search
menu

سوغات رم ایتالیا

[ پنهان کردن ]
ظروف سرامیکی
شیرینی‌های ایتالیایی
خوراکی‌های محلی رم
شکلات‌های محلی
لباس‌های ایتالیایی
کفش
زیورآلات
عطر
شهر رم ایتالیا یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین شهرهای دنیا است. در شهر رم می‌توانید سوغاتی‌های بسیار زیادی خریداری کنید. از سوغاتی‌های خوردنی و خوشمزه و نوشیدنی‌های گوارا گرفته تا لباس‌های زیبا و برند و اشیای هنری و گرانبها که داشتن آن‌ها برای هر فرد هنر دوستی لذت بخش است. به طور حتم اگر وقت و پول بی نهایتی را در اختیار داشتید صحبت از خرید بهترین سوغاتی‌های رم بی معنی می‌شد. اما زمانی که محدودیت در بودجه و وقت دارید و می‌خواهید سوغاتی‌هایی را بخرید که از طرفی ارزنده و زیبا باشد و از طرفی لازم نباشد وقت و پول زیادی برای خرید آن‌ها خرج کنید، شناخت بهترین سوغاتی‌های رم اهمیت پیدا می‌کند. با مطالعه این مقاله اطلاعات ارزنده‌ای از سوغاتی‌های شهر رم به دست خواهید آورد و ما به شما کمک می‌کنیم تا هم خودتان از خرید سوغاتی در شهر رم لذت ببرید و هم افرادی که قصد دارید برای آن‌ها سوغاتی ببرید. اگر قصد سفر به شهر رویایی و زیبای رم را دارید بهتر است به خوبی قیمت بلیط هواپیما را بررسی و مقایسه کنید.

ظروف سرامیکی


ساخت ظروف سرامیکی دست ساز، قدمتی دیرینه در شهر رم ایتالیا دارد. از میان تمام ظروف سفالی شهر رم، چه مدل‌های قدیمی و چه مدرن، ظروف سرامیکی رنگی این شهر یکی از بهترین سوغتی هایی است که می‌توانید در سفر خود به رم خریداری کنید. این سوغاتیرا می‌توانید برای افراد مختلفی که سلیقه‌های متفاوتی دارند ببرید.
اگر دوستان و آشنایانی دارید که دوست دارند بخشی از هنر ایتالیا را در خانه خود داشته باشید حتماً این ظروف را برای آن‌ها تهیه کنید. ظروف سرامیکی رنگی شهر رم در اشکال و ابعاد مختلفی عرضه می‌شوند. از مهم‌ترین این ظروف می‌توان به کاسه، قوری، بشقاب،‌ قاشق، سینی و انواعی از اشیا رنگی و زیبای دیگر اشاره کرد.
این ظروف در حال حاضرتوسط سفالگران ایتالیایی که قصد دارند هنر سنتی کشور خود را زنده نگهدارند ساخته می‌شود و به عنوان سوغاتی به فروش می‌رسد. قیمت این سوغاتی از ۵ یورو شروع می‌شود و بعضی از آن‌ها تا صدها یورو ارزش دارند. برای خرید ظروف سرامیکی می‌توانید به میدان تاریخی پیاتسا ناوونا (Piazza Navona) بروید. در این میدان مغازه‌ای با نام "L'Artigianato" با پلاک ۸۴ را پیدا خواهید کرد که ظروف سرامیکی رنگارنگ و زیبای شهر رم را به فروش می‌رساند.
سوغات رم ایتالیا

شیرینی‌های ایتالیایی


کمتر سفره‌ای را در ایتالیا پیدا می‌کنید که بر روی آن دسر وجود نداشته باشد. شیرین، کلوچه و کیکی از دسرهای مهم مردم ایتالیایی است. در شهر رم می‌توانید این شیرینی‌ها را از مغازه‌های شیرینی فروشی خریداری کنید. از جذاب‌ترین شیرینی‌های قدیمی رم می‌توان به شیرینی «پانگیالو رومانو» یا " Pangiallo romano" اشاره کرد. در ترکیبات این شیرینی انواعی از مغزهای خوراکی مثل گردو، فندق، بادام، هسته کاج به همراه عسل، کشمش و شکلات وجود دارد.
پانپه پاتو (Panpepato) نوع دیگری از شیرینی‌های سنتی شهر رم است که شبیه به شیرینی «پانگیالو رومانو» درست می‌شود و تنها فرق بین این دو این است که در ترکیبات شیرینی پانپه پاتو از شکلات بیشتر و چاشنی‌های خوشمزه‌تری استفاده می‌شود. در کنار تماشا و دیدن جاهای دیدنی رم خرید سوغات برای دوستان و آشنایان لذتبخش است.
در ادامه چند تا از شیرینی‌های سنتی شهر رم را معرفی می‌کنیم:
موستاچیولی (Mostaccioli)
یکی از قدیمی‌ترین شیرینی‌های شهر رم است که در عروسی‌ها سرو می‌شود.
تورونه رومانو (Torrone romano)
از شیرینی‌های رم باستان به حساب می‌آید و در آن از بادام، شکلات و پسته استفاده می‌شود.
یکی از شیرینی فروشی‌های قدیمی شهر رم که هم شیرینی‌های سنتی و قدیمی شهر رم را به فروش می‌رساند و هم در آن انواعی از شیرینی‌های کشورهای مختلف عرضه شده است، شیرینی فروشی‌ای به نام والزانی (Valzani) است. این شیرینی فروشی فعالیت خود را از سال ۱۹۲۵ شروع کرده است. برای دسترسی به این شیرینی فروشی باید به محله تراستور (Trastevere) بروید و به آدرس آن به نشانی a/b Via del Moro ۳۷ مراجعه کنید. این شیرینی فروشی در روزهای چهارشنبه تا یک شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ بعد از ظهر باز است. در روزهای دوشنبه و سه شنبه بسته است.

