search
menu

جاهای دیدنی رم

[ پنهان کردن ]
کولوسئوم (Colosseum)
پانتئون (The Pantheon)
کلیسای سنت پیتر (St. Peter's Basilica)
آب نمای تروی (Trevi Fountain)
انجمن رومی (Roman Forum)
پله‌های اسپانیایی (Spanish Steps)
میدان ناوونا (Piazza Navona)
تپه پالاتین (Palatine Hill)
کلیسای دی سانتا ماریا مگیوره (Basilica Papale di Santa Maria Maggiore)
قلعه سنت آنجلو (Castel Sant'Angelo)
گالری و باغ‌های ویلای بورگزه (Villa Borghese Gallery and Gardens)
کاخ کوئیرینال (Quirinal Palace)
رم شهری است که به میراث باشکوه باستانی خود افتخار می‌کند، شهری که زمانی امپراتوری خود را در سراسر اروپا، آفریقا و آسیا گسترش داد. رم شهری غرق در تاریخ و مسیحیت است. بازدیدکنندگان اولین بار ممکن است به راحتی غرق این شهر باشکوه شوند. به هر حال، تقریبا در هر گوشه خیابان می‌توان تاریخ و هنر را پیدا کرد. به همین دلیل بازدیدکنندگان ممکن است بخواهند قبل از تهیه بلیط هواپیما به مقصد پایتخت ایتالیا، با آنچه که می‌خواهند ببینند و انجام دهند آشنا شوند. رم با تاریخ بی نظیرش سومین شهر پربازدید در اروپا و چهاردهمین شهر در سراسر جهان است. این شهر توسط رومیان باستان به عنوان شهر ابدی نامیده می‌شد زیرا آن‌ها معتقد بودند که مهم نیست در سایر نقاط جهان چه اتفاقی می افتد، شهر رم همیشه پابرجا خواهد بود. اگرچه زبان رسمی که در رم صحبت می‌شود ایتالیایی است، مسافران متوجه خواهند شد که بسیاری از مردم محلی به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، به ویژه کسانی که در رستوران‌ها، هتل‌ها و سایر مکان‌های مرتبط با گردشگری کار می‌کنند. رم به چند منطقه تقسیم شده است که مرکز آن، منطقه کولوسئو است، شامل قدیمی ترین جاذبه‌ها مانند کولوسئوم، تپه کاپیتولین و انجمن رومی است. در حومه مرکز، رم قدیم قرار دارد که دارای پانتئون، کلیساهای جامع خیره کننده، میدان‌ها و معماری رنسانس است. با این فهرست مفید از جاذبه‌های برتر رم، می‌توانید بهترین مکان‌ها را برای بازدید انتخاب کنید.

کولوسئوم (Colosseum)


کولوسئوم یکی از هفت عجایب مدرن جهان محسوب می‌شود و بزرگترین بنایی است که از دوران باستان رومی باقی مانده است. این اثر باستانی زیبا هنوز الگویی را برای میادین ورزشی ارائه می‌دهد. طراحی استادیوم فوتبال امروزه به وضوح بر اساس این طرح بیضی شکل رومی است. ساخت این ساختمان توسط وسپاسیان در سال ۷۲ بعد از میلاد آغاز شد و پس از بزرگ شدن پسرش تیتوس با افزودن طبقه چهارم، در سال ۸۰ پس از میلاد با مجموعه ای از بازی‌های باشکوه افتتاح شد. کولوسئوم برای نمایش‌های تئاتری، جشنواره‌ها، سیرک‌ها یا بازی‌ها به اندازه کافی بزرگ بود. و به آمفی تئاتر فلاویان نیز مشهور است. این آمفی تئاتر بزرگ در زمان رومیان ۶۵۰۰۰ تماشاگر را در خود جای داده بود. گلادیاتورها در عرصه کولوسئوم با یکدیگر و همچنین با حیوانات وحشی مبارزه کردند. اگرچه دو سوم کولوسئوم اصلی با گذشت زمان تخریب شده است، اما آمفی تئاتر همچنان یک مقصد گردشگری محبوب و همچنین نمادی از رم و تاریخ طولانی و پرآشوب آن است. تلاش برای بازسازی در دهه ۱۹۹۰ آغاز شد و در طول سال‌ها ادامه یافت. در ویرانه‌های غول پیکر کولوسئوم، می‌توانید از غرفه‌ها، عرصه و فضاهای زیرزمینی بزرگترین آمفی تئاتر رومی دیدن کنید.
آدرس: Piazza del Colosseo, 1, 00184 Roma RM, Italy
زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۷ عصر می‌توانید به صورت رایگان از این جاذبه گردشگری بی نظیر دیدن کنید. مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از کولوسئوم تقریبا ۳-۴ ساعت است.
جاهای دیدنی رم

