search
menu

راهنمای سفر به موناکو | صفر تا صد سفر به موناکو

[ پنهان کردن ]
معرفی کشور موناکو
دانستنی‌های کاربردی
ویزا و روادید کشور موناکو
واحد پول موناکو
زمان محلی موناکو
زبان رسمی موناکو
دین اکثریت مردم
بهترین زمان سفر به موناکو
سبک تفریحات در موناکو
نوع برق شهری
سوغاتی‌های موناکو
شماره تلفن‌های ضروری
عبارت‌های ضروری
شهرهای مهم و گردشگری موناکو
حمل و نقل عمومی در موناکو
آب و هوا و اقلیم موناکو
سیم‌کارت‌های موناکو
غذاهای معروف موناکو
مناسبت‌ها و جشن‌های ملی موناکو
امنیت در موناکو
سواحل زیبای مدیترانه همیشه طرفداران خاص خود را داشته است. موناکو نیز یکی از کشورهایی است که در ساحل شمالی دریای مدیترانه واقع شده است و گزینه خوبی برای یک تعطیلات آرامش‌بخش به نظر می‌رسد. اگر قصد تجربه سفر به یک کشور جدید برای تعطیلات خود را دارید در راهنمای سفر به موناکو با ما همراه باشید تا بیش‌تر با این کشور و چگونگی سفر به آن آشنا شویم. همچنین شما می‌توانید برای سفر خود، بلیط هواپیما خارجی به مقصد موناکو را با مراجعه به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت خریداری کنید.
راهنمای سفر به موناکو | صفر تا صد سفر به موناکو

معرفی کشور موناکو


ویلیام سامرست موام، نمایشنامه نویس انگلیسی، موناکو را «مکانی آفتابی برای افراد سایه‌دار (درونگرا)» نامیده است. ما در مورد این مردم چیزی نمی‌دانیم، اما موناکو مطمئناً مکانی آفتابی است: ریویرای فرانسه در مجموع ۳۰۰ روز در سال آفتاب دارد. موناکو با مساحت کمی بیش از ۲ کیلومتر مربع، یکی از ثروتمندترین و گران‌ترین کشورهای جهان است. موناکو که به‌ خاطر آب و هوای معتدل و چشم‌انداز چشم‌گیرش شناخته می‌شود، در طول سال‌ها به مرکزی برای فرهنگ، تجملات، ورزش و تجارت تبدیل شده است. اگر به موناکو سفر کنید، کشوری را کشف می‌کنید که شبیه هیچ کشور دیگری نیست.
موناکو همچنین تاریخ جالبی دارد! در سال ۱۲۹۷، فرانچسکو گریمالدی و افرادش صخره موناکو را تسخیر کردند و وانمود کردند که راهبان فرانسیسکن هستند. اقتدار گریمالدی توسط پادشاهی ژنووا در سال ۱۳۱۴ به رسمیت شناخته شد. خانواده گریمالدی به غیر از سلطه مختصر فرانسه از سال ۱۷۹۳ تا ۱۸۱۴، از آن زمان تاکنون بر این کشور حکومت می‌کنند. اگر تاریخ موناکو با خانواده گریمالدی شروع شود، تاریخ موناکو به ۳۰۰ هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد، یعنی قدمت قدیمی‌ترین سکونتگاه موجود در این منطقه. تا به امروز، استخوان‌ها، مصنوعات و سایر نشانه‌های حیات هنوز در طول کار ساختمانی، چه در خشکی و چه در دریا، کشف می‌شوند. موناکو دارای دو غار ماقبل تاریخ است: غار باغ عجیب و غریب و غار سنت مارتین در شهر قدیمی که هر دو برای بازدید عموم آزاد است. اگر قصد داشتید به موناکو سفر کنید و از این تاریخ طولانی بازدید کنید، می‌توانید ارزانترین بلیط هواپیما را در سفرمارکت پیدا کنید.

