search
menu

پارک عشاق ایروان

[ پنهان کردن ]
درباره پارک عشاق ایروان
چرا بازدید از پارک عشاق ایروان پیشنهاد می شود؟
تاریخچه پارک عشاق ایروان
طراحی پارک عشاق ایروان
طبیعت پارک عشاق
امکانات پارک عشاق
فصل مناسب برای بازدید از پارک عشاق چه زمانی است؟
چگونه به پارک عشاق ایروان برویم؟
در نزدیکی پارک عشاق ایروان از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی پارک عشاق ایروان برای اقامت وجود دارد؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به پارک عشاق هستند؟

درباره پارک عشاق ایروان


پارک عشاق ایروان یکی از بوستان های سرسبز و زیبای پایتخت ارمنستان است که هم در میان گردشگران و هم در میان اهالی ایروان شهرت زیادی دارد. ایروان، پایتخت دیدنی ارمنستان، همان قدر که از جاذبه های تاریخی مختلفی تشکیل شده، اماکن طبیعی فراوانی را نیز در خود جای داده است. از فضاهای سرسبز و دل انگیز گرفته تا پارک های چشم نواز و زیبا، ایروان برای عاشقان طبیعت هیچ کم و کاستی نذاشته و به خوبی مدرنیته و شهرنشینی را به طبیعت زیبای خود پیوند زده است. در میان کلیه پارک ها و فضاهای سبز این شهر دیدنی، نام یک پارک که به شش های طبیعی این شهر نیز شهرت دارد، می درخشد: پارک عشاق ایروان؛ مکانی سرسبز و دیدنی که در بهترین نقطه شهر ایروان، واقع در خیابان مارشال باقرامیان قرار گرفته است. بی دلیل نیست که این پارک را پارک عشاق می نامند، فضای دل انگیز و رویایی این پارک سبب شده است که به بهترین مکان برای نخستین دیدار عاشقانه مبدل گردد. پس بلیط هواپیما ایروان را رزرو و به این شهر و بوستان خاطره انگیز سفر کنید.

چرا بازدید از پارک عشاق ایروان پیشنهاد می شود؟


• یکی از زیباترین، قدیمی ترین و سرسبزترین پارک های ایروان است.
• در مکان بسیار مناسبی و در نزدیکی سایر جاهای دیدنی ایروان قرار گرفته است.
• محل برگزاری بسیار از جشنواره ها، نمایشگاه ها و کنسرت های موسیقی ایروان است.
پارک عشاق ایروان

تاریخچه پارک عشاق ایروان


شاید ظاهر پارک عشاق بسیار مدرن و امروزی به نظر برسد، اما از تاریخچه ای غنی و قدمت تاریخی بسیار بالایی برخوردار است. این پارک نخستین بار در قرن هجدهم میلادی با نام پارک کوزرن (به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی ناحیه کوزرن) احداث گردید و مورد بهره برداری قرار گرفت. شاید ندانید اما این مکان در ابتدا با ظاهر امروز خود تفاوت بسیاری داشت؛ پارکی که امروز با نام عشاق می شناسیم، در طول عمر طولانی خود بارها مورد بازسازی و طراحی قرار گرفته است تا به شکل و شمایل زیبای امروزی خود در آید. اما شاید شکوفایی این پارک از سال ۱۹۴۹ و درست زمانی که بازسازی های اساسی در آن صورت گرفت، آغاز گردید. در آن زمان پس از تغییرات اساسی، نام پارک را به پوشکین تغییر دادند. اما طولی نکشید که این پارک مجدد تغییر نام یافت و این بار بارکاموتیون (دوستی) را برای آن برگزیدند. در آخر و در سال ۱۹۹۵ شورای شهر ایروان تصمیم گرفت که این پارک را عشاق نامگذاری کند.