پانتئون (The Pantheon)


یکی از بهترین بناهای نگهداری شده در رم پانتئون است. عملکرد آن ساختمان در آن روزها هنوز مشخص نیست، اما پانتئون توسط امپراتور هادریان در سال ۶۰۸ به پاپ داده شد. اگرچه اولین امپراتوران مسیحی استفاده از این معبد بت پرست را برای عبادت منع کردند، اما در سال ۶۰۹ پاپ بانیفاسیوس چهارم آن را به مریم مقدس و همه شهدای مسیحی تقدیم کرد و از آن زمان به بعد محل دفن پادشاهان ایتالیایی شد. پانتئون پس از آسیب ناشی از آتش سوزی در سال ۸۰ پس از میلاد بازسازی شد و آجرکاری حاصل نشان دهنده تسلط فنی فوق العاده بالای سازندگان رومی است. گنبد ۴۳ متری آن، عالی ترین دستاورد معماری داخلی رومی است و دهانه مرکزی نه متری آن تنها منبع نوری ساختمان است. پانتئون که عمدتا از آجر و بتن ساخته شده از سه بخش تشکیل شده است: یک رواق با ستون‌های گرانیتی، یک روتوندای گنبدی شکل عظیم و یک منطقه مستطیلی که دو قسمت دیگر را به هم متصل می‌کند. دیوارها و کف روتوندا از سنگ مرمر ساخته و طلا کاری شده است. با وجود قدمت ۲۰۰۰ ساله، گنبد معروف پانتئون بزرگترین گنبد بتنی غیر مسلح جهان است. طراحی پانتئون ساختمان‌های بی شماری را در طول تاریخ، در سراسر اروپا و سراسر قاره آمریکا تحت تأثیر قرار داده است. امروزه، پانتئون همچنان به عنوان یک کلیسا و یک مقصد اصلی گردشگری عمل می‌کند.
آدرس: Piazza della Rotonda, 00186 Roma RM, Italy
زمان بازدید: بازدید از این معبد رومی رایگان است. همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۷:۱۵ عصر می‌توانید از این بنا دیدن کنید. مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از آن ۱-۲ ساعت است.

کلیسای سنت پیتر (St. Peter's Basilica)


کلیسای سنت پیتر یکی از بزرگترین بناهای جهان و بزرگترین باسیلیکای پاپ است. این کلیسای عظیم، در ایالت مستقل شهر واتیکان و در کنار میدان سنت پیتر واقع شده است، بر روی قبر پیتر ساخته شده است. سنت پیتر به عنوان مکان زیارتی و عملکردهای مذهبی آن مشهور است. ساخت ساختمان فعلی در سال ۱۵۰۶ در محل کلیسایی متعلق به زمان امپراتور کنستانتین بزرگ آغاز شد و در سال ۱۶۱۵به پایان رسید. بسیاری از هنرمندان مشهور در مجموعه و اطراف آن کار کردند: میکل آنژ گنبد را طراحی کرد در حالی که برنینی میدان بزرگ سنت پیتر را طراحی کرد. در حال حاضر کلیسای سنت پیتر ساختمانی است که ۲۱۸ متر طول و ۱۳۶ متر ارتفاع دارد. مساحت آن ۲۳۰۰۰ متر مربع است. این کلیسا به عنوان نماد معماری رم و از نظر کیفیت کار به عنوان یک اثر معماری بسیار مهم تلقی شده است و سالانه پذیرای افراد زیادی از کشورهای مختلف جهان است که برای تحسین بهترین مجسمه‌های آن زمان به فضای داخلی آن می آیند و از آن قدردانی می‌کنند.
آدرس: Piazza San Pietro, 00120 Città del Vaticano, Vatican City
زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۷ بعد از ظهر می‌توانید از این کلیسا دیدن کنید. گنبد ساعت ۸ صبح باز می‌شود و یک ساعت قبل از کلیسا بسته می‌شود. برای صرفه جویی در وقت با ارزش خود پیشنهاد می‌شود که قبل از رفتن به کلیسا بلیط ورودی را تهیه کنید.
جاهای دیدنی رم

