search
menu
هوشی مین keyboard_arrow_down close

هوشی مین

hotel
هتل های هوشی مین ۷

درباره هوشی مین

هو شی مین (Ho Chi Minh City) که سایگون هم نامیده می‌شد، بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر در کشور ویتنام است که در جنوب آن قرار گرفته است. نام هوشی مین برگرفته از نخستین نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور ویتنام و رهبر حزب کارگری و کمونیستی گرفته شده است.
هوشی مین

تاریخچه هوشی مین


سایگون یا هوشی مین از گذشته، شهری مهم در ویتنام بوده است. هوشی مین در دوران حضور امپراتوری خمر و سپس استعمار فرانسه، شهری کلیدی بوده است و نام‌های متعدد این شهر نیز اشاره به دوران فرمانروایی هر کدام از این قدرت‌ها دارد. در زمانی که ویتنام به دو بخش کمونیستی (در شمال) و ضدکمونیستی (در جنوب) تقسیم شده بود، هوشی مین یا سایگون نماینده نظام کاپیتالیستی بود و آمریکا هم از آن در جنگ ویتنام پشتیبانی می‌کرد. پس از سقوط سایگون و شکست ویتنام جنوبی، هوشی مین، نام جدید این شهر شد.

آب و هوا و زمان مناسب برای سفر به هوشی مین


شهر هوشی مین دارای آب و هوای گرمسیری است و به سبب نزدیکی به اقیانوس و خط استوا، دارای رطوبت بالایی است. هوشی مین دارای دو فصل اصلی است. یک فصل بارانی که شامل تابستان و پاییز است و یک فصل خشک که شامل زمستان و بهار می‌شود. از همین رو فصل مناسب برای سفر به این منطقه بدون با باران‌های سیل آسا روبرو شوید، زمستان و بهار است.

جاهای دیدنی هوشی مین


هوشی مین به عنوان بزرگترین شهر ویتنام دارای جاذبه های شهری متعددی است و هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند. بازار بنتان، دفتر مرکزی پست سایگون، کاخ استقلال، کلیسای جامع نوتردام سایگون و موزه یادبود جنگ ویتنام از جمله این مراکز هستند. همچنین پارک سویی تین که با الهام از نمادهای بودایی ساخته شده و باغ گیاه‌شناسی و باغ وحش سایگون و پارک دام سن، از جاذبه های شهری جدید هوشی مین هستند.
هوشی مین

فرودگاه هوشی مین


مهمترین فرودگاه شهر هوشی مین ، فرودگاه بین المللی تن سان نات است که در سال‌های اخیر به واسطه رشد صنعت گردشگری در این کشور، توسعه پیدا کرده است.

دیدنی های هوشی مین