search
menu

معرفی بهترین رستوران های ساحلی استانبول + آدرس و عکس

[ پنهان کردن ]
رستوران ماوی بالیک استانبول (Mavi Balik)
رستوران ۳۶۰ استانبول (360 Istanbul)
رستوران دل مار (Del Mare)
رستوران بالیکچی صاباحاتین (Balıkçı Sabahattin)
رستوران آهیرکاپی بالیکچیسی (Ahirkapi Balikcisi)
رستوران ویلا بسفر (Villa bosphorus)
کافه رستوران حرم استانبول (Harem Istanbul)
رستوران برج دختر (Kız Kulesi Restaurant)
رستوران کی یی (Kiyi Restaurant)
رستوران سامیت (Summit)
کلاب فیش سوادا (Fish Suada Club)
رستوران الئوس (Eleos)
رستوران پارک فورا (Park Fora)
رستوران روملی حصار استانبول (Rumelihisarı İskele Restaurant)
رستوران یاکاموس تراس (Yakamoz Terrace)
رستوران میلیوس (Milyos Balık Restaurant)
رستوران ماربلا (Marbella)
استانبول یکی از پرگردشگرترین شهرهای جهان است. این شهر زیبا در کنار دریای اژه و دریای سیاه قرار گرفته است. ساحلی بودن استانبول سبب شده است تا غذاهای دریایی نقش بسیار زیادی را در سبک و سیاق آشپزی این منطقه ایفا کنند. غذاهای دریایی استانبول تنوع زیادی دارند و بسیاری از رستوران‌ها در نزدیکی خطوط ساحلی افتتاح شده‌اند. گردشگران در این رستوران‌ها می‌توانند از خوردن غذاهای دریایی و همزمان مشاهده منظره دریا و ساحل لذت ببرند. کافه‌های ساحلی استانبول نیز پیش‌غذاهای دریایی سرو می‌کنند و بسیار پرطرفدار هستند.
البته بسیاری از افراد استانبول را با وجود کباب‌های خوشمزه می‌شناسند. اما پیشنهاد می‌کنیم که اگر با خرید آنلاین بلیط هواپیما خارجی قصد سفر به استانبول را دارید، سری به رستوران‌های ساحلی این شهر بزنید و از منظره زیبا و غذاهای خوشمزه آن‌ها لذت ببرید. در این مقاله به معرفی بهترین رستوران های ساحلی استانبول و برخی از کافه‌های ساحلی استانبول می‌پردازیم.
معرفی بهترین رستوران های ساحلی استانبول + آدرس و عکس

رستوران ماوی بالیک استانبول (Mavi Balik)


یکی از بهترین رستوران های ساحلی استانبول رستوران ماوی بالیک (Mavi Balik) است که در نزدیکی دریا واقع شده است. این رستوران قدمت زیادی دارد و از سال ۱۹۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه در طول روز بهترین غذاها را برای مشتریان خود سرو می‌کند. کارکنان و پرسنل رستوران نیز مهمان‌نواز و حرفه‌ای هستند. این رستوران منو غذایی کاملی دارد. به عنوان مثال از پرطرفدارترین غذاهای ماوی بالیک می‌توان به شاه ماهی قرمز یا بلوفیش اشاره کرد. اگر هم در مورد منو و سایر غذاهای رستوران سؤالی داشتید، می‌توانید از پیش‌خدمت سؤال کنید تا با مهربانی به شما پاسخ دهند. تمامی این موارد سبب شده است تا رستوران ماوی بالیک در لیست بهترين رستوران ساحلي استانبول جای بگیرد.
رستوران ساحلی ماوی بالیک یک بخش سرپوشیده و یک فضای باز دارد که در فضای باز آن می‌توانید از منظره دریا لذت ببرید. لازم به ذکر است که غذاهای این رستوران ارزان نیست اما کیفیت آن نسبتاً خوب است.
این رستوران در استانبول، کورچشمه و شماره ۳۴۳۴۵ واقع شده است. هر روز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱ نیمه شب می‌توانید به این مجموعه مراجعه کنید.

معرفی بهترین رستوران های ساحلی استانبول + آدرس و عکس

رستوران ۳۶۰ استانبول (360 Istanbul)


اگر به دنبال رستوران دریایی استانبول هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به رستوران ۳۶۰ استانبول بزنید. این رستوران یک چشم‌انداز بسیار زیبا دارد؛ زیرا در آخرین طبقه از یک برج بسیار بلند واقع شده است. از پنجره این رستوران می‌توان تنگه بسفر، دریای مرمره و کلیسای سنت آنتونی را تماشا کرد. علاوه بر غذاهای دریایی، انواع کباب و غذاهای سنتی ترکی نیز در این رستوران سرو می‌شود.
این مجموعه در استانبول، خیابان استقلال، محله بیوگولو شماره ۳۴۴۳۳ واقع شده است. از شنبه تا پنج‌شنبه و از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲ بامداد می‌توانید به این مجموعه مراجعه کنید. رستوران ۳۶۰ درجه در روزهای جمعه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۴ بامداد آماده خدمت‌رسانی است.