خوراکی‌های محلی رم


خوراکی‌های شهر رم شهرت جهانی دارد. اگر خوراکی‌های این شهر را برای دوستان و آشنایانتان به سوغات ببرید به طور حتم خوشحال خواهند شد. خوراکی‌های سنتی شهر رم شامل زیتون‌های طعم دار شده، گوشت پخته شده و ترشی می‌شود. البته این سه، تنها بخشی از انواع خوراکی‌های سنتی شهر رم به حساب می‌آید و در ادامه نام دیگر خوراکی‌های محلی این شهر را می‌بینید:
کرم (ارده) خردل
پاستا
سرکه بالسامیک: معمولاً در شهر مودنا (Modena) ساخته می‌شود و به رم می‌آید.
• خوراکی‌هایی که از قارچ دنبلان ساخته می‌شود مثل روغن، سس و پوسته‌های قارچ دنبلان که به عنوان طعم دهنده در پخت پاستا استفاده می‌شوند.
در قسمت‌های شمالی کشور ایتالیا مثل "Umbria" و "Piedmont" قارچ دنبلان یکی از مهم‌ترین و پر مصرف‌ترین ماده غذایی به حساب می‌آید. مردمان این ناحیه از ایتالیا از این قارچ برای پخت اکثر غذاهای روزانه شن استفاده می‌کنند. قارچ دنبلان گونه‌ای از قارچ خوراکی است که بر خلاف قارچ‌های معمولی بر روی زمین رشد نمی‌کند. این نوع از قارچ‌ها در دو رنگ سیاه و سفید عرضه می‌شوند.
خوراکی‌های محلی رم را می‌توانید در بسته بندی‌های زیبا و قابل حمل خریداری کنید. برای خرید این خوراکی‌ها می‌توانید به مغازه "Dolce e Non Solo" که در "۸۱ Via Leonina" قرار گرفته است مراجعه کنید. این مغازه در کنار جاذبه گردشگری کولوسئوم (Colosseum) قرار دارد. قیمت خوراکی‌هایی که در این مغازه به فروش می‌رسد با هم فرق دارد. شکلات، ارزان‌ترین خوراکی این مغازه است که با قیمت ۲ یورو به فروش می‌رسد و یک بطری سرکه بالزامیک با قیمت ۱۰۰ یورو، گران‌ترین خوراکی این مغازه محسوب می‌شود. این مغازه از دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صیح تا ۳: ۳۰ بعد از ظهر باز است. در روزهای یکشنبه تعطیل است.
سوغات رم ایتالیا

شکلات‌های محلی


یکی از خوشمزه‌ترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید از شهر رم به یادگار ببرید شکلات‌های خوشمزه‌ای است که توسط شکلات سازان توانمند و با تجربه ایتالیایی ساخته می‌شود. شکلات‌های محلی شهر رم در بسته بندی‌های زیبا به فروش می‌رسد." Gianduia" یکی از این شکلات‌های سنتی است از سال ۱۸۵۶ توسط برند "Caffarel" تولید می‌شود. در ساخت این شکلات از فندق استفاده می‌شود.
از دیگر برندهای معروف شکلات در شهر رم پروگینا (Perugina) و ونچی (Venchi) هستند. این دو برند برندهای معروف و خوش نامی در صنعت شکلات سازی ایتالیا محسوب می‌شوند. برند " Venchi" از سال ۱۸۷۸ کار خود را شروع کرد و همواره سعی کرده بهترین مواد اولیه را در ساخت شکلات‌هایش به کار ببرد. مواد اولیه این برند طوری انتخاب می‌شوند که متناسب با ذائقه و سلیقه مشتریان ایتالیایی باشد؛ به همین دلیل در ساخت آن از فندق و بادام استفاده می‌شود.
بسته بندی‌های شکلات‌های شهر رم بسیار زیبا و شیک و جذاب است و به راحتی می‌توانید آن‌ها را به عنوان سوغاتی به دوستان و آشنایانتان هدیه بدهید. این سوغاتی در قیمت‌های متنوعی عرضه می‌شود.، بسته به نوع شکلات و وزن آن، لازم است حدود ۲ تا ۲۰ یورو برای خرید آن‌ها خرج کنید.
اگر دوست دارید شکلات‌های تازه و با کیفیت شهر رم را خریداری کنید مغازه‌های زیادی در سطح شهر وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید. نام یکی از این مغازه‌ها " La Bottega del Cioccolato" است که در خیابان" ۸۲ Via Leonina" قرار گرفته است. این مغازه از روز دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰: ۳۰ صبح تا ۸ شب باز است. از روز ۵ ام ماه ژوئن تا پنجمین روز از ماه سپتامبر بسته است. علت این تعطیلی به گرمای هوا مربوط می‌شود. دمای بالای این چندماه باعث آب شدن شکلات می‌شود.
سوغات رم ایتالیا

