search
menu

معرفی قطار غدیر؛ صفر تا صد امکانات قطار غدیر

[ پنهان کردن ]
قطار چهار ستاره غدیر
امکانات داخل کوپه‌ها
میهمانداران قطار
رستوران قطار غدیر
مسیر حرکت قطارهای غدیر
قطار غدیر بهتر است یا غزال
تفاوت قطار غدیر و نور
تفاوت قطار غدیر و سپهر
خرید بلیط قطار غدیر
استرداد بلیط قطار غدیر
مزایای سفر با قطار
سؤالات متداول
قطار غدیر یکی از بهترین و مشهورترین شرکت‌های ریلی چهار ستاره در کشورمان است و به عنوان یکی از امن‌ترین قطارهای کوپه‌ای شناخته می‌شود. شرکت ریل ترابر سبا در سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را با ۵۰ واگن آغاز کرده است که در اوایل فقط در مسیرهای تهران- مشهد و تهران- اهواز فعالیت می‌کرد. سپس بعد از گذشت مدت‌زمان اندک موردتوجه مسافران زیادی قرار گرفت و اعتماد مسافران را به خود جلب کرد و در این هنگام ۲۸ واگن اتوبوسی امن و گران‌قیمت توسط این شرکت خریداری شد. پس از آن نیز ۳۷ واگن چهار تخته وارد این شرکت ریلی شده و قطارهای غدیر راه‌اندازی شدند که امروزه جزو پرطرفدارترین قطارها به شمار می‌روند.
این قطارها تولید داخلی بوده و به دلیل قیمت‌های مناسب خود گزینه عالی برای سفر به شمار می‌روند. هریک از قطارهای این شرکت ریلی امکانات بی‌نظیری دارند و در این قطار به‌قدری احساس راحتی خواهید کرد که گویی در یک هتل مهمان هستید. همچنین از کوپه‌های دیگر صدا به داخل کوپه شما نمی‌آید و از ارائه خدمات مهمانداران رضایت کافی خواهید داشت. همچنین با انتخاب این قطار تأخیر یا بی‌برنامگی را تجربه نخواهید کرد و به دلیل قیمت مناسب آن نسبت به امکانات و خدمات ارائه‌شده با انرژی و اشتیاق زیاد می‌توانید نسبت به خرید بلیط قطار و آغاز سفری بی‌نظیر اقدام کنید.
معرفی قطار غدیر؛ صفر تا صد امکانات قطار غدیر


قطار چهار ستاره غدیر


سفر با قطار برای خیلی از مسافران بهترین گزینه محسوب می‌شود و با انتخاب قطار مناسب می‌توانید آرامش خاطر داشته باشید. قطار چهار ستاره غدیر جزو بهترین و لوکس‌ترین قطارهای کشورمان است و از وقتی این قطارها راه‌اندازی شده‌اند، با طراحی شیک خود سرآمد شده‌اند. یکی از نکات قابل‌توجه در قطارهای غدیر عدم تأخیر در حرکت آن‌هاست؛ پس به همان ساعت ذکرشده روی بلیط می‌توانید اعتماد کنید. از بهترین خصوصیات قطار غدیر این است که با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند. این قطار به دلیل ضد حریق بودن و تنظیم دمای داخل کوپه‌ها راحت‌ترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها برای سفر است. از امکانات این قطارهای لوکس می‌توان به رزرو کوپه‌های دربست اشاره کرد. همچنین به دلیل برخورداری از سیستم لرزه‌گیر در طول سفر لرزش کمتری نسبت به قطارهای قدیمی تجربه خواهید کرد.
معرفی قطار غدیر؛ صفر تا صد امکانات قطار غدیر