دانستنی‌های کاربردی


در سفر به هر کشوری، دانستنی‌هایی هستند که لازم است پیش از سفر بدانید. از جمله نحوه اخذ ویزا، واحد پول کشور، زبان و دین مردم آن و غیره. در این قسمت از این مطلب می‌خواهیم به برخی از این دانستنی‌ها بپردازیم. پیش از رزرو تور مسافرتی از مطالعه این مطلب غافل نشوید.
راهنمای سفر به موناکو | صفر تا صد سفر به موناکو

ویزا و روادید کشور موناکو


هر کشوری به جز برای اتباعی خاص، برای ورود ساکنان کشورهای دیگر ویزا صادر می‌کند. موناکو نیز از این قاعده مستثنی نیست. مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزا موناکو به شرح زیر است:
۱. اصل پاسپورت با اعتبار حداقل ۳ ماه بیشتر از تاریخ ویزا درخواستی.
۲. فرم درخواست ویزا (از سایت سفارت دریافت نمائید).
۳. کارت ملی و شناسنامه.
۴. ۲ قطعه عکس رنگی ۶ در ۴ رنگی با پس‌زمینه سفید بدون روتوش.
۵. درصورتی‌که قبلاً ویزا شنگن و یا ویزا کشور معتبر دیگری دریافت کرده‌اید کپی از آن‌ها و مهرهای ورود و خروج.
۶. نامه تمکن مالی و گردش ۶ ماه آخر سپرده بانکی.
۷. گواهی اشتغال به کار که در آن تاریخ استخدام - سمت - میزان حقوق و مرخصی ذکر شده باشد به همراه فیش حقوقی (برای کارمندان و کارگران).
۸. پروانه کسب و یا ثبت شرکت و یا کارت بازرگانی (برای صاحبان مشاغل).
۹. گواهی بازنشستگی (برای افراد بازنشسته).
۱۰. گواهی اشتغال به تحصیل (برای دانشجویان).
۱۱. بیمه مسافرتی.
۱۲. سند مالکیت (در صورت وجود).
۱۳. واچر رزرو هتل خارجی و بلیط هواپیما.
راهنمای سفر به موناکو | صفر تا صد سفر به موناکو

واحد پول موناکو


اگرچه موناکو با فرانسه که یکی از اعضای اتحادیه اروپا است، هم‌مرز است اما عضوی از این اتحادیه نیست. بااین‌حال واحد پول موناکو نیز یورو است.

زمان محلی موناکو


زمان رسمی موناکو، دو ساعت و نیم از زمان رسمی در ایران عقب‌تر است. به عبارتی اگر در تهران ساعت ۳ بعدازظهر باشد، در موناکو ۱۲ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر است.

زبان رسمی موناکو


زبان رسمی کشور موناکو ، زبان فرانسوی است. علاوه بر این، مردم موناکو به زبان‌های دیگری نیز تکلم می‌کنند. یکی از این زبان‌ها، زبان مونگاسک (Monégasque) است. مونگاسک زبان ملی کشور موناکو است که گویشی از زبان لیگوری است که در موناکو بدان صحبت می‌شود. تعداد گویشوران مونگاسک بیش از ۳۵۰۰۰ تن برآورد می‌شود. این زبان در سال ۱۹۷۰ به مرز نابودی رفت ولی به دنبال تمهیدات اندیشیده شده، این زبان نجات یافت و هنوز در مناطق قدیمی شهر موناکو به خوبی رایج است. این زبان در مدارس شهر موناکو تدریس می‌شود و تابلوها و علائم شهر موناکو علاوه بر فرانسوی به این زبان نیز حک شده‌اند.

دین اکثریت مردم


مساحت این کشور ۸/۰ مایل مربع است و ۳۵۰۰۰ نفر جمعیت دارد. دین رسمی این کشور، مسیحیت کاتولیک است و اکثر شهروندان حداقل به صورت اسمی به این دین پایبند هستند. علاوه بر یک کلیسای جامع، پنج کلیسای کاتولیک در موناکو وجود دارد. یک اسقف اعظم ریاست اسقف‌نشینی کاتولیک رومی موناکو را بر عهده دارد. پروتستانتیسم با دو کلیسا، دین بعدی است که بیش‌ترین معتقدان را در موناکو دارد. همچنین یک کلیسای ارتدکس یونانی و یک کنیسه وجود دارد. قانون اساسی برای ۲۸۰۰۰ ساکن غیر شهروند آزادی مذهبی مشابه شهروندان را فراهم می‌کند. اکثر غیر شهروندان نیز به کاتولیک یا پروتستانتیسم پایبند هستند، اگرچه برخی نیز وجود دارند که یهودیت، اسلام یا سایر اعتقادات مذهبی را قبول دارند. ۱۰۰۰ یهودی غیر شهروند ساکن موناکو هستند. در این کشور هیچ مسجدی وجود ندارد.
راهنمای سفر به موناکو | صفر تا صد سفر به موناکو

