search
menu

امکانات قطار فدک؛ لوکس‌ترین قطار ایران

[ پنهان کردن ]
خدمات و امکانات رفاهی قطار فدک
غذای قطار فدک
انواع کلاس های قطار فدک
تفاوت قطار بیزینس کلاس و فرست کلاس
قطار فدک با هتل
معرفی قطار فدک
مسیرهای تحت پوشش قطارهای فدک
مهمانداران قطار فدک
حمل خودرو با قطار فدک
سوالات پرتکرار
سفر کردن یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های هر آدمی است. انتخاب وسیله نقلیه سفر یکی از مهم‌ترین تصمیمات سفر شماست. با توجه به گران شدن بلیط هواپیما و خطر داشتن جاده‌ها، انتخاب قطار گزینه مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای به حساب می‌آید. اما یکی از مشکلاتی که افراد را از این انتخاب منصرف می‌کند سختی‌های سفر کردن با قطار است. باید به شما این نوید را بدهیم که قطارهای فدک در حد خطوط هوایی امکانات ارائه می‌کند و راحتی سفرتان را تضمین می‌کند.
قطارهای لوکس و پنج ستاره فدک در مسیرهای مختلف تردد دارند و می‌توانید آنها را برای یک سفر راحت و بی‌دغدغه برگزینید. سفر با قطار فدک علاوه بر ایمنی بالا، اوقات لذت‌بخشی را برای شما به یادگار می‌گذارد. در این نوشته به معرفی قطارهای لوکس فدک و امکانات و خدمات آنها می‌پردازیم.
امکانات قطار فدک؛ لوکس‌ترین قطار ایران


خدمات و امکانات رفاهی قطار فدک


قطارهای لوکس فدک نسبت به دیگر انواع قطار ایران خدمات بی‌نظیر و متفاوت‌تری دارند. با خرید اینترنتی بلیط قطار فدک سفری باکیفیت همانند سفر هوایی را تجربه خواهید کرد. قطارهای فدک در چهار کلاس ویژه، بیزینس کلاس، فرست کلاس و کلاس عصرانه خدمات‌رسانی می‌کنند. هر کدام از این قطارها خدمات و امکانات مخصوص به خود را دارند. اما به طور کلی خدمات قطارهای فدک این موارد است:
• وجود گیت اختصاصی برای ورود به قطار بدون نیاز به ایستادن در صف و معطلی در راه آهن
• خوش‌آمدگویی و راهنمایی مهمانداران در بدو ورود به قطار
• تحویل روزنامه و هدفون به مسافران
• حرکت قطار با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
• وجود عایق صوتی و حرارتی برای حذف صدای مزاحم و آرامش مسافران
• قابلیت تنظیم دمای هر کوپه به صورت جداگانه از ۲۲ تا ۲۶ درجه
• قابلیت تنظیم روشنایی کوپه و تعبیه چراغ اختصاصی برای هر تخت
• ارائه هدایا و ملزومات سفر از جمله لوازم شخصی
• ارائه خدمات پذیرایی توسط مهمانداران مجرب و آموزش‌دیده
• وجود تخت‌های راحت و بزرگ‌تر از دیگر قطارها
• وجود پریز برق داخل کوپه جهت استفاده مسافران
• سامانه صوتی و تصویری با امکان انتخاب مجموعه‌ای از صدها فیلم، انیمیشن، موزیک و ادعیه با انتخاب مسافران در طول سفر
• سامانه اعلام و اطفای حریق
• تعبیه دکمه ارتباط با مهمانداران در هر کوپه
• اینترنت رایگان برای تمامی مسافران در تمام کلاس‌ها در طول سفر
• ارائه خدمات پذیرایی و غذاها و دسرهای متنوع توسط کترینگ اختصاصی فدک
• سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
• وجود پنل راهنما در بخش بیرونی واگن و ورودی کوپه‌ها
• وجود سامانه دوربین مداربسته cctv در فضاهای عمومی قطار
• ارائه تورهای قطار به همراه اقامت در هتل
• ارائه سرویس خواب تمیز و مرتب

• خدمات ترنسفر برای تمامی مسافران:
مهمانان کلاس ویژه، ترانسفر رایگان
مهمانان کلاس بیزینس، ترانسفر رایگان تا سقف ۶۰ هزار تومان
مهمانان کلاس اکونومی، تخفیف ۳۰ درصد تا سقف ۳۰ هزار تومان
مهمانان کلاس عصرانه، تخفیف ۲۰ درصد تا سقف ۳۰ هزار تومان
امکانات قطار فدک؛ لوکس‌ترین قطار ایران

