search
menu

راهنمای سفر به کوالالامپور | صفر تا صد سفر به کوالالامپور مالزی

[ پنهان کردن ]
راهنمای سفر به کوالالامپور
معرفی اجمالی شهر کوالالامپور
شماره تلفن‌ های ضروری
آب‌ و هوا و بهترین فصل
جاهای دیدنی و گردشگری شهر
محله چینی ها
منطقه کی ال سی سی
منطقه بوکیت بیتانگ
چگونه به کوالالامپور سفر کنیم؟
حمل و نقل عمومی در کوالالامپور
فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور کجاست و چگونه از فرودگاه به مرکز شهر برویم؟
سیم کارت های کوالالامپور
اماکن اقامتی در کوالالامپور
غذاهای لذیذ کوالالامپور
رستوران های کوالالامپور
هزینه سفر به کوالالامپور
مراکز خرید کوالالامپور
امنیت در کوالالامپور
راهکارهایی برای ایجاد امنیت در سفر

راهنمای سفر به کوالالامپور


راهنمای سفر به کوالالامپور شما را به قلب شهر شگفت‌انگیز کوالالامپور، جایی که سازه‌هایی بلندقامت با گنبدهایی خوش‌نقش‌ونگار و آسمان‌خراش‌هایی مدرن و باشکوه در پیش چشمان شما جلوه گری می‌کنند، خواهد برد و اطلاعات بسیار مفید و ارزشمندی را پیش از خرید بلیط هواپیما ارزان سفرمارکت و سفر به پایتخت دیدنی مالزی در اختیارتان خواهد گذاشت.
راهنمای سفر به کوالالامپور | صفر تا صد سفر به کوالالامپور مالزی

معرفی اجمالی شهر کوالالامپور


کوالالامپور که به‌اختصار کی.ال (KL) نیز نامیده می‌شود، پایتخت کشور مالزی و یکی از پر گردشگرترین شهرهای جنوب شرقی قاره پهناور آسیا است. این شهر دیدنی با برخورداری از وسعتی برابر با ۲۴۳ کیلومترمربع، لقب بزرگ‌ترین شهر مالزی را از آن خود کرده و جمعیتی حدود ۱٫۵ میلیون نفر را در خود جای داده است. این شهر در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری را در زمینه گردشگری داشته و با میزبانی از چیزی حدود چهارده میلیون گردشگر در سال (طبق آمار سال ۲۰۱۸) به یکی از قطب‌های اقتصادی جنوب آسیا مبدل گردیده است.

شماره تلفن‌ های ضروری


مرکز مدیریت بحران: ۳۳۳۳ ۲۶۱۵ ۶۰۳+
پلیس گردشگران: ۰۵۲۲ ۲۱۶۴ ۶۰۳+
راهنمای مشترکین تلفن: ۱۱۳
تماس اضطراری از گوشی موبایل: ۱۱۲
آتش‌نشانی: ۹۹۴
اطلاعات پروازهای کوالالامپور: ۲۰۰۰ ۸۷۷۶ ۶۰۳+

آب‌ و هوا و بهترین فصل


کوالالامپور، به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی خط فرضی استوا، آب و هوایی گرم و شرجی دارد. تقریباً در تمامی ماه‌های سال (به‌جز ماه‌های مه و ژوئن که رطوبت هوا به شکل قابل‌توجهی کاهش میابد) در کوالالامپور باران می‌بارد. بنابراین اگر آب‌وهوا برای شما اهمیت زیادی دارد و قصد دارید بلیط هواپیما کوالالامپور را در زمانی مناسب خریداری کنید، بهترین زمان سفر به این شهر دیدنی، زمانی بین ماه‌های مه تا جولای است. البته ناگفته نماند که آب‌وهوای کوالالامپور از دیگر مناطق مالزی خنک‌تر است و دمای هوای این شهر بین ۲۹ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد در روز و ۲۶ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد در شب در نوسان است.

جاهای دیدنی و گردشگری شهر


برهیچ‌کس پوشیده نیست که کوالالامپور منزلگاه برخی از جذاب‌ترین اماکن گردشگری جنوب آسیا و مرتفع‌ترین برج‌های دوقلوی جهان است. این شهر با دنباله‌روی از کلان‌شهرهای موفق و پرگردشگری نظیر هنگ‌کنگ توانسته به‌تدریج جایگاه ارزشمندی را در میان پرطرفدارترین مقاصد جنوبی آسیا برای خود دست‌وپا کند و به یکی از شهرهای پرگردشگر و محبوب این قاره کهن مبدل گردد. وجود طیف وسیعی از جاذبه‌های گردشگری در این شهر شگفت‌انگیز موجب گردیده که سالانه بیش از سیزده میلیون جهانگرد برای تماشای دیدنی‌های بی‌شمار پایتخت مالزی، بلیط ارزان هواپیما سفرمارکت را خریداری کنند. نکته حائز اهمیتی که باید بدان اشاره کرد، این است که اکثر جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی کوالالامپور در شمال شرقی مرکز این شهر، جایی که مثلث طلایی نام‌گذاری شده است، قرارگرفته‌اند. مثلث طلایی از سه خیابان اصلی به نام‌های جالان راجا، جالان ایمبی و جالان سلطان اسماعیل تشکیل گردیده و سه منطقه پرگردشگر و محبوب محله چینی‌ها، کی ال سی سی و بوکیت بینتانگ را در برگرفته است. در ادامه با این سه منطقه و جاذبه‌های گردشگری مختلفی که در خود جای‌داده‌اند، آشنا خواهید شد.
راهنمای سفر به کوالالامپور | صفر تا صد سفر به کوالالامپور مالزی

