search
menu

قطار زندگی یا فدک؟ مقایسه بهترین قطارهای ایران

[ پنهان کردن ]
سفر با قطار؛ قطار زندگی بهتره یا فدک
معرفی قطار زندگی
امکانات و خدمات رفاهی قطار زندگی
پذیرایی در قطار زندگی
معرفی قطار فدک
امکانات و خدمات ارائه‌شده در قطار فدک
پذیرایی در قطار فدک
قیمت بلیط قطار فدک و زندگی
مسیرهای قطارهای فدک و زندگی
سفر با قطار پنج ستاره مطمئناً یکی از تجربیات جذاب و شیرین برای هر مسافری است. در میان قطارهای فعال در سراسر کشور دو قطار زندگی و فدک جزو مشهورترین قطارها به شمار می‌روند که طرفداران زیادی دارند. شاید بپرسید که کدام بهترین قطار است؛ قطار زندگی یا فدک؟ هر دو قطار به عنوان قطار پنج ستاره بوده و مقایسه قطار فدک و زندگی کار دشواری است. می‌توان گفت کمتر کسی در کشور وجود دارد که تاکنون نام این قطارها را نشنیده باشد، زیرا هردو مشهور هستند و با رضایت مسافران به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
قطار زندگی یا فدک؟ مقایسه بهترین قطارهای ایران

سفر با قطار؛ قطار زندگی بهتره یا فدک


در طول سال برای سفر به نقاط مختلف کشور می‌توانید از وسایل نقلیه متفاوتی استفاده کنید که در این میان قطار به عنوان بهترین و امن‌ترین وسیله به شمار می‌رود. در حال حاضر چندین شرکت ریلی در کشور فعالیت دارند و انواع قطارها به صورت لوکس، معمولی، درجه یک و درجه دو دسته‌بندی می‌شوند و هرکدامشان در مسیری به‌طور روزانه هزاران نفر را جابجا می‌کنند، بنابراین در هنگام خرید بلیط قطار مطمئناً با نام‌های گوناگونی از قطارها برخورد خواهید کرد که قطار زندگی و قطار فدک جزو بهترین قطارهای کشور محسوب می‌شوند. برای مقایسه قطار فدک و زندگی، ما نیز در این متن قصد داریم تا شما را با این قطارها و امکانات و خدماتشان آشنا کنیم و در هنگام تصمیم به سفر خیالتان از بابت انتخاب وسیله نقلیه آسوده باشد.

معرفی قطار زندگی


صحبتمان را با قطار زندگی آغاز می‌کنیم که با نام زیبای خود تداعی‌کننده زندگی و ادامه حیات است. این قطار جزو بهترین و مجهزترین انواع قطارهای رجا بوده و به دلیل امکانات بی‌نظیر می‌توان گفت به عنوان اولین قطار لوکس ۵ ستاره در کشور فعالیت دارد. این قطار اولین فعالیت خود را با مسیر تهران-مشهد آغاز کرده و با انتخاب این قطار برای سفر می‌توانید از سفرتان لذت ببرید. قطار زندگی کوپه‌های چهارنفره داشته و ظاهر آن بسیار مدرن است. با انتخاب این قطار برای سفر بی‌شک سفری به‌یادماندنی را تجربه خواهید کرد. مهمانداران خانم و آقا همگی تحصیل‌کرده هستند و با گشاده‌رویی از مسافران استقبال می‌کنند. همچنین از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این قطار می‌توان به ظرفیت بالای آن نسبت به سایر قطارها اشاره کرد که در هر سفر ۳۰۰ مسافر را جابجا می‌کند.