آب نمای تروی (Trevi Fountain)


این شاهکار قرن هفدهم یکی از محبوب ترین جاذبه‌های گردشگری شهر است. فواره تروی تقریبا ۳۰ متر ارتفاع دارد و در پشت ساختمان Palazzo Poli ساخته شده است. نام این آب نما از tre via یا سه جاده گرفته شده است. سه جاده در محل چشمه دور هم جمع می‌شدند. بزرگترین چشمه رم، توسط قناتی تأمین می‌شود که در ابتدا توسط Agrippa، حامی هنر بزرگ قرن اول قبل از میلاد، ساخته شده است تا آب را به حمام‌های خود برساند. این چشمه برای پاپ کلمنت دوازدهم بین سال‌های ۱۷۳۲ و ۱۷۵۱ توسط نیکولو سالوی ایجاد شد. انداختن سکه به چشمه تروی سنتی است که قرار است بازگشت شما به رم را تضمین کند. شهرت این چشمه تا حدی نتیجه فیلم‌های زیادی است که در آن فواره Trevi نشان داده شده است.
آدرس: Piazza di Trevi, 00187 Roma RM, Italy
زمان بازدید: بازدید از این آب نما رایگان بوده و ۲۴ ساعته می‌توانید از آن دیدن کنید.

انجمن رومی (Roman Forum)


مورخان معتقدند که مردم اولین بار در سال ۵۰۰ قبل از میلاد، هنگامی که جمهوری روم تأسیس شد، در ملاقات عمومی در فضای باز همدیگر را کردند. ناحیه مستطیلی شکل که در زمینی کم ارتفاع بین تپه پالاتین و تپه کاپیتولین قرار دارد، محل بسیاری از چشمگیرترین معابد و بناهای تاریخی شهر باستانی بود. امروزه انجمن رومی یکی از مشهورترین مکان‌های گردشگری در جهان است که سالانه بیش از ۴.۵ میلیون بازدید کننده را به خود جذب می‌کند. برخی از معروف ترین سازه‌های انجمن رومی عبارتند از: مجلس سنا، معبد زحل، طاق تیتوس، معبد وستا، معبد کاستور و پلوکس و ساکرا ویا. قدم زدن در تالار گفتمان، که اکنون در وسط یک شهر مدرن تپنده قرار دارد، مانند این است که دو هزار سال به عقب در قلب رم باستان قدم بگذارید. اگرچه آنچه از این مرکز زندگی و دولت رومی باقی مانده است بخش کوچکی از شکوه و جلال اولیه آن را نشان می‌دهد، ستون‌های ایستاده و افتاده، طاق‌های پیروزمندانه و بقایای دیوارهای آن هنوز هم تأثیرگذار است. زندگی سیاسی و مذهبی رم همراه با دادگاه‌ها، بازارها و مکان‌های ملاقات در اینجا متمرکز بود. پس از قرن هفتم، ساختمان‌ها ویران شدند و کلیساها و دژها در میان بقایای باستانی ساخته شد و سنگ‌های آن برای ساختمان‌های دیگر استخراج شد.
آدرس: Via della Salara Vecchia, 5/6, 00186 Roma RM, Italy
زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۹:۳۰ صبح الی ۶:۳۰ عصر می‌توانید از این جاذبه گردشگری دیدن کنید.