همچنین در این قطارها سیستم ترمز ضد لغزش تعبیه ‌شده تا در هنگام بارش باران و برف خطر لغزش کمتر شود. یکی دیگر از نکات قابل‌توجه در قطارهای غدیر این است که سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در همه واگن‌ها تعبیه‌ شده‌اند. در داخل کوپه‌ها سیستم تهویه مطبوع هوا تعبیه ‌شده و دمای متناسبی در داخل کوپه‌ها جریان دارد. همچنین در داخل هریک از واگن‌ها سیستم تنظیم دما به صورت مستقل وجود دارد. یکی از موارد در این قطارها ضد حریق بودن آن‌هاست و همچنین مواد خاموش‌کننده آتش نیز در واگن‌ها تعبیه ‌شده‌اند. برای تمامی رده‌های سنی نیز سیستم‌های صوتی و تصویری در نظر گرفته ‌شده که امکان پخش فیلم و موسیقی وجود دارد. غذاهای ارائه‌شده در این قطارها کیفیت خوبی داشته و انواع غذاهای سرد و گرم سرو می‌شوند. خدمات مربوط به مسافران ویلچری نیز در این قطارها ارائه می‌شوند تا سفری همراه با آرامش را تجربه کنند. فقط کافی است این مسافران یک ساعت قبل از حرکت قطار در ایستگاه راه‌آهن حضور داشته باشند. درب‌های بین سالن‌های این قطار نیز اتوماتیک بوده و با لمس شاسی روی درب خود به خود باز و بسته می‌شود.


امکانات داخل کوپه‌ها


در قطار غدیر کوپه‌ها با دقت زیاد طراحی ‌شده‌اند و از رنگ‌های آرام‌بخش مانند آبی کم‌رنگ یا بنفش کم‌رنگ که سرشار از آرامش هستند، استفاده شده است.
- روی صندلی‌ها روکش بسیار تمیز کشیده شده و تمامی ملحفه‌ها و بالش‌ها نیز بعد از هر سفر تعویض و ضدعفونی و تمیز می‌شوند.
- همچنین در داخل همه کوپه‌ها سیستم تهویه مطبوع هوا تعبیه ‌شده تا دمای داخل کوپه توسط خود مسافر تنظیم شود.
- با توجه به اینکه قطار غدیر به دلیل لرزش‌های کم و ایمنی بالا، محل تعویض پوشک نوزاد و درب‌های اتوماتیک و لمسی و عایق در برابر صدا و حرارت طراحی ‌شده‌اند، موردتوجه مسافران زیادی قرار می‌گیرند و با محیط‌زیست نیز سازگاری دارد.
- یکی دیگر از نکات قابل‌توجه وجود پریز در داخل کوپه است تا در صورت نیاز گوشی، تبلت و لپ‌تاپ خود را شارژ کنید.
- در داخل کوپه‌های این قطار تخت و صندلی‌ها به بدن آرامش می‌دهند و امکان تغییر حالت در این صندلی‌ها وجود دارند.
- سیستم صوتی و تصویری موجود در داخل هریک از کوپه‌ها نیز امکاناتی نظیر پخش فیلم و موسیقی دارند که به صورت لمسی بوده و قابل انتخاب هستند.
- همچنین روی مانیتورها می‌توانید موقعیت قطار و اطلاعات مربوط به مسیر را ببینید.
علاوه بر این‌ها، در داخل هریک از کوپه‌ها می‌توانید از ترمز اضطراری تعبیه‌شده در مواقع خطر استفاده کنید. همچنین چکش اضطراری نیز در همه کوپه‌ها وجود دارد تا در مواقع ضروری و خطر از آن برای شکستن شیشه استفاده کنید.

میهمانداران قطار


در قطار غدیر برای ارائه خدمات عالی از کادری مجرب با برخوردی عالی بکارگیری شده است. همه میهمان‌داران دوره‌های تخصصی لازم را گذرانده‌اند و همچنین همه میهمان‌داران با خوش‌رویی از مسافران استقبال می‌کنند. در هر واگن یک مهماندار حضور دارد که با رعایت اصول اخلاق و احترام به میهمان و آداب و معاشرت در رفع مشکل مسافران تلاش می‌کند. علاوه بر این‌ها، میهمان‌داران از نحوه برخورد با کودکان و سالمندان در طول سفر آگاهند. همچنین پزشک نیز در قطار همراه با مسافران حضور دارد تا در صورت بروز مشکل تا زمان رسیدن به اولین ایستگاه اقدامات لازم را انجام دهد. همچنین خود میهمان‌داران نیز با گذراندن دوره‌های امداد و نجات پزشکی و به کمک جعبه کمک‌های اولیه در شرایط خاص می‌توانند به مسافران کمک کنند.
معرفی قطار غدیر؛ صفر تا صد امکانات قطار غدیر

