search
menu
سن پترزبورگ keyboard_arrow_down close

سن پترزبورگ

hotel
هتل های سن پترزبورگ ۲۳

درباره سن پترزبورگ

سن پترزبورگ (Saint Petersburg) که گاه به شکل سنت پترزبورگ هم نوشته می‌شود دومین شهر بزرگ روسیه و از شهرهای مشهور و گردشگر پذیر جمهوری فدرال روسیه است. سن پترزبورگ که در شمال غربی کشور روسیه قرار گرفته، بیش از ۵ میلیون نفر جمعیت دارد و از بندرهای مهم در کنار دریای بالتیک به شمار می‌رود.
سن پترزبورگ

تاریخچه سن پترزبورگ


سن پترزبورگ همانطور که از نامش می‌توان حدس زد، توسط پتر کبیر تزار روسیه در سال ۱۷۰۳ میلادی پایه‌گذاری شد. سن پترزبورگ همچنین در دو بازه زمانی پایتخت امپرتوری روسیه نیز بوده است. سن پترزبورگ که از آن با نام پتروگراد یا شهر پتر هم یاد می‌شده در زمان اتحاد جماهیر شوروی و پس از مرگ لنین، پایه‌گذار انقلاب اکتبر، به نام لنین‌گراد تغییر نام می‌دهد. سن پترزبورگ که در زمان جنگ جهانی دوم لنینگراد نامیده می‌شد به مدت ۸۷۲ روز تحت محاصره نازی‌ها بود و در اثر قحطی ناشی از آن نزدیک به ۱ میلیون نفر از مردم این شهر کشته شدند. سن پترزبورگ تا پیش از سده ۲۱ با مشکلات اقتصادی زیادی رو به رو بود ولی به تدریج با کمک صنعت گردشگری و ثبت نزدیک به ۸۰۰۰ اثر تاریخی وضعیت اقتصادی خود را بهبود دهد.

جاهای دیدنی سن پترزبورگ


سن پترزبورگ بیشتر به عنوان پایتخت فرهنگی روسیه شناخته می‌شود. با وجودی که سن پترزبورگ در زمان جنگ‌های جهانی اول و دوم و جنگ سرد، حوادث بسیاری را به خود تجربه کرد، مجموعه‌ای از جاذبه‌های تاریخی با شکوه در آن انتظار گردشگران را می‌کشد. از جمله این مراکز گردشگری می‌توان به قلعه سنت میشل، کلیسای جامع سنت نیکولاس، کاخ پتروف، آبراهه گریبیوف و موزه هنر آرمیتاژ اشاره کرد.
سن پترزبورگ
با توجه به دگرگونی پرشتاب اروپا در دوران مدرن، شهر سن پترزبورگ توانسته یک گنجینه ویژه و دست‌نخورده از معماری دوران کلاسیک را در خود حفظ کند و همین موجب جذابیت این شهر در بین گردشگران شده است.

فرودگاه سن پترزبورگ


فرودگاه پالکوو یا پالکوف، مهمترین فرودگاه بین المللی شهر سن پترزبورگ است و در ۲۳ کیلومتری جنوب شهر قرار گرفته است.


دیدنی های سن پترزبورگ