search
menu

معرفی قطار کویر + امکانات و عکس

[ پنهان کردن ]
معرفی قطار کویر
امکانات قطار کویر
مسیرهای قطار کویر شش تخته
چند نکته درباره برنامه حرکت قطار کویر
نحوه خرید بلیط قطار کویر از سفرمارکت
اگر سفر کردن با قطار برایتان لذت‌بخش است، گزینه‌های مختلفی برای انتخاب پیش روی شما قرار دارد. می‌توانید از قطارهای ۵ ستاره و لوکس تا قطارهای ۳ ستاره را برای رسیدن به مقصد سفر خود انتخاب کنید. امکان حمل خودرو با قطار نیز برای مسافران فراهم شده است تا مسیر مبدأ تا مقصد را بدون رانندگی طی کنید و در مقصد سفر، با خودروی شخصی به گشت و گذار بپردازید.
قطار کویر یکی از انواع قطار های ایران است. این قطار متعلق به شرکت ریلی جوپار است. ۳ ستاره دارد و در هر کوپه آن ۶ تخت وجود دارد. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با امکانات و خدمات این قطار بیشتر آشنا شوید.
معرفی قطار کویر + امکانات و عکس

معرفی قطار کویر


شرکت ریلی جوپار به‌عنوان اولین شرکت خصوصی در زمینه حمل‌ونقل ریلی کشور در سال ۱۳۸۱ آغاز به کار کرد. این شرکت قطارهای باری و مسافربری دارد.
قطارهای مسافربری شرکت جوپار در ابتدا با ۲۲ واگن درجه یک ۶ تخته شروع به کار کردند. ۷ سال بعد از شروع فعالیت این شرکت، یعنی در سال ۱۳۸۸، ۸۴ واگن دیگر نیز به قطارهای مسافربری این شرکت افزوده شد. این شرکت ریلی دو نوع قطار مسافربری به نام‌های کویر و ماهان دارد. قطار ماهان شرکت جوپار برخلاف کویر شش تخته، اتوبوسی است. در ادامه با امکانات قطار کویر آشنا می‌شویم.

امکانات قطار کویر


همان‌طور که در بخش‌های پیشین نیز اشاره کردیم، قطار شش تخت کویر ۳ ستاره دارد. پس اگر به دنبال یک قطار ارزان‌قیمت هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ خرید بلیط قطار جوپار بروید. در هر واگن این قطار ۱۰ کوپه وجود دارد.
در هر کوپه از قطارهای کویر ۶ تخت وجود دارد. اگر قصد سفر با دوستان یا خانواده‌تان را دارید و تعدادتان بیشتر از ۴ نفر است، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ قطارهای ۶ تخته‌ای نظیر کویر بروید.
سیستم تهویه: در داخل کوپه‌های قطار کویر سیستم تهویه مناسبی تعبیه شده است. به‌طوری‌که در فصل سرما و گرما دمای هوای مطلوبی را در این قطار تجربه خواهید کرد.
سرویس بهداشتی: در هر واگن، برای مسافران سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی قرار دارد.
رستوران: اگر قصد داشتید وعده‌های غذایی خود را بیرون از کوپه‌ میل کنید، می‌توانید به رستوران موجود در قطار کویر سه ستاره بروید. اگر وعده‌های غذایی سفرتان را از خانه آورده‌اید، می‌توانید برای گرم کردن یا سرد کردن آن از امکانات داخل قطار استفاده کنید.
سماور: همچنین در هر واگن از قطار ۶ تخته کویر جوپار یک سماور وجود دارد. مسافرانی که علاقه به نوشیدن چای دارند، می‌توانند از این سماور استفاده کنند.
پریز برق: اگر شارژ وسایل الکترونیکی شما کم شده است، می‌توانید از پریز برق داخل کوپه برای شارژ کردن استفاده کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً موسیقی، فیلم یا بازی موردعلاقه‌تان را بر روی گوشی، تبلت یا لپ‌تاپتان بریزید تا در طول سفر با قطارهای کویر سرگرم شوید.
معرفی قطار کویر + امکانات و عکس

