search
menu

مراکز خرید وان

[ پنهان کردن ]
چرا مراکز خرید وان اینقدر برای ما جذاب هستند؟
مرکز خرید AVM وان
مرکز خرید آیدین پریهان وان
مرکز خرید لیمون وان
ترکاواز مال وان
فروشگاه متروپولیتن وان
سیتی وان ای وی ام
مرکز خرید رانس وان
آتایوس سیلور وان
بازار روسی وان
بازار قدیمی یا سنتی وان
خیابان جمهوریت وان
فصلی برای خرید اقتصادی در وان
حمل و نقل در شهر وان
مکان‌های دیدنی شهر وان
غذاهای معروف شهر وان
درست است که یک مسافرت بدون خرید نمی‌شود و فرد را آن‌طور که باید هیجان‌زده نمی‌کند اما باید به یک موضوع پر اهمیت دیگر نیز توجه کرد که همان مسئله قیمت اجناس است. اگر خریدی مقرون به صرفه در عین حال با کیفیت داشته باشید؛ آن سفر و آن خرید بهترین تجربه عمرتان می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی مراکز خرید یکی از شهرهای ترکیه است بپردازیم. از حق نگذریم تمامی برندهای ترکیه و پوشاک ترک معروف در همه جای ترکیه وجود دارد اما قیمت پایین‌تر بدون افت کیفیت یکی از مواردی است که شهر وان را از بقیه شهرها متمایز می‌کند. شهر وان یکی از پربازدیدترین و محبوب‌ترین شهرهای توریستی ترکیه بوده و با فاصله کمی از ما در دل نقشه جا خوش کرده‌است به قدری نزدیک که انگار می‌خواهید یک مسافرت در درون کشور انجام دهید. شهر وان تجربه خریدی اقتصادی با صرقه جویی در وقت را به همراه دارد. آمار سالیانه نشان می‌دهد؛ افراد زیادی وجود دارند که این خرید خوب به زیر دندانشان مزه کرده و باز هم برای تامین نیازشان یا پاساژگردی به همان مکان‌ها مراجعه می‌کنند؛ البته این‌بار با جیبی پر پول‌تر به آغوش فروشگاه‌های شهر وان می‌روند؛ اما ما در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی دقیق‌تر در اختیار شما بگذاریم تا خریدی بهتر از قبل داشته باشید. اگر هم تا به حال به این شهر توریستی نرفته‌اید توصیه می‌کنیم با خرید بلیط هواپیما خود را به یک سفر خوب دعوت کنید.

چرا مراکز خرید وان اینقدر برای ما جذاب هستند؟


شهر وان در شرق ترکیه، آنقدر به ایران نزدیک است که بتوان حتی به صورت زمینی به آن سفر کرد. پس هزینه سفر به این شهر پایین است و خرید کالاهای برند (مخصوصا لباس) در کنار سفر و گردشگری، به صرفه می‌شود. پس بهتر است کمی بیشتر با مهم ترین مراکز خرید و راهنمای خرید در وان آشنا شویم.

مرکز خرید AVM وان


محبوب‌ترین و مشهورترین در میان مراکز خرید وان، مرکز خرید AVM ترکیه است. تنوع محصولات و حضور برندهای مشهور جهان، از مهم‌ترین ویژگی‌های این مرکز خرید است. این مجتمع تجاری یکی از جدیدترین مرکز خریدهای شهر وان Van است که در سال ۲۰۱۵ ساخته شد. مرکز خرید ای وی ام وان از بهترین مجتمع‌های ترکیه بوده و دارای فروشگاه‌های متعددی با نوع کاربری پوشاک، کیف و کفش، لوازم خانه و آشپزخانه است. اگر به شهر وان رفتید حتما به این مرکز خرید سر بزنید زیرا علاوه بر خرید می‌توانید برای استراحت و گذراندن اوقات فرغاتتان به بخش تفریحی و سینمای این پاساژ مراجعه کنید. ناگفته نماند این مرکز خرید فکر همه چیز را کرده و حتی زمانی که احساس گرسنگی کردید هم به دادتان می‌رسد پس بین خرید و پاساژگردی هر زمان که خواستید می‌توانید به قسمت فود کورت بروید و با وجود تنوع بالای غذایی، وعده خود را انتخاب کنید.
مراکز خرید وان