بهترین زمان سفر به موناکو


بهترین زمان برای سفر به موناکو در بهار یا پاییز است. آوریل و اکتبر هر دو ماه‌های ایده‌آلی برای تعطیلات هستند: آب و هوا آرام است و نرخ هزینه اتاق‌ها کاهش یافته است. اقامتگاه‌های مجلل بین نوامبر و مارس بخشی از درخشش خود را از دست می‌دهند، اما اگر در فصل سرد زمستانی سفر کنید، در هزینه اقامت خود صرفه‌جویی خواهید کرد. اگر در تابستان از آن بازدید کنید، سواحل مملو از جمعیت است، هوا گرم است و رستوران‌ها صف انتظار طولانی خواهند داشت. اما موناکو را نیز در سرزنده‌ترین حالت خود تجربه خواهید کرد.

سبک تفریحات در موناکو


آنقدر در موناکو اتفاقات زیادی می‌افتد که هیچ دو روزی مثل هم نیست. علاوه بر رویدادهای مهمی که در طول سال برگزار می‌شود، زمان زیادی برای فعالیت‌های اوقات فراغت وجود دارد که به ویژه در موناکو لذت‌بخش است.
در فستیوال مونت کارلو (Festival de cirque de Monte-Carlo) همه چیز انجام می‌شود تا به شما این فرصت را بدهد که شبانه‌روز بیرون بروید:
• فعالیت‌های ورزشی در فضای باز: تنیس، گلف، دویدن
• پیاده‌روی باشکوه در پارک‌ها و باغ‌ها
• لذت خرید: بیش از ۱۰۰ مغازه
• موزه‌های متعدد، مکان‌های دیدنی و فعالیت‌های توریستی
• غذا: بیش از ۱۵۰ رستوران در هر سبک
• برای شب‌زنده‌داران؛ سینما، دیسکو.
• برای دوستداران هنر: اپرا، تئاتر و غیره.

نوع برق شهری


نوع برق شهری کشور موناکو ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است. برای اتصال وسایل برقی خود به پریز برق در موناکو مشکلی نخواهید داشت و نیازی به تبدیل ندارید.

سوغاتی‌های موناکو


موناکو یکی از نمادین‌ترین کشورهای جهان است که این مکان را به عنوان دومین کشور کوچک بعد از واتیکان تبدیل کرده است. علی‌رغم اندازه کوچکش، توانسته است برای خود شهرتی ایجاد کند و هر ساله بسیاری از ثروتمندان و مردم مشهور جهان را به خود جذب کند. علاوه بر این، موناکو سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند که بسیار بیشتر از تعداد کل ساکنان آن است.
راهنمای سفر به موناکو | صفر تا صد سفر به موناکو

این کشور واقعاً غیرعادی، از بسیاری جهات منحصربه‌فرد است و در جهان واقعاً چیزی شبیه به آن وجود ندارد.
چه به موناکو رفته‌اید و فراموش کرده‌اید که سوغاتی بخرید، چه بخواهید سوغاتی‌های موناکو را برای کسی که عاشق جذابیت این کشور است بخرید، یا فقط بخواهید سوغاتی بخرید تا زمان یا رویداد خاصی را که در موناکو بازدید کرده‌اید به یاد بیاورید. در موناکو بهترین سوغاتی‌های ممکن را که برای یادآوری این کشور منحصربه‌فرد در زندگی خود به آن نیاز دارید، پیدا خواهید کرد. واژه سوغات در زبان فرانسه به معنای «خاطره» یا «به خاطر سپردن» است و این دقیقاً هدف سوغاتی است. خبر خوب این است که برای سوغاتی‌های موناکو، انواع مختلفی وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید -از لیوان قهوه گرفته تا تی‌شرت، تا خودکارهایی که برای یادآوری یک رویداد خاص مانند جایزه بزرگ موناکو ساخته شده‌اند. پوسترهای طرح فیلم‌های محلی موناکو و یا تیشرت‌های خاص این ناحیه نیز به عنوان سوغات پیشنهاد می‌شوند. همچنین سی‌دی فیلم‌های خاص موناکو و یا کتاب‌هایی که فقط در موناکو یافت می‌شوند از سوغات این شهر هستند.

