search
menu

کاخ پتر هوف سن پترزبورگ

[ پنهان کردن ]
درباره کاخ پترهوف سن پترزبورگ
چرا باید از کاخ پترهوف سن پترزبورگ بازدید کنیم؟
تاریخچه کاخ پترهوف سن پترزبورگ
محوطه کاخ پترهوف سن پترزبورگ
بناهای کاخ پترهوف سن پترزبورگ
ساعت و هزینه بازدید از کاخ پترهوف سن پترزبورگ
محل های دیدنی نزدیک به کاخ پترهوف سن پترزبورگ
رستوران های نزدیک به کاخ پترهوف سن پترزبورگ
هتل ها و محل های اقامتی نزدیک به کاخ پترهوف سن پترزبورگ

درباره کاخ پترهوف سن پترزبورگ


روسیه کشوری بسیار وسیع با جاذبه های فراوان توریستی است. جاذبه های توریستی روسیه شامل جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی با شکوه است. سن پترزبورگ یکی از شهرهای روسیه است که کاخ های تاریخی و با شکوهش شهرت جهانی دارند. اغلب این کاخ ها به دستور پیتر کبیر برای نمایش قدرت روسیه بنا شده اند. یکی از این کاخ های با شکوه و دیدنی شهر سن پترزبورگ، کاخ و پارک پترهوف است که به عنوان ورسای روسیه نیز معروف است. این کاخ که یکی از جاذبه های بسیار با عظمت و زیبای سن پترز بورگ به حساب می آید از جمله کاخ های پر بازدید روسیه است که محوطه بسیار منحصربفردی هم دارد. گردشگران با خرید بلیط هواپیما و سفر به این شهر می توانند برای تعطیلاتشان اوقاتی بسیار خاطره انگیز را قم بزنند.
کاخ پتر هوف سن پترزبورگ

چرا باید از کاخ پترهوف سن پترزبورگ بازدید کنیم؟


این کاخ از آثار باشکوه تاریخی و معماری است که بازدید از پارک و محوطه اطراف آن برای هر گردشگری خاطره ای فراموش نشدنی خواهد بود.
بازدید از این کاخ می تواند باعث آشنایی بیشتر با تاریخ این کشور شود زیرا کاخ پترهوف یک کاخ موزه به حساب می آید و در کاخ های آن اشیا و وسایل شخصی پیتر کبیر و سایر ساکنان آن نگهداری می شود.
گردشگران با سفر به روسیه و شهر سن پترزبورگ علاوه بر بازدید از این کاخ می توانند از جاذبه های دیگر در این شهر نیز بازدید کنند.
سفر به سن پترز بورگ و بازدید از این کاخ و باغ که شهرت جهانی دارد و از جمله آثار به ثبت رسیده در سازمان جهانی یونسکو است، برای هر گردشگری جذاب است و او را به خرید بلیط هواپیما سن پترزبورگ ترغیب می‌کند.
کاخ پتر هوف سن پترزبورگ

تاریخچه کاخ پترهوف سن پترزبورگ


مساحت این کاخ به ۱۱۰ هکتار می رسد. در سال ۱۷۰۹ سزار پیتر بزرگ دستور ساخته شدن این کاخ را صادر کرد. از اهداف ساخت این کاخ جشن پیروزی در برابر سوئد و همچنین برای نمایش قدرت پیتر کبیر بود. این کاخ توسط استادان معماری و نقاشی آن زمان ساخته شد. در سال ۱۷۲۳ با حضور بزرگان کشور روسیه و مهمانانی از کشورهای دیگر به طور رسمی افتتاح گردید. با ساخته شدن این کاخ پیتر کبیر قدرتش را به رخ جهانیان کشید. بخشی از این کاخ موزه در جنگ جهانی دوم متحمل آسیب هایی شد و بعد از جنگ مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. بعد از مرگ پیتر کبیر و با بر سر قدرت رسیدن کاترین کبیر کاخ کاترین جایگزین کاخ پترهوف شد. این کاخ با شکوه از جمله بناهایی است که در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
کاخ پتر هوف سن پترزبورگ