رستوران قطار غدیر


در قطارهای غدیر بهترین غذاها با کیفیتی عالی ارائه می‌شوند. به یاد داشته باشید که در هنگام خرید بلیط قطار حتماً گزینه صبحانه، ناهار و شام را انتخاب کنید. البته وعده صبحانه در این قطارها رایگان بوده و به صورت پک شده بهداشتی به همه کوپه تحویل داده می‌شود. همچنین آب جوش را نیز در زمان سفر می‌توانید پر کنید. نوع غذاهای سرو شده نیز به صورت گزینه‌ای بوده و مسافران باید از میان آن‌ها انتخاب کنند. غذاها گرم سرو شده و همراه آن نیز نوشیدنی ارائه می‌شود. اگر مدت‌زمان سفرتان بیشتر از ۸ ساعت باشد، خود شرکت قطار غدیر از میهمانان با میان وعده پذیرایی می‌کند. همچنین نکته دیگر در رابطه با قطار غدیر این است که علاوه بر غذاهای ارائه‌ شده می‌توانید به رستوران قطار بروید و غذای دیگر سفارش دهید. همچنین انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم نیز در رستوران این هتل وجود دارند که در طول سفرتان می‌توانید درخواست کنید.

مسیر حرکت قطارهای غدیر


قطارهای غدیر در سه مسیر رفت‌وآمد دارند که در ادامه به معرفی هرکدام از مسیرها می‌پردازیم:
مسیر اول تهران- مشهد و بالعکس است. این مسیر همه‌روزه فعالیت دارد و حدود ۱۱ ساعت زمان نیاز دارید تا به مقصد برسید، یعنی می‌توان گفت با انتخاب قطار غدیر دیگر متوجه گذر زمان نخواهید شد و با خیال راحت می‌توانید از مسیرتان لذت ببرید. به جز این شرکت ریلی، قطارهای دیگری نیز وجود دارند که قیمت مناسبی داشته باشند. برای مثال قطار کویر یکی از این قطارهاست.
مسیر دوم تهران-یزد و بالعکس است. در این مسیر نیز به صورت همه‌روزه قطار غدیر فعالیت دارد و این مسیر در حدود ۷ ساعت طی می‌شود. با رزرو بلیط قطار تهران یزد می‌توانید لذتی سفری بی‌دغدغه و آسوده را با شرکت ریلی غدیر تجربه کنید.
مسیر سوم اصفهان- مشهد و بالعکس است. این قطار به صورت یک روز در میان فعالیت دارد و کمتر از ۱۲ ساعت به مقصد می‌رسد. سرعت و امنیت در این قطار به‌قدری بالاست که در طول مسیر نیازی به نگرانی‌تان وجود ندارد.
لازم به ذکر است که این شرکت ریلی برای مسیرهای بعدی نیز امکانات لازم و خرید واگن انجام داده است و در مسیرهای جدید آماده خدمت‌رسانی به مسافران در مسیرهای جدید خواهند شد.

قطار غدیر بهتر است یا غزال


هر دو قطار غدیر و غزال چهار تخته هستند. قطار غدیر در میان مسافران محبوبیت زیادی دارد و این قطار ۴ ستاره بوده و با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند. در قطار غدیر امنیت زیادی برقرار است، زیرا تمامی واگن‌ها ضد حریق بوده و دمای واگن‌ها به طور جداگانه تنظیم می‌شوند. در مقابل، قطار غزال نیز جزو قطارهای درجه‌یک و راحت است، همچنین قطار غزال در میان انواع قطار های رجا با کیفیت بوده و دارای ۹ کوپه در هر واگن است. در این قطار چای و میان وعده رایگان سرو می‌شود. در هنگام خرید بلیط قطار غزال نیز می‌توانید همراه با غذا رزرو کنید.