مرکز خرید آیدین پریهان وان


آیدین پریهان "Aydin Perihan" از مراکز خرید وان است که به محیط آرام و مطبوعش مشهور است. مرکز خرید آیدین پریهان، مجهز به سالن سینما، مرکز بازی‌های کامپیوتری و زمین بولینگ است. یکی از محبوب‌ترین بخش‌های این مرکز خرید، فروشگاه star2000 است که از نظر قیمت نظر مثبت بسیاری از مشتریان این مرکز خرید را جلب کرده است. این فروشگاه که نسبت به دیگر مراکز خرید وان، به مرکز شهر و هتل‌های شهر نزدیک‌تر است، دسترسی آسانی دارد.
در این مرکز خرید برندهای چرم و پوشاک چرمی روی بورس است. در این مرکز خرید می‌توانید اجناس چرمی با کیفیت را با قیمت بسیار مناسبی تهیه کنید. اگر پس از پاساژ گردی هوس خوردن یک کباب ترکی را کردید به شما پیشنهاد می‌کنیم چند قدمی جلوتر بروید و رستوران تامارا گریل و یا رستوران بیرکوک را پیدا کنید. این دو رستوران معروف در نزدیکی مرکز خرید آیدین پریهان قرار دارند و می‌توانند برای یک وعده غذایی پذیرای شما باشند. مرکز خرید آیدین پریهان، دومین مرکز خرید بزرگ در شهر وان است؛ همچنین یک آکواریوم زیبا در جلوی درب ورودی قرار دارد که علاوه بر سرگرم کردن کودکان، فضای روح‌نوازی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. در این مرکز خرید یک سالن بولینگ، یک سالن سینما و یک سالن مجزا برای بازی کودکان در نظر گرفته شده تا ساعات خوبی را برای شما رقم بزند.

مرکز خرید لیمون وان


احتمالا مرکز خرید لیمون وان را بشناسید؛ زیرا این مرکز خرید، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای وان بوده و از محبوبیت خاصی بین افراد برخوردار است. اگر برای خرید پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی لوازم خانه و آشپزخانه به دنبال مرکز خرید ارزان قیمت می‌گردید به شما پیشنهاد می‌کنیم مرکز خرید لیمون را در لیست بازدید خود قرار دهید. ناگفته نماند این بازار قدیمی در بین ایرانیان نیز بسیار شناخته شده بوده و نزدیک بودن آن به مرکز شهر بر ویژگی‌های این مرکز خرید افزوده است.

ترکاواز مال وان


یکی از مراکز خرید محلی شهر وان مرکز خرید تورکاواز است. فروشندگان این مرکز خرید اغلب به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند و توانایی صحبت به زبان انگلیسی خیلی کمتر دیده می‌شود. در این مرکز خرید، برندهای اروپایی بیشتر از برندهای ترکی به چشم می‌خورد و همین موضوع تورکاواز را در بین پاساژهای دیگر متمایز کرده است. البته این به آن معنا نیست که فروشندگان این مجتمع اجناس ترک را نداشته باشند. تورکاواز وان از نظر قیمت و تنوع پوشاک هم مانند بقیه مراکز خرید این شهر مقرون به صرفه و متنوع است. در این مرکز خرید نیز مکانی برای استراحت شما تعبیه شده که می‌توانید با رفتن به کافه موجود در مجتمع قهوه ترکی بنوشید و انرژی دوباره‌ای بگیرید. ناگفته نماند تورکاواز به یک سینما مجهز شده که می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد. تورکوز مال در میان مراکز خرید وان به فضای صمیمی و خانوادگی‌اش شهرت دارد. سالن سینما و زمین بولینگ دارد ولی یکی از جذابیت‌های این مرکز، همین زمین بولینگ آن است. مرکز خرید turquoise Mall، از قدمت بیشتری نسبت به رقبای خود برخوردار است ولی مساحت کمتری هم دارد. همچنین زمین بازی مخصوص کودکان دارد و زمانی که شما مشغول خرید هستید بچه‌ها سرگرم می‌شوند.
مراکز خرید وان

فروشگاه متروپولیتن وان


فروشگاه Metropolitan Mall وان در محله یوزباشیگلو قرار دارد و رضایت نسبی مشتریانش را از زمان افتتاحش تا کنون توانسته به دست آورد. برای برنامه ریزی بهتر بازدید از مراکز خرید وان می‌توانید از راهنمای سفر وان بهره ببرید.