لباس‌های ایتالیایی


شاید اولین فکری که با دیدن این تیتر به ذهنتان برسد این باشد که لباس‌های ایتالیایی را می‌توان از هر کجای دنیا خریداری کرد و وقتی که به رم سفر کردیم و می‌خواهیم برای نزدیکانمان سوغاتی ببریم بهتر است مورد دیگری را انتخاب کنیم. اما باید بدانید که تنوع لباس‌های ایتالیایی که در شهر رم می‌بینید با هیچ کجای دنیا قابل مقایسه نیست. کافی است که از خیابان " dei Condotti" عبور کنید تا تنوع لباس‌هایی که در مغازه‌های لباس فروشی این شهر وجود دارد آشنا شوید. در این خیابان هر لباسی را که توسط هنرمندان ایتالیایی طراحی و دوخته شده است پیدا می‌کنید. برندهای معروفی مثل " Valentino"." Dolce & Gabbana" و "Trussardi" را در میان مغازه‌های این خیابان می‌توانید پیدا کنید.
برند " Valentino" یکی از معروف‌ترین برندهای ایتالیا است. رنگ قرمز و لطافت و ظرافت دو المانی است که عامل تمایز لباس‌های این برند از برندهای دیگر ایتالیایی شده است. قیمت لباس‌های ایتالیایی بسته به نوع و جنس لباس و برند سازنده آن از ۵۰ یورو شروع می‌شود و به چند ده هزار یورو می‌رسد. هر کدام از برندهای معروف ایتالیایی یک مغازه در این خیابان دارند و به راحتی می توانیدلباس های زیبا و فاخری را پیدا کنید و برای دوستان و خانواده خود سوغات ببرید.
اگر به دنبال مغازه‌ای هستید که محصولات برند معروف "Dolce & Gabbana" بفروشد به خیابان " Via dei Condotti۵۲" بروید. این برند در ساخت محصولات خود فراتر از چهارچوب عمل می‌کند و معمولاً طراحی‌های لباس‌های آن به گونه‌ای بحث برانگیز و خاص است.
مغازه‌های لباس فروشی شهر رم به طور معمول از ساعت ۹ تا ۹: ۳۰ صبح تا ساعت ۱ بعد از ظهر که برای استراحت و صرف ناهار تعطیل می‌شوند؛ باز هستند. بعد از ظهرهای نیز از ساعت ۴ تا ۷ عصر باز می‌شوند.

