search
menu

اقامتگاه بومگردی خانه صفا آران و بیدگل کاشان

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره اقامتگاه بوم گردی خانه صفا آران و بیدگل کاشان
اتاق های اقامتگاه و امکانات آن ها
رستوران اقامتگاه
امکانات و خدمات کلی اقامتگاه
فاصله اقامتگاه تا اماکن و جاهای دیدنی نزدیک

درباره اقامتگاه بوم گردی خانه صفا آران و بیدگل کاشان


اقامتگاه بوم گردی خانه صفا، در آران و بیدگل کاشان قرار دارد و قدمت آن به ۳۵۰ سال پیش و دوران صفویه باز می گردد. این خانه زیر مجموعه ای از مجموعه اقامتی تاریخی بنی طبا است. در دوران زندیه، به دلیل زلزله قسمت بزرگی از خانه خراب شد و در زمان قاجار این خانه دوباره احیا شد. در آبان ماه سال ۱۳۹۳ این خانه بازسازی شد و مجموعه اقامتی تاریخی بنی طبا تشکیل شد. اقامتگاه بوم گردی خانه صفا، تنها اقامتگاه بوم گردی شهر آران و بیدگل است که در نزدیکی کویر مرنجاب قرار گرفته است. شهرستان آران و بیدگل یکی از شهرستان های استان اصفهان است که در شمالی ترین نقطه آن واقع شده و فاصله نسبتا کمی هم تا کاشان دارد پس می توانید حین اقامت در این شهرستان از جاهای دیدنی کاشان هم بازدید کنید. بد نیست بدانید که آب و هوای این شهر گرم و خشک با تابستان های گرم و سوزان و زمستان‌های سرد و خشک بوده و حداکثر دمای هوا در تابستان به ۴۸ درجه و حداقل دما در زمستان به منفی ۷ درجه سانتیگراد می رسد. با توجه به این آب و هوا، بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما و سفر به آران و بیدگل اوایل تا اواسط فصل بهار و اوایل پاییز تا اواسط آن است.

اتاق های اقامتگاه و امکانات آن ها


Safa Historical Guest House دارای ۷ اتاق می باشد و ظرفیت پذیرایی از ۴۲ مهمان را داراست. اتاق های اقامتگاه بوم گردی، سنتی و دارای سرویس کف خواب می باشند. خانه صفا دارای دو طبقه منفی و یک طبقه همکف می باشد. از جمله اتاق های این اقامتگاه می توان به اتاق ۴ نفره، اتاق ۶ نفره، اتاق ۸ نفره واتاق ۱۰ نفره اشاره کرد. همه اتاق ها همراه با صبحانه رایگان رزرو می شوند. این اتاق ها به علت حفظ معماری سنتی وقدیمی خود فاقد تخت، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی هستند و نمای زیبای آن ها با در و پنجره های چوبی و طاقچه های دور تا دور دیوار حس نوستالژیکی را برای گردشگران به ویژه مهمانان میانسال یادآور می شود. برای مهمانان خارجی نیز زندگی در این اقامتگاه قدمت فرهنگ و تمدن چند هزار ساله ایرانی را نشان داده و آن ها را با سبک زندگی سنتی ایرانی بیشتر آشنا خواهد کرد. فضای اتاق ها مانند اسم این اقامتگاه، پر از صفا و صمیمیت و گرمی است.

رستوران اقامتگاه


رستوران سنتی خانه صفا به همراه غذاهای خانگی خوشمزه که نظیرش را کمتر جایی می توان یافت آماده پذیرایی از مهمانان است. مهمانان این رستوران می توانند انواع غذاهای محلی مثل کوفته آب سماق کاشانی، تاس کباب کاشانی، چلو دیزی و آبگوشت لوبیا سفید را سفارش داده و نوش جان کنند. در صورت درخواست وعده های غذایی ناهار و شام مهمانان باید یک روزقبل با پرسنل مجموعه هماهنگ شوند.

امکانات و خدمات کلی اقامتگاه


از جمله خدمات ارائه شده در این اقامتگاه می توان به اینترنت رایگان نامحدود، حمام مشترک، سرویس بهداشتی مشترک و پارکینگ برای گردشگران نام برد. قبل از رزرو باید دقت کنید که این اقامتگاه دارای تعدادی پله می باشد و ممکن است برای افراد سالمند و توان یاب کمی مشکل ایجاد کند. در این اقامتگاه تور یک روزه کویر مرنجاب و دریاچه نمک فراهم شده است که در صورت تمایل می توانید از آن استفاده کنید. نگران خرید سوغاتی هم نباشید چون خانه صفا فروشگاهی دارد که در آن میزبانان به فروش صنایع دستی و سوغات محلی می پردازند. گرمایش خانه توسط شوفاژ و سرمایش آن از طریق کولر آبی تامین می شود. راهنمای تور و پرسنل مسلط به زبان انگلیسی برای راحتی گردشگران خارجی استخدام شده است تا به راحتی از جاهای دیدنی ای مانند کویر مرنجاب و دیدنی های آن بازدید کنند.

فاصله اقامتگاه تا اماکن و جاهای دیدنی نزدیک


فاصله تا شهر زیرزمینی باستانی نوش آباد: ۶.۳ کیلومتر
فاصله تا کاشان: ۱۰ کیلومتر
فاصله تا بازار بزرگ صفویه: ۱۰.۲ کیلومتر
فاصله تا بازار سنتی کاشان: ۱۲ کیلومتر
فاصله تا خانه بروجردی های کاشان: ۱۴.۸ کیلومتر
فاصله تا خانه تاریخی عباسیان: ۱۴.۹ کیلومتر
امکانات هتل
restaurant رستوران
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
directions_car پارکینگ رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است