محله چینی ها


محله چینی‌ها (به انگلیسی: Chinatown) با آن بازارهای شبانه پر رفت‌وآمد و چراغ‌های نئون رنگارنگی که دارد، قلب کوالالامپور را به تسخیر خود درآورده و خواب را بر چشمان گردشگرانی که به زندگی شبانه و شب‌زنده‌داری در پایتخت مالزی علاقه دارند، ربوده است. این منطقه پر جنب‌وجوش و سرزنده، از صدها غرفه فروش اجناس ارزان‌قیمت تشکیل‌شده و هر شب به مرکز خریدی وسیع مبدل خواهد شد. ناگفته نماند که محله چینی‌ها از جاهای دیدنی مختلفی نظیر مراکز خرید بزرگ و معابد متعددی نیز تشکیل‌شده است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهد شد:
معبد سری ماهاماریامان: این معبد باشکوه و حیرت‌انگیز که برجسته‌ترین و کهن‌ترین معبد هندوی پایتخت مالزی محسوب می‌شود، از برجی ۵ طبقه به ارتفاع ۱۲ متر که بر ایوان‌هایش نگاره‌هایی پیچیده و برجسته از خدایان هندو حکاکی شده، تشکیل گردیده است. گفتنی است که ماهاماریامان (به انگلیسی: Sri Mahamariamman Temple) در سال ۱۸۷۳ توسط خانواده مهاجری به نام پیلای احداث گردید و به عبادتگاهی خصوصی هندوها مبدل گشت. البته باید گفت که این معبد، معماری و نمای باشکوه و شگفت‌انگیز خود را مدیون هنر تماشایی مجسمه‌سازان هندی‌زبانی است که در سال ۱۹۶۸ دست به بازسازی آن زدند و چنین اثر هنری ارزشمندی را پدید آوردند. ظرافت، دقت و مهارت هندی‌ها برای کنار هم قرار دادن ۲۲۸ تندیس مختلف از خدایان هندو که به زیبایی ایوان‌های طبقات مختلف آن را تزئین کرده‌اند، ستودنی است و بازدید از آن برای شیفتگان معماری سنتی هندی‌ها ضروری.
ساعت بازدید: از ساعت ۶ صبح تا ۲۱
نشانی: 163, Jalan Tun H. S. Lee, Kuala Lumpur
تلفن: ۳۴۶۷ ۲۰۷۸ ۶۰۳+
راهنمای سفر به کوالالامپور | صفر تا صد سفر به کوالالامپور مالزی
بازار مرکزی: اندکی دورتر از خیابان شلوغ و پرازدحام پتالینگ، بازار مرکزی کوالالامپور با آن نمای نیلگون و جذاب خود جلوه‌نمایی می‌کند؛ بازاری که قدمتی دیرینه دارد و امروزه به‌عنوان برجسته‌ترین مرکز فرهنگی-هنری کوالالامپور در محله چینی‌ها شناخت می‌شود. این بازار که پاسار سنی نیز نامیده می‌شود، چیزی حدود ۱۲۰ سال قدمت دارد و به یکی از بناهای تاریخی کوالالامپور نیز تبدیل‌شده است. گفته می‌شود که بازار مرکزی در ابتدای احداث مکانی ساده برای خرید خواروبار بوده است و در اوایل دهه هشتاد میلادی به شکل و شمایل امروزی خود تبدیل‌شده است. امروزه بازار مرکزی کوالالامپور به مکانی برای فروش صنایع‌دستی و آثار هنری صنعتگران و هنرمندانی برجسته مبدل گردیده است و برای گردشگرانی که قصد خرید سوغاتی ارزشمند از این شهر دیدنی را در سر دارند، چون بهشتی رنگارنگ به‌حساب می‌آید.
ساعت کاری: از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
نشانی: No. 10, 1st-3rd floor, Jalan Hang Kasturi
تلفن: ۷۳۹۹ ۲۰۳۱ ۶۰۳+
گالری هنرهای مدرن آنکس: اگر از بازار مرکزی دیدن کردید، به‌هیچ‌وجه بازدید از گالری هنرهای مدرن آنکس را که در طبقه دوم این مجتمع تجاری قرار دارد، از دست ندهید. این گالری چند سالی است که به محلی برای برگزاری نمایشگاه‌های هنرهای مدرن اختصاص‌یافته و از زمان افتتاح تاکنون، جمع کثیری از گردشگران و شیفتگان هنر و فرهنگ را سوی خود کشانده است. البته گالری آنکس صرفاً مکانی برای نمایش آثار هنری نیست، بلکه مکانی برای تجمع و گفتمان منتقدان و هنرمندان برجسته، برگزاری شوهای لباس و رونمایی از آثار چاپ‌شده در ژانر ادبیات و هنر نیز به‌حساب می‌آید. گفتنی است که این گالری از سه بخش مجزا تشکیل گردیده و به دلیل قابلیت تقسیم شدن به بخش‌هایی کوچک‌تر، امکان برگزاری چندین مراسم فرهنگی و هنری به‌طور هم‌زمان در این مکان میسر گردیده است.
ساعت بازدید: از ساعت ۱۱ تا ۲۰
نشانی: First and 2nd Floor, Central Market Annexe, Jalan Hang Kasturi, Kuala Lumpur
تلفن: ۲۶۰۳ ۴۸۹ ۶۰۱۶+
خیابان پتالینگ: هنگام گذر از این خیابان، تابلوی اعلاناتی را خواهید دید که به فروشندگان هشدار داده که از فروش کالاهای غیر اصل در خیابان پتالینگ (به انگلیسی: Petaling Street) خودداری کنند، اما طنز ماجرا اینجاست که در این خیابان چیزی جز کالای غیر اصل وجود ندارد. تنوع بالای کالاها و قیمت بسیار مناسب فروشندگان موجب گردیده است که پتالینگ در هر زمان از شبانه‌روز با انبوهی از خریداران بلیط هواپیما ارزان و گردشگرانی که با بودجه محدودی به کوالالامپور سفر می‌کنند، لبریز باشد. از کیف و پوشاک گرفته تا ساعت مچی و دستبند، هرچه در نظر داشته باشید، در این مکان خواهید یافت. نسخه کپی باکیفیت برندهایی نظیر رولکس و لویی ویتون با کالاهای غیر اصل پیشتازان صنعت مد در کنار یکدیگر نشسته‌اند تا دست خریداران برای انتخابی مناسب باز باشد. حتی اگر قصد خرید کالایی را در این مکان نداشته باشید، گذر از این خیابان و چشیدن غذاهای محلی ساکنان این منطقه از لذت‌هایی است که دست‌کم یک‌بار در طول اقامت در کوالالامپور باید تجربه کنید.
راهنمای سفر به کوالالامپور | صفر تا صد سفر به کوالالامپور مالزی
معبد کوان یین: این معبد خوش‌طرح و نقش که به کوان یین، الهه بخشایش اختصاص داده شده است، قدمتی ۱۴۰ ساله دارد و جزء اماکن مقدس و محترم کشور مالزی بشمار می‌رود. معبد کوان یین (به انگلیسی: Kuan Yin Temple) در رویدادهای مختلف به زیبایی با اشیائی زینتی آذین می‌گردد و به مکانی دوست‌داشتنی و دل‌انگیز مبدل می‌شود. ازآنجایی‌که این معبد در نزدیکی ایستگاه مسجد جامع کوالالامپور (به انگلیسی: Masjid Jamek LRT) قرارگرفته است، دسترسی به این مکان با اندک هزینه‌ای امکان‌پذیر خواهد بود. بی‌تردید بازدید از این معبد و تماشای معماری متفاوت بخش درونی و طراحی بیرونی آن و همچنین گشت‌وگذار در میان سازه‌های تاریخی جذابی که به سبک معماری باروک در نزدیکی این معبد طراحی گردیده‌اند، از تفریحاتی است که هر گردشگر خوش‌ذوقی دوست دارد تجربه کند.