کفش


کفش یکی از مهم‌ترین المان‌های مد وفشن در ایتالیا به حساب می‌آید. نمی‌شود لباس‌های زیبا و جذاب برندهای معروف ایتالیایی را بخرید ولی کفش ایتالیایی نپوشید. کفش‌های ایتالیایی را برای هر کدام از دوستان و آشنایانتان سوغات ببرید قطعاً از آن لذت خواهد بود.
در شهر رم می‌توانید بهترین کفش‌های ایتالیایی را خریداری کنید و آن را با یک لباس جذاب مثل کت و شلوار یا شلوار کتان راه راه ست کنید. کفش‌های ایتالیایی در سرتاسر دنیا شناخته شده است و تحسین همگان را به دنبال داشته است. کفش‌های پاشنه بلند و صندل و چکمه‌های زیبا از جمله پوشیدنی‌های مخصوص پا هستند که طراحان ایتالیایی همواره در تلاشند تا متناسب با سلیقه و فصل‌های مختلف سال و مراسم‌های مختلف که در طول سال برگزار می‌شود، آن‌ها را طراحی کنند تا مخاطبان خود را راضی نگه دارند.
در شهر رم می‌توانید انواعی از کفش‌های مختلف را پیدا کنید. از کفش‌های ارزان قیمت گرفته که طراحان نه چندان معروف ایتالیایی آن‌ها را طراحی کرده‌اند تا کفش‌های گرانی که برندهای معروفی مثل """"Gucci""، ""Casadei و"" Albano"" آن‌ها را تولید می‌کنند. اگر به شهر رم سفر کردید و دوست داشتید یک سوغاتی جذاب و متناسب با فرهنگ ایتالیایی برای دوستان خود هدیه ببرید حتماً یکی از کفش‌های ایتالیایی را انتخاب کنید. مستقل از اینکه دوستان شما آقا هستند یا خانم، داشتن کفشی که در ایتالیا ساخته شده است او را خوشحال خواهد کرد.
تقریباً در هرجای شهر رم می‌توانید مغازه‌های کفش فروشی را پیدا کنید. در این مغازه‌ها انواعی از کفش‌های برندهای معروف ایتالیایی تا کفش‌هایی که توسط برندهای نا آشنا ساخته شده‌اند را پیدا می‌کنید. اگر به دنبال کفش‌های قیمتی و فاخر می‌گردید، به میدان ""Piazza di Spagna"" بروید و گشتی در اطراف آن بزنید. مغازه‌های کفش فروشی اطراف این میدان کفش‌های گران قیمت و برند را عرضه می‌کنند.
اگر به دنبال کفش‌های ارزان قیمت هستید می‌توانید به مغازه کفش فروشی آلبانو (Albano) به شماره پلاک ۹۸ که در میدان "" Piazza di Spagna"" قرار دارد، بروید. قیمت کفش‌های این مغازه حدود ۱۱۵ تا ۳۴۰ یورو است. گران‌ترین کفش این مغازه چکمه‌هایی است که با کریستال‌های سواروفسکی (Swarovski) تزئین شده است. مغازه آلبانو هر روز از ساعت ۱۰: ۳۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر و ۳ بعد از ظهر تا ۷ شب باز است. این مغازه در روزهای شنبه از صبح تا شب باز است.
اگر هم می‌خواهید سوغاتی گران قیمتی خریداری کنید می‌توانید به مغازه‌های کفش فروشی که در ادامه نام می‌بریم مراجعه کنید (هر دو مغازه که در زیر معرفی کردیم در اطراف میدان"" Piazza di Spagna"" قرار دارند):
• Casadei (پلاک آن به شماره ۸۹ است)
• Sergio Rossi(پلاک آن به شماره ۹۷ است)
محدوده قیمت کفش‌های این دو مغازه بین ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو است.
سوغات رم ایتالیا

زیورآلات


اگر دوست دارید یک پکیج کامل از پوشیدنی‌های جذاب و زیبای ایتالیایی تهیه کنید و برای دوستان و آشنایانتان سوغات ببرید نباید از زیوآلاتی نظیر کیف، کیف پول، ‌کمربند و دستکش‌هایی که توسط برندهای معروف ایتالیایی تولید می‌شوند غافل شوید. بعضی از برندهای این کشور که در تولید زیورآلات تجربه دیرینه‌ای دارند توانسته‌اند به واسطه محصولات با کیفیت و جذابی که تولید می‌کنند، شهرت جهانی کسب کنند. برند گوچی (Gucci) می‌تواند مثال خوبی در این زمینه باشد. این برند توانسته با تولید کیف‌های مرغوب و جذاب، کیف‌های گوچی را به یکی از معروف‌ترین و جذاب‌ترین کیف‌های دنیا تبدیل کند. در مغازه‌های شهر رم علاوه بر زیورآلات برندهای معروف، محصولات برندهای تازه کاری که چندان شناخته شده نیستند نیز به فروش می‌رسند.
اگر دوستان و آشنایانی دارید که خانم هستند، ‌قطعاً برای ظاهر و لباس خود اهمیت زیادی قائل‌اند. می‌توانید برای آن‌ها کفش و زیورآلات جذاب ایتالیایی را هدیه ببرید. کیف و کفش جذاب می‌تواند تأثیر به سزایی در ظاهر خانم‌ها داشته باشد.
کیف دستی یکی از مهم‌ترین زیورآلات خانم‌ها محسوب می‌شود. علاوه بر کیف، روسری، کلاه و کمربند نیز می‌تواند برای خانم‌ها جذاب باشد. در شهر رم می‌توانید انواعی از این محصولات را خریداری کنید.
برندهای ایتالیایی سابقه درخشانی در تولید زیورآلات جذاب و زیبا دارند و بعد از این همه سال به راحتی می‌توانند سلیقه و ذائقه خانم‌ها را تشخیص دهند و برای آن‌ها محصولات زیبایی تولید کنند. پس خیلی نگران نباشید و به احتمال زیاد سوغاتی‌هایی از این دست می‌تواند برای دوستان و خانواده‌تان جذاب باشد. البته اگر با سلیقه او آشنا باشید و زیورآلاتی را خریداری کنید که به سلیقه‌اش نزدیک‌تر باشد شانس بیشتری دارید تا با خرید این دسته از سوغاتی او را راضی و خوشحال کنید.
اگر به دنبال مغازه‌ای می‌گردید که زیورآلات جذاب ایتالیایی را به فروش برساند، به مغازه "" Galleria Alberto Sordi"" بروید. همچنین می‌توانید به مغازه "" Coccinelle"" سر بزنید. این مغازه نزدیک میدان "" Piazza di Spagna""، در خیابان "" Via del Corso۶/۵"" قرار دارد. این مغازه هر روز هفته از ۱۰ صبح تا ۸ شب باز است. در این مغازه می‌توانید کیف‌های دستی با محدوده قیمت ۱۵۰ تا ۴۰۰ یورو و دیگر زیورآلات را با محدوده قیمت ۳۰ تا ۱۵۰ یورو خریداری کنید.