غذای قطار فدک


یکی از مهم‌ترین تفاوت قطارهای فدک با دیگر شرکت‌های ریلی به خدمات پذیرایی مربوط می‌شود. منوی کاملی از غذاها و نوشیدنی‌های متنوع سرد و گرم در قطارهای فدک سرو می‌شود. غذاهای فدک توسط کترینگ ایرانی- اتریشی اختصاصی دونا، بزرگ‌ترین مجموعه کترینگ ریلی در آسیا و با بهترین کیفیت تهیه می‌شود. کترینگ گرم و سرد قطار فدک همه‌روزه به مسافرین خدمات‌رسانی می‌کنند. نوشیدنی خوشامدگویی، انواع دسر، سینی شام فست‌فودی و ایرانی و انواع سالاد در این منو قرار دارد و به معنای واقعی کلمه لوکس است.
همان‌طور که می‌دانید، قطار زندگی نیز یکی از قطارهای لوکس شرکت ریلی است و در رقابت با این شرکت قرار دارد. اگر انتخاب بین این دو قطار برایتان سخت است، مقاله قطار زندگی یا فدک را بخوانید.

امکانات قطار فدک؛ لوکس‌ترین قطار ایران

انواع کلاس های قطار فدک


پنج ستاره ویژه فدک؛ بهترین قطار فدک: قطارهای کلاس ویژه بالاترین سطح کلاس‌های خدماتی در ایرلاین‌های بین‌المللی هستند و امکانات لوکس و ویژه‌ای برای مسافرین در نظر گرفته‌اند. همه آن چیزی که برای یک سفر راحت و بی‌دغدغه نیاز دارید در قطارهای ویژه برآورده می‌شود.
پنج ستاره بیزینس فدک: قطار فدک بیزینس کلاس مناسب مسافرانی است که به امکانات واگن‌های فرست کلاس نیازی ندارند و می‌خواهند ارزان‌تر سفر کنند. قطارها بیزینس کلاس منوی غذایی متنوعی دارند و صندلی‌های آنها به گونه‌ای است که به تخت‌های بزرگ و جادار تبدیل می‌شود. وجود مانیتور با برنامه‌های سرگرم‌کننده از دیگر امکانات این قطارهاست.
فرست کلاس: در زبان ساده منظور از فرست کلاس قطارهای درجه ۱ قطار است. قیمت این قطارها نسبت به قطارهای دیگر گران‌تر است و امکانات قطار بسیار لاکچری به نظر می‌رسد. اما باید گفت که تفاوت بسیاری زیادی بین قطارهای بیزینس کلاس و فرست کلاس وجود ندارد.
پنج ستاره قطار اکونومی فدک: قطارهای این کلاس کوپه‌های لوکس اما درعین‌حال با هزینه کمتری دارند. میز غذاخوری با استاندارهای پذیرایی روز دنیا در این قطارها تعبیه شده تا مسافرین سفر راحتی را تجربه کنند.
پنج ستاره همراه با عصرانه قطار فدک: در این کلاس به جای سرو شام و پیش غذا و دسر میان‌وعده‌های به عنوان عصرانه سرو می‌شود.
امکانات قطار فدک؛ لوکس‌ترین قطار ایران

تفاوت قطار بیزینس کلاس و فرست کلاس


قطارهای بیزینس کلاس نسبت به فرست کلاس خدمات کمتری دارند و برای سفرهای کوتاه‌مدت و سفرهای کاری مناسب هستند، زیرا قیمت کمتر و به صرفه‌تری دارند. قطارهای فرست کلاس نیز دارای امکاناتی مثل صندلی‌های بزرگ‌تر و رختکن و دستشویی اختصاصی هستند.

قطار فدک با هتل


قطارهای فدک به منظور تکمیل خدمات امکانات ویژه‌ای برای اقامت رایگان در هتل نیز در نظر گرفته‌اند. شما با خرید یک بلیط تور قطار با هتل فدک، از یک شب اقامت رایگان بهره‌مند می‌شوید. با خرید بلیط برگشت نیز می‌توانید سفرتان را به اقامت سه روز و دو شب در هتل تبدیل کنید. جهت استفاده از دو شب اقامت رایگان در هتل، باید بین تاریخ بلیط رفت و برگشت سه روز فاصله زمانی وجود داشته باشد و نام هتل بلیط رفت و برگشت یکسان باشد. برای مثال اگر سفرتان در تاریخ ۱۳ام و ۱۶ام یک ماه در نظر گرفته شود ۱۴ام و ۱۵ام همان ماه مشمول اقامت رایگان می‌شوید.
درصورتی‌که بخواهید یک شبانه‌روز را در مقصد سپری کنید می‌تواند بلیط رفت را با هتل و برگشت را بدون سهمیه هتل تهیه کنید و یک شب اقامت در هتل را مهمان قطار فدک باشید