منطقه کی ال سی سی


منطقه کی ال سی سی (به انگلیسی: KLCC) را فقط با یک عبارت می‌توان توصیف کرد: قلب تپنده کوالالامپور. به‌عنوان مرکزی تجاری و تفریحی، کی ال سی سی برخی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور را در خود جای‌داده است. در ادامه این بخش با شماری از اماکن دیدنی این منطقه آشنا خواهید شد.
برج‌های دوقلوی پتروناس: این آسمان‌خراش‌های مرتفع و باشکوه که چون گیاهانی فلزی در قلب منطقه کی ال سی سی روئیده‌اند، تا پیش از احداث برج خلیفه در سال ۲۰۱۰، لقب بلندترین برج‌های جهان را یدک می‌کشیدند. ارتفاع ۴۵۲ متری این برج‌ها، خصوصیتی است که آن‌ها را زبانزد خاص و عام کرده و بلیت هواپیما کوالالامپور را به یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌های هواپیمای خارجی مبدل ساخته است. گرچه امروزه عنوان بلندقامت‌ترین برج جهان را برج خلیفه دبی یدک می‌کشد، برج‌های دوقلوی پتروناس (به انگلیسی: PETRONAS Twin Towers) کماکان بلندترین برج‌های دوقلوی جهان بشمار می‌روند. بدون هیچ تردیدی، هیچ سفری به مالزی بدون بازدید از این برج‌های شگفت‌انگیز سفری کامل نخواهد بود.
ساعت بازدید: از ساعت ۹ صبح تا ۱۹
نشانی: Near Concorde Hotel Monorail stop, in between Jalan Ampang and Jalan Raja Chulan
راهنمای سفر به کوالالامپور | صفر تا صد سفر به کوالالامپور مالزی
برج کوالالامپور: برج کوالالامپور (به انگلیسی: Kuala Lumpur Tower) پیش از ساخت برج‌های دوقلوی پتروناس، نماد شهر تماشایی کوالالامپور محسوب می‌شد و اکنون در کنار برج‌های دوقلوی پتروناس، جزء برجسته‌ترین سازه‌های مرتفع و جاذبه‌های دیدنی مالزی به‌حساب می‌آید. این برج که ارتفاعی برابر با ۴۲۱ متر دارد، برجی مخابراتی بوده و از این حیث بسیار حائز اهمیت است، چراکه تعداد انگشت‌شماری برج مخابراتی با این ارتفاع در جهان وجود دارند. گفتنی است که برج کوالالامپور برای بسیاری از هم‌وطنان ما تداعی‌گر برج میلاد است؛ البته لازم است ذکر گردد که برج میلاد از نظر ارتفاع بیش از ده متر از این برج بلندتر است، اما از نظر معماری، شباهت این دو برج به یکدیگر انکارناپذیر است. بی‌تردید تماشای شهر شگفت‌انگیز و زیبای کوالالامپور بر فراز این برج از لذت‌هایی است که هر گردشگری که بلیط هواپیما چارتر سفرمارکت را به مقصد کوالالامپور خریداری می‌کند، باید دست‌کم یک‌بار امتحان کند.
ساعت بازدید: از ساعت ۹ صبح تا ۲۲
نشانی: Jalan Punchak, Off Jalan P. Ramlee
تلفن: ۵۴۴۸ ۲۰۸ ۶۰۳+
مرکز خرید سوریا کی ال سی سی: در نزدیکی برج‌های دوقلوی پتروناس، مرکز خرید سوریا کی ال سی سی (به انگلیسی: Suria KLCC) خودنمایی می‌کند. این مرکز تجاری غول‌آسا و شش طبقه از بخش‌های فراوانی نظیر مرکز اکتشافات علمی، گالری هنری، سالن برگزاری کنسرت و سالن سینما تشکیل گردیده و به مرکز فروش محبوب‌ترین و برترین برندهای جهان در کشور مالزی اختصاص داده شده است. وجود چیزی بیش از ۳۰۰ فروشگاه مختلف که انواع و اقسام برندهای محبوب جهان نظیر کوچ، جیمی چو، کیت اسپید، ورساچی، مارک جیکوب و لویی وویتن را در ویترین خود به نمایش گذاشته‌اند، موجب گردیده که هرروز سیل انبوهی از گردشگران برای خرید کالاهایی اصل با قیمتی منصفانه روانه این مکان شوند.
ساعت بازگشایی: از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲
نشانی: Jalan Ampang, 50088 Kuala Lumpur
تلفن: ۲۸۲۸ ۲۳۸۲ ۶۰۳+
آکواریوم آکواریا کی ال سی سی: اگر دوست دارید عصری دل‌انگیز را در مکانی بسیار متفاوت و جذاب، مکانی که برای تمام سنین بهینه شده است، تجربه کنید، سری به آکواریوم آکواریا کی ال سی سی (Aquaria KLCC) که در مجتمع مرکزی برگزاری همایش کوالالامپور واقع گردیده است، بزنید تا با جهان دیگری آشنا شوید؛ جهانی متنوع و رنگارنگ از موجودات زیر آب. در این مکان چیزی بیش از ۱۵۰ گونه مختلف جانور دریایی را در فضایی به وسعت ۴۶۵۰۰۰ مترمربع گرد هم آورده‌اند تا بخش کوچکی از جهان زیر آب را پیش چشمان شما بازسازی کنند. آکواریا کی ال سی سی صرفاً مکانی تفریحی نیست، بلکه مکانی آموزشی برای افرادی است که قصد دارند با تنوع جانوری این منطقه آشنا شوند و محل زندگی جانوران مختلفی که در این خطه از جهان زندگی می‌کنند را در مدتی کوتاه تماشاگر باشند.
ساعت بازدید: از ساعت ۱۱ تا ۲۰
نشانی: Kuala Lumpur Convention Centre Complex, Kuala Lumpur City Centre
تلفن: ۱۸۸۸ ۲۳۳۳ ۶۰۳+
راهنمای سفر به کوالالامپور | صفر تا صد سفر به کوالالامپور مالزی
دیوان فیلارمونیک پتروناس مالزی: به شنیدن موسیقی کلاسیک علاقه دارید؟ اگر پاسخ مثبت است، فرصت حضور در دیوان فیلارمونیک پتروناس مالزی را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید. این تالار موسیقی (به انگلیسی: Dewan Filharmonik PETRONAS) که به‌اختصار دی اف پی نیز نامیده می‌شود، از فضایی بسیار شیک و اکوستیک مجهز به امکاناتی نظیر تهویه مطبوع و ۹۲۰ صندلی راحتی که به شکل جعبه جواهرات طراحی گردیده‌اند، بهره جسته و برای میزبانی از شیفتگان موسیقی کلاسیک بهینه شده است. فیلارمونیک پتروناس مالزی یکی از برترین سالن‌های برگزاری کنسرت کلاسیک در جنوب شرقی آسیاست و تاکنون افتخار میزبانی از برخی نوازندگان برجسته موسیقی کلاسیک نظیر هری کاکنیک جونیور و مستیسلاف روستروپوویچ افسانه‌ای را در کارنامه خود دارد. یکی از متفاوت‌ترین ویژگی‌های این سالن، سقف مستور متحرکی است که این سالن را به مکانی مناسب برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی مجلسی، ارکسترهای بزرگ و کنسرت‌های سازمحوری و آوازمحوری نیز مبدل کرده است.
ساعت بازگشایی: از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲
نشانی: Jalan Ampang, KLCC
تلفن: ۲۸۲۸ ۲۳۸۲ ۶۰۳+
پارک کی ال سی سی: پارک کی ال سی سی (به انگلیسی: KLCC Park) نمونه بارز یک پروژه موفقیت‌آمیز است. این پارک وسیع که چون جواهری زمردین در قلب شهر کوالالامپور و در نزدیکی مرکز خرید سوریا کی ال سی سی می‌درخشد، تجسم بهشتی است که هنرمند برزیلی تباری به نام روبرتو مارکس سال‌ها در ذهن خود می‌پرورانده و بالاخره در سال ۱۹۹۸ بدان جامه عمل پوشانده است. این شاهکار دل‌فریب که از ۱۹۰۰ گیاه از ۷۴ گونه مختلف در فضایی به وسعت دویست و دو هزار مترمربع تشکیل گردیده، مناظری مسحورکننده را در خود جای داده است؛ مناظری شگفت‌انگیز و خارق‌العاده که با ترکیب طیف وسیعی از عناصر زیبای طبیعی نظیر گل‌هایی رنگارنگ، آبشاری باشکوه، دریاچه‌ای روح‌نواز و آب‌نماهایی که آب را به شکلی هارمونیک تا ارتفاع ۴۲ متر به آسمان پرتاب می‌کنند، جلوه متفاوت و حیرت‌انگیزی را از شهر دیدنی کوالالامپور، شهر صنعتی که آسمان‌خراش‌هایش مجال جولان را از طبیعت ربوده، پیش چشمان گردشگران و خریداران بلیط هواپیما ارزان سفرمارکت خلق کرده‌اند. بی‌تردید این مکان گریزگاهی برای افرادی است که قصد دارند لحظاتی را در آرامش مطلق و دور از هرگونه هیاهوی شهری در مکانی دنج و ساکت سپری کنند.
ساعت بازدید: از ساعت ۷ صبح تا ۲۲
نشانی: Right next to Suria KLCC
راهنمای سفر به کوالالامپور | صفر تا صد سفر به کوالالامپور مالزی

