search
menu

آکواریوم کوالالامپور

[ پنهان کردن ]
چرا باید از آکواریوم کوالالامپور بازدید کنیم؟
آشنایی با آکواریوم کوالالامپور
تاریخچه آکواریوم کوالالامپور
بخش های مختلف آکواریوم کوالالامپور
تفریحات آکواریوم کوالالامپور
امکانات آکواریوم کوالالامپور
نحوه دسترسی به آکواریوم کوالالامپور
ساعت و هزینه بازدید از آکواریوم کوالالامپور
جاذبه های دیدنی نزدیک به آکواریوم کوالالامپور
رستوران های نزدیک به آکواریوم کوالالامپور
هتل های نزدیک به آکواریوم کوالالامپور

چرا باید از آکواریوم کوالالامپور بازدید کنیم؟


اگر چه جاهای دیدنی طبیعی و تاریخی کوالالامپور بسیار است اما آکواریوم آن یکی از مشهورترین جاهای دیدنی کوالالامپور و بزرگ ترین آکواریوم های دنیا محسوب می شود. در بازدید از این مکان می توانید ۵ هزار جاندار مختلف را از نزدیک ببینید. آکواریوم کوالالامپور مکانی جذاب برای تفریح در کنار خانواده و دوستان است. در سفرتان به شهر کوالالامپور حتما از این مکان زیبا بازدید کنید و عکس های یادگاری گرفته و لذت ببرید.

آشنایی با آکواریوم کوالالامپور


آکواریوم کوالالامپور در قسمت پر هیجان شهر قرار گرفته است که دسترسی به این منطقه بسیار آسان است. این آکواریوم شامل بخش ها و تفریحاتی است که متوجه گذر زمان نخواهید شد. در این مجموعه ۳۳ آکواریوم مختلف و تونلی سرتاسری برای تماشای ماهی ها وجود دارد، فقط کافیست مسیر مشخص شده را تا انتها بروید. البته در کنار بازدید از ماهی ها می توانید فعالیت هایی مانند شنا با کوسه ها، ورود به قفس دیوانگی و حتی غذا دادن به ماهی ها را تجربه کنید. پس فراموش نکنید با خرید بلیط هواپیما و سفر به کوالالامپور حتما از این آکواریوم زیبا هم دیدن کنید.
آکواریوم کوالالامپور

تاریخچه آکواریوم کوالالامپور


ساخت آکواریوم کوالالامپور در سال ۲۰۰۲ آغاز گردید و به همت متخصصان در سال ۲۰۰۴ در دو طبقه با بیش از ۲۵۰ گونه مختلف آبزی از سرتاسر دنیا تکمیل شد.

