search
menu

پارک پرندگان تامان برونگ کوالالامپور

[ پنهان کردن ]
چرا باید از باغ پرندگان تامانگ بورونگ در شهر کوالالامپور بازدید کنیم؟
تاریخچه باغ پرندگان تامانگ بورونگ
بخش های مختلف باغ پرندگان تامانگ بورونگ
گشت و گذار در باغ پرندگان تامانگ بورونگ
نحوه رسیدن به باغ پرندگان تامانگ بورونگ
ساعت و هزینه بازدید از باغ پرندگان تامانگ بورونگ
جاذبه های دیدنی نزدیک به باغ پرندگان تامانگ بورونگ
رستوران های نزدیک به باغ پرندگان تامانگ بورونگ
هتل های نزدیک به باغ پرندگان تامانگ بورونگ

چرا باید از باغ پرندگان تامانگ بورونگ در شهر کوالالامپور بازدید کنیم؟


باغ پرندگان تامانگ بورونگ کوالالامپور در بخش مشهوری از شهر کوالالامپور واقع شده است. این باغ با نام های باغ پرندگان یا پارک پرندگان نیز در باغ دریاچه کوالالامپور شناخته می شود. این باغ به عنوان بزرگترین پارک پرندگان جهان شهرت دارد و در سال ۱۹۹۱ افتتاح شده است. در این باغ بیش از ۳ هزار پرنده از ۲۰۰ گونه مختلف از سراسر جهان نگهداری می ‌شود. باغ پرندگان تامانگ بورونگ در مقایسه با باغ های دیگر در کشورهای همسایه جایگاه بسیار بالاتری دارد؛ به طوری که هم از لحاظ مساحت و هم تعداد پرندگان با همدیگر فرق دارد و اغلب پرندگان آزادانه در فضای پارک در حال گردش هستند و به حضور انسان ‌ها در کنار خود عادت کرده‌ اند.
پارک پرندگان تامان برونگ کوالالامپور
در این باغ وقتی قدم بگذارید بیش از ۶۰ گونه پرندگان بومی و خارجی مانند طاووس آبی‌ رنگ هندی با دم رنگارنگ و کبوتر تاج‌ دار به عنوان بزرگترین گونه کبوتر در جهان را از نزدیک خواهید دید. همچنین در قسمتی از پارک پرندگان کوالالامپور بخش آموزشی وجود دارد که در آن قسمت می توانید به دنیا آمدن جوجه ها از تخم پرندگان را از نزدیک ببینید که در هیچ جای جهان چنین اتفاقی را از نزدیک نمی توانید نگاه کنید، مطمئنا تجربه ای خاص و منحصر بفردی برایتان خواهد بود.

تاریخچه باغ پرندگان تامانگ بورونگ


باغ پرندگان تامانگ بورونگ در ۸ هکتاری از زمین ۶۰ هکتاری از باغ دریاچه در سال ۱۸۸۸ احداث شده است و افتتاح این باغ به سال ۱۹۹۱ برمی گردد و در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین پارک های سرپوشیده جهان به شمار می رود. این پارک در دامنه تپه ای قرار گرفته است و شامل مسیرهای پیاده روی در گذرگاه های پر پیچ و تاب و سراشیبی است.
پارک پرندگان تامان برونگ کوالالامپور

بخش های مختلف باغ پرندگان تامانگ بورونگ


این پارک به بخش های مختلفی تقسیم شده است، این بخش ها عبارتند از سرزمین براهمینی (Brahminy Land)، دنیای طوطی‌ ها (World of Parrots)، برکه فلامینگوها (Flamingo Pond)، پارک مرغ شاخ‌ نوک (Hornbill Park) و چندین بخش دیگر. هدف از جداسازی گونه ‌های مختلف موجودات پر‌دار از یکدیگر آسیب نرساندن به همدیگر است، اما با این حال این پرندگان می ‌توانند آزادانه در محوطه مربوط به خودشان پرواز کنند. بخش سرزمین براهمینی (Brahminy Land)شامل مجموعه ای از بازهای براهمینی است که جزو محبوب ‌ترین پرنده شکاری کشور مالزی محسوب می شوند. بخش دنیای طوطی‌ها دارای فضای نسبتاً کوچکی است و ۲۰ گونه مختلف از طوطی‌ها مانند طوطی دم بلند آمریکای جنوبی، طوطی کاکل سفید، طوطی استرالیایی و طوطی‌ دم دراز آنجا زندگی می‌ کنند.
در بخش قفس پرندگان شرق نیز مجموعه ‌ای از ۵۰ گونه مختلف از پرنده‌ های منحصر بفرد و باشکوه شرقی نگهداری می شوند. برای مجموعه‌ فلامینگوها نیز برکه فلامینگوها در نظر گرفته شده است. در بخش مرغ شاخ‌ نوک می توانید هفت گونه مختلف از مرغ شاخ ‌نوک را بازدید کنید که در کشور مالزی مشهور هستند، مانند مرغ‌ های شاخ ‌نوک کرگدنی که یکی از بزرگترین گونه‌ های مرغ شاخ ‌نوک در جهان محسوب می شوند.
پارک پرندگان تامان برونگ کوالالامپور