منطقه بوکیت بیتانگ


از هتل‌های پنج ستاره و رستوران‌های لوکس اروپایی گرفته تا مراکز تجاری سر به فلک کشیده و کلوب‌های شبانه‌ای که صدای موسیقی بلندشان تا نیمه‌های شب به گوش می‌رسند، منطقه بوکیت بیتانگ از اماکن تفریحی و تجاری لبریز گشته است. این منطقه شیک و رنگارنگ برای گردشگرانی ساخته‌شده که دوست دارند به‌جای خواب شبانه، به ویترین گردی و گشت‌وگذار در صدها فروشگاهی که در اطراف منطقه پراکنده گشته‌اند،‌ بپردازند و شب‌ها را با شادی و هیجان در شهربازی‌های بوکیت بیتانگ و یا با رقص و آواز در کلوب‌های شبانه این منطقه به صبح برسانند. در ادامه با برخی اماکن تفریحی، تجاری و اقامتی این منطقه آشنا خواهید گشت.
پارک موضوعی برجایا تایمز اسکوئر: بزرگ‌ترین پارک موضوعی سرپوشیده کشور مالزی. این عنوان به‌تنهایی قادر است هر گردشگری را به بازدید از برجایا تایمز اسکوئر مجاب کند. این پارک که در طبقه پنجم هتل تایمز اسکوئر برجایا واقع گردیده است، از دو بخش مجزا برای کودکان و بزرگ‌سالان تشکیل‌شده و گستره وسیعی از امکانات تفریحی و تجهیزاتی مدرن و سرگرم‌کننده را در فضای سیصد و هشتاد هزار مترمربعی خود جای داده است. وجود تجهیزاتی نظیر ترن هوایی ۸۰۰ متری سوپرسونیک اودیسه که لقب طولانی‌ترین ترن هوایی سرپوشیده جهان را یدک می‌کشد، همراه با وسایل تفریحی هیجان‌انگیزی از قبیل: سفینه مدار چرخنده (Spinning Orbit)، دی ان ای میکسر و قطار وحشت تالار تسخیرشده (The Haunted Chamber) همگی نوید لحظاتی خوش و به‌یادماندنی را در این پارک به خریداران بلیط هواپیما خارجی سفرمارکت و گردشگران می‌دهند. بنابراین چنانچه هوای کوالالامپور برای انجام تفریحاتی روباز مساعد نبود، این فضای سرپوشیده می‌تواند روز از دست رفته شما را به روزی به‌یادماندنی مبدل سازد.
ساعت بازدید: از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب
نشانی: Level 5, Berjaya Times Square, No.1, Jalan Imbi, Kuala Lumpur
تلفن: ۳۱۱۸ ۲۱۱۷ ۶۰۳+
خیابان چانگ کات: این خیابان چنان پرطرفدار و محبوب است که شهرتش منطقه بوکیت بیتانگ را نیز پشت سر گذاشته است. به اعتقاد بسیاری از گردشگران، چانگ کات مرکز اصلی تفریحات شبانه بوکیت بیتانگ است؛ مکانی برای شیفتگان غذاهای رنگارنگ و نوشیدنی‌های دل‌چسب و جایی برای شادی و پای‌کوبی برای شب‌زنده‌داران. وجود طیف وسیعی از کلوب‌های شبانه، رستوران‌های چندملیتی و کافی‌شاپ‌های چندطبقه و دوست‌داشتنی موجب شده که خیابان چانگ کات موردتوجه بسیاری از توریست‌ها قرار گیرد و مکانی ایدئال برای گذراندن شب‌های بی‌خوابی در کوالالامپور مبدل گردد. گفتنی است که خیابان چانگ کات از لحاظ معماری نیز ممکن است برای بسیاری از گردشگران جذاب باشد: طراحی ساختمان‌های چانگ کات، عجیب و متفاوت بوده و المان‌های معماری کلونیال (مستعمراتی) در تاروپود تک‌تکشان تنیده شده است. سازه‌های این خیابان درگذشته و پیش از آغاز جنگ، کاربردی دومنظوره (تجاری و مسکونی) داشته و بعدها با بازسازی و تغییر دکوراسیون به شکل و شمایل امروزی خود مبدل گردیده‌اند. اگر خواستید به این خیابان سری بزنید، به یاد داشته باشید که چانگ کات درست در پشت جاده جالان بوکیت بیتانگ واقع‌شده و از طریق منطقه مثلث طلایی کوالالامپور به‌راحتی در دسترس است.
سنترال مارکت (بازار مرکزی): این بازار که در چندم‌تری خیابان پتالینگ واقع‌شده، کانون فرهنگی و هنری کوالالامپور محسوب می‌شود، چراکه انواع و اقسام صنایع‌دستی مردم این منطقه در آن برای فروش به معرض نمایش گذاشته شده است. این بازار برای نخستین بار در سال ۱۹۲۸ احداث و به مکانی برای خرید گوشت حیوانات و دیگر خوراکی‌ها مبدل گردید، اما بعدها در اواخر دهه هشتاد، این بازار با بازسازی که در آن صورت گرفت، تفاوت‌های چشم‌گیری در آن ایجاد شد و به مرکز خرید بدلیجات و صنایع‌دستی ساکنان کوالالامپور تغییر کاربری داد. امروزه سنترال مارکت از شبکه پیچیده‌ای از بوتیک‌ها و غرفه‌های فروش زیورآلات دست‌ساز تشکیل گردیده و به بخش‌های مختلف کوچکی که توسط فروشندگانی از نژادی مشترک اداره می‌گردد، تقسیم شده است. وجود فروشندگانی چندملیتی در این بازار موجب شده است که تفاوت‌های فرهنگی نژادهای مختلف ساکن در مالزی بر گردشگران آشکار گردیده و تنوع اجناس برای خریدی جذاب و متفاوت ایجاد گردد. بنابراین اگر قصد داشتید سوغاتی ارزشمند را از این شهر دیدنی به یادگار ببرید، بازدید از بازار مرکزی را از یاد نبرید.
ساعت بازگشایی: از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
نشانی: No. 10, 1st-3rd floor, Jalan Hang Kasturi
معبد چان سی شو یوئن: این جاذبه که در بخش جنوبی خیابان جالان پتالینگ قرارگرفته، یکی از بزرگ‌ترین و کهن‌ترین معابد بودائی مالزی محسوب می‌شود. این معبد خوش‌نقش‌ونگار درزمانی بین سال‌های ۱۸۹۷ و ۱۹۰۶ احداث گردیده و از نمایی بسیار تماشایی و طراحی جذاب و دل‌نشین برخوردار گشته است. وجود سقفی خوش‌طرح و نقش که به زیبایی با نگاره‌هایی پیچیده حکاکی شده و همچنین فضای دوست‌داشتنی حیاط رنگارنگ و دلگشای آن باعث شده که این معبد به یکی از جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور مبدل گردد. ناگفته نماند که چان سی شو یوئن (به انگلیسی: Chan See Shu Yuen Temple) برای بودائیان صرفاً پرستشگاهی ساده به‌حساب نمی‌آید، بلکه این معبد کاربری چندگانه داشته و از آن برای اجتماعات و برگزاری مراسم فرهنگی نیز استفاده می‌گردد.
ساعت بازدید: از ساعت ۸ صبح تا ۱۸
نشانی: Southern end of Jalan Petaling
ذخیره‌گاه طبیعی بوکیت ناناس: این اندوختگاه طبیعی که رسماً بانام ذخیره‌گاه طبیعی بوکت ولس شناخته می‌شود، از کهن‌ترین جنگل‌های سرسبز کشور مالزی به‌حساب می‌آید. این جنگل گرمسیری صدساله با پوشش ۱۱ هکتار فضای سبز، نقشی مؤثر در پاکیزگی هوای کوالالامپور ایفا می‌کند و به‌نوعی شش‌های تنفسی این شهر دیدنی محسوب می‌شود. اما چیزی که بازدید از این جنگل دیدنی را برای گردشگران و خریداران بلیط هواپیما کوالالامپور جذاب ساخته، مسیر طبیعت‌گردی تماشایی و مطمئنی است که برای گشت‌وگذار در بوکیت ناناس ایجاد گردیده است. این مسیر طولانی و پرپیچ‌وخم که از مناظر رویایی بی‌شماری عبور می‌کند، فرصت طبیعت‌گردی برای عاشقان طبیعت را در دل کلان‌شهری چون کوالالامپور فراهم می‌سازد.
ساعت بازدید: از ساعت ۷ صبح تا ۱۸
نشانی: Menara Kuala Lumpur, Jalan Puncak, Off Jalan P. Ramlee
راهنمای سفر به کوالالامپور | صفر تا صد سفر به کوالالامپور مالزی

چگونه به کوالالامپور سفر کنیم؟


به منظور رفاه گردشگران، پایتخت مالزی از سه فرودگاه بین‌المللی مدرن و مجهز به نام‌های فرودگاه بین‌المللی شماره یک کوالالامپور (KLIA)، فرودگاه بین‌المللی شماره دو کوالالامپور و فرودگاه بین‌المللی سوبانگ بهره جسته است. فرودگاه بین‌المللی شماره یک کوالالامپور که در حقیقت فرودگاه اصلی و شماره یک این شهر دیدنی محسوب می‌شود، کانون اصلی پروازهای داخلی و خارجی پایتخت مالزی به‌حساب می‌آید. فرودگاه سوبانگ نیز که به پایانه شاه سلطان عبدالعزیز نیز شهرت دارد، وظیفه اجرای برخی از پروازهای داخلی به‌منظور کاهش حجم ترددها در فرودگاه شماره یک کوالالامپور را بر عهده دارد. بنابراین سریع‌ترین، بهترین و مطمئن‌ترین راه برای سفر به کوالالامپور، خرید بلیط هواپیما خارجی سفرمارکت و پرواز به این شهر دیدنی است. البته باید گفت که دسترسی به کوالالامپور از طریق قطارهای تندروی کشور مالزی به این شهر نیز امکان‌پذیر است، اما با در نظر گرفتن هزینه و زمان سپری‌شده، مطمئن‌ترین راه سفر به پایتخت مالزی، سفرهای هوایی است.