شماره تلفن‌های ضروری


مقصد سفر شما هر کشوری که باشد، لازم است شماره‌های ضروری آن را بدانید. در ادامه برخی از شماره‌های ضروری و مهم موناکو آورده شده است:
کد تلفن کشور موناکو: ۳۷۷+
پلیس: ۱۷
آتش نشانی: ۱۸
آمبولانس: ۱۸
تلفن و نشانی سفارت یا مقر دیپلماتیک ایران در موناکو: ایران و موناکو در خاک یکدیگر سفارت ندارند و متقاضیان باید به سفارت ایران در فرانسه و سفارت فرانسه در ایران مراجعه کنند. آدرس سفارت ایران در فرانسه به شرح زیر است:
No 16 Rue Fresnel 75016 Paris
(برای ارسال مدارک جهت انجام امور کنسولی از آدرس پستی: No 4 Avenue d’Iéna 75016 Paris استفاده کنید.)
تلفن مرکزی سفارت: ۱۴۰۶۹۷۹۰۰

عبارت‌های ضروری


راهنمای سفر به موناکو | صفر تا صد سفر به موناکو

شهرهای مهم و گردشگری موناکو


اگر به دنبال یکی از پر زرق و برق‌ترین مکان‌های روی زمین هستید، شهرهای برتر موناکو از شما استقبال می‌کنند. این کشور زیبای اروپایی تنها دو کیلومتر مربع وسعت دارد. موناکو با دریای آبی پر زرق و برق، گل‌های عجیب و غریب، درختان نخل، و دماغه‌ای شگفت‌انگیز که بر فراز دریای مدیترانه خودنمایی می‌کند، به خود می‌بالد. اما شهرهای موناکو فقط دارای زیبایی طبیعی نیستند که دومین کشور کوچک جهان را بسیار فریبنده کرده است. در اینجا شما هر چیز لوکسی را خواهید یافت. جالب اینجاست که موناکو عضو اتحادیه اروپا نیست، اما هنگام بازدید از این کشور این احساس را نخواهید داشت. هیچ تشریفات مرزی با فرانسه وجود ندارد و مونگاسک‌ها از یورو استفاده می‌کنند. چمدان‌های خود را برای هوای مطبوع و تعطیلات لذت‌بخش در موناکوی مجلل آفتابی ببندید و با تورهای مسافرتی همراه شوید! در ادامه برخی از محبوب‌ترین شهرهای موناکو هستند:

مونت کارلو
اگر به موناکو سفر می‌کنید، بدون شک اولین ایستگاه شما مونت کارلو خواهد بود. مونت کارلو یکی از بهترین شهرهای موناکو است که همه وقتی به این کشور زیبا فکر می‌کنند آن را به یاد می‌آورند. زیبایی طبیعی مونت کارلو نفس شما را بند می‌آورد، نه اینکه از شکوه ساخته دست بشر غافل شوید. این منطقه بر روی دماغه‌ای قرار دارد که مناظر فوق‌العاده‌ای از بندر موناکو دارد. از اینجا مناظر ساحلی باورنکردنی را نیز خواهید دید. برای شام یکی از سه رستوران ستاره‌دار میشلین را امتحان کنید و بعد از آن در بلوار پرنسس شارلوت یا بلوار د مولین قدم بزنید. هر دو فروشگاه‌های مد لباس و بوتیک‌های لوکس را در خود جای داده‌اند. خانه اپرا را نیز فراموش نکنید. می‌توانید با تورهای لحظه آخری همراه شوید و از این زیبایی‌ها لذت ببرید.

لا کاندامین
دومین منطقه قدیمی و یکی از شهرهای مهم موناکو پس از مونت کارل، La Condamine در جنوب غربی کشور است. این شهر محل کسب و کار موناکو است و منطقه پورت هرکول پر از قایق‌های تفریحی لوکس را پوشش می‌دهد. اولین برداشتی که با رسیدن به بندر می‌کنید این است که کمی شبیه بلکپول است اما آفتابی است. تفرجگاه‌هایی رنگارنگ و دیدنی، قلعه‌های پر جنب و جوش، دکه‌های بستنی و هر چیزی است که کودک بزرگ وجود شما می‌تواند آرزویش را داشته باشد. همچنین یک استخر روباز با سرسره‌های آبی پیچ خورده وجود دارد، چه چیزی بیشتر می‌توانید بخواهید؟ منطقه پرنسس کارولین یک منطقه پیاده‌روی است که از بندر فاصله دارد و مغازه‌های خوب و مکان‌های فراوانی برای خوردن و نوشیدن دارد. این شهر بدون شک یکی از بهترین شهرهای موناکو برای بازدید است. یک بازار مجزا است، اما فضایی دوستانه و آرام دارد و مکان خوبی برای گشت و گذار برای چند ساعت است.
راهنمای سفر به موناکو | صفر تا صد سفر به موناکو