پله‌های اسپانیایی (Spanish Steps)


پله‌های اسپانیایی، با طرح پروانه ای نامنظم تنها یکی از این مکان‌هایی است که باید در رم ببینید و نمونه ای عالی از سبک باروک رومی است. این یک مکان عالی برای نشستن و لذت بردن از فضا و چشم اندازهای شهر است. پله ها یک مکان تجمع نامنظم گسترده هستند که شامل ۱۳۸ پله است و در ترکیبی از پیچ ها، چشم اندازها و تراس ها قرار گرفته است. پله های اسپانیایی در سال ۱۷۲۵-۱۷۲۳ ساخته شد. در انتهای پایین پله ها می‌توانید یک چشمه باروک اولیه به نام Fontana della Barcaccia یا ""چشمه قایق قدیمی"" را پیدا کنید. این چشمه به شکل یک کشتی در حال غرق شدن است و گفته می‌شود که براساس افسانه‌ای عامیانه ساخته شده است. در گوشه سمت راست هنگام بالا رفتن از پله‌ها، خانه ای است که شاعر انگلیسی جان کیتس در آن زندگی می‌کرد و در سال ۱۸۲۱ درگذشت. در حال حاضر موزه‌ای در این‌جا به یاد او به او اختصاص داده شده است. پله‌های اسپانیایی در فصل بهار و تابستان بین گردشگران و مردم محلی محبوب است. هر سال در ماه مه پله‌ها با آزالیای صورتی تزئین می‌شوند. از سال ۲۰۱۹ دیگر اجازه ندارید روی پله‌های اسپانیا بنشینید. برای اجرای این قانون و حفاظت از این مکان یونسکو جریمه هایی وضع شده است، زیرا به طور فزاینده ای به سنگ مرمر آسیب وارد شده است.
آدرس: Piazza di Spagna, 00187 Roma RM, Italy
زمان بازدید: این پله ها از صبح تا شب قابل دسترسی هستند.
جاهای دیدنی رم

میدان ناوونا (Piazza Navona)


میدان ناوونا یکی از بارزترین و مشهورترین میدان‌های رم است که در اواخر قرن پانزدهم تأسیس شد. این میدان هنوز نمای کلی ورزشگاه رومی را دارد که توسط امپراتور دومیتیان در اینجا ساخته شده است. در قرون وسطی هنوز برای جشنواره‌ها و مسابقات اسب دوانی مورد استفاده قرار می‌گرفت و توسط بورومینی، که طرحی باشکوه از کاخ‌ها و کلیسای سانت آگنس را در ضلع غربی آن طراحی کرد، به سبک باروک بازسازی شد. اگرچه بورومینی این میدان و نمای اطراف آن را طراحی کرد، اما برنینی، مخترع آن بود که در مرکز آن، چشمه زیبای باروک، Fontana dei Fiumi را ایجاد کرد. تا اواسط قرن نوزدهم، هر تابستان تخلیه سه چشمه مسدود می شد و مرکز میدان غرق می شد تا دریاچه پیازا ناوونا ساخته شود. امروزه این میدان کمتر از سه فواره باشکوه دارد و مکانی بسیار محبوب برای نوشیدن کاپوچینو، خرید و تماشای هنرمندان خیابانی است.
آدرس: Piazza Navona, 00186 Roma RM, Italy
زمان بازدید: بازدید از این میدان رایگان بوده و به صورت شبانه روزی می‌توانید به آن جا بروید.

تپه پالاتین (Palatine Hill)


تپه پالاتین زادگاه پایتخت ایتالیا محسوب می‌شود و اعتقاد بر این است که از ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد مسکونی بوده است. این تپه در کنار انجمن رومی، تپهCapitoline ، Circus Maximus و کولوسئوم در وسط شهر روم باستان واقع شده است. ارتفاع آن تقریبا ۵۰ متر از سطح زمین است و امروزه با فضایی آرامش بخش، غنی از تاریخ و طبیعتی زیبا احاطه شده است. پالاتین هیل ارتباطی با اساطیر رومی دارد زیرا در اینجا یک گرگ دو پسر دوقلوی رومولوس و رموس را پیدا کرده و از آن‌ها مراقبت می‌کرد تا این‌که یک چوپان آن‌ها را نجات داد. حتی اگر این افسانه صحت نداشته باشد، تپه پالاتین همچنان مکانی است که رم در آن تاسیس شده است. در دوره جمهوری خواهان، شهروندان رومی متعلق به طبقه بالا در تپه پالاتین مستقر شدند و کاخ‌های مجلل ساختند که آثار مهم آنها هنوز حفظ شده است. با سقوط امپراتوری، معماری پالاتین نیز خراب شد. در قرون وسطی به یک دژ تبدیل شد. رنسانس ایتالیا باعث احیای ارزش زمین شد و خانواده های نجیب رومی دوباره خانه‌های خود را در آنجا ساختند. این تپه، ترکیبی از یک پارک با ویرانه‌های باشکوه و چشمگیر روم باستان، مکانی دوست داشتنی برای کاوش است.
آدرس: Piazza Santa Maria Nova, 53, 00186 Rome, Italy
زمان بازدید: بازدید از این جاذبه گردشگری رایگان بوده و مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از آن ۲ تا ۳ ساعت است.
جاهای دیدنی رم