گشت و گذار در باغ پرندگان تامانگ بورونگ


برای مشاهده این پرندگان مسیر فوق ‌العاده‌ای با گذرگاه‌ های کاشی ‌کاری شده ایجاد کرده اند به طوری که می توانید با عقاب‌ ها و طوطی‌ های دم بلند عکس بگیرید یا به پلیکان ‌ها غذا بدهید. حتی در محوطه این باغ، لک ‌لک ‌ها و فلامینگوهایی را خواهید دید که در آب بازی می ‌کنند یا صدای جیرجیر سهره‌ ها و باسترک ها را از لابه لای درختان خواهید شنید. باغ پرندگان کوالالامپور، مکانی جدید و جالب برای بازدیدکنندگان به شمار می رود و همچنین این باغ‌ زیبا به عنوان زمین بازی برای کودکان یا مسیری برای پیاده روی یا استفاده از قایق ‌های پارویی شناخته شده است. همچنین بعد از کلی گشت و گذار در این پارک می توانید از دکه ‌های مخصوص خودتان را به انواع تنقلات و نوشیدنی‌ مهمان کنید.

نحوه رسیدن به باغ پرندگان تامانگ بورونگ


برای دسترسی به این باغ زیبا می توانید از اتوبوس، قطار یا تاکسی استفاده کنید. اتوبوس هایی که به این پارک دسترسی دارند، عبارتند از اتوبوس 48C و 21C از کوتا رویا، اتوبوس 18,21C از چاو کیت و اتوبوس ۱۱۵ از مرکز کوالالامپور. همچنین می توانید در ایستگاه قطار کوالالامپور پیاده شده و بقیه مسیر را با تاکسی بروید.

ساعت و هزینه بازدید از باغ پرندگان تامانگ بورونگ


این باغ همه روزه و بدون تعطیلی از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر پذیرای بازدید کنندگان از سرتاسر جهان است که می توانند با خرید بلیط ورودی از این باغ زیبا بازدید کنند، این باغ محلی برای بازدید و آموزش است. بی شک این باغ جاییست که برای همه رده های سنی مناسب بوده و از تماشای آن لذت خواهند برد، بنابراین بازدید از این مکان زیبا را در هنگام سفرتان به کوالالامپور جزو اولویت ها قرار دهید، پس اگر به سفرهای هوایی علاقه مند هستید همین حالا به فکر خرید بلیط هواپیما کوالالامپور باشید و سفر هیجان انگیزی را شروع کنید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به باغ پرندگان تامانگ بورونگ


پارک پروانه: ۷۵۰ متر
باغ گیاه شناسی پردانا: ۳ کیلومتر
موزه ملی مالزی: ۳ کیلومتر
معبد تین هو: ۵.۵ کیلومتر
آکواریوم کوالالامپور: ۶ کیلومتر

رستوران های نزدیک به باغ پرندگان تامانگ بورونگ


رستوران هورن بیل: ۵۰ متر
رستوران موزا: ۲.۴ کیلومتر
رستوران ماندالا: ۲.۷ کیلومتر
رستوران ایکیترو: ۳.۸ کیلومتر
رستوران تاکا: ۳.۹ کیلومتر

هتل های نزدیک به باغ پرندگان تامانگ بورونگ


هتل مجستیک: ۱.۸ کیلومتر
هتل مای: ۳.۲ کیلومتر
هتل مارو: ۳.۶ کیلومتر
هتل هیلتون: ۳.۷ کیلومتر
هتل ل مریدین: ۳.۸ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است