جواهرات

یکی از بهترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید در سفر به شهر رم برای دوستان و نزدیکان خود خریداری کنید جواهرات جذاب ایتالیایی است. در این شهر می‌توانید جواهرات گران قیمتی که توسط برندهای معروف صنعت جواهرسازی ایتالیا تولید شده‌اند (مانند برند "" Bulgari"") تا جواهرات ارزان قیمتی که توسط هنرمندان محلی طراحی و ساخته می‌شوند را خریداری کنید. کشور ایتالیا سابقه درخشانی در تولید جواهرات زیبا و جذاب برای ملکه و بانوهای اول کشورهای دنیا دارد. اکنون جواهرات زیبای ایتالیایی توسط همه افراد خریداری می‌شود.
مواد به کار رفته در جواهرات ایتالیایی، طلا، نقره، سنگ‌ها و گوهرهای قیمتی و مروارید است. حتماً در سفر خود به شهر رم از جواهرات ایتالیایی دیدن کنید. عاشق طراحی آن‌ها خواهید شد. طراحی‌های جواهرات ایتالیایی هنرمندانه، خلاقانه و جذاب هستند. بعضی از این طراحی‌ها به شدت خاص هستند و تنها یک بار از روی آن ساخته می‌شود.
قیمت جواهراتی که در شهر رم به فروش می‌رسند، متفاوت است. قیمت نهایی جواهرات به نوع برند و مواد اولیه استفاده شده در آن بستگی دارد. به طور مثال دستبند و گردن بندهایی که توسط طراحانی نظیر آناماریا کامیلی (Annamaria Camilli)، پاسکوئل برونی (Pasquale Bruni) یا پونتوس چیو (Pontevecchio) طراحی می‌شود قیمتی حدود ۵۰ تا ۳۰۰ یورو دارند. اما جواهرات الماس نشانِ برندِ بولگاری (Bulgari) قیمتی بالغ بر ۲۰۰۰ یورو دارد.
اگر می‌خواهید بهترین و خاص‌ترین جواهرات ایتالیایی را در شهر رم خریداری کنید حتماً به سراغ برند معروفی که نام آن را در خط‌های قبل دیدید (Bulgari) بروید. برای خرید محصولات این برند می‌توانید به خیابان "" Via dei Condotti۱۰"" بروید. اگر می‌خواهید خرج کمتری کنید و جواهراتی را خریداری کنید که در عین زیبا و جذابیت، ارزان قیمت‌تر از برندهای معروف ایتالیایی باشند به مغازه "" Iannetti "" بروید. این مغازه در مرکز خرید گالریا آلبرتو سوردی (Galleria Alberto Sordi) در خیابان فیا دل کورسو "" Via del Corso "" قرار دارد. جواهرات این مغازه توسط هنرمندان ایتالیایی که نام آن‌ها را در پارگراف قبل بردیم طراحی شده است.
سوغات رم ایتالیا