تفاوت قطار غدیر و نور


قطارهای نور جزو شرکت نورالرضا هستند. این قطارها ۵ ستاره و لوکس بوده و واگن‌های آن‌ها از کشور چین وارد کشورمان شده‌اند. همین امر سبب گشته تا همانند قطارهای اروپایی طراحی شوند. از امکانات بلیط قطار نور می‌توان به سیستم تهویه مطبوع هوا، دیوارهای عایق‌بندی شده، سرویس بهداشتی فرنگی، نمایشگر با ۴ کانال اشاره کرد. کلاس این قطارها در قیمت و خدماتشان تفاوت دارند، بنابراین در هنگام خرید بلیت قطار تفاوت قیمت‌ها را مشاهده خواهید کرد. در مقابل قطار غدیر جزو قطارهای ۴ ستاره بوده و قطار مطلوبی در شرکت ریلی کشور محسوب می‌شود، همچنین به دلیل امنیت بالای خود از لحاظ ضد حریق بودن و با سرعت زیاد نسبت به سایر قطارها سریع‌تر به مقصد می‌رسد. صندلی‌های موجود در قطار غدیر نیز راحت بوده و محل مناسبی برای استراحت هستند.

تفاوت قطار غدیر و سپهر


در قطار غدیر به دلیل وجود سیستم Bombarier در هنگام ترمز لرزش کمی احساس خواهید کرد. هریک از واگن‌ها ضد حریق بوده و درب‌های اتوماتیک بین واگن‌ها و محفظه‌های نگهداری مواد غذایی جزو امکانات ارائه‌شده در این قطارها هستند. همچنین برای حمل خودرو با قطار نیز می‌توانید در هنگام خرید بلیط قطار نسبت به این مورد نیز اقدام کنید. در مقابل قطار سپهر جزو قطارهای لوکس و ۵ ستاره در میان قطار های ایران است و به عنوان دومین قطار با کیفیت در میان سایر قطارهای شرکت رجا محسوب می‌شود. این قطار در میان مسافران شهرت داشته و تمامی واگن‌ها عایق حرارت و صدا هستند.


خرید بلیط قطار غدیر


کوپه‌های قطار غدیر به صورت چهارنفره بوده و گزینه مناسبی برای سفرهای خانوادگی هستند. امکانات و خدمات ارائه‌شده در داخل این قطار از عوامل مؤثر در قیمت بلیط قطار هستند. با توجه به امکانات و خدمات ارائه‌شده عالی در این قطار باز هم قیمت بلیط بسیار مناسب است و همین امر سبب می‌شود تا نگران هزینه بلیط نباشید و با خیال راحت به هر مقصدی که دوست داشته باشید سفر کنید. همچنین برای بانوان واگن مخصوصی وجود دارد و مسافران خانمی که تنها سفر می‌کنند، به راحتی می‌توانند در هنگام خرید بلیط قطار گزینه مربوط به واگن بانوان را فعال کنند.

استرداد بلیط قطار غدیر


ممکن است بعد از خرید بلیط قطار از سفرتان منصرف شوید یا اینکه بنا به دلایلی دوست داشته باشید که زمان سفرتان را تغییر دهید که در این صورت باید نسبت به استرداد بلیط خریداری‌شده اقدام کنید. برای استرداد بلیط قطار غدیر نیز باید به همان وب‌سایتی بروید که بلیط را خریداری کرده‌اید (مثلاً سفرمارکت) و قبل از ساعت ۱۲ روز قبل از حرکت باید این استرداد را انجام دهید تا مبلغ جریمه کمی پرداخت کنید. در صورت نزدیک شدن به ساعت حرکت درصد جریمه‌تان زیادتر خواهد شد و بعد از حرکت قطار نیز امکان استرداد وجود ندارد و نمی‌توانید وجه پرداخت‌شده را پس بگیرید، پس بهتر است در هنگام خرید بلیط قطار به برنامه‌ریزی سفر و ساعت‌ها و روزهای سفرتان دقت داشته باشید.
معرفی قطار غدیر؛ صفر تا صد امکانات قطار غدیر