امکانات قطار فدک؛ لوکس‌ترین قطار ایران


معرفی قطار فدک


شرکت ریل پرداز نوآفرین برای ارائه خدمات باکیفیت و عالی، صد دستگاه واگن مسافری از کشور آلمان خریداری کرد و با نام تجاری فدک فعالیت خود را در سال ۱۳۹۳ آغاز کرد. این شرکت با استفاده از نیروهای متخصص و مجرب موفق شد تا گواهینامه نظام مدیریت یکپارچه، مدیریت کیفیت برای مشتری مداری، مدیریت کیفیت در آموزش نیروی انسانی و استقرار تعالی سازمانی در زمینه حمل و نقل ریلی را دریافت کند.

مسیرهای تحت پوشش قطارهای فدک


در حال حاضر قطارهای فدک در این مسیرها تردد دارند و مسافرین را به مقصد می‌رسانند:
مسیر تهران – مشهد و بالعکس
مسیر قم – مشهد و بالعکس
مسیر قزوین – مشهد و بالعکس
مسیر کرج – مشهد و بالعکس
مسیر رشت – مشهد و بالعکس
مسیر رشت – تهران و بالعکس
مسیر تهران – اهواز و بالعکس
مسیر تهران – خرمشهر و بالعکس


مهمانداران قطار فدک


شاید باورتان نشود اگر بگوییم قطارهای فدک با استاندارد خطوط هوایی بین‌المللی به خریداران بلیط قطار خدمات‌رسانی می‌کنند. مهمانداران خانم و آقا با شرکت در دوره‌های پیشرفته آموزش می‌بینند تا به بهترین شکل از مسافران پذیرایی کنند. مهمانداران آموزش‌دیده و مجرب در قطارهای فدک از آغاز سفر در کنار در ورودی قطار شما را راهنمایی می‌کنند و در طول سفر نیز می‌توانید از خدماتشان بهره‌مند شوید.
امکانات قطار فدک؛ لوکس‌ترین قطار ایران

حمل خودرو با قطار فدک


پیش از هرچیز باید بدانید که قطارهای فدک امکان حمل خودرو را ندارند و فقط شرکت ریلی رجا این خدمت را ارایه می‌دهد. شما می‌توانید برای خود بلیط قطار فدک تهیه کنید و برای خودرو بلیط انواع قطار رجا را بخرید؛ زیرا خودرو باید بلیط جداگانه مخصوصی داشته باشد. در ضمن این امکان فقط برای یکسری از مسیرها وجود دارد و باید خودروی خود را حداکثر تا 3 ساعت قبل از حرکت تحویل دهید. در ضمن باید همه مدارک ماشین را همراه خود داشته باشید و مقداری بنزین در باک خودرو موجود باشد.


سخن پایانی
در این نوشته به معرفی قطارهای فدک و خدمات و امکانات آنها پرداختیم. درصورتی‌که قصد سفر یا خرید بلیط قطار فدک را دارید می‌توانید از ما کمک بگیرید. کافیست به وبسایت یا اپلیکیشن سفرمارکت وارد شوید. شهر مقصد و تاریخ سفرتان را مشخص کنید تا انواع بلیط‌ها و تورها برای شما نمایش داده شود. ما از زمان تصمیم‌گیری تا پایان سفرتان در کنار شما خواهیم بود تا تجربه لذت‌بخشی را به همراه عزیزانتان بسازید.

سوالات پرتکرار


آیا قطار فدک شام می دهد؟
بله در تمام نوع قطارهای فدک سینی شام با چند نوع نوشیدنی ارائه می‌شود. تنوع غذاها بستگی به نوع قطار دارد.

قطار فدک در چه مسیرهایی است؟
تهران مشهد و مشهد تهران، قم مشهد و مشهد قم، قزوین مشهد و مشهد قزوین، کرج مشهد و مشهد کرج، رشت مشهد و مشهد رشت، رشت تهران و تهران رشت، تهران اهواز و بالعکس، تهران خرمشهر و بالعکس

قطار فدک ساخت کجاست؟
آلمان

قطار فدک چند ساعته میره مشهد؟
قطار تهران مشهد حدود 10.5 در راه است. این زمان برای مبداهای دیگر متفاوت است.

هر واگن قطار فدک چند کوپه دارد؟
قطارهای فدک دارای واگن‌های 10 کوپه‌ای است.





فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است