لا توربیه
بخش قدیمی این شهر، شبکه‌ای زیبا از طاق‌ها، ساختمان‌های سنگی و گذرگاه‌هایی است که به طور بی‌نقص نگهداری می‌شوند. کلیسای باروک سنت میشل دارای مجموعه‌ای زیبا از نقاشی‌ها و همچنین یک محراب افسانه‌ای متشکل از ۱۷ نوع سنگ مرمر است که در سال ۱۷۶۴ ساخته شده است. این یکی از جاذبه‌های اصلی این شهر محبوب در موناکو محسوب می‌شود. اطراف دهکده قرون وسطایی یک منطقه مسکونی دلپذیر با تعدادی رستوران خوب است که رو به یک میدان مرکزی هستند، این یک نقطه محبوب برای مردم محلی و همچنین گردشگران است و باعث می‌شود که حس حضور در مکانی توریستی به شما دست ندهد. در حین تماشای منظره‌ پانورامای این منطقه که بر فراز بندر موناکو است، نگاهتان از میدان عبور می‌کند و برای یافتن Rondo به راست می‌پیچد. شما همین حالا هم می‌توانید با خرید بلیط هواپیما لحظه آخری به این کشور زیبا سفر کنید.

گوربیو
پس از ورود به گوربیو، خود را در میدان د لا ریپابلیک، میدان سنتی شهر با فواره‌ای تاریخی خواهید دید. اینجا جایی است که درخت نارون ۳۰۰ ساله و دو رستوران در آن یافت می‌شود. برخلاف برخی از دهکده‌های قرون وسطایی منطقه، این شهر معروف در موناکو هنوز هم احساس بسیار زیاد زندگی در خود دارد. در اینجا تعداد زیادی مهاجر یا گردشگر وجود ندارد و افراد محلی زیادی وجود دارند که نسل‌ها در اینجا زندگی می‌کنند. میدان دهکده یک نقطه کانونی واقعی با کودکانی است که دور فواره فوتبال بازی می‌کنند، افراد مسن زیر درخت کهن‌سال صحبت می‌کنند و همسایه‌هایی که برای گپ زدن در کافه توقف می‌کنند. مطمئناً نسبت به برخی از دهکده‌های دیگر کمی مهجور مانده است، اما این به جذابیت آن می‌افزاید -برخی از خیابان‌ها کمی آشفته‌اند و برخی از خانه‌ها به نظر می‌رسد که غیر قابل تعمیر و به دست عناصر طبیعت سپرده شده‌اند. بااین‌حال، این شهر در موناکو برای بازدید هنوز هم بسیار زیبا است.

سنت ژان کپ فرات
شهر Saint Jean Cap Ferrat روی شبه جزیره صخره‌ای زیبا از درختان کاج و نخل درست در شرق نیس نشسته است. این شهر برتر در موناکو مظهر ظرافت و زرق و برق قدیمی ریویرا است: از بندر کوچک و شیک آن گرفته تا ویلاهای سرپوشیده و باغ‌های باشکوه سلبریتی‌ها، الیگارش‌ها و سلسله‌های خانوادگی معروف. خود شهر بسیار کوچک است و منطقه خرید تقریباً فقط یک خیابان کوچک اما دوست‌داشتنی است. اگر به منطقه بندری بروید، مغازه‌ها و بوتیک‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، و یک بازار کوچک بیشتری خواهید یافت، درحالی‌که سواحل کلوپ‌های ساحلی بسیار دوست‌داشتنی دارند.

حمل و نقل عمومی در موناکو


سیستم حمل و نقل داخلی موناکو شامل جاده، ریل، خطوط هوایی و شبکه‌های آبی است. برای رفت‌ و آمد جاده‌ای، مجموعاً ۷ مسیر اتوبوسی در نظر گرفته شده که پنج مورد از آن‌ها برای گشت‌وگذار در بخش‌های داخلی و دو مورد دیگر نیز برای ارتباط با مناطق نزدیک مانند «نیس» و «منتون» است. مسیر ریلی هم مجموعاً یک کیلومتر طول دارد و به صورت کاملاً زیرزمینی در خدمت مردم قرار دارد. این یعنی علاوه بر کرایه تاکسی، گردشگران از اتوبوس و قطار نیز می‌توانند برای بازدید از بخش‌های مختلف این کشور و سفر به مناطق اطراف بهره ببرند.
راهنمای سفر به موناکو | صفر تا صد سفر به موناکو