امکانات و خدمات رفاهی قطار زندگی


با توجه به پنج ستاره بودن این قطار امکانات و خدمات ارائه‌شده نیز باکیفیت بوده و سفری خوش برای مسافران به ارمغان می‌آورد. همانند هواپیما در قطار نیز بلیط با رده‌های متفاوت ارائه می‌شود، البته در قطار تفاوت در نحوه پذیرایی‌شان است. تمامی این خدمات و امکانات در جلب رضایت مشتری نقش زیادی دارند و لحظات خوشی را برای مسافران رقم می‌زنند. برخی از امکانات قطار زندگی عبارت‌اند از:
• سیستم تهویه مطبوع هوا در داخل کوپه‌ها و تنظیم دما توسط خود مسافران
• سیستم صوتی و تصویری با کیفیت خوب
• سرویس خواب تمیز و بهداشتی بسته‌بندی‌شده
• پذیرایی عالی با غذاهای با کیفیت
• استقبال از مسافران توسط مهمانداران قطار
• رستوران با منوی متنوع و با رعایت استانداردهای بهداشتی برای سفارش انواع غذاها
• بوفه برای ارائه انواع نوشیدنی و خوراکی‌
• پذیرایی از کودکان
• سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در دو طرف واگن
• زنگ حضور مهماندار در هر کوپه
• امکان تنظیم ساعت برای بیدارباش
• امکان تنظیم نور در داخل کوپه‌ها
قطار زندگی یا فدک؟ مقایسه بهترین قطارهای ایران

پذیرایی در قطار زندگی


در هنگام سفر با قطار زندگی دو بار از مسافران پذیرایی می‌کنند؛ بخش اول مربوط به هنگام سوارشدن به قطار و برای خوشامدگویی است که با دسر و چایی به مسافران خوش‌آمد می‌گویند. نوبت بعدی نیز در زمان وعده‌های غذایی است که متناسب با زمان سفرتان و ساعت حرکتتان می‌توانید وعده ناهار و شام ویژه از رستوران این قطار تهیه کنید. رستوران موجود در این قطار دو طبقه بوده و همزمان برای ۱۰۰ نفر ظرفیت وجود دارد و به دلیل ظرفیت ۳۰۰ نفری این قطار، غذا به صورت سه نوبته سرو می‌شود و توسط مهماندار ساعت حضورتان در رستوران اعلام می‌شود. البته لازم به ذکر است که اگر در میان مسافران افراد کهن‌سال یا از نظر جسمانی ضعیف باشند، باید به مهماندار اطلاع دهید تا غذای این مسافران را در کوپه سرو کنند. به یاد داشته باشید که در هنگام خرید بلیط قطار زندگی می‌توانید نسبت به خرید شام یا ناهار با توجه به زمان سفرتان اقدام کنید که بابت این کار باید هزینه بیشتری نسبت به زمانی که غذایی درخواست نشود پرداخت کنید. در رستوران این قطار غذاهای خوشمزه توسط سرآشپزهای حرفه‌ای طبخ می‌شوند.

معرفی قطار فدک


حال نوبت به قطار فدک رسیده است؛ این قطار در میان مسافران بیشتر شناخته‌شده و به عنوان بهترین و معروف‌ترین قطارهای شرکت رجا است. قطار فدک قطاری ۵ ستاره بوده و با خدمات و امکانات عالی خود از مسافران استقبال می‌کنند. این شرکت ریلی از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده و در میان سایر قطارها طرفداران زیادی را کسب کرده است، حتی خیلی از مسافران با انتخاب این قطار برای سفر فکر می‌کنند که در هتل اقامت دارند و همگی اظهار رضایت می‌کنند.