از دیگر امکانات موجود در این قطار می‌توان به لوازم خواب موجود در هر کوپه اشاره کرد.
بسته پذیرایی: برای مسافران قطار کویر بسته پذیرایی شامل آب آشامیدنی، کیک یا بیسکوییت و آب‌میوه پاکتی کوچک تعبیه شده است.
همان‌طور که ملاحظه کردید، امکانات و خدمات قطار کویر در مقایسه با قطارهای ۴ ستاره یا ۵ ستاره آن‌چنان چشمگیر نیست. اما کیفیت خوب این قطارها باعث شده تا مسافرانی که مسیر طولانی‌تری در پیش دارند، مثلاً مسافرین مشهد، تمایل زیادی به خرید بلیط قطار تهران مشهد را داشته باشند. در ادامه مقاله مسیرهای قطار سه ستاره کویر را معرفی می‌کنیم.

مسیرهای قطار کویر شش تخته


یکی از پرترددترین مسیرهای قطار کویر جوپار مسیر تهران به مشهد و بالعکس است. علاوه بر قطار تهران مشهد، شرکت ریلی جوپار به مقصدهای دیگری نیز مسافر جابه‌جا می‌کند. در ادامه این مقاصد را مشاهده می‌کنید:
• تهران -زاهدان
• تهران-کرمان
• تهران-بندرعباس
• کرمان-تهران
• زاهدان-تهران
• بندرعباس-تهران
• کرمان-مشهد
• مشهد-کرمان

چند نکته درباره برنامه حرکت قطار کویر


• قطار کویر مشهد هرروز هفته حرکت می‌کند.
• قطار کویر بندرعباس هر روز هفته حرکت می‌کند.
• بلیط قطار تهران کرمان و همچنین بلیط قطار کرمان تهران را می‌توانید هر روز پیدا کنید.
بلیط قطار زاهدان تهران و بالعکس را می‌توانید یک روز در میان پیدا کنید.
• قطار کرمان به مشهد و مشهد به کرمان کویر نیز یک روز در میان حرکت می‌کند.
معرفی قطار کویر + امکانات و عکس

نحوه خرید بلیط قطار کویر از سفرمارکت


درصورتی‌که قصد دارید برای رسیدن به مقصد سفر خود از قطارهای کویر استفاده کنید، می‌توانید به وبسایت یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید. با انتخاب گزینه رزرو بلیط قطار، وارد صفحه مربوط به وارد کردن مشخصات اولیه می‌شوید. شهر مبدأ، شهر مقصد، تاریخ رفت و بازگشت سفرتان را انتخاب کنید.
موتور جستجوی هوشمند سفرمارکت به شما کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن، لیست قطارهایی را که در تاریخ مورد نظرتان به مقصد شما سفر انجام می‌دهند، مشاهده کنید. این لیست شامل بلیط تمام شرکت‌های ریلی فعال در آن مسیر است. درصورتی‌که می‌خواهید بلیط قطار کویر را پیدا کنید، باید از سمت راست صفحه، در بخش فیلترها، نام جوپار را انتخاب کنید.
همچنین می‌توانید قیمت، خدمات و امکانات بلیط‌های مختلف آن مسیر را با یکدیگر مقایسه کنید و درصورتی‌که بلیط قطار کویر ارزان‌تر و مناسب‌تر از بلیط‌های دیگر بود، آن را انتخاب کنید.
با نصب اپلیکیشن سفرمارکت، در هرکجا که باشید، تنها با اتصال به اینترنت، می‌توانید قیمت به روز بلیط قطار کویر را مشاهده کنید. همچنین با استفاده از این اپلیکیشن، متوجه می‌شوید که برای مقصد مورد نظرتان، در تاریخ انتخابی شما، قطار کویر وجود دارد یا خیر.

سخن آخر
اگر از میان قطارهای ۳ ستاره ۶ تخته، به دنبال قطاری تمیز، باکیفیت و ارزان‌قیمت می‌گردید، می‌توانید قطار کویر را برگزینید. به این نکته توجه کنید که هرچه تعداد ستاره‌های یک قطار بیشتر شود، امکانات و خدمات آن نیز بهتر می‌شوند. بااین‌وجود، قطار سه ستاره کویر، امکانات و خدمات مناسبی را برای مسافران در نظر گرفته است.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است