کلیسای دی سانتا ماریا مگیوره (Basilica Papale di Santa Maria Maggiore)


کلیسای دی سانتا ماریا مگیوره یک کلیسای باستانی کاتولیک است که بزرگترین کلیسای اختصاص داده شده به مریم مقدس در رم محسوب می‌شود و یکی از چهار باسیلیکای اصلی شهر است. این کلیسا که بر روی معبدی بت پرست اختصاص یافته به الهه Cybele ساخته شده است، در اواسط قرن چهارم به دستور پاپ لیبریوس ساخته شد. در طول سال‌ها، این کلیسا نام‌های متفاوتی داشته است، مانند سنت ماری برفی (به دلیل بارش برف که به شکل کلیسا منجر شد)، سانتا ماریا لیبریانا (برای پاپ لیبریوس)، سنت مری تولد (به دلیل دریافت یادگار تولد مقدس) و در نهایت سانتا ماریا مگیوره نامیده شد، زیرا بزرگترین کلیسا از ۲۶ کلیسای رم است که به مریم مقدس اختصاص داده شده است. این کلیسا سبک‌های مختلف معماری از مسیحیان اولیه تا باروک را نشان می‌دهد. کل ساختمان در قرن هجدهم مرمت و بازسازی شد، بنابراین نمای ساختمان و قسمت اعظم فضای داخلی آن مربوط به آن دوره است. با وجود این، کلیسا برج ناقوس، موزاییک و کف مرمر متعلق به دوران قرون وسطی است. احتمالا برجسته ترین جنبه کلیسای سانتا ماریا مگیوره قسمت‌های مختلف متعلق به دوره‌های مختلف تاریخ است. این کلیسا گویی از بقایایی تشکیل شده است که مهمترین مراحل هنر مسیحی را در رم خلاصه می‌کند.
آدرس: P.za di Santa Maria Maggiore, 00100 Roma RM, Italy
زمان بازدید: هر روز از ساعت ۷ صبح الی ۶:۳۰ عصر می‌توانید از این کلیسا دیدن کنید. مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از این جاذبه گردشگری ۱-۲ ساعت است.

قلعه سنت آنجلو (Castel Sant'Angelo)


قلعه سنت آنجلو برای مقبره امپراتور هادریان و خانواده اش ساخته شد. ساخت این بنا در سال ۱۲۳ میلادی شروع شد و ۱۷ سال طول کشید و بعدها توسط پاپ‌ها به یک قلعه تبدیل شد. این ساختمان زمانی بلندترین ساختمان رم بود. این محل همچنین به عنوان یک زندان عمل می‌کرد، اما امروزه قلعه موزه است. در میان مشهورترین مکان‌های دیدنی رم، علاقه مندان فیلم آن را به عنوان صحنه‌ای از فرشتگان و شیاطین تشخیص می‌دهند. بازدیدکنندگان از طریق یک پل عابر پیاده با مجسمه‌های فرشتگان به قلعه می ‌رسند و بر روی یک سطح شیب دار مارپیچی به پنج طبقه آن صعود می‌کنند. در سطوح مختلف آن، سلول‌های زندان، مجموعه بزرگی از اسلحه و آپارتمان‌های پاپی با تزئینات باشکوه وجود دارد که با نقاشی‌های دیواری رنسانس پوشانده شده است. در بالای آن تراس با چشم انداز خیره کننده شهر قرار دارد.
آدرس: Lungotevere Castello, 50, 00193 Roma RM, Italy
زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۷:۳۰ عصر می‌توانید از این قلعه دیدن کنید.
جاهای دیدنی رم

گالری و باغ‌های ویلای بورگزه (Villa Borghese Gallery and Gardens)


