search
menu

آبشار های ترکیه

[ پنهان کردن ]
۶ آبشار جذاب که باید در استانبول از آن دیدن کنید:
۱-آبشار ماناوگات
۲-آبشار اریک لی
۳-آبشار دودن
۴-آبشار تورتوم
۵-آبشار ایلیکا
۶-آبشار کورشونلو

۶ آبشار جذاب که باید در استانبول از آن دیدن کنید:


شهر استانبول یک موقعیت تاکتیکی بین آمریکای جنوبی و اروپا، روی راه قدیمی و تاریخی جاده ی ابریشم دارد که می‌توان آن را یکی از مهمترین مراکز شهری تاریخ دانست. اصلی ترین مناطق توریستی ترکیه منطقه فاتیح و میدان تکسیم است که بسیار مورد توجه و بازدید گردشگران قرار می گیرد. آنتالیا نیز یکی از مناطقی است که برای استراحت و گردش بسیار محبوب است همچنین آبشارهای زیبای آنتالیا امکان تجربه ای زیبا در دل طبیعت را فراهم می‌کند. در این مقاله زیباترین آبشارهای استانبول را برای برنامه ریزی یک سفر لذت بخش معرفی می‌کنیم.

۱-آبشار ماناوگات


آبشار های ترکیه
ماناوگات دومین شهر اصلی آنتالیا است که مهد آبشارهای زیبا وعظیم است که آن را به عنوان نیاگارای ترکیه هم میشناسند و روی رودخانه ای به همین نام قرار دارد. گردشگران از آمدن به این مکان لذت میبرند اما نه تنها برای آبشارهای زیبای این منطقه بلکه برای هوای مطبوع و صدای دلنشینی که در فضا طنین انداز است. آبشار ماناوگات حدود 3 کیلومتر دور از مرکز شهر ماناوگات واقع در غرب است که می توان با وسایل نقلیه تفریحی کوچک به این آبشار بروید. محیط زیبا و فضای دلنشین این منطقه به نحوی است هنگامی که چشمانتان راببندید حس میکنید در آبشارهای نیاگارا هستید.

۲-آبشار اریک لی


در منطقه مرمره قرار دارد و یکی از معروف ترین آبشارهای استانبول است. ۳۰ دقیقه پیاده روی در کنار این آبشارمنظره ای زیبایی خواهید دید که چگونه آب از آبشاری که توسط درخت ها پوشیده شده سرازیر می شود. آبشار اریک لی یکی از زیبا ترین آبشارهایی است که در دل کوه ایجاد شده.

۳-آبشار دودن


آبشار های ترکیه
دسته های آبشاری که در استان آنتالیا قرار دارد و توسط رود دودن ایجاد شده است. آبشار دو.دن واقع در ۱۲ کیلومتر شمالی آنتالیا است جایی که آبهای کریستالی آبشارهای پایینی رود دودن مستقیما به لبه ی سنگی مدیترانه می رسد. درکنار منظره و طبیعت زیبای که آبشار درست کرده، یک غار طبیعی پشت آبشار ایجاد کرده که هر تماشاگری را هیجان زده می کند.

۴-آبشار تورتوم


این آبشار یکی از گنجینه های طبیعی ترکیه است. ارتفاع این آبشار جذاب و دیدنی به ۴۸ متر می رسد. آبشار تورتوم یکی از بلند ترین و زیبا ترین آبشار های جهان است که در کنار رودخانه ی تورتوم ایجاد شده. این رودخانه نتیجه یک لغزش بزرگ زمین است که باعث رود تورتوم از آن سرازیر شود و آبشار زیبای تورتوم ایجاد شوه. حجم آبی که در ماه های آوریل تا ژوئن به بیشترین مقدار خود می رسد.

۵-آبشار ایلیکا


۲ ساعت از روستای Amasra Pınarbaşı فاصله دارد و تنها با ۲۰ دقیقه رانندگی به آبشار جذاب الیکیا می رسید. آب این آبشار از ارتفاع ۱۰ متری سرازیر می شود و یک استخر طبیعی ایجاد میشود که توسط پوشش گیاهی و درختان زیبای این منطقه محصور شده. دریای سیاه منعکس کننده ی این طبیعت زیباست که همانند قطعه ای از بهشت است.

۶-آبشار کورشونلو


آبشار های ترکیه
به طور خاص آبشار کورشونلو با وجود جنگل زیبای درختان کاج که اطراف این منطقه و همچنین دره تنگ وعمیق که آبشار در آن جاری می شود بهترین منطقه برای کوهنوردی و پیاده روی است. بعد از سرازیر شدن آب به ارتفاع حدود ۱۰ متر، آب به استخر طبیعی که توسط رودخانه ایجاد شده جاری می شود. بسیاری از جانوارن دریایی مانند خرچنگ و لاک پشت در این استخر زندگی میکنند. این منطقه با آسیاب بازسازس شده بهترین مکان برای پیک نیک و گذراندن یک روز آرام به دور از شلوغی شهر است.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است