حمل و نقل عمومی در کوالالامپور


برای گشت‌وگذاری راحت و کم‌هزینه در کوالالامپور، گزینه‌های زیادی پیش روی شماست: از حمل‌ونقل سریع‌السیر قطارهای ام.آر.تی گرفته تا اتوبوس‌های ارزان‌قیمت و خلوتی که پایانه‌هایشان در دوردست‌ترین نقاط شهر نیز قرارگرفته‌اند، حمل‌ونقل عمومی در کوالالامپور در شرایطی ایدئال قرار دارد. برخی از اتوبوس‌های این شهر که به نام گو کی ال سیتی باس (به انگلیسی: Go KL City Bus) شناخته می‌شوند، سرویس حمل‌ونقل رایگان به گردشگران ارائه می‌دهند و آن‌ها را در نقاط مختلفی در مرکز شهر جابجا می‌کنند. این اتوبوس‌ها از شبکه‌ای متشکل از ۸ خط مجزا تشکیل‌شده و نقاط مختلف مرکز شهر کوالالامپور را به یکدیگر متصل کرده‌اند. اگر تمایلی به استفاده از حمل‌ونقل عمومی ندارید، بد نیست تاکسی‌های کوالالامپور را امتحان کنید. این تاکسی‌های مسافربری که با سه رنگ قرمز، آبی و طلایی از یکدیگر تفکیک شده‌اند، تجربه لذت‌بخشی از شهرگردی را به مسافران ارائه می‌دهند. چنانچه قصد دارید دسته‌جمعی به مکانی بروید، تاکسی‌های طلائی رنگ را برگزینید، چراکه کیفیت سفر در این تاکسی‌ها از دیگر خودروهای مسافربری به‌مراتب بالاتر است، اما طبیعتاً نرخ گران‌تری نسبت به سایر تاکسی‌ها (قرمز و آبی‌رنگ) دارند.
راهنمای سفر به کوالالامپور | صفر تا صد سفر به کوالالامپور مالزی

فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور کجاست و چگونه از فرودگاه به مرکز شهر برویم؟


فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور یکی از وسیع‌ترین و پرترددترین فرودگاه‌های آسیا و حتی جهان است که در منطقه سپانگ و در ۴۵ کیلومتری کوالالامپور واقع در بخش جنوبی این شهر تماشایی قرار دارد. ارزان‌ترین راه برای دسترسی به مرکز شهر از طریق فرودگاه، استفاده از اتوبوس‌های کوالالامپور است. این اتوبوس‌ها با دریافت هزینه اندکی شما را در عرض ۶۰ دقیقه به کی.ال سنترال کوالالامپور و در عرض ۹۰ دقیقه به پودوسنترال و محله چینی‌ها منتقل می‌کنند. چنانچه برای رسیدن به مرکز شهر عجله داشته باشید، می‌توانید با تهیه بلیط قطارهای سریع‌السیر فرودگاه (کلیا اکسپرس ترین) در زمانی حدود سی دقیقه به مرکز شهر دسترسی داشته باشید.

سیم کارت های کوالالامپور


چه قصد استفاده از اینترنت پرسرعت گوشی‌های هوشمند را داشته باشید و چه برقراری ارتباطی باکیفیت، شرکت‌های مخابراتی موجود در کشور مالزی قادرند خدماتی رضایت‌بخش را به شما عرضه کنند. چهار شرکت مخابراتی مختلف به نام‌های سلکام (Celcom)، ماکسیس (Maxis)، دیجی (DiGi) و یوموبایل (U Mobie) آماده‌اند تا شما را در تجربه اقامتی بی‌دغدغه در کوالالامپور یاری رسانند. این شرکت‌ها همگی قابل‌اعتماد بوده و با سیگنال‌های قدرتمند خود کل پایتخت مالزی را به‌خوبی پوشش داده‌اند. جالب است بدانید که شما می‌توانید هر یک از سیم‌کارت‌های نامبرده شده را به‌سادگی و از طریق ارائه پاسپورت خود به دفاتر رسمی، کیوسک‌ها و حتی فروشگاه‌ها تهیه کرده، در عرض چند دقیقه فعال نمایید.

اماکن اقامتی در کوالالامپور


تعداد هتل‌ها و اقامتگاه‌های موجود در شهر استانبول چنان زیادند که گاهی گردشگران را در تصمیم‌گیری دچار سردرگمی می‌کنند. برای انتخاب هتلی مناسب، ابتدا باید بودجه مشخصی را برای اقامت خود تخصیص دهید و سپس با در نظر گرفتن معیارهایی نظیر موقعیت مکانی، امکانات رفاهی، کیفیت خدمات و چشم‌انداز واحدها، برای انتخاب گزینه‌ای مطلوب اقدام کنید. ما در این بخش، هتل‌های کوالالامپور را بر اساس کیفیت امکانات و خدمات، نوع کاربری، هزینه اقامت و موقعیت مکانی در چهار دسته هتل‌های لوکس، تجاری، اقتصادی و هتل پاساژ تقسیم‌بندی کرده‌ایم تا انتخاب را برای شما به عملی ساده‌تر تبدیل کنیم.
هتل‌های لوکس کوالالامپور: برای افرادی که محدودیت بودجه ندارند، اقامت در پایتخت کشور مالزی بسیار به‌یادماندنی خواهد بود، چراکه قادرند اتاقی لوکس را در قلب شهر با کلیه امکانات رفاهی مدرن در مکانی خوش‌منظره رزرو کنند و از نمایی رویایی و شگفت‌انگیز شهر را نظاره‌گر باشند. این هتل‌ها که تعدادشان در پایتخت مالزی کم نیست، قادرند انواع و اقسام امکانات رفاهی از قبیل: استخر شنا، مرکز تناسب‌اندام و چندین رستوران با منوهایی مختلف را به میهمانان خود ارائه کرده و لذت اقامت در این شهر دیدنی را برایشان دوچندان سازند. گرند حیات (Grand Hyatt Kuala Lumpur)، شانگری-لا (Shangri-La Kuala Lumpur) و وستین کوالالامپور (The Westin Kuala Lumpur) ازجمله هتل‌های ۵ ستاره‌ای هستند که هر آنچه برای اقامتی خاطره‌انگیز بدان نیازی دارید، را برای شما فراهم و آسودگی سفر شما را به این شهر دیدنی تضمین می‌سازند.
راهنمای سفر به کوالالامپور | صفر تا صد سفر به کوالالامپور مالزی
هتل‌های تجاری کوالالامپور: چنانچه قصد دارید سفری کاری را به مقصد کوالالامپور تجربه کنید، هتل‌های تجاری این شهر را برگزینید، چراکه این هتل‌ها نه‌تنها به تجهیزات رفاهی مناسب برای برگزاری ملاقات‌های کاری مجهز گردیده‌اند، بلکه ازنظر موقعیت مکانی در نزدیکی برخی از اماکن فرهنگی و مراکز همایش واقع گردیده‌اند. هتل‌های جی تاور هتل (GTower Hotel Kuala Lumpur)، هتل کنکورد (Concorde Hotel Kuala Lumpur) و هتل تریدرز (Traders Hotel Kuala Lumpur) با داشتن تجهیزاتی مدرن، موقعیت مکانی عالی و امکاناتی فراوان، استانداردهای بین‌المللی هتل‌های تجاری آسیا را چندین سطح ارتقا داده‌اند.
هتل‌های اقتصادی کوالالامپور: هتل‌های اقتصادی کوالالامپور با ارائه امکاناتی قابل‌قبول به‌خوبی این جمله را تصدیق می‌کنند که برای سفر به مقاصدی جذاب، حتماً نیازی نیست که هزینه زیادی را صرف کرد. البته باید گفت که یافتن هتلی که هم ارزان‌قیمت باشد و هم باکیفیت، در هر شهری چالش بزرگی محسوب می‌شود، اما غیرممکن نیست. هتل‌های سنترال (Hotel Sentral Kuala Lumpur)، کیوب هتل بوکیت بیتانگ (Cube Hotel Bukit Bintang) و هتل کپیتول بوکیت بیتانگ (Hotel Capitol Kuala Lumpur) همگی به شایستگی نشان داده‌اند که اقامتی ارزان به معنای اقامتی بی‌کیفیت نیست.
هتل پاساژهای کوالالامپور: هتل پاساژها با داشتن موقعیت مکانی مطلوب و قرار گرفتن در نزدیکی و گاهی در دل مراکز تجاری موجب گردیده‌اند که خرید سوغات برای گردشگران به امری بسیار سریع و لذت‌بخش مبدل گردد. بنابراین اگر زمان کافی برای ویترین گردی و گشت‌وگذار در مراکز تجاری کوالالامپور را ندارید، کافی است اتاقی در یکی از هتل‌های محبوب سیتیتل میدولی (Cititel Mid Valley)، فاهرنهیت سوئیتز (Fahrenheit Suites Kuala Lumpur) و یا گرند میلنیوم کوالالامپور (Grand Millennium Kuala Lumpur) برای خود رزرو کنید تا در اسرع وقت به طیف وسیعی از مراکز خرید شهر دیدنی کوالالامپور دسترسی داشته باشید.