محوطه کاخ پترهوف سن پترزبورگ


کاخ پترهوف یکی از آثار تاریخی بی نظیر روسیه است. محوطه این کاخ، باغ بسیار زیبایی است که درختان و فواره های متعدد در کنار هم فضایی بسیار رویایی را خلق کرده اند. در محوطه کاخ پترهوف چند آبشار پله ای مانند و فواره های متعددی به چشم می خورد. منبع آب این فواره ها از کانال های متعددی است که جهت تامین آب حفر شده اند و البته امروزه آب این فواره ها به کمک پمپ ها تامین می گردد. در وسط یکی از آبشارها مجسمه با شکوهی دیده می شود که آب از مجاورت آن به هوا پرتاب و در نقش فواره عمل می کند. این مجسمه طی جنگ جهانی دوم ربوده شده بود ولی بعد از آن دوباره مرمت و جایگزین شد. این مجسمه نشانی از قدرت و پیروزی روسیه در برابر دشمنانش است. در کنار پله های این کاخ مجسمه های بسار زیبا و طلایی نیز به چشم می خورد که چشم هر گردشگری را به خود مجذوب می کند. البته در داخل خود ساختمان کاخ نیز مجسمه های طلایی با شکوهی وجود دارد که هر کدام از این مجسمه ها تاریخچه و داستان مخصوص به خود را دارند.
کاخ پتر هوف سن پترزبورگ

بناهای کاخ پترهوف سن پترزبورگ


کاخ پترهوف مجموعه ای از چندین کاخ مجلل و باشکوه است. پیتر کبیر مسحور معماری کاخ های غربی بود و پس از بازدید از کاخ های غربی بخصوص کاخ های فرانسه، دستور داد تا این کاخ را با الهام از معماری بناهای با شکوه غربی جلا دهند. بناهای موجود در مجموعه پترهوف شامل مونپلیزر، هرمیتاژ و کاخ مارلی است.
مونپلیزر که در لاتین همان my pleasure است کاخی با معماری بسیار فوق العاده و باشکوه است. کاخ مونپلیزر از کاخ هایی است که پیتر کبیر آن جا را برای اقامت شخصی اش انتخاب کرده بود. با بازدید از این کاخ می توانید شاهد معماری فوق العاده ی اتاق ها و همچنین برخی لوازم شخصی پیتر کبیر باشید.
ساختمان هرمیتاژ برای پذیرایی از مهمانان طراحی شده است. این کاخ برای میزبانی از میهمانان میز خاص و بزرگی دارد که امکان جا به جایی آن در طبقات وجود دارد.
کاخ مارلی نشانگر انزوا و برای خلوت پیتر کبیر بنا شده است. در این کاخ نیز وسایل اختصاصی پیتر کبیر نگه داری می شود. علاوه بر این کاخ ها عمارت های بال کاترین، ساختمان حمام و چندین موزه نیز در پترهوف بنا شده اند.

ساعت و هزینه بازدید از کاخ پترهوف سن پترزبورگ


این کاخ همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ عصر میزبان گردشگران و بازدیدکنندگان است. برای بازدید از کاخ و باغ پترهوف ۳ الی ۴ ساعت زمان کافی است. از آنجایی که این کاخ به نوعی کاخ موزه به حساب می آید ورودیه نیز دارد.

محل های دیدنی نزدیک به کاخ پترهوف سن پترزبورگ


قلعه پیتر و پاول: ۵۰ کیلومتر
موزه قایق های بادبانی امپریال: ۲۹۰ متر
پارک کلونیستسکی: ۱.۶ کیلومتر
پارک الکساندریا: ۲.۱ کیلومتر
موزه خانوادگی بینویس (Benois): ۲.۸ کیلومتر

رستوران های نزدیک به کاخ پترهوف سن پترزبورگ


آشپزخانه پارک ساید: ۶۰۰ متر
رستوران لینا: ۷۵۰ متر
رستوران ترول: ۸۵۰ متر
رستوران الکس هاوس: ۸۵۰ متر
رستوران آرتیشاک: ۱.۴ کیلومتر
رستوران کلادوایا: ۲.۷ کیلومتر

هتل ها و محل های اقامتی نزدیک به کاخ پترهوف سن پترزبورگ


هتل سام سون: ۸۵۰ متر
هتل نادژدا: ۱ کیلومتر
هتل الکساندریا پترهوف: ۳.۲ کیلومتر
هتل گراند پترهوف: ۶.۲ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است