رستوران دل مار (Del Mare)


رستوران ساحلی استانبول دلمره یا دل مار، یک رستوران غذاهای دریایی با استاندارد اروپایی است که طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. این رستوران چشم‌انداز زیبایی دارد و برای صرف یک شام آرام، گزینه مناسبی است. این رستوران در سمت آناتولی استانبول واقع شده است.
معرفی بهترین رستوران های ساحلی استانبول + آدرس و عکس

رستوران بالیکچی صاباحاتین (Balıkçı Sabahattin)


رستوران بالیکچی صاباحاتین (Balıkçı Sabahattin) در یکی از توریستی‌ترین منطقه‌های استانبول یعنی منطقه تاریخی سلطان احمد واقع شده است. رستوران صاباحاتین ماهیگیر یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های ترکیه برای چشیدن غذاهای دریایی است. صاحب و سرآشپز این رستوران صاباحاتین نام دارد که مجموعه را به کمک پسرانش اداره می‌کند. در این رستوران تمامی غذاها با سبک غذاهای خانگی و سنتی پخته می‌شوند. طعم ماهی کبابی این رستوران بی‌نظیر است و پیشنهاد می‌کنیم در سفر به استانبول سری به این رستوران بزنید. درباره منو غذای این رستوران باید گفت، قیمت غذاها ارزان است. زیرا صاحب این مجموعه هرروز از صید خود مواد اولیه رستوران را تأمین می‌کند. چیدمان این مجموعه زیبا و دنج است. گلدان‌های سبزی که در گوشه و کنار این رستوران قرار گرفته‌اند، زیبایی رستوران را چند برابر کرده‌اند. این رستوران در استانبول، محله سلطان احمد، خلیج سید حسن و شماره ۳۴۱۲۲ واقع شده است. بالیکچی صاباحاتین هر روز از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ نیمه شب پذیرای مشتریان است.

رستوران آهیرکاپی بالیکچیسی (Ahirkapi Balikcisi)


اگر به دنبال یک رستوران دریایی در استانبول هستید، سری به آهیرکاپی بالیکچیسی (Ahirkapi Balikcisi) بزنید. این رستوران هم در منطقه تاریخی سلطان احمد واقع شده است و دسترسی بسیار خوبی دارد. در نتیجه می‌توانید در اطراف این خیابان از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری دیدن کنید و سپس برای صرف شام یا عصرانه به این رستوران مراجعه کنید. نمای خارجی این رستوران مانند دیگر رستوران‌ها به نظر می‌رسد. اما اگر به داخل بروید و غذاهای آن را امتحان کنید، خواهید دید که شهرت آن بی‌دلیل نیست. این رستوران وسعت زیادی ندارد و چند میز در داخل و چند میز در فضای باز آن قرار گرفته است.
در این رستوران می‌توانید از انواع غذاهای سنتی و دسرهای محلی که توسط همسر صاحب رستوران پخته می‌شود نوش جان کنید.
این رستوران در استانبول، محله جانکورتران، سمت راست خیابان فاتح و شماره ۳۴۱۲۲ واقع شده است. هر روز از ساعت ۱ ظهر تا ۱۱ شب نیز می‌توان به این رستوران مراجعه کرد.

رستوران ویلا بسفر (Villa bosphorus)


می‌توان گفت که رستوران ویلا بسفر (Villa bosphorus) در لیست بهترين رستوران ساحلي استانبول جای می‌گیرد. تماشای غروب از این رستوران می‌تواند یک تجربه بسیار خوب برای شما باشد. منو این غذا زیاد گران نیست و به نسبت پولی که پرداخت می‌کنید، خدمات خوبی دریافت می‌کنید. رستوران ویلا در محله بیلربی استانبول و در اسکله‌ای به همین نام واقع شده است. اگر هتل سکودار استانبول را برای اقامت انتخاب کرده باشید، می‌توانید به راحتی و ظرف چند دقیقه به این رستوران دسترسی داشته باشید.
معرفی بهترین رستوران های ساحلی استانبول + آدرس و عکس

کافه رستوران حرم استانبول (Harem Istanbul)