غذاهای لذیذ کوالالامپور


محصول اصلی آمیختگی نژادها، سنت‌ها و فرهنگ‌های مختلف ساکنان پایتخت مالزی را باید در منوی بلندبالای رستوران‌های محلی این شهر جستجو کرد. مهم نیست گرسنه باشید یا خیر، چنانچه در خیابان‌های کوالالامپور قدم بزنید، عطر مدهوش کننده غذاهای لذیذ و محلی رستوران‌های این شهر هوش از سر شما خواهد برد. در حقیقت غذاهای رنگارنگ مالزی، به‌خصوص پایتخت این کشور از چنان شهرتی میان گردشگران برخوردار است که صرفاً به دلیلی موجه برای خرید بلیط هواپیما مالزی مبدل گردیده است. در این بخش با چند مورد از برترین و خوشمزه‌ترین غذاهای کوالالامپور آشنا خواهید شد.
ناسی لماک: این غذا چنان در جهان شهرت دارد که مردم کشورهای چین و هندوستان نیز نسخه متفاوتی از این غذا را مطابق با ذائقه خود ابداع کرده‌اند. طبخ ناسی لماک بسیار ساده است: کافی است برنج سفید را پس از آبکش کردن، مدتی در شیر نارگیل بجوشانید و پس از سرد شدن، بدان طعم‌دهنده‌هایی نظیر زنجبیل، فلفل و دیگر ادویه‌های مالزیایی اضافه کنید. در مالزی این غذا با گوشت گوساله، برگ پاندان و خشکبار سرو می‌شود و از چنان عطروطعم دلپذیری برخوردار است که به غذای ملی کشور مالزی مبدل گردیده است.
راهنمای سفر به کوالالامپور | صفر تا صد سفر به کوالالامپور مالزی
ساتای: اگر در طول اقامت در کوالالامپور هوس خوردن شیشلیک به سرتان زد، توصیه ما این است که نسخه مالزیایی این غذا را امتحان کنید. البته باید گفت که ساتای مالایی ازنظر طعم و ظاهر اندکی با شیشلیک تفاوت دارد: ساتای طعم شیرینی دارد و در تکه‌های کوچک‌تری سرو می‌گردد. مزیت ساتای نسبت به کباب این است که سرآشپزان مالایی ساتای را بسته به ذائقه گردشگران با گوشت دیگر حیوانات نظیر آهو و خرگوش نیز طبخ و با ناسی لماک به همراه دیگر افزودنی‌های معطر سرو می‌کنند.
چار کوای تئو: این غذای چرب‌وچیلی نسخه سفارشی‌شده نودلز در مالزی است و هر آنچه که غذایی لذیذ بدان نیاز دارد، از چاشنی‌های عالی گرفته تا موادی مقوی نظیر میگو، تخم‌مرغ و سیر کوهی را در ترکیبات خود جای داده است. لذت خوردن این غذا به حدی است که در برنامه غذایی هفتگی بسیاری از ساکنان کوالالامپور جایگاهی دائمی را برای خود کسب کرده است.
روتی جالا: روتی جالا در حقیقت غذا نیست و نوعی نان است که از ترکیب رشته و شیرینی درست می‌شود و همراه با میان وعده و غذاهایی نظیر خوراک مرغ سرو می‌گردد. گفتنی است که دلیل نام‌گذاری روتی جالا به این اسم (نان توری) شباهت این نان‌های چندلایه‌ای به تور ماهیگیری است. طعم لذیذ و دوست‌داشتنی این نان موجب شده که از آن نه‌تنها در هنگام غذا، بلکه به‌عنوان شیرینی در جشن‌های مختلفی برای پذیرایی از میهمانان استفاده گردد.

رستوران های کوالالامپور


غذا در مالزی صرفاً موادی برای سیر کردن معده خالی نیست، بلکه نوعی دل‌مشغولی برای ساکنان این منطقه به حساب می‌آید. جای‌جای این شهر دیدنی پرشده است از رستوران‌هایی که هرکدام در رقابتی نفس‌گیر با یکدیگر پیکار می‌کنند تا شهرتی برای خود در این صنعت دست‌وپا کنند، و نتیجه این پیکار چیزی نیست جز کیفیت بسیار بالای غذاهایی که محدوده وسیعی از ذائقه‌ها و سلیقه‌ها را در برگرفته‌اند. از رستوران‌های چند ستاره بین‌المللی گرفته تا دکه‌های خوراک‌پزی ارزان‌قیمت خیابانی، تنوع و تعدد غذاخوری‌ها در کوالالامپور بسیار بالا بوده و فرصت شکم‌گردی را در هر نقطه از این شهر برای گردشگران فراهم کرده است. در ادامه با برخی از برترین رستوران‌های این شهر تماشایی آشنا خواهید شد.
راهنمای سفر به کوالالامپور | صفر تا صد سفر به کوالالامپور مالزی
رستوران ترویکا اسکای داینینگ: جدا از فضای دل‌نشین و منوی پروپیمان اسکای داینینگ، نمای بیرونی این رستوران به دلیل قرار گرفتن در طبقه بیست و سوم برج ب ساختمان ترویکا، خیره‌کننده و شگفت‌انگیز است. طعم غذاهای این رستوران به لطف به‌کارگیری از سرآشپزانی ماهر و کارکنانی کارآزموده بسیار عالی بوده و بارها موفق به کسب جوایزی مختلف گردیده است. انواع و اقسام غذاهای بین‌المللی، از غذاهای لذیذ ایتالیایی گرفته تا یونانی و اسپانیایی در این رستوران برای میهمانان طبخ و در اندک زمانی سرو می‌گردد، در حقیقت تنوع غذایی رستوران ترویکا اسکای داینینگ (Troika Sky Dining) چنان بالاست که برای صرف اکثر غذاهای محبوب این رستوران باید ماه‌ها در کوالالامپور اقامت کنید. در حال حاضر این رستوران در بین ۵ رستوران برتر پایتخت مالزی قرار دارد و یکی از برترین گزینه‌های غذاخوری در این شهر دیدنی به‌حساب می‌آید.
رستوران مارینیز آن ۵۷: همانند رستوران ترویکا اسکای داینینگ، این رستوران نیز برفراز برجی بزرگ و معروف به نام پتروناس و در هم‌جواری مرکز خرید سوریا کی ال سی سی واقع‌شده و از چشم‌اندازی خارق‌العاده برخوردار گشته است. در حقیقت دلیل نام‌گذاری این رستوران به مارینیز آن ۵۷، قرار گرفتن رستوران در طبقه ۵۷ برج پتروناس است. پنجره‌های عریض رستوران امکان تماشای منظره‌ای خیره‌کننده از شهر کوالالامپور و برج‌های دوقلوی پتروناس را برای میهمانان فراهم کرده و موجب شده که لذت خوردن غذاهای خوشمزه ایتالیایی در این رستوران با نمایی اعجاب‌انگیز از پایتخت مالزی همراه و به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی مبدل گردد. دکور جذاب و دل‌پذیر، کارکنانی مبادی‌آداب، منویی سرشار از غذاهای لذیذ ایتالیایی و موقعیت مکانی بسیار مناسب همگی از امتیازهایی است که رستوران مارینیز آن ۵۷ (Marini's On 57) را به مکانی ایدئال برای صرف غذا در کوالالامپور تبدیل کرده است.
رستوران نوبو کی ال: نوبو کی ال یکی از شعبه‌های رستوران‌های زنجیره‌ای مشهور و پرطرفدار نوبو است؛ رستوران‌هایی که شهرتی جهانی در طبخ غذاهای آسیایی برای خود دست و پا کرده‌ و به برندی محبوب مبدل شده‌اند. این رستوران با برخورداری از محیطی دلپسند، کارکنانی مجرب و متعهد و منویی لبریز از غذاهایی لذیذ و خوش عطروطعم، به‌خوبی توانسته نماینده شایسته‌ای برای این برند محبوب باشد. چه قصد داشته باشید لذیذترین سوشی‌های مالزی را میل کنید و چه برای نخستین بار طعم غذاهای ژاپنی لذیذی نظیر ساشی‌می و تمپورا را امتحان کنید، رستوران نوبو کی ال (NOBU Kl) تنها گزینه شماست. این رستوران درست یک طبقه زیر رستوران مارینیز آن ۵۷ قرارگرفته و ازاین‌رو، از نمای سراسرنما و شگفت‌انگیزی از شهر دیدنی کوالالامپور برخوردار گشته است.
رستوران اناک کی ال: چنانچه به غذاهای تند و پر ادویه مالایی علاقه دارید، این رستوران به پاتوق شما در طول مدت اقامت در کوالالامپور مبدل خواهد گشت. سرآشپزان رستوران اناک کی ال (Enak Restaurant Kl) در استفاده از ادویه‌جات تند در غذای خود بسیار دست و دل‌بازند و غذاهایی سنتی و چند صدساله را مطابق میل و ذائقه ساکنان این منطقه طبخ می‌کنند. بنابراین اگر به غذاهای تند حساسیت دارید، بهتر است همان اول این موضوع را با کارکنان رستوران مطرح کنید. گفتنی است که این رستوران از دکوری بسیار جذاب، مزین به المان‌های خانه‌های ساکنان این منطقه تشکیل‌شده و از فضایی بسیار دوستانه و دلپذیر برخوردار گشته است.