سیتی وان ای وی ام


در محله شرفی، بلوار جمهوریت فروشگاه شهر وان مرکز خرید City Van AVM قرار گرفته است. این فروشگاه نسبت به بقیه فروشگاه‌های وان، تازه تاسیس‌تر است و برندهای بزرگ به تدریج به آن وارد می‌شوند.

مرکز خرید رانس وان


کارکنان و فروشندگان مرکز خرید Ranss Shopping Center برخورد مناسبی با مشتریان دارند و خدمات مشتریان مانند حمل کالا برای خریدهای زیاد انجام می‌شود. در اطراف این مرکز خرید جای پارک کم پیدا می‌شود. لازم است در این مرکز خرید خوب بگردید و قیمت‌های مختلف، تخفیف‌ها و حراج‌ها را چک کنید تا بهترین قیمت و کیفیت را پیدا کنید.

آتایوس سیلور وان


اگر برای خرید طلا و جواهرات به وان سفر کرده‌اید و یا به بازدید از جواهرات علاقه‌مند هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم ساعاتی را در فروشگاه آتایوس بگذرانید. البته در این مرکز خرید برندها و فروشگاه‌های مشهور ترکیه گرد هم آمده‌اند تا خریدی لوکس را برای شما به ارمغان بیاورند. لازم به ذکر است در مرکز خرید آتایوس سیلور فروشگاه‌های متعدد شیرینی فروشی قرار دارد که می تواند دل هر گردشگری را آب کند. باقلواهای ترکی نعرف هاص و عام است پس اگر می‌خواهید سوغاتی مناسبی بخرید و در کنارش خودتان هم لذت ببرید بدون رفتن به مرکز خرید آتایوس سیلور به خانه برنگردید. بازار و مرکز خرید آتایوس سیلور، مجموعه‌ای از فروشگاه‌ها و برندهای مشهور ترکیه‌ای و بین‌المللی را در خود جای داده است. هم در خود مرکز خرید Atayos silver، فروشندگان مواد خوراکی و شیرینی‌های سنتی ترکیه‌ای وجود دارد و هم در پیرامون آن، رستوران‌های متعددی قرار گرفته‌اند. از دیگر مزایای این مرکز خرید، نزدیکی به هتل‌های مشهور وان است.
مراکز خرید وان

بازار روسی وان


کشور ترکیه، همواره ارتباطات سیاسی و اقتصادی خوبی با روسیه داشته است. بازار روسی شهر وان (Russian bazaar) هم نمادی از همین ارتباط است. بازار روسی وان، از چند خیابان تشکیل شده و کالاهای تولید روسیه و صنایع دستی و پوشاک ساخت این کشور در این بازار عرضه می‌شود.
به گفته خیلی از گردشگران؛ بازار روس ارزان‌ترین مرکز خرید وان است. این بازار به ۳ خیابان کشیده شده و فروشندگان در آن‌جا به زبان‌های ترکی محلی، کردی و عربی صحبت می‌کنند. در این مرکز خرید کالاهای محلی زیادی به فروش می‌رسد از جمله عروسک‌های چوبی، پیراهن های محلی با رنگ‌های شاد و روسن، روسری و ... . البته اجناس دیگری مانند پوشاک، کفش و کتانی، زیورآلات، ظروف خانه و آشپزخانه نیز در این بازار وجود دارد. اگر می‌خواهید یک خرید اقتصادی و ارزان را تجربه کنید به بازار روس بروید. برای این کار کافی است میدان بش یول را در نقشه خود جستجو کنید و بعد از آن‌جا مستقسیم به طرف هتل اوراتو بروید و در آخر به سمت چپ بپیچید. تبریک می‌گوییم حالا شما در ارزان‌ترین بازار ترکیه قرار دارید.

بازار قدیمی یا سنتی وان


بازارهای سنتی هر شهر، علاوه بر جذابیت اقتصادی برای خرید، دارای بار فرهنگی و تاریخی نیز هستند. به همین دلیل، بازار سنتی و قدیمی شهر وان هم از جاذبه‌های گردشگری و از مراکز خرید وان است که باید از آن بازدید کنید.
اگر با یک تور به شهر وان سفر کردید یکی از مقاصد لیدر قطعاً بازار سنتی وان است. شما در بازار می‌توانید لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنید و برای برخی از آشنایان هم سوغاتی بخرید. این بازار به قدری زیبا و رنگارنگ است که چشمانتان را پر از قشنگی می‌کند. خیابان جمهوریت و خیابان کاظم کارابکر دو خیابان اصلی در وان هستند که یک جایی همدیگر را قطع می‌کنند. در هر دو راسته، فروشگاه‌ها، رستوران، کافه، هتل و مغازه‌های متعددی وجود دارد؛ به عبارت دیگر این بازار می‌تواند یک تنه تمام نیازهای شما را پاسخ دهد به طوری که برای پیدا کردن هیچ کالایی ناامید نشوید.