کافه‌های ساحلی استانبول همانند رستوران‌های کنار دریا استانبول کیفیت نسبتاً خوبی دارند. کافه رستوران حرم (Harem Istanbul) حال و هوای پادشاهان عثمانی را برای شما زنده می‌کند. اگر دوست دارید در یک محیط کاملاً عثمانی عصرانه یا شام میل کنید، سری به کافه حرم استانبول بزنید. کافه رستوران حرم یک رستوران دریایی در استانبول محسوب می‌شود. اگر بلیط هواپیما استانبول را خریداری کرده‌اید، به کافه حرم مراجعه کنید و از فضای دل‌نشین آن لذت ببرید. زیرا خوشمزه‌ترین ماهی‌ها در این مجموعه سرو می‌شوند. صاحب این رستوران فردی مبتکر و مشهور است که در حوزه رستوران و غذای گردشگری در استانبول فعالیت می‌کند. منو این غذا کامل است و دسرها و دیگر موارد آن گران نیستند.
همه‌روزه از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب می‌توانید به این رستوران مراجعه کنید. کافه حرم در استانبول، خیابان فاتح، محله سلطان احمد، محله آلمدار، خوابگاه بیچکی و شماره ۳۴۱۱۰ واقع شده است.

رستوران برج دختر (Kız Kulesi Restaurant)


رستوران برج دختر یا Kız Kulesi Restaurant یکی از رمانتیک‌ترین رستوران‌های شهر استانبول است که در تقاطع قاره اروپا و آسیا واقع شده است. شما می‌توانید یک شام ویژه را در یک مکان منحصربه‌فرد یعنی رستوران ساحلی استانبول به نام برج دختر نوش جان کنید. در این رستوران می‌توانید یک تاریخ و فرهنگ ۲۵۰۰ ساله را مرور کنید. این رستوران در منطقه سالاجاک و اسکودار واقع شده است.

رستوران کی یی (Kiyi Restaurant)


یکی دیگر از رستوران‌های کنار دریا استانبول، رستوران کی یی است که از سال ۱۹۶۴ فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه در پخت و طبخ انواع ماهی و غذاهای دریایی تخصص دارد. جالب است بدانید که بسیاری از مردم بومی منطقه نیز برای خوردن غذاهای دریایی به این رستوران مراجعه می‌کنند. این رستوران دیوارهای چوبی زیبایی دارد و نقاشی‌های خاصی از شخصیت‌های مشهور ترکیه بر روی آن نصب شده است. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای سرد و گرم را نوش جان کنید. این رستوران چشم‌انداز دریا دارد و می‌توانید از پشت میز آن را تماشا کنید.
این رستوران از ساعت ۱۲ ظهر شروع به کار می‌کند اما پیش از مراجعه به آن بهتر است میز مشرف به دریا را رزرو کنید زیرا سریعاً ظرفیت آن تکمیل می‌شود. این رستوران در استانبول و خیابان هایدر واقع شده است.
معرفی بهترین رستوران های ساحلی استانبول + آدرس و عکس

رستوران سامیت (Summit)


رستوران های دریایی استانبول طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. اگر این رستوران‌ها بین‌المللی و لوکس باشند، محبوبیت آن‌ها دو چندان می‌شود. رستوران سامیت در بالای برج واقع شده است و منظره زیبایی از شهر را در اختیار شما می‌گذارد. این رستوران منو کاملی دارد که در دو نوبت نهار و شام سرو می‌شود. پارکینگ رایگان و اینترنت بی‌سیم از دیگر امکانات این رستوران است. این مجموعه منو بار دارد و سرویس میز آن عالی و بی‌نقص است.

کلاب فیش سوادا (Fish Suada Club)


اگر بلیط هواپیما چارتر و لحظه آخری استانبول خریداری کرده‌اید، مراجعه به رستوران کلاب فیش سوادا را در لیست برنامه‌های خود قرار دهید. این مجموعه یک رستوران غذاهای دریایی استانبول است که در جزیره کوچکی وسط تنگه بسفر واقع شده است. این رستوران چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای دارد. در کلاب فیش سوادا می‌توانید علاوه بر ماهی و دیگر غذاهای دریایی، انواع مزه و دسرهای محلی و ترکی را نیز سفارش دهید. موقعیت مکانی خاص، کیفیت بالای غذا و چشم‌انداز زیبا سبب شده است تا کلاب فیش سوادا پذیرای گردشگران زیادی باشد. این رستوران در استانبول، جزیره گالاتاسرای و کوروچشمه واقع شده است.

رستوران الئوس (Eleos)


رستوران دریایی استانبول الئوس یکی از رستوران های ساحلی استانبول است که دو شعبه دارد. یکی از شعبه‌ها در محله بی اوغلو و دیگری در یشیلکوی نزدیک فرودگاه قرار گرفته است. این رستوران‌ها کیفیت بالایی دارند و انواع غذاهای سنتی و مدیترانه‌ای در آن‌ها طبخ می‌شود. ماهی تازه صید شده و میگو این رستوران بسیار محبوب است. همچنین دکوراسیون سفید و شیک و فضای آرام‌بخش رستوران نیز بسیار دوست‌داشتنی است. همان‌طور که گفته شد، رستوران الئوس دو شعبه دارد که یکی نزدیک فرودگاه آتاتورک و دیگری در منطقه مرکزی شهر و دل استانبول یعنی خیابان استقلال واقع شده است. البته به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از مراجعه به رستوران در یکی از شعبه‌ها میز رزرو کنید.