هزینه سفر به کوالالامپور


همان‌طور که می‌دانید، هزینه‌ سفر به کوالالامپور به عوامل مختلفی نظیر قیمت بلیط هواپیما نرخ اقامتی هتل، هزینه حمل‌ونقل، هزینه خوردوخوراک، خرید و تفریح افراد بستگی دارد و ممکن است برای هر فردی بسته به میزان انتظاراتی که از سفر خود دارد، متفاوت باشد. شما می‌توانید برنامه‌ریزی سفر خود را به تورهای مسافرتی بسپارید و با صرف هزینه‌ای بین ۶ تا بیست میلیون تومان برای مدت یک هفته راهی پایتخت دیدنی مالزی شوید و بدون هیچ نگرانی بابت هزینه‌ها، سفری لذت‌بخش را تجربه کنید. اما اگر قصد دارید به‌تنهایی سفر کنید و خود محاسبه‌گر هزینه‌های مازاد سفر خود باشید، آگاهی از هزینه‌های سفر به این شهر می‌تواند شما را در تخمین هزینه سفرتان یاری کند. در ادامه این بخش برخی از هزینه‌های سفر و اقامت به کوالالامپور برای اطلاع شما عزیزان درج گردیده است.
هزینه بلیط هواپیما کوالالامپور: بسته به زمان سفر، شرکت هواپیمایی و نوع بلیط از سه میلیون و پانصد هزار تومان تا شش میلیون تومان برای هر نفر.
هزینه اقامت: نرخ اقامتی هتل‌ها از دویست هزار تومان (هتل‌های دوستاره) آغاز گردیده و تا هفت میلیون تومان (هتل‌های لوکس ۵ ستاره) ادامه میابد.
هزینه غذا: هزینه هر وعده غذایی در رستوران‌های ارزان حدود ده رینگیت (صد هزار تومان) بوده و حدود ۱۵۰ رینگیت (یک میلیون و پانصد هزار تومان) در رستوران‌های لوکس خواهد بود.
هزینه حمل‌ونقل عمومی: قیمت هر بلیت تک مسیره اتوبوس ۱ رینگیت (برابر با ده هزار تومان) است و بسته به طول مسیر ممکن است تا سه رینگیت (سی هزار تومان) افزایش یابد. همچنین هزینه ورود به تاکسی از ۵ رینگیت (پنجاه هزار تومان) آغاز می‌گردد و بسته به عدد ثبت‌شده روی تاکسی‌متر افزایش میابد. ناگفته نماند که هزینه سفر با قطار در مالزی از ۴ رینگیت (چهل هزار تومان) برای مسیرهای کوتاه تا ۵۵ رینگیت (پانصد و پنجاه هزار تومان) برای مسیرهای بسیار بلند محاسبه می‌گردد.

مراکز خرید کوالالامپور


از دکان‌های خرده‌فروشان و دکه‌های دست‌فروشان گرفته تا اماکن تجاری و مراکز خرید مجلل و مدرنی که به امکانات رفاهی مختلفی نظیر تهویه مطبوع و پارکینگ مجهز گردیده‌اند، بهشتی رنگارنگ از اجناس متنوع در دسترس گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما کوالالامپور به این شهر دیدنی سفر می‌کنند، قرار گرفته است. بسته به بودجه‌ای که برای خرید سوغات و کالاها در این شهر کنار گذاشته‌اید، می‌توانید به خیابان‌های پرطرفدار این شهر سری بزنید و کالای موردنیاز خود را با قیمتی مناسب تهیه کنید. اما اگر قصد دارید کالاهای خود را از مراکز خرید مدرن و محبوب این شهر تهیه کنید و وقت کافی برای بازار گردی و گشت‌وگذار در خیابان‌های شلوغ و پر رفت‌وآمد این شهر را ندارید، در این بخش با برخی از برترین مراکز خرید کوالالامپور آشنا خواهید شد.
راهنمای سفر به کوالالامپور | صفر تا صد سفر به کوالالامپور مالزی
مرکز خرید پاویلیون: این مرکز خرید در بطن منطقه شیک و دوست‌داشتنی بوکیت بیتانگ واقع‌شده و فضایی برابر با ۱۲۷٬۰۰۰ مترمربع از این شهر دل‌انگیز را در برگرفته است. مرکز خرید پاویلیون (به انگلیسی: Pavilion Shopping Mall) از سه بخش اصلی مجزای مجتمع تجاری، مجتمع اداری و مجتمع مسکونی تشکیل‌شده و چیزی بیش از ۴۵۰ مغازه را در دل خود جای داده است. معماری شگفت‌انگیز و مدرن این مرکز خرید به معابد یونانی شباهت زیادی دارد و با ستون‌هایی باشکوه و پسامدرن مزین و با نورپردازی بسیار زیبا و رنگ‌هایی دلپسند و آرامش‌بخش تزئین گردیده است. انواع و اقسام کالاهایی ارجینال از برندهای پرطرفدار خارجی از ورساچه و ماکس مارا گرفته تا گوچی و سینت لورن در فروشگاه‌های لوکس این مجتمع تجاری به خریداران عرضه می‌گردد تا لذت خریدی مطمئن و رضایت‌بخش برای گردشگران ایجاد گردد. خوب است بدانید که این مرکز خرید از چندین رستوران برای تأمین غذای بازدیدکنندگان بهره می‌گیرد و قادر است با تفریحاتی نظیر کارائوکی و سینما، ساعت‌ها گردشگران را محوطه خود سرگرم سازد.
نشانی: No 168 Jalan Bukit Bintang, 55100
ساعت بازگشایی: از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
مرکز خرید سوریا کی ال سی سی: سوریا کی ال سی سی (Suria KlCC) را باید نمونه کامل یک مجتمع تجاری-تفریحی دانست. این ساختمان شش طبقه که در میان برج‌های دوقلوی پتروناس لانه کرده، صرفاً مرکزی تجاری نیست، بلکه مجتمع تفریحی بزرگی نیز محسوب می‌شود: وجود آکواریوم کی ال سی سی و مرکز اکتشافی پتروسینز در این مکان موجب شده است که مجتمع تجاری سوریا به مرکزی تفریحی-آموزشی برای آگاهی از چگونگی زندگی موجودات ماقبل تاریخ و شناخت جانوران دنیای هیجان‌انگیز زیر آب مبدل گردد. این مرکز برای نخستین بار در سال ۱۹۹۹ احداث گردید و به دلیل معماری جذاب نمای بیرونی و طراحی شگفت‌انگیز نمای داخلی و همچنین تنوع فروشگاه‌های شیک و مدرنش به‌سرعت سر زبان‌ها افتاد. امروزه این فروشگاه با پوشش طیف وسیعی از ۳۲۰ برند مختلف در سه بخش مجزای آمپانگ مال، پارک مال و راملی مال توانسته است تمام نیازهای گردشگران را یکجا برطرف سازد و به مکانی قابل‌اعتماد برای خریدی امن و مطمئن مبدل گردد.
نشانی: Jalan Ampang, Golden Triangle, Kuala Lumpur city centre, 50088
ساعت بازگشایی: از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
مرکز خرید میدولی مگامال: چنانچه دوست دارید خرید خود را در یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید کل کشور مالزی انجام دهید، سری به میدولی مگامال (Mid Valley Megamall) بزنید. این مرکز خرید وسیع که از بخش‌های مختلفی نظیر مرکز مسکونی (متشکل از ۳ هتل)، مرکز اداری (متشکل از ۳۰ دفتر اداری)، مرکز تجاری (متشکل از ۴۳۰ فروشگاه) و مرکز تفریحی تشکیل گردیده، قادر است تمامی نیازهای شما را در خود برطرف سازد و تجربه خریدی شگفت‌انگیز را برای شما رقم بزند. مرکز خرید میدولی مگامال برای نخستین بار در سال ۱۹۹۹ احداث گردید و بعدها به‌تدریج توسعه یافت و به شکل و شمایل امروزی خود درآمد. خوب است بدانید که این مرکز خرید تاکنون توانسته جوایزی بسیاری نظیر جایزه بهترین مجتمع تجاری مالزی را به خود اختصاص دهد و به اعتقاد برخی به بهترین مجتمع چندمنظوره برای خرید، اقامت و تفریح در کوالالامپور مبدل گردد.
نشانی: Mid Valley City, Lingkaran Syed Putra, 59200 Kuala Lumpur
ساعت بازگشایی: از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

