search
menu

هتل عمارت میرزا مهدی فراش باشی (سرخه ای) تبریز

star_border star star star star
[ پنهان کردن ]
درباره بوتیک هتل عمارت میرزا مهدی فراش باشی (سرخه‌ای) تبریز
امکانات عمومی بوتیک هتل عمارت میرزا مهدی فراش باشی
انواع اتاق‌ها و امکانات آن‌ها
رستوران هتل
فاصله بوتیک هتل عمارت میرزا مهدی فراش باشی تبریز تا جاذبه‌های دیدنی نزدیک

درباره بوتیک هتل عمارت میرزا مهدی فراش باشی (سرخه‌ای) تبریز


عمارت میرزا مهدی فراش باشی جزو هتل‌های ۴ ستاره در شهر تبریز است، همچنین اینجا یکی از خانه‌های قدیمی مربوط به دوره قاجار است که ساختمان آن متعلق به میرزا مهدی فراش باشی داماد مظفرالدین شاه قاجار بوده است. این بنا در تاریخ ۱۹ مرداد ۱۳۷۹ به عنوان خانه تاریخی سرخه‌ای در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. این خانه به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع دارای حیاط بیرونی و اندرونی، زیرزمین، حوض‌خانه، مطبخ آب‌انبار، اتاق‌های گوشواره‌ای و حمام سنتی به مساحت تقریبی ۳۵۰ مترمربع به عنوان حمام مهدی خان بوده که هم برای اهل خانه و بعضی روزهای هفته برای اهالی منطقه مورداستفاده قرار می‌گرفته است. از زیبایی‌های این بنا هرچه بگوییم کم گفته‌ایم، برخی از این زیبایی‌ها را می‌توان آینه کاری، گچ‌بری، نقاشی، درب و پنچرهای قدیمی، طاق‌ها و گنبدها، ستون‌ها و سرستون‌ها هتل بوتیک سرخه ای دانست.
در سال ۱۳۹۲ تصمیم به بازسازی این محل گرفته شد تا در نهایت در سال ۱۴۰۲ با مشارکت بخش خصوصی به عنوان بوتیک هتل و رستوران، کافه گالری مورد بهره‌برداری قرار گرفت و آماده میزبانی از گردشگران شد. این بوتیک هتل زیبا دارای دو طبقه و ۶ باب اتاق است که همگی امکانات رفاهی مناسبی دارند. این خانه جزو زیباترین خانه‌های تاریخی در شهر تبریز است، گچ‌بری‌های بی‌نظیر همراه با سقف دلربای آینه کاری شده همه را جذب می‌کند. با انتخاب این هتل برای اقامت دسترسی آسانی به جاهای دیدنی تبریز مانند مقبره الشعرا، موزه قاجار، موزه آذربایجان، ارگ علیشاه، پارک تفرجگاه ائل گلی و چندین جای دیگر خواهید داشت، همچنین مراکز خرید و بازار بزرگ تبریز نیز در فاصله اندکی از هتل قرار دارند. لازم به ذکر است که این بوتیک هتل بی‌نظیر در محدوده طرح ترافیک قرار ندارد، همین امر سبب می‌شود تا دسترسی به نقاط مختلف شهر آسان‌تر شود.

امکانات عمومی بوتیک هتل عمارت میرزا مهدی فراش باشی


امکانات رفاهی هتل بسیار مناسب بوده و رضایت همه مسافران را جلب می‌کند. در لابی هتل برای ۹ مسافر به طور همزمان ظرفیت وجود دارد. در لابی بخش پذیرش به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند. همچنین برای نگهداری از وسایل ارزشمند و گرانبهای مسافران در لابی بوتیک هتل فراش باشی صندوق امانات تعبیه ‌شده است. دقت داشته باشید که این هتل فاقد پارکینگ است، بنابراین مسافرانی که به وسیله ماشین شخصی عازم تبریز می‌شوند، باید ماشینشان را در خیابان‌های اطراف هتل یا پارکینگ‌های عمومی شبانه‌روزی پارک کنند. البته ممکن است برخی از مسافران برای سفر به تبریز هواپیما را انتخاب کنند، بدین‌جهت در هنگام رزرو بلیط هواپیما تبریز باید به هتل بوتیک عمارت سرخه‌ای اطلاع دهند تا از سرویس رایگان رفت‌وبرگشت به فرودگاه بهره‌مند شوند. برای گشت‌وگذار در میان جاذبه‌های دیدنی شهر تبریز می‌توانید از خدمات تور گردشگری بهره‌مند شوید، البته لازم به ذکر است که برای استفاده از این خدمات باید هزینه جداگانه پرداخت کنید. اینترنت وای فای به صورت محدود در لابی ارائه می‌شود، برای بهره‌مندی از این خدمات باید هزینه مجزا را طبق تعرفه هتل پرداخت کنید. ورود حیوانات خانگی به داخل این هتل ممنوع است.

انواع اتاق‌ها و امکانات آن‌ها


برای نظافت اتاق‌ها نیز خدمات خانه‌داری وجود دارد و همه‌روزه این نظافت انجام می‌گیرد. انواع اتاق‌های موجود در هتل بوتیک عمارت فراش باشی عبارت‌اند از: ۴ اتاق دو تخته، یک اتاق سه تخته و یک اتاق چهار تخته. با توجه به قوانین این هتل زمان تحویل اتاق ساعت ۲ ظهر و زمان تخلیه اتاق نیز ساعت ۱۲ ظهر است. امکانات موجود در داخل اتاق‌ها عبارت‌اند از: یخچال، مبلمان، چای‌ساز، رخت‌آویز، آب رایگان، کمد لباس، تلویزیون، تلفن، سیستم سرمایشی و گرمایشی، سیستم تهویه مطبوع هوا، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی. همچنین مینی بار با هزینه مجزا در یخچال هر اتاق تعبیه ‌شده است. هزینه اقامت برای کودکان زیر ۳ سال رایگان است. برای کودکان ۳ تا ۶ سال در صورت عدم استفاده از سرویس جداگانه نیم‌بها محاسبه می‌شود.

رستوران هتل


رستوران موجود در این هتل بوتیک با ظرفیت ۱۲۰ نفر انواع غذاهای سنتی و ایرانی در هر سه وعده غذایی سرو می‌کند. در صورت اقامت در این هتل وعده صبحانه به صورت رایگان ارائه می‌شود. بخشی به عنوان کافی‌شاپ معمولی در قسمت رستوران دایر شده است و بخشی دیگر کافی‌شاپ روباز است که در هنگام عصر یا غروب بسیار تماشایی و زیباست.

فاصله بوتیک هتل عمارت میرزا مهدی فراش باشی تبریز تا جاذبه‌های دیدنی نزدیک


فاصله تا موزه قاجار: ۸۰۰ متر
فاصله تا بازار بزرگ تبریز: ۱.۸ کیلومتر
فاصله تا مسجد کبود: ۲ کیلومتر
فاصله تا ارگ علیشاه: ۳ کیلومتر
فاصله تا کوه و تله‌کابین عینالی: ۶.۴ کیلومتر
امکانات هتل
local_bar مینی بار
restaurant رستوران
toys تهویه مطبوع
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
live_tv تلویزیون
fiber_pin صندوق امانات
store نظافت روزانه
spa اسپا (با هزینه)
accessible دسترسی برای سالمندان و معلولان
airport_shuttle رفت و برگشت به فرودگاه (رایگان)
directions_car پارکینگ رایگان
wifi اینترنت رایگان
beach_access ساحل خصوصی
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است