سوغاتی‌هایی برای افراد مذهبی

شهر رم در کنار تاریخ و هنر جذابی که دارد پایتخت دینی مسیحیان جهان نیز به حساب می‌آید. در درون شهر رم، دولت‌شهرِ واتیکان (Vatican City) قرار دارد که محل اقامت دائم پاپ (رهبر کاتولیک‌های جهان) است. در این شهر مغازه‌های زیادی وجود دارد که وسایل تزئینی مربوط به مذهب مسیحیان را به فروش می‌رساند.
درست است که بعضی از مغازه‌ها اجناسی را به فروش می‌رسانند که چندان جالب توجه و فاخر نیست اما بعضی از آن‌ها وسایل جالب و جذابی دارند که می‌توانید به عنوان سوغاتی خریداری کنید. از نقاشی‌های زیبا و هنرمندانه تا وسایل دکوری جذاب و تسبیح‌هایی که دانه‌های آن شبیه به جواهرات است؛ همه را می‌توانید در این مغازه‌ها پیدا کنید.
این دسته از سوغاتی‌های شهر رم علاوه بر نقاشی، وسایل دکوری و تسبیح شامل وسایل زیر نیز می‌شود:
• کارت
• مجسمه
• مدال
• ‌دستمال
در طراحی هر کدام از این وسایل از المان‌های مذهبی استفاده شده است. قیمت این وسایل بسیار متفاوت است. می‌توانید در یک مغازه تسبیحی را پیدا کنید که تنها ۲ یورو قیمت دارد و با کمی پیاده روی به مغازه دیگری بروید و تسبیحی با قیمت ۹۰۰ یورو پیدا کنید. قیمت سوغاتی‌های مذهبی شهر رم کاملاً به جنس به کار رفته در آن‌ها بستگی دارد. جالب است بدانید که در ساخت بعضی از این وسایل از طلا نیز استفاده می‌شود.
مغازه‌هایی از این دست را بیشتر در مرکز شهر، به خصوص در نزدیکی دولت‌شهر واتیکان می‌بینید. یکی از معروف‌ترین مغازه‌های فروش وسایل مذهبی، کماندینی (Comandini) نام دارد. این مغازه در خیابان "" ۱۵۱ Borgo Pio"" قرار دارد. این مغازه هر روز هفته به جز یکشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۶: ۳۰ بعد از ظهر باز است. در روزهای یکشنبه از ساعت ۹: ۳۰ صبح تا ۱: ۳۰ ظهر باز است.
در خیابان فیا دل ماسچرینو ۱۵ (Via del Mascherino)، بین دو میدان سنت پیترز (Saint Peter's) و پیازا ریزورگیمنتو (Piazza Risorgimento) مغازه‌ای با نام "" Mango"" قرار دارد که هدیه‌های جذابی با تم مذهبی به فروش می‌رساند. در این مغازه می‌توانید هم سوغاتی‌های مذهبی ارزان قیمت پیدا کنید و هم گران قیمت.
با سفر به شهر رم می‌توانید کلکسیونی از آثار هنری جذاب و لباس‌های زیبا، جواهرات خاص و کفش‌ها و زیورآلات ارزنده را خریداری کنید. کیفیت بالا و طراحی‌های جذاب این وسایل باعث شهرت آن در سرتاسر دنیا شده است. کشور ایتالیا فقط به لباس،‌کفش و جواهراتش شناخته نمی‌شود. در این کشور وسایل دکوری بسیار زیبا و ارزنده‌ای نیز ساخته می‌شود.

وسایل خانه

یکی از سوغاتی‌های بسیار جذابی که می‌توانید در شهر رم خریداری کنید وسایل دکوری خانه است. وسایل دکور خانه شهر رم بسیار متنوع و رنگارنگ هستند. بسیار از این وسایل را به راحتی می‌توانید در بسته بندی‌های کوچک در داخل چمدان قرار دهید و به ایران بیاورید.
وسایل دکوری که می‌توانید از شهر رم خریدرای کنید شامل موارد زیر می‌شود:
• بشقاب‌ها و ظروف مسطح با طراحی‌های خاص
• وسایل شیشه‌ای و تنگ‌های زیبا
• کاسه‌های زیبا
• سفره
• نعلبکی
• فنجان
هر کدام از این وسایل، هنر ایتالیا را به نمایش می‌گذارد. اگر دوستانی دارید که به خانه و وسایل خانه‌شان اهمیت می‌دهند حتماً یکی از وسایل دکور ایتالیایی را از شهر رم خریداری کنید و برای آن‌ها سوغات ببرید.
می‌توانید وسایل زیبا با طراحی‌های شیک و جذاب را خریداری کنید یا به سراغ وسایلی بروید که شکل یا طراحی آن برگرفته شده از المان‌های شهر رم مثل بنای تاریخی کلسئوم (Colosseum)، ماسکی از جنس مرمر به نام دهان حقیقت (Mouth of Truth) و ...است. قیمت این وسایل بسیار متنوع است. می‌توانید وسیله‌ای برای آشپزخانه پیدا کنید که تنها ۲ یورو قیمت دارد یا یک دست قوری و فنجان بسیار زیبا با طرح‌های هنرمندانه و جذاب پیدا کنید که برای خریدن آن باید ۳۰۰ یورو بپردازید.
یکی از معروف‌ترین مغازه‌های فروش وسایل دکور خانه در شهر رم دکیوب (DCube) نام دارد. این مغازه نزدیک به کلیسای پانتئون (Pantheon)‌قرار دارد. در این مغازه وسایل مدرن خانه و انواعی از وسایل زیبا و جذاب را در طرح و رنگ و اندازه‌های متفاوت خواهید دید. این فروشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب باز است. فقط ۱ ساعت در ظهر تعطیل است.
سوغات رم ایتالیا