امنیت در کوالالامپور


برای پاسخ به این پرسش که آیا کوالالامپور مکان امنی است یا خیر، باید عواملی مختلف را که امنیت جانی گردشگران را به مخاطره می‌اندازند، به شکلی جداگانه بررسی کرد. اما به‌طورکلی می‌توان گفت که امنیت در کوالالامپور تفاوت چندانی با سایر شهرهای پرگردشگر منطقه جنوب شرقی آسیا ندارد. در ادامه به معرفی برخی از عوامل تهدیدکننده‌ای که ممکن است برای گردشگران در طول اقامت در پایتخت مالزی دردسر ایجاد کند، خواهیم پرداخت.
• خطر بروز بلاهای طبیعی: متوسط. ازآنجایی‌که در طول فصول بارانی، احتمال جاری شدن سیل و در فصول گرم و خشک (ژوئن تا اکتبر) احتمال ورزش بادهای شدید و طوفان گردوغبار وجود دارد، میزان خطر بروز بلاهای طبیعی در پایتخت مالزی، متوسط ارزیابی شده است. ناگفته نماند که سونامی (در بخش‌های ساحلی کوالالامپور) و زلزله از دیگر عوامل تهدیدکننده‌ای هستند که امکان وقوع‌شان، هرچند بسیار اندک، اما محتمل است.
• خطر جیب‌بری: بسیار زیاد. باید گفت که این عامل تهدیدکننده صرفاً مختص به پایتخت مالزی نیست و در تمام شهرهای بزرگ، گردشگران را تهدید می‌کند. جیب‌برها ممکن است در تمام نقاط کوالالامپور، از فرودگاه گرفته تا مراکز خرید بزرگ به‌صورت انفرادی یا گروهی دست به سرقت و جیب‌بری بزنند و صدماتی مالی و حتی جانی را به گردشگران وارد آورند.
• خطر زورگیری و آدم‌ربایی: زیاد. باوجوداینکه گشت شهری کوالالامپور بسیار کارآمد است و از بروز بسیاری از اتفاقات ناگوار جلوگیری می‌کند، متأسفانه آمار زورگیری و آدم‌ربایی در این شهر کماکان بالاست. درواقع بخش زیادی از مسئولیت مراقبت از گردشگران به عهده خود آن‌هاست. گردشگران با رعایت نکات ایمنی می‌توانند فرصت ارتکاب جرم را از تبهکاران گرفته، امنیت کامل را برای اقامتی آسوده فرهم آورند.
• خطر گرفتار شدن در دام رانندگان کلاه‌بردار: متوسط. این مورد نیز در همه جای جهان تقریباً به‌کرات اتفاق می‌افتد و عملکردی هوشمندانه از بروز آن جلوگیری خواهد کرد. گردشگران باید از تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنند و در صورت الزام به استفاده از سایر تاکسی‌ها، از راننده تقاضا کنند تا تاکسی‌متر خود را روشن کند و از اپ‌های اینترنتی و نقشه گوگل برای راهبری استفاده نماید.
• خطر حملات تروریستی: متوسط. مالزی نیز مانند دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا، از حملات تروریستی مصون نمانده است، اما به لطف گشت‌های پلیس در سرتاسر کوالالامپور، خطر وقوع حملات تروریستی در این شهر نسبت به دیگر شهرهای این کشور به میزان زیادی کاهش یافته است.
راهنمای سفر به کوالالامپور | صفر تا صد سفر به کوالالامپور مالزی

راهکارهایی برای ایجاد امنیت در سفر


شاید ندانید اما بسیاری از زورگیری‌ها و آدم‌ربایی‌ها در شب‌ها و در اماکن خلوت و جاهایی که نورپردازی مناسبی ندارند، اتفاق می‌افتد، بنابراین از گشت‌وگذار غیرضروری درجاهایی که چنین ویژگی‌هایی را دارند، بپرهیزید.
به‌هیچ‌وجه دعوت نوشیدنی افرادی را که نمی‌شناسید، به‌خصوص در کلوب‌های شبانه و کافی‌شاپ‌ها نپذیرید. مهم نیست این رفتار شما بی‌ادبی تلقی می‌شود یا خیر، همواره یادتان باشد که یکی از راه‌های متداول سرقت و آدم‌ربایی گردشگران توسط مجرمان، خوراندن نوشیدنی‌های مسموم به آن‌هاست.
سعی کنید از پوشیدن و نمایش اشیاء گران‌بها و زیورآلات گران‌قیمت در خیابان خودداری کنید.
اقوام خود را در جریان برنامه سفر خود قرار دهید.
از ارائه اطلاعات شخصی و موقعیت مکانی خود به دیگران پرهیز کنید.
به پوشاک خود جیب‌هایی مخفی بدوزید و مدارک و پول نقد خود را در آن‌ها قرار دهید.
به محیط اطراف خود آگاه باشید و چنانچه مورد مشکوکی دیدید (برای مثال کسی شما را زیر نظر دارد)، گشت شهری را مطلع کنید.
تا جای ممکن سعی کنید به‌ صورت دسته جمعی و گروهی به گشت‌و‌گذار بروید، چراکه هدف اصلی بسیاری از مجرمان افرادی هستند که انفرادی در شهر به گردش می‌پردازند.
در آخر بیمه مسافرتی را فراموش نکنید. این تصور غلط که همیشه حوادث ناگوار برای دیگران رخ می‌دهد، موجب می‌شود که رویارویی با مشکلات ناشی از این حوادث به چالشی بسیار بزرگ برای ما مبدل گردد. درست است که بیمه مسافرتی قادر نیست از وقوع چنین حوادث ناگواری پیشگیری کند، اما می‌تواند خسارات ناشی از این حوادث را تا حدود زیادی کاهش دهد و شما را در مدیریت بحران بوجود آمده یاری رساند.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است