آب و هوا و اقلیم موناکو


موناکو آب و هوای مدیترانه‌ای دارد و به دلیل آب و هوای معتدل و آفتابی‌اش شناخته شده است. با حدود ۳۰۰ روز آفتابی می‌توانید در تمام طول سال از موناکو دیدن کنید. میانگین حداکثر دما در تابستان حدود ۲۶ درجه سانتی‌گراد (۷۸ درجه فارنهایت) است. زمستان‌ها بسیار معتدل است و میانگین دمای آن بین ۸ تا ۱۴ درجه سانتی‌گراد (۴۶ تا ۵۷ درجه فارنهایت) است.

سیم‌کارت‌های موناکو


موناکو به عنوان زمین بازی میلیاردرها شناخته می‌شود. قایق‌های تفریحی و رویدادهای عجیب و غریب. قابل درک است که چرا آن را یک زمین بازی برای ثروتمندان می‌دانند. اگر به چیزهای گران‌قیمت علاقه ندارید، به باغ عجیب و غریب موناکو بروید، که دارای ساکولنت‌های زیادی از سراسر جهان است. موزه اقیانوس‌شناسی موناکو یک موزه دریایی جذاب است. بهتر است از ساحل Larvotto نیز چشم‌پوشی نکنید!
چیزی که می‌تواند سفر شما به موناکو را گران‌تر کند، رومینگ با ارائه‌دهنده خود در موناکو است. رومینگ در بسیاری از موارد می‌تواند گران باشد، به همین دلیل است که بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند سیم کارت‌های محلی مانند سیم کارت‌های مونگاسکی بخرند. بااین‌حال، مسئله این است که اینترنت تلفن همراه در موناکو گران است. بنابراین رومینگ ممکن است گزینه خوبی برای برخی از مسافران باشد. در ادامه همه آنچه را که باید در مورد خرید سیم کارت در موناکو بدانید را به شما خواهیم گفت. مانند بسیاری از کشورهای اروپای غربی و به طور کلی اروپا، هنگام خرید سیم کارت در موناکو نیازی به ثبت نام ندارید. توجه داشته باشید که اینترنت تلفن همراه در موناکو برای استانداردهای اروپایی گران است.
به طور معمول، توصیه می‌کنیم کسانی که از اتحادیه اروپا هستند بهتر است یک سیم کارت محلی دریافت کنند. بااین‌حال، ممکن است لزوماً برای همه چنین نباشد. تعداد معدودی از اپراتورهای اروپایی موناکو را در دسته Roam Like at Home خود قرار می‌دهند، که این امر باعث می‌شود قبل از تصمیم‌گیری برای پرسه زدن در موناکو با سیم‌کارت اتحادیه اروپا، با اپراتور خود مشورت کنید.
بااین‌حال، مخابرات موناکو (Monaco Telecom) یک قرارداد رومینگ با Orange France دارد که به مشتریان Orange France اجازه می‌دهد بدون پرداخت هزینه در موناکو از خدمات بهره ببرند.
راهنمای سفر به موناکو | صفر تا صد سفر به موناکو

کسانی که از اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا هستند، و هر کس دیگری که در این زمینه است، بهتر است به فرانسه بروند، یک سیم کارت نارنجی دریافت کنند، یک طرح اینترنت معقول دریافت کنند و به جای دریافت سیم کارت مخابراتی موناکو از آن استفاده کنند. این می‌تواند باعث صرفه‌جویی شود.
حال به صورت کلی موناکو تلکام ۳ طرح را بدون تعهد ارائه می‌دهد. کمک هزینه اینترنت همراه را می‌توان در موناکو، کلان‌شهر فرانسه، اروپا، سوئیس، آندورا و ادارات خارج از کشور فرانسه استفاده کرد. همچنین تماس‌ها و پیامک‌های نامحدودی دریافت می‌کنید که برای استفاده محلی و زمانی که در کلان‌شهر فرانسه هستید استفاده خواهد شد. این کمک هزینه‌ها همچنین می‌تواند زمانی که در اروپا، سوئیس، آندورا و ادارات خارج از کشور فرانسه هستید استفاده شود. البته تنها یک طرح به شما امکان می‌دهد در موناکو و متروپولیتن فرانسه تماس‌های نامحدود و ارسال پیامک نامحدود داشته باشید. ۳ طرح تلفن همراه Monaco Telecom به شرح زیر هستند:
• ۳۹٫۹۹ یورو: ۲۰ گیگابایت در موناکو، کلان‌شهر فرانسه، اروپا، سوئیس، آندورا و ادارات خارج از کشور فرانسه
• ۴۹٫۹۹ یورو: ۵۰ گیگابایت در موناکو، کلان‌شهر فرانسه، اروپا، سوئیس، آندورا، و ادارات خارج از کشور فرانسه. مکالمه نامحدود در موناکو و کلان‌شهر فرانسه و از اروپا، سوئیس، آندورا و ادارات خارج از کشور فرانسه. پیامک نامحدود در موناکو و کلان‌شهر فرانسه و از اروپا، سوئیس، آندورا، و ادارات خارج از کشور فرانسه
• ۱۰۹٫۹۹ یورو: ۱۰۰ گیگابایت در موناکو، کلان‌شهر فرانسه، اروپا، سوئیس، آندورا، ادارات خارج از کشور فرانسه، کانادا و ایالات متحده. مکالمه نامحدود در موناکو و کلان‌شهر فرانسه و به اروپا، سوئیس، آندورا و ادارات خارج از کشور فرانسه. پیامک نامحدود در موناکو و کلان‌شهر فرانسه و به و از اروپا، سوئیس، آندورا، و ادارات خارج از کشور فرانسه.