امکانات و خدمات ارائه‌شده در قطار فدک


با توجه به اینکه قطار فدک پرطرفدار است، شما نیز اگر برای اولین بار قصد سفر با قطار را داشته باشید، با رزرو بلیط قطار فدک و استفاده از امکانات و خدمات بی‌نظیر آن می‌توانید پی به این موضوع ببرید. در همان ابتدا شما طراحی بی‌نظیر واگن‌ها را خواهید دید که بسیار زیبا هستند و در داخل قطار و داخل کوپه‌ها نیز می‌توانید از تماشای اطراف خود لذت ببرید. در داخل واگن‌ها نیز از چرم و چوب استفاده‌شده و ترکیب‌بندی عالی به چشم می‌خورد. سایر امکانات قطار فدک در داخل کوپه‌ها نیز عبارت‌اند از:
• استقبال از مسافران با فرش قرمز و با خوش‌رویی مهمانداران
• سرو پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر در ظروف چینی
• دمای داخل کوپه متناسب با دمای بیرون بوده و قابلیت تنظیم توسط مسافران
• سرو نوشیدنی‌های سرد و گرم
• سرویس خواب با کیفیت و بهداشتی
• سرو صبحانه و عصرانه
• سیستم صوتی و تصویری با امکان پخش انواع فیلم و سریال و موسیقی‌های متنوع
• ارائه ویلچر برای مسافرانی که مشکلات جسمانی دارند
• عایق حرارتی و صوتی در هر یک از کوپه‌ها
قطار زندگی یا فدک؟ مقایسه بهترین قطارهای ایران

پذیرایی در قطار فدک


در نظر داشته باشید که پذیرایی در این قطار ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد و نحوه پذیرایی و کیفیت و طعم غذاها بسیار عالی بوده و مورد استقبال تمامی مسافران قرار می‌گیرد. بی‌شک هیچ‌کس از این قطار با نارضایتی پیاده نمی‌شود. غذاهای ارائه‌شده در این قطار توسط شرکت کترینگ ایرانی-اتریشی به نام دونا آماده می‌شوند که به عنوان معتبرترین شرکت‌های خوراکی در قاره آسیا است و مطمئناً لذیذترین و باکیفیت‌ترین غذاهای گرم را در این قطار تجربه خواهید کرد.

قیمت بلیط قطار فدک و زندگی


با توجه به اینکه امکانات و خدمات ارائه‌شده در هر دو قطار به دلیل پنج ستاره بودن بر اساس استانداردهای روز دنیا است، بنابراین نسبت به سایر قطارها قیمت بالاتری دارند. همچنین مسیر طی شده توسط این قطارها نیز در هزینه پرداختی بلیط قطار تأثیر زیادی دارد، به‌عنوان‌مثال در مسیرهای پرتردد مانند مشهد گران‌تر از سایر مسیرهاست.

مسیرهای قطارهای فدک و زندگی


قطار فدک در مسیرهای تهران - مشهد و بالعکس، تهران - زنجان و بالعکس، کرج - مشهد و بالعکس، قزوین - مشهد و بالعکس، تهران - اهواز و بالعکس فعالیت دارد.
در مقابل قطار زندگی فعلاً تا این لحظه در مسیر تهران - مشهد و بالعکس تردد دارد و در آینده نزدیک برای مسیر تهران - شیراز و بالعکس نیز برنامه‌ریزی می‌شود.

سخن آخر
اگر بخواهیم این دو قطار را با همدیگر مقایسه کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که قطار زندگی یا فدک، می‌توان چنین بیان کرد که هر دو امکانات و خدمات رفاهی خوبی ارائه می‌دهند و بعد از اتمام سفر برای سفرهای بعدی با این قطارها مشتاق خواهید شد. پس در حالت کلی، تصمیم‌گیری در میان این دو قطار بسیار سخت است و بیشتر به مسیری ربط دارد که قصد سفر دارید، همچنین می‌توان گفت دلیل انتخاب هریک از این قطارها کاملاً سلیقه‌ای بوده و به مسائل جزئی برمی‌گردد. البته ما نیز در این متن قصد داریم شما را بیشتر راهنمایی کنیم و برای تجربه سفری راحت همراه با کودکان پیشنهاد می‌شود قطار زندگی را انتخاب کنید، زیرا امکانات رفاهی خوبی برای کودکان در این قطار در نظر گرفته‌ شده است. در صورت انتخاب قطار فدک در هنگام سفر به مشهد نیز می‌توانید از اقامت رایگان هتل بهره‌مند شوید.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است