خیابان جمهوریت وان


احتمالا می‌دانید که اگر به دنبال برندی از پوشاک ترک هستید باید به این خیابان مراجعه کنید. این خیابان طویل پر از هتل‌ها، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌هایی است که توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. در این بازار بزرگ سوغاتی‌های شهر وان که همان پنیر و عسل طبیعی است نیز یافت می‌شود. این پنیر و عسل معروف وان زبانزد اهالی و مردمان این شهر است پس اگر این دو سوغاتی را بخرید عزیزانتان را خوشحال می‌کنید چون می‌توانند طعم صبحانه‌های معروف ترکی را بچشند.

فصلی برای خرید اقتصادی در وان


اگر بخواهیم راجع به این موضوع توضیحاتی را در اختیار شما قرار دهیم باید بگوییم که برای خرید بهتر و مقرون به صرفه‌تر در فصول بهار و پاییز به شهر وان بروید. در این فصل‌ها علاوه بر مطلوب بودن هوا می‌توانید از مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی وان دیدن کنید و در کنارش کالاهای مورد نیاز خود را از بازارهای متعدد وان تهیه کنید. البته فصل حراج برندهای شهر وان متفاوت است اما به طور کلی در این فصول به حراج‌های آخر فصل و در پاییز به جشنواره سال نو می‌رسید. در این فصل‌ها ۳۰ تا ۴۰ درصد از قیمت اجناس کم‌تر شده و خریدی دلپذیر را برای گردشگران به همراه دارد. آب و هوای شهر وان در تابستان گرم و خشک بوده و در فصل زمستان بسیار سرد و برفی است پس به شما پیشنهاد می‌کنیم برای یک خرید خوب و سفر به یاد ماندنی فصل پاییز یا بهار را برای مسافرت انتخاب کنید. البته یادتان باشد ترک‌ها حرف «خ» را نمی‌توانند تلفظ کنند و به کلمه تخفیف، «تحفیف» می‌گویند قبل از سفر به این شهر به روش‌های چانه زنی آگاه شوید تا بتوانید خرید خود رابه ارزان‌ترین قیمت ممکن انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم نوشتار بهترین زمان خرید و فصل حراج های ترکیه را مطالعه کنید.
مراکز خرید وان

حمل و نقل در شهر وان


اگر به شهر وان سفر کردید و بعد از چند روز گشت و گذار هوس رفتن به شهرهای دیگر ترکیه به سرتان زد جای هیچ نگرانی نیست چون از شهر توریستی وان می‌توانید به چهار روش به شهرهای دیگر این کشور سفر کنید. این روش‌ها که شامل سفر با اتوبوس، سفر با کشتی، سفر با هوایپما و سفر با قطار است روزانه چند نوبت به شهرهای آنکارا، استانبول و دیگر شهرهای بزرگ ترکیه سفر می‌کنند. اگر اهل سفر با اتوبوس باشید پیشنهاد می‌کنیم از اتوبوس‌های دولموش استفاده کنید تا هم هزینه کمتری پرداخت کنید هم در حین سفر از مناظر زیبای مسیر لذت ببرید. شما با اتوبوس هر ۱۰۰ کیلومتر را در ۲ ساعت طی می‌کنید که اگر همان مسافت را با قطار طی کنید کمی کوتاه‌تر می‌شود. اگر برای سفر خود قطار را انتخاب کرده باشید می‌توانید از مزایای قطارهای سریع‌السیر و صندلی‌های تخت‌خواب شوی قطار استفاده کنید تا استراحتی کوتاه در طول سفر داشته باشید. برای رزرو قطار در شهر وان باید به وب‌سایت راه‌آهن وان مراجعه کنید.
به اعتقاد افراد زیادی از جامعه؛ سفر با هواپیما خیلی بهتر از سفرهای زمینی است زیرا به بهترین شکل و در کوتاه‌ترین زمان مسافر را به مقصد می‌رساند. اگر شما هم همین عقیده را نسبت به مسافرت کردن دارید می‌توانید برای رفتن به شهرهای دیگر ترکیه از فرودگاه فرید ملن شهر وان استفاده کنید. پروازهای این فرودگاه به طور منظم به شهرهای استانبول، آنکارا، ازمیر، آدانا و آنتالیا دارد و زمانی که به مقصد خود رسیدید می‌توانید به کمک دولموش‌ها (اتوبوس شهری) مسیری ۱۵ دقیقه‌ای را برای رسیدن به مرکز شهر طی کنید. البته اگر می‌خواهید سفر به روی دریا را تجربه کنید از کشتی‌های سفری وان غافل نشوید. این کشتی‌ها در طول روز ۳ مرتبه در ساعت‌های تعیین شده بین تایوان و وان سفر می‌کنند و می‌توانند اوقات لذت‌بخشی را در طول مسیر برایتان رقم بزنند. به طور کلی شهر وان با جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر، امکانات کامل تفریحی، مراکز خرید و حمل و نقل بی‌نقص مسافران؛ می‌تواند خاطره خوشی را در ذهن شما به جا بگذارد.
مراکز خرید وان