وسایل دکور برای دفتر کار

یکی از سوغاتی‌های جذاب شهر رم وسایل دکور برای دفتر کار است. این وسایل شامل اشیایی است که از کاغذ یا چرم ساخته شده‌اند و می‌توانید دفتر کار شما را زیباتر و جذاب‌تر از قبل کنند. محصولات کاغذی و چرم فابریانو (Fabriano) یکی از بهترین محصولات دفتر کار است. این برند بیشتر از یک قرن است که در زمینه ساخت وسایل دکوری دفتر کار فعالیت دارد. اگر دوستان و آشنایانی دارید که به وسایل اداری و دکورهای تزئینی دفتر کار علاقه دارند، حتماً به یکی از مغازه‌های نوشت افزار در شهر رم بروید و خودنویس، کیف‌های چرمی برای نگهداری کارت بیزنس و انواعی از وسایل تزئینی و جذاب اداری را خریداری کنید و برای او سوغاتی ببرید.
قیمت این دسته از سوغاتی‌ها بسیار متنوع است و بسته به نوع وسیله و مواد اولیه به کار رفته در ساخت آن متفاوت می‌شود. به طور مثال با ۱ یورو می‌توانید یک مداد خریداری کنید و با ۵۰۰ یورو یک کیف چرمی برای لپ تاپ بگیرید.
از مهم‌ترین مغازه‌های نوشت افزار در شهر رم، مغازه‌ای با نام فابریانو (Fabriano) است. این مغازه در خیابان فیا دل بابوینو ۱۷۳ (۱۷۳ Via del Babuino) نزدیک به میدان معروف ""Piazza di Spagna"" قرار دارد. در این مغازه می‌توانید هر وسیله نوشت افزاری که مربوط به دفتر کار و فعالیت‌های اداری است پیدا کنید. مغازه فابریانو در روزهای دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ بعد از ظهر و در روزهای یکشنبه، از ساعت ۱۱ صبح تا ۱: ۳۰ ظهر و ۲: ۳۰ بعد از ظهر تا ۷ عصر باز است.

کاغذ رنگی

یکی از سوغاتی‌های جذاب شهر رم مجموعه وسایلی است که با کاغذهای رنگی ساخته می‌شوند. این وسایل به دست افراد هنرمند و خوش ذوق ایتالیایی ساخته می‌شوند. از کمدهای کوچک و زیبا گرفته تا برگه‌های کاغذ برای نوشتن، قاب عکس، آلبوم عکس، کاغذهای بسته بندی تا وسایل خیمه شب بازی کوچکی که با کاغذ رنگی درست شده‌اند، در این دسته بندی جای می‌گیرند.
اگر در میان فامیل و دوستان خود دختر بچه‌هایی وجود دارند که از داشتن وسایل کوچک و تزئینی لذت می‌برند می‌توانید یکی از این وسایل را بخرید و به او هدیه بدهید. از جمله وسایل دیگری که در این دسته بندی جای می‌گیرند دفتر و دفترچه یادداشت و سر رسیدهایی است که با کاغذ رنگی جلد شده‌اند و و به قدری زیبا شده‌اند که چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کنند.
مواد اولیه‌ای که در ساخت این نوع از وسایل استفاده می‌شود فقط به کاغد رنگی محدود نمی‌شود. چرم،‌چوب و پارچه نیز در ساخت این وسایل استفاده می‌شود. ویژگی اصلی این وسایل این است که با کاغذهای رنگی به قدری زیبا شده‌اند که نمی‌توانید بی توجه از کنار آن‌ها عبور کنید و به احتمال زیاد وسوسه می‌شوید که تعدادی از آن‌ها را بخرید. بسیاری از اوقات این وسایل در همان لحظه در مغازه ساخته می‌شوند و اگر قصد خرید داشته باشید می‌توانید طرح مورد علاقه‌تان را به صاحب مغازه بگویید تا کاملاً مطابق میل و سلیقه شما ساخته شوند.
بسته به میزان زمانی که برای ساخت این وسایل صرف شده است و مواد اولیه به کار رفته در آن و دقت و ظرافتی که خرج شده، قیمت نهایی این وسایل متفاوت می‌شود. اگر دوست ندارید پول زیادی را برای خرید این دسته از سوغاتی‌های شهر رم خرج کنید می‌توانید با ۱ یورو مداد تزئین شده‌ای را خریداری کنید. اگر هم دوست دارید وسیله جذاب و لوکسی تهیه کنید می‌توانید یک آلبوم چرم را به قیمت ۲۰۰ یورو خریداری کنید.
یکی از معروف‌ترین مغازه‌های شهر رم که وسایل تزئینی را به فروش می‌رساند، ‌مغازه آلدو فه فه (Aldo Fefé) است. این مغازه کوچک و زیبا در خیابان فیا دلا استلتا ۲۰ بی (Via della Stelletta) در نزدیکی میدان معروف پیازا دی اسپاگنا (Piazza di Spagna) قرار گرفته است. نکته جالب مغازه "" Aldo Fefé "" قدمت طولانی آن است. این مغازه از سال ۱۹۳۲ میلادی شروع به فعالیت کرده است و مدیریت آن از آن زمان تا به حال به دست یک خانواده هنرمند بوده است.
این مغازه در روزهای یکشنبه تعطیل است و در روزهای دوشنبه تا شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۷: ۳۰ عصر باز است.