طراحی پارک عشاق ایروان


همان طور که گفته شد، پارک عشاق بارها در طول تاریخ بازسازی شده و طراحی زیبای امروزی آن به تدریج تکامل یافته است. آخرین تغییرات اساسی این پارک در سال ۲۰۰۸ و در پروژه ای که سه سال قبل، در سال ۲۰۰۵ آغاز گردید، صورت گرفت. بودجه این پروژه نسبتا پرهزینه توسط فرد نیکوکاری به نام آلبرت باغوسیان تامین شد. باغوسیان برای انجام این پروژه از پیر رامباخ که یکی از طراحان مشهور فرانسوی است، دعوت به همکاری کرد و از او خواست که طراحی این پارک را به عهده گیرد و پارک زیبایی مطابق با الگوی فضاهای سبز ارمنستان طراحی کند. رامباخ نیز برای انجام این کار، بسیاری از بخش های مختلف این پارک را تغییر داد و پارک عشاق را با تلفیقی از طراحی باغ های سنتی ژاپنی و پارک های ارمنستان بازسازی کرد. برای خرید آنلاین بلیط هواپیما و سفر به ایروان می‌توانید از سفرمارکت استفاده کنید.
پارک عشاق ایروان

طبیعت پارک عشاق


افزون بر طراحی مدرن و خیره کننده، طبیعت پارک عشاق نیز از چنان جلوه زیبایی برخوردار است که هر گردشگری را شیفته و مفتون خود می کند. بی دلیل نیست که پارک عشاق را شش های تنفسی ایروان می نامند، این پارک ۲٫۵ هکتاری، بخش بزرگی از طبیعت سرسبز و زیبای ارمنستان را در خود جای داده است: از چشمه های خروشان گرفته تا گل های رنگارنگ و درختان سرسبز، هر آنچه عاشقان طبیعت برای گذراندن عصری خاطره انگیز بدان نیاز دارند، در پارک عشاق ایروان خواهند یافت.

امکانات پارک عشاق


البته دیدنی های پارک عشاق صرفا در طبیعت شگفت انگیز و طراحی منحصربفرد آن خلاصه نمی شود، این پارک کلیه امکانات رفاهی موردنیاز بازدیدکنندگان را نیز در خود جای داده است. از کافی شاپ گرفته تا آمفی تئاتر، طیف گسترده ای از اماکن تفریحی در این پارک گنجانده شده تا بازدیدکنندگان هیچ کمبودی را احساس نکنند. همچنین پارک عشاق در ایام نوروز میزبان کنسرت ها، نمایشگاه ها و جشنواره های شاد و مفرحی خواهد بود و به مکانی مملو از شادی و سرگرمی مبدل خواهد شد.

فصل مناسب برای بازدید از پارک عشاق چه زمانی است؟


بی تردید بهترین زمان برای بازدید از پارک عشاق، فصل بهار است. پارک عشاق در این فصل هم جامه بسیار زیبایی از گل های رنگارنگ بهاری به تن می کند، و هم خود را با آویزهای زیبای جشن بهاری می آراید.

چگونه به پارک عشاق ایروان برویم؟


قرار گرفتن پارک عشاق در خیابان مشهور و محبوب مارشال باقرامیان سبب شده است که دسترسی به این پارک از هر سوی شهر میسر گردد. در صورتی که قصد دارید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی (مترو) از این مکان دیدن کنید، کافی است به نزدیک ترین ایستگاه مترو بروید و خطی را که به مقصد مارشال باقرامیان منتهی می شود، بیابید.
پارک عشاق ایروان

در نزدیکی پارک عشاق ایروان از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


گالری هنری آکادمیا: ۱۵۰ متر
خانه موزه هوهانس تومانیان: ۷۵۰ متر
کاسکاد ایروان: ۱٫۴ کیلومتر
سالن کنسرت آرام خاچاتریان: ۱٫۶ کیلومتر
سالن تئاتر اپرای ارمنستان: ۱٫۶ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی پارک عشاق ایروان برای اقامت وجود دارد؟


هتل آدیس: ۳۵۰ متر
کاخ تورا: ۴۰۰ متر
میهمانسرای هومی: ۴۵۰ متر
هتل گریگ: ۶۰۰ متر
برای آنکه بیشتر با هتل های ایروان و خدمات و موقعیت آنها آشنا شوید می‌توانید از بلاگ سفرمارکت دیدن کنید.

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به پارک عشاق هستند؟


رستوران هالب: ۳۵۰ متر
رستوران تاپاستان: ۷۵۰ متر
رستوران یویارتو: ۱٫۷ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است