غذاهای معروف موناکو


موناکو غذاهای مخصوص به خود را به رخ می‌کشد و تلفیقی خوش طعم از فرانسوی‌های جنوبی (به ویژه پرووانسالی و نیکوایز) و ایتالیایی. دریای مدیترانه نیز تأثیر زیادی بر کام موناکو دارد و انواع ماهی‌ها را عرضه می‌کند.
برای غذاهای سنتی مونگاسکی (موناکویی)، برخی گردشگران رستوران‌هایی را انتخاب می‌کنند که در شهر قدیمی موناکو و در نزدیکی کاخ شاهزاده قرار دارند؛ مثل Castleroc که مورد علاقه مردم محلی و بازدیدکنندگان برای غذاهای سنتی است یا رستوران شیک و دنج La Montgolfière.
راهنمای سفر به موناکو | صفر تا صد سفر به موناکو

نمونه‌های وسوسه‌انگیز از غذاهای مونگاسک به شرح زیر هستند:
• بارباجوان، شیرینی پف‌دار ترد، پخته یا سرخ شده پر از چاشنی سوئیسی، ریکوتا، تره فرنگی، سیر و سبزی‌ها، که معمولاً به عنوان پیش غذا سرو می‌شود.
• فوگاس، یک نان کوچک و شیرین با طعم پرتقال و تزئین شده با آجیل، کشمش و بادیان معمولاً در نانوایی‌های محلی یافت می‌شود.
• پای شارد سوئیس، دو لایه شیرینی پر شده با مخلوطی از بلته چادر سوئیسی، پنیر پارمزان، جعفری، تخم مرغ، پیاز و برنج.
• Pissaladière، در اصل از نیس، نسخه Monégasque یک پای است که روی آن پیاز، گوجه فرنگی و زیتون است.
• سوکا، پنکیک نازکی که از آرد نخود و روغن زیتون درست می‌شود که معمولاً توسط فروشندگان خیابانی فروخته می‌شود و بهترین حالت را دارد که در حالت گرم مصرف شود.
• استوکافی، غذای ماهی کاد خشک، خورش شده در سس گوجه فرنگی و طعم دار شده با زیتون سیاه و سبزیجات کوچک، یک غذای لذیذ محلی است.
• گل‌های کدو حلوایی شکم پر، ترافل و فوی گراس تورته و کنگر فرنگی به سبک پروانسالی که در شراب با روغن زیتون پخته شده‌اند، از دیگر غذاهای مورد علاقه مونگاسک هستند.

مناسبت‌ها و جشن‌های ملی موناکو


موناکو علی‌رغم اینکه شهر کوچکی است، در طول سال میزبان تعدادی جشنواره است. موناکو محیط فرهنگی خوبی دارد. این کشور مردمان هنردوستی دارد. احتمالاً به همین دلیل است که موناکو هر ساله میزبان بسیاری از جشنواره‌های بین‌المللی فیلم، موسیقی، تلویزیون و تئاتر است. جدای از اینها، بسیاری از جشنواره‌ها و رویدادهای ورزشی نیز برگزار می‌شوند. بنابراین، موناکو چیزی برای همه دارد. در اینجا برخی از برترین فستیوال‌هایی که هر ساله در موناکو برگزار می‌شود را آماده کرده‌ایم. شما می‌توانید یک بلیط پرواز چارتر سفرمارکت را خریداری کرده و از این فستیوال‌ها دیدن کنید.