مزایای سفر با قطار


همه افراد در طول عمر خود به سفر می‌روند تا از روزمرگی‌ها و خستگی‌های طول سال کمی فاصله بگیرند و انتخاب وسیله نقلیه برای سفر جزو ضروریات است. مسافرت با قطار جزو محبوب‌ترین سفرهاست و این روزها قطار نقش مهمی در جابجایی مسافران دارد. همچنین شبکه ریلی کشور ما نیز با پیشرفت و توسعه ریل‌ها و کیفیت خوب قطارها انتخاب خیلی از مسافران در هنگام سفر است، زیرا اکثر مسافران دوست دارند سفری ایمن و درعین‌حال سرشار از آرامش و شادی را تجربه کنند که مطمئناً در هنگام سفر با قطار همه این موارد ذکرشده را تجربه خواهند کرد.
همان‌طور که می‌دانید بیش از ده نوع قطار در کشور ما فعالیت دارند که هرکدام از این قطارها ویژگی‌های خاص خود را داشته و امکانات رفاهی خوبی برای مسافران فراهم می‌کنند. در چندین سال اخیر، در کشور ما چندین شرکت ریلی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که همگی برای ارائه امکانات خوب همواره به روز هستند و در کسب رضایت مسافران تلاش می‌کنند. در هنگام سفر با قطار تأخیرهای طولانی‌مدت و خسته‌کننده را تجربه نخواهید کرد، همچنین قطار برای سفرهای گروهی نیز گزینه مناسبی به شمار می‌رود تا در طول مسیر هم از کنار هم بودن لذت ببرید و هم اینکه از پنجره کوپه‌ها و واگن‌ها به تماشای مناظر اطراف بپردازید. بدون نگرانی از تغییرات آب‌وهوا و به دلیل کم بودن سوانح مطمئناً سفری در کمال آرامش خواهید داشت.
یکی دیگر از دلایل محبوبیت سفر با قطار موقعیت قرارگیری خوب ایستگاه‌ها در شهرهاست که دسترسی بسیار آسانی خواهید داشت. در سال ۱۳۹۷ قطارهای مسافربری توسط شرکت راه‌آهن با توجه به نوع خدماتشان رتبه‌بندی شدند و مسافران می‌توانند با مقایسه قطارهای متنوع برای سفرشان انتخاب درستی داشته باشند که در این میان، شرکت ریلی غدیر جزو شرکت‌های مشهور به شمار می‌رود و همچنین جزو قطارهای سریع‌السیر شناخته می‌شود، این بدان معنی است که نسبت به قطارهای معمولی با سرعت بیشتری حرکت می‌کنند و زودتر به مقصد می‌رسند. البته لازم به ذکر است که قطارهای سریع‌السیر در کشورهای دیگر سرعت بسیار بالایی دارند و همین امر سبب می‌شود تا قیمت بلیط زیادتر شود اما در کشور ما نهایت سرعت برای قطار سریع‌السیر ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است.

سخن آخر
همان‌طور که گفته شد سفر با قطار برای خیلی از مسیرها مناسب است و شما در کمال آرامش می‌توانید با تماشای مناظر زیبای مسیر ریلی به مقصدتان برسید. در میان شرکت‌های ریلی، شرکت ترابر سبا جزو مشهورترین شرکت‌ها در کشور است که در طول سال مسافران زیادی را از شهرهای مختلف جابجا می‌کند. در این متن سعی بر آن شد به قطار غدیر و امکانات و خدمات ارائه‌شده در این شرکت ریلی پرداخته شود تا شما عزیزان در هنگام خرید بلیط قطار مشهد با خیال راحت همراه با دوستان یا خانواده نسبت به تهیه بلیط اقدام کنید. مطمئناً این قطار بهترین انتخاب برای شما خواهد بود و با مطالعه این متن به راحتی می‌توانید در رابطه با زمان درست خرید بلیط تصمیم بگیرید و از سفرتان لذت ببرید.

سؤالات متداول


قطار غدیر چند ستاره است؟
قطارهای غدیر جزو قطارهای شرکت ریلی ترابر سبا بوده و چهار ستاره است.

قطار غدیر چند سالن دارد؟
هر قطار غدیر دارای 10 کوپه 4 تخته در هر سالن یا واگن است.

قطار غدیر در چه مسیرهایی تردد دارد؟
تهران- مشهد و بالعکس؛ تهران یزد و بالعکس؛ اصفهان مشهد و مشهد اصفهان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است