بخش های مختلف آکواریوم کوالالامپور


آکواریوم کوالالامپور دارای بخش های متنوعی است که گونه های متفاوتی از ماهی ها و موجودات دریایی در این مجموعه زندگی می کنند. اولین مخزن در آکواریوم کوالالامپور شامل ماهی های پیرانا به نام پیرانای شکم قرمز است، این ماهی ها همه چیز خوارند و متوسط عمرشان تا ۲۵ سالگی است.
در ادامه مخزن ژنی را خواهید دید که دارای ۴ قسمت مختلف است و در این بخش می توانید ماهی های ریز را به دستتان گرفته و لمس کنید؛ مانند خیار سیاه دریایی که نوعی بی مهره با بدنی کشیده و سیاه رنگ است و نهایتا تا ۱۰ سال عمر می کند. مورد بعدی کوسه بامبوی راه راه از خانواده گربه کوسه ماهیان است، اغلب در کف آکواریوم اقیانوس زندگی می کنند و ۱۵ سال عمر دارند. ستاره دریایی شکلاتی از نخستین حیوانات آکواریومی است که در طرح، رنگ و ابعاد مختلف وجود دارند و متوسط عمرشان ۵ تا ۷ سال است. خرچنگ نعل اسبی اصلا خرچنگ نیست و نوعی بی مهره با اسکلت خارجی است و در آب های کم عمق و شن های نرم زندگی می کنند و تقریبا ۱۸ سال عمر می کنند.
بخش بعدی ناحیه الکتریکی است که مختص ماهی های برقی است. ماهی های برقی توانایی تولید میدان الکتریکی را دارند و ۱۵ سال عمر می کنند. بعد از این بخش ها وارد قسمت دیگری می شوید: سمور پنجه کوچک آسیایی که کوچک ترین گونه سمور در جهان هستند و اغلب در حاشیه رودخانه ها با متوسط عمر ۱۱ سال زندگی می کنند. در ادامه تونل به ماهی های اقیانوس می رسید: خروس ماهی یکی از جالب ترین ماهی های اقیانوس با شکلی متفاوت دارای راه های سفید و قرمز و باله های بلند و تیغه های کشنده است و به طور متوسط ۱۰ سال عمر می کنند. مارماهی راه‌ راه جزو ماهی های بانمک آکواریوم است که در بخش شنی و کم عمق اقیانوس زندگی می کنند و احساس ترس دارند و به طور متوسط ۲۰ سال عمر می کنند. سنگ ماهی از ماهی های کشنده با ۱۳ تیغ تیز و زهرآگین با عمری ۱۰ ساله هستند.
آکواریوم کوالالامپور
حال به بخش خزندگان دریایی آکواریوم کوالالامپور می رسید؛ میگوی راه‌ راه بدنی قرمز و سفید راه ‌راه پر از تیغه ها و شاخک های سفید رنگ است، این میگوها نهایتا ۲ تا ۳ سال عمر می کنند. میگوی آتشین با رنگ سرخ و شاخک های سفید خود جلب توجه می کنند و تا ۵ سال زندگی می کنند. شاه‌‌ میگوی ارغوانی نیز با رنگ ارغوانی جذاب و خال های نارنجی و بنفش به طور متوسط ۹ سال عمر می کند. خرچنگ تزیینی دارای بخش های رنگی در بدنشان بیشتر به عنکبوت ها شباهت دارند و به طور متوسط ۹ سال عمر می کنند. قورباغه ماهی صورتش به قورباغه ها شباهت دارد و باله هایش به پای وزغ ها شبیه است. با پنهان شدن سریع قورباغه ماهی ها در برابر خطرات از خود محافظت می کنند و فوری تغییر رنگ می دهند و ۱۵ سال عمر می کنند. میگوی نظافتچی آخرین بخش آکواریوم محسوب می شود و این ماهی بانمک همه چیز خوار از انگل ها، پارازیت ها و بافت های مرده ماهی ها تغذیه می کند. اندازه این میگوها بسیار کوچک و سفید رنگ هستند و در پشتشان نواری قرمز رنگ وجود دارد و حدودا ۴ سال عمر می کنند.
آکواریوم کوالالامپور
در ادامه گردش خود در آکواریوم کوالالامپور وارد بخش متنوع دیگری می شوید: کوسه سه رنگ در واقع نوعی ماهی کوچک است که با بدنی براق و باله های کشیده خود با تغذیه مناسب پررنگ تر دیده می شود و به طور متوسط ۹ سال عمر می کنند. کوسه ماهی رنگین‌ کمانی نوعی گربه ماهی کوسه ای ا‌ست و دارای بدنی کشیده ، سری کوچک و دهانی عریض با دندان های ریز و تیز است و ۴ سال عمر می کنند. ماهی سرخ مالایی ماهی بزرگ از میراث طبیعی کشور مالزی محسوب می شود که درخشان و سرخ رنگ هستند و تا ۳۰ سال عمر می کنند. لاکپشت دماغ خوکی از جالب ترین لاکپشت های دنیا با دماغ خوکی است و طولانی ترین عمر مربوط به این موجودات ۵۰ سال است. کپور حلبی با رنگ درخشان و زرد خود بسیار سریع شنا می کند و ۹ سال عمر می کند. گربه ماهی هلیکوپتری با جثه ای بزرگ حدودا ۹ سال عمر می کند. سلطان ماهی، ماهی های نسبتا بزرگ و همه چیزخوار هستند و با اهمیت بالای خود به طور متوسط ۹ سال عمر می کنند. لقمه ماهی چشم طاووسی بسیار زیبا در طرح و رنگ های متفاوت به طور متوسط ۸ تا ۱۵ سال عمر می کند. حال به اعماق اقیانوس رسیده اید.
در این بخش یکی از قدیمی ترین جانداران کره زمین به نام ماهی سرتمساحی را خواهید دید که به زمان دایناسورها برمیگردد و ۵۰ سال عمر دارد. پاکوی سیاه همانند ماهی پیرانا همه چیزخوارند و انعطاف زیادی در برابر بیماری با عمری میان ۲۰ تا ۲۵ سال دارند. آروانای نقره ای جزو ماهی های رودخانه آمازون با بدنی نقره ای و جذاب است و ۱۰ سال عمر می کند. آراپایما از بزرگ ترین ماهی های آب شیرین با قدمتی ۳.۵ میلیون ساله با جثه های عظیم ۱۵ تا ۲۰ سال عمر می کند.
آکواریوم کوالالامپور
حالا به قسمت رنگارنگ و جذاب آکواریوم می رسید. ماهی های ساحلی مانند فرشته ماهی حلقه آبی، فرشته ماهی صورت آبی، فرشته ماهی امپراتور، سفره ماهی خال‌دار، ماهی تفنگچی دم زرد و بادکنک ماهی زرد هستند. سپس نوبت محفظه لوله ای می رسید که در این بخش موجودات آبزی مانند اسب دریایی، عروس دریایی و ماهی مخروطی زندگی می کنند. بخش بعدی تونل شیشه ای است که قسمت جذاب آکواریوم کوالالامپور محسوب می شود و باید درون تونلی شیشه ای بروید و نمونه کوچکی از اقیانوس و موجودات رنگارنگ را ببینید. مطمئنا ساعت ها می توانید از این همه زیبایی لذت ببرید.