مکان‌های دیدنی شهر وان


در شهر وان جاهای دیدنی زیادی وجود دارد که در مواقعی از خرید خسته شدید می‌توانید به آن مناطق بروید و روز خود را بسازید. به‌عنوان مثال می‌توانید برای یک پیک‌نیک جذاب به سمت دریاچه وان و جزیره آختامار بروید. این جزیره افسانه‌ای هیجان‌انگیز دارد و می‌گویند نام دختری به اسم تامار روی این جزیره قرار گرفته البته جاذبه‌های این مکان تنها به این افسانه محدود نشده و در فاصله نزدیکی از دریاچه، کلیسای ارمنی صلیب مقدس دیده می‌شود. با سفر به جزیره آختامار می‌توانید یکی از زیباترین مناظر ترکیه را ببینید. همچنین اگر به دیدن موزه وان، آبشار مرادیه، شهر تاریخی توشپا، خانه گربه‌های وان و قلعه چاووش تپه نیز علاقه دارید تنها با یک جستجوی کوچک در اینترنت می‌توانید لوکیشن آن‌ها را پیدا کرده و با به سفر به آن مکان‌ها کمی چاشنی هیجان به سفر خود اضافه کنید.

غذاهای معروف شهر وان


غذاهای ترکی اکثراً به ذائقه ما خوش می‌آید و قطعاً می‌تواند با رنگ و لعاب خود دل ما را ببرد؛ اما در بخش پایانی این مقاله می‌خواهیم راجع به تنوع غذایی شهر وان صحبت کنیم چرا که یکی از بدیهی‌ترین قسمت‌های سفر بخش غذاها و خوراکی‌های خوشمزه محلی یا غیر محلی است. نباید به این موضوع بی‌توجهی کنیم چون غذاها نقش مهمی را در یک سفر چند روزه ایفا می‌کنند. حالا اگر خواستیم سفرمان را خاطره‌انگیز تر کنیم باید چه کنیم؟! باید انواع کباب که به سبک ترکیش طبخ می‌شود را امتحان کنید؛ مانند آدانا کباب و دونر کباب. البته این کباب‌ها در همین کشور خودمان هم هست اما خوردن آن‌ها با رسپی مخصوص ترک‌ها لطف دیگری دارد. قطعاً از چشیدن این کباب‌ها سیر نخواهید شد. در این میان برخی دیگر غذاهای محلی ترکیه‌ای هم وجود دارند که بسیار پرطرفدار هستند. غذاهایی مانند کوفته ترکی، سارما یا دلمه ترکی، سوپ عدس، پیده که نانی با سوسیس‌های ترکی است، لاهماجون یا لحم عجین که شبیه یک‌جور پیتزا سرو می‌شود، کونفه جذاب که یک دسر خوش‌طعم است، بورک یک صبحانه یا عصرانه خوشمزه و باقلوای معروف ترکیه؛ از غذاهایی هستند که در همه جای دنیا مخصوصاً میان مردمان ترکیه از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. پس اگر می‌خواهید یک سفر همه چیز تمام داشته باشید؛ پس از خریدی مقرون به صرفه و تفریحی لذت‌بخش، این خوراکی‌های خوشمزه را برای وعده‌های خود انتخاب کنید.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است