رستوران پارک فورا (Park Fora)


یکی دیگر از رستوران های ساحلی استانبول رستوران پارک فورا است که در نزدیکی ساحل کورچشمه و پارک جمیل توپوزلو واقع شده است. این رستوران از سال ۱۹۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است و به ادعای خودش بهترین ماهی‌ها و غذاهای دریایی را در کل استانبول ارائه می‌دهد. این مجموعه فضای باز و سرپوشیده دارد که می‌توانید در تمامی فصول سال از هر دو بخش آن استفاده کنید. هر روز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲ بامداد این مجموعه فعالیت می‌کند.
معرفی بهترین رستوران های ساحلی استانبول + آدرس و عکس

رستوران روملی حصار استانبول (Rumelihisarı İskele Restaurant)


این رستوران روی تنگه بسفور و در یک اسکله قدیمی که به دوران امپراتوری عثمانی مربوط می‌شود، فعالیت می‌کند. این رستوران یکی از رستوران های دریایی استانبول است که محیطی خیال‌انگیز و الهام‌بخش دارد. غذاهای آن نیز خوشمزه و باکیفیت هستند. ظاهر این مجموعه شبیه به یک کلبه ماهیگیری است به همین دلیل استانبولی‌ها علاقه زیادی به آن دارند. رسم و رسوم ترکی در این رستوران کاملاً رعایت می‌شود. پیشخدمت‌های رستوران روملی حصار اغلب مشتریان را با اسم می‌شناسند و از سلیقه و ذائقه آن‌ها آگاه هستند. در این رستوران غذا طی چند مرحله سرو می‌شود. ابتدا پیش‌غذا و سینی مزه و سپس غذای اصلی به میز مشتری برده می‌شود.

رستوران یاکاموس تراس (Yakamoz Terrace)


رستوران یاکاموس یا یاکاموز تراس استانبول منو کاملی دارد و یکی از بهترین رستوران‌های منطقه محسوب می‌شود. منو صبحانه این رستوران نیز طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. مناطق تاریخی و گردشگری زیادی در اطراف این رستوران واقع شده است و می‌توانید پس از صرف صبحانه یا دیگر وعده‌های غذایی از آن‌ها بازدید کنید.

رستوران میلیوس (Milyos Balık Restaurant)


می‌توان گفت رستوران میلیوس یکی زیباترین رستوران های ساحلی استانبول است که معماری و چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد. این رستوران دیوارهای شیشه‌ای و فضایی رؤیایی دارد. این مجموعه منو غذایی منحصربه‌فرد شامل انواع غذاهای دریایی، گریل، کبابی، سالاد و دیگر موارد دارد. برخی از صندلی‌ها و میزهای این رستوران در فضای باز و روی یک پل چوبی قرار گرفته است. در این رستوران امکان برگزاری مراسم و جشن‌های مختلف نیز وجود دارد. این موارد سبب شده است تا میلیوس در لیست بهترین رستوران دریایی استانبول جای بگیرد. رستوران میلیوس در منطقه ساریر استانبول و در نزدیکی ساحل Kilyos قرار گرفته است.
معرفی بهترین رستوران های ساحلی استانبول + آدرس و عکس

رستوران ماربلا (Marbella)


ماربلا رستوران غذاهای دریایی استانبول است که به سمت ساحل دریای مرمره قرار گرفته است. در این رستوران انواع دسر، چای و عصرانه‌های ترکی نیز سرو می‌شود به همین دلیل می‌توان در لیست کافه‌های ساحلی استانبول به آن اشاره کرد. غذاهای این مجموعه کیفیت بالایی دارند و پارکینگ رایگان، سیستم رزرواسیون، غذای بیرو‌ن‌بر، صندلی کودک و صندلی چرخ‌دار از امکانات این رستوران هستند. کافه رستوران ماربلا در فاصله ۵ دقیقه‌ای مسجد ایاصوفیه واقع شده است و هرروز میزبان گردشگران زیادی است.
اگر مایل به آشنایی با بهترین رستوران های استانبول هستید، این مقاله جامع را در بلاگ سفرمارکت دنبال کنید.
اگر هم می‌خواهید رستوران های ایرانی استانبول را بشناسید باز هم از مجله گردشگری سفرمارکت بازدید کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است