تفریحات آکواریوم کوالالامپور


اگر می‌خواهید با خرید بلیط هواپیما کوالالامپور به بازدید از این آکواریوم بروید بهتر است بدانید علاوه بر تماشای موجودات آبزی می توانید تفریحات جذاب دیگری نیز در Aquaria KLCC داشته باشید؛ مانند غواصی در کنار کوسه ها یا غذا دادن به موجودات آبزی. برای غواصی در اقیانوس باید وارد قسمت قفس خشم شوید و به کمک کارکنان از نزدیک ماهی ها و کوسه های آکواریوم کوالالامپور را ببینید، البته برای این کار باید هزینه ای جداگانه بپردازید. برای غواصی نیز می توانید همه روزه به غیر از شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۱ صبح مراجعه کنید. برای غواصی با کوسه ها باید بسیار حرفه ای باشید و طعم واقعی هیجان را با ۵ نوع کوسه و موجودات اعماق اقیانوس تجربه کنید. برای این کار نیز باید بلیط جداگانه تهیه کنید. این بار هم همه روزه به غیر از شنبه، دوشنبه و چهارشنبه باید از ساعت ۱ ظهر مراجعه کنید. اگر به همراه خود کودک نیز دارید؛ در این آکواریوم برنامه مخصوص کودکان انجام می گیرد که کودکان به همراه مسئولان مربوطه گردش به یادماندنی را تجربه می کنند و از نزدیک ماهی ها و موجودات دریایی آکواریوم را می بینند، غذا دادن به موجودات آبزی را یاد می گیرند. این تور مخصوص کودکان ۶ تا ۱۳ ساله است و برای هر کودک مبلغی باید پرداخت کنید.

امکانات آکواریوم کوالالامپور


علاوه بر همه موارد ذکر شده می توانید چندین کار دیگری را نیز در این آکواریوم تجربه کنید، مانند برگزاری جشن تولد در آکواریوم کوالالامپور که تولدی منحصر بفرد و متفاوت برای فرزاندان ۳ تا ۱۲ ساله است، همچنین می توانید در این آکواریوم وسیع از فروشگاه ها برای خرید سوغاتی و یادگاری اقدام کنید. در اتاق استراحت نیز می توانید کمی خستگی در کنید. برای افراد با معلولیت جسمی و مسن نیز صندلی های چرخدار آماده شده است.

نحوه دسترسی به آکواریوم کوالالامپور


همانگونه که اشاره شد، آکواریوم کوالالامپور در مرکز شهر واقع شده و برای دسترسی به این قسمت از شهر گزینه های مختلفی پیش رو دارید: اگر به بازدید از مرکز شهر بروید یا محل اقامتتان در این قسمت از شهر باشید می توانید خیلی راحت و پیاده به آکواریوم بروید. ولی اگر کمی دورتر باشید می توانید از اتوبوس رپید کی ال استفاده کنید و در ایستگاه مربوطه پیاده شوید. همچنین می توانید از اتوبوس های گردشگری کوالالامپور به نام اتوبوس های هاپ آن هاپ آف استفاده می کنید و در ایستگاه گاردن پارک کوالالامپور پیاده شوید، یا اینکه می توانید در هر قسمت از شهر که اقامت دارید با تاکسی خودتان را آکواریوم برسانید.

ساعت و هزینه بازدید از آکواریوم کوالالامپور


ساعات بازدید از این مجموعه نیز روزانه از ۱۰ صبح تا ۸عصر است. هزینه های بازدید از آکواریوم کوالالامپور برای بزرگسالان، کودکان (۳ تا ۱۲ ساله) و کهنسالان (بالای ۶۰ سال) و افراد ناتوان جسمی متفاوت است. توجه داشته باشید که ورود کودکان زیر ۳ سال رایگان است.

جاذبه های دیدنی نزدیک به آکواریوم کوالالامپور


پارک کوالالامپور: ۱۰ متر
مرکز خرید سوریا: ۶۵۰ متر
برج کوالالامپور: ۱.۸ کیلومتر
مسجد ملی مالزی: ۳.۸ کیلومتر
باغ پرندگان کوالالامپور: ۵ کیلومتر
باغ گیاه شناسی پردانا: ۵.۶ کیلومتر

رستوران های نزدیک به آکواریوم کوالالامپور


رستوران مالای تای: ۱ کیلومتر
رستوران صمد العراقی: ۱.۲ کیلومتر
رستوران سدار آن: ۱.۵ کیلومتر
رستوران آکووا: ۱.۵ کیلومتر

هتل های نزدیک به آکواریوم کوالالامپور


هتل تریدرز: ۴۵۰ متر
هتل پولمن: ۵۵۰ متر
هتل گرند میلنیوم: ۱.۲ کیلومتر
هتل ماندارین: ۱.۵ کیلومتر
هتل هالیدی این اکسپرس: ۱.۷ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است