گالری بورگزه شامل یکی از بزرگترین مجموعه‌های هنری خصوصی است. مجموعه موزه شامل بیست اتاق عتیقه جات، مجسمه‌ها و نقاشی‌های زیادی است. همچنین این گالری شامل چندین اثر مشهور دوران رنسانس، از جمله مجسمه های آپولو و دافنه اثر برنینی و نقاشی‌های کاراواجو، روبنس، لئوناردو داوینچی و سانزیو رافائل است. در اطراف گالری بورگزه در تپه Pincio، املاک سابق را خواهید دید که از سال ۱۵۸۰ متعلق به خانواده ثروتمند بورگزه بود. کاردینال Scipione Borghese دستور داد که تاکستان را به پارک تبدیل کنند. ساختمان ویلای بورگزه پینسیانا در سال ۱۶۳۳ تکمیل شد. در طول قرن نوزدهم، این پارک بازسازی اساسی شد و با حوضچه‌ها و چشمه‌های مختلف سبک انگلیسی به خود گرفت. سرانجام، این پارک در سال ۱۹۰۳ توسط شهرداری رم خریداری شد و به عنوان یک پارک عمومی شناخته شد. این پارک اکنون بزرگترین پارک رم و مکانی مناسب برای دور شدن از شلوغی شهر است. این باغ دارای مسیرهای پیاده روی و حوضچه‌هایی است که می‌توانید قایق‌های قایقرانی را در آن‌جا اجاره کنید. همچنین می‌توانید دوچرخه یا سواری برای گشت و گذار در پارک اجاره کنید. یک باغ وحش خوب با محوطه‌های طبیعی و یک مسیر مینیاتوری که بخش‌های مختلف آن را به هم متصل می‌کند، وجود دارد. تعدادی از جاذبه‌های این پارک از جمله زمین‌های بازی، اسب سواری آخر هفته و نمایش‌های گاه به گاه عروسکی برای کودکان جذاب است.
آدرس: Piazzale Scipione Borghese, 5, 00197 Roma RM, Italy
زمان بازدید: روزهای جمعه، شنبه، یکشنبه و سه شنبه از ساعت ۹ صبح الی ۷ عصر، روزهای پنجشنبه ۹ صبح الی ۹ شب و روزهای چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۰ شب می‌توانید از این باغ و موزه زیبا دیدن کنید. پیشنهاد می‌شود که بلیط را به صورت آنلاین رزرو کنید زیرا در هر بازه زمانی دو ساعته، فقط ۳۶۰ بازدیدکننده مجاز به ورود هستند.
جاهای دیدنی رم

کاخ کوئیرینال (Quirinal Palace)


کاخ کوئیرینال بنایی عظیم است که در دامنه شمال غربی کوئیرینال، بلندترین تپه رم، ایستاده است. این کاخ، واقع در Via del Quirinale و رو به روی میدان del Quirinale، در سال ۱۵۸۳ توسط پاپ گرگوری سیزدهم به عنوان اقامتگاه تابستانی پاپ ساخته شد. پاپ که می‌خواست مکانی را پیدا کند که دور از رطوبت و بوی بد رودخانه تیبر و همچنین شرایط ناسالم کاخ لاتران باشد، تپه کوئیرینال را به عنوان یکی از مناسب‌ترین مکان‌های رم انتخاب کرد. این کاخ از سال ۱۹۴۷محل رسمی اقامت رئیس جمهور ایتالیا بوده و اهمیت تاریخی آن احتمالا بیشتر از اهمیت معماری آن است. با وجود این واقعیت که معماران زیادی در ساخت و توسعه این کاخ نقش داشته‌اند، از نظر سبک بسیار هماهنگ است. قسمت داخلی کاخ شامل مجموعه‌ای از سالن‌ها، حیاط‌ها، پلکان‌ها و عبادتگاه‌های مجلل است. گل‌ها و آب نماهای بی نظیر باغ‌های کوئیرینال چشم هر بینده‌ای را خیره می‌کنند. مجموعه‌ زیبای کوئیرینال با ۱۱۰۵۰۰ متر مربع مساحت یازدهمین کاخ بزرگ جهان است.
آدرس: Piazza del Quirinale, 00187 Roma RM, Italy
زمان بازدید: دوشنبه و پنجشنبه‌ها کاخ تعطیل است. بقیه روزهای هفته از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر می‌توانید از این مجموعه زیبا بازدید کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است