جشنواره بین‌المللی سیرک مونت کارلو: جشنواره بین‌المللی سیرک مونت کارلو یکی از رویدادهای مهم موناکو است که هر ساله با شکوه و نمایش بزرگ برگزار می‌شود. این جشنواره یک جاذبه توریستی اصلی است و از سال ۱۹۷۴ جشن گرفته می‌شود که به طور کلی در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه برگزار می‌شود، این جشنواره عمدتاً شامل توزیع جوایزی به نامزدهای شایسته برای اجرای ماهرانه نمایش سیرک است. پیش از این، به دلیل ساخت مکان دائمی Chapiteau (چادر سیرک) de Fontvieille، این جشنواره در مونت کارلو برگزار می‌شد. این جشنواره اطمینان حاصل می‌کند که مردم از نمایش سیرک در سطح جهانی لذت برند و چیزی برای همه دارد. جای تعجب نیست که در بین گردشگران بسیار محبوب است.
راهنمای سفر به موناکو | صفر تا صد سفر به موناکو

جشنواره هنرهای بهاری: جشنواره هنرهای بهار یک جشنواره هنری محبوب است که هر ساله در موناکو برگزار می‌شود. این جشنواره که در ماه آوریل برگزار می‌شود، تمرکز اصلی را بر رویدادهای مرتبط با موسیقی و رقص دارد. برای هنردوستان مایه خیر و برکت است و هنرمندانی از سراسر جهان در آن حضور دارند. این جشنواره هر ساله کاملاً مؤثر برنامه‌ریزی می‌شود و چیزهای زیادی برای ارائه دارد. هنرمندان مشهور از سراسر جهان تخصص خود را در موسیقی، رقص، هنرهای تجسمی، و تئاتر با اجراهای مختلف به نمایش می‌گذارند. این جشنواره در مکان‌های مختلف در سطح جهانی در سراسر شهر برگزار می‌شود. از آنجایی که جشنواره بسیار محبوب است، مردم باید بلیط را از قبل خریداری کنند تا بعداً از هرگونه ناراحتی جلوگیری شود. برای این کار می‌توانید رزرو بلیط را به تور خود بسپارید.

جشنواره بین‌المللی تئاتر آماتور: این یک جشنواره تئاتر برتر است که هر چهار سال یک بار در موناکو برگزار می‌شود. این جشنواره با هدف تشویق تئاتر آماتور در جامعه برگزار می‌شود. بسیاری از هنرمندان نوپا در سراسر جهان آن را فرصتی بزرگ برای نشان دادن استعداد خود به جهان می‌دانند. انتظار می‌رود هر کشوری که در جشنواره شرکت می‌کند به زبان مادری خود در این جشنواره نمایش اجرا کند. ارگان‌های برگزارکننده جشنواره یعنی استودیو موناکو و انجمن بین‌المللی تئاتر آماتور هر سال برای معرفی برخی از بهترین استعدادهای تئاتر دردسرهای زیادی را متحمل می‌شوند و همین موضوع را می‌توان در جشنواره مشاهده کرد.

امنیت در موناکو


احتمال کلاهبرداری یا سرقت توسط افراد محلی در موناکو بسیار کم است زیرا این افراد ثروتمند در نظر گرفته می‌شوند، اما ممکن است استثناهایی نیز وجود داشته باشد که در بدترین سناریو ممکن است شما را درگیر کند. بنابراین، توصیه می‌شود به وسایل خود نگاهی دقیق بیندازید و به افرادی که با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید بسیار توجه کنید. دولت موناکو از امنیت مردم خود مراقبت می‌کند و بنابراین شما به عنوان یک گردشگر نیز با توجه به تمام اقداماتی که برای ایجاد چنین سطح امنیتی انجام شده است، در امنیت خواهید بود.
یک مثال خوب می‌تواند دوربین‌های امنیتی نصب شده در سراسر شهر باشد. اگر شما به عنوان یک گردشگر از تمام توصیه‌های ذکر شده در بالا پیروی کنید و همچنین از عقل سلیم خود استفاده کنید، مطمئناً در حین لذت بردن از سفر خود ایمن خواهید بود. برای خرید بلیط هواپیما و سفر به موناکو از سفرمارکت غافل نشوید.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است