرید حضوری باید به همراه مدارک شناسایی به یکی از آژانس‌های گردشگری یا راه آهن مراجعه کنید. اما روش آنلاین راحت‌تر و سریع‌تر است و ظرف چند دقیقه انجام می‌شود.
جهت خرید بلیط قطار کوپه دربست از سفرمارکت، ابتدا وارد سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت شوید. گزینه‌های مبدأ، مقصد، تاریخ رفت و برگشت و تعداد مسافران را پر کنید. اگر بخواهید کوپه دربست خریداری کنید، در این مرحله گزینه‌ای به نام کوپه دربست برای شما نمایش داده می‌شود. کافی است آن را فعال کنید و سپس روی جستجو کلیک کنید. در ادامه بلیط‌های موجود برای شما نمایش داده می‌شود تا با توجه به نوع قطار و امکانات آن، ساعت حرکت و شرکت ریلی، بلیط مورد نظرتان را انتخاب کنید. اطلاعات مسافران را وارد کنید و گزینه پرداخت را بزنید. سپس به درگاه بانک متصل می‌شوید و پس از پرداخت آنلاین، بلیط شما صادر می‌شود. حالا می‌توانید بلیط خود را دانلود کنید یا روی کاغذ پرینت بگیرید.
درصورتی‌که سؤالی برایتان پیش آمد یا در فرآیند خرید مشکلی داشتید می‌توانید وارد بخش گفتگوی آنلاین در وبسایت سفرمارکت شوید و با همکاران ما در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید با پشتیبانی سفرمارکت و آژانس فروشنده که شماره آن در سایت نمایش داده می‌شود تماس بگیرید و پرسش‌هایتان را با آنها در میان بگذارید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است