عطر


اگر به دنبال سوغاتی خاص و جذابی می‌گردید که برای هر سن و سال و سلیقه‌ای، یک مدل از آن پیدا شود به سراغ عطرهای خوش بو و معروف ایتالیایی بروید. در شهر رم می‌توانید عطر و ادکلن های برندهای بسیار معروفی مثل آرمانیا (Armani)، والنتینو (Valentino)، لارا بیگوتی (Laura Biagiotti)، دالس اند گابانا (Dolce & Gabbana) و ... را خریداری کنید. شرکت‌های عطر سازی در ایتالیا برای هر فصل عطرهای مخصوصی را به بازار عرضه می‌کنند.
یکی دیگر از برندهای بسیار معروف و خوش نام ایتالیایی در صنعت عطرسازی، برند آکوئا دی پارما (Acqua di Parma)‌ است. این برند از عطر از سال ۱۹۱۶ شروع به ساخت عطرهای خوش بو و خاص کرده است و تبدیل به برندی شده که هیچ وقت قدیمی نمی‌شود. برند آکوئا دی پارما برای تقریباً یک قرن به عنوان برند لوکس و خاص شناخته می‌شود.
شاید بتوان گفت که این برند باعث شهرت عطرهای ایتالیایی در جهان شده است. از جمله دلایلی که باعث شهرت و محوبیت برند آکوئا دی پارما شده است طراحی ساده و توجه به جزئیات است. این برند علاوه بر عطرهای خوش بو، شمع‌های معطر و خوش بو کننده‌های محیط نیز تولید می‌کند. شمع‌های معطر این برند توسط هنرمندان ایتالیایی و به وسیله موم‌های با کیفیت ساخته شده‌اند. طراحی این شمع‌ها به گونه‌ای است که فقط بخش داخلی آن می‌سوزد و قسمت بیرونی آن سالم باقی می‌ماند.
قیمت عطرهای برند آکوئا دی پارما متفاوت است. اگر سری به مغازه‌های فروش این برند بزنید می‌توانید عطرهای ۵۰ میلی لیتری را پیدا کنید که ۵۰ یورو قیمت دارند یا به سراغ عطرهای گران قیمتی بروید که بسیار خاص هستند و تا ۵۰۰ یورو قیمت دارند.
برای خرید برند آکوئا دی پارما می‌توانید به مغازه‌های عطرفروشی در سرتاسر شهر رم بروید. یکی از آن‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیوتی پوینت (Beauty Point) است. این فروشگاه در بخش‌های مختلفی از مرکز شهر رم شعبه دارد. به طور مثال یکی از شعبه‌های بیوتی پوینت را می‌توانید در خیابان فیا ریپتا ۱۶ (Via Ripetta) پیدا کنید. یا به خیابان فیا دل کورسو (Via del Corso)‌بروید و پلاک ۳۱۲/۳۱۴ را پیدا کنید.
سوغات رم ایتالیا

پنیر ایتالیایی

یکی از خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های شهر رم پنیر ایتالیایی است. هر یک از نواحی کشور ایتالیا سابقه خاصی در ساخت پنیر دارد. پنیرهای هر کدام از این نواحی با یکدیگر متفاوت است. درست کردن پنیر، تاریخی طولانی در کشور ایتالیا دارد و این موضوع به نوع عادات غذایی مردمان این کشور برمی گردد. تا جایی که اکنون پنیرهای کشور ایتالیای شهره جهانی دارند و نام آن را همه ما شنیده‌ایم؛ از پنیر موتزارلا (Mozzarella) گرفته تا "" Sardinia's Pecorin"" و گوگونزولا (Gorgonzola).
پنیر یکی از فرآورده‌های شیر به حساب می‌آید. نحوه استفاده از آن در رژیم غذایی مردمان ایتالیا بسیار متنوع است. پنیر ایتالیایی را می‌توانید روی پاستا ببینید، ماده اولیه در ساخت برخی از سس‌ها هستند، به عنوان دسر بعد از غذا سرو می‌شوند و گاهی در پیش غذای معروف ایتالیایی‌ها به نام "" antipasto "" استفاده می‌شود.
تنوع پنیر ایتالیایی تنها به نحوه استفاده از آن بستگی ندارد و نوع شیری که برای ساخت پنیر استفاده می‌شود نیز باعث این تنوع شده است. پنیرهای ایتالیایی از شیر گاو، گاومیش، بز یا گوسفند سخته می‌شوند. به طور مثال پنیر معروف و خوشمزه موتزارلا (Mozzarella) از شیر گاومیش تهیه می‌شود. این پنیر در همه نواحی کشور ایتالیا به خصوص ناحیه کامپانیا (Campania) مشتریان زیادی دارد.
مغازه‌های زیادی در نزدیکی مرکز شهر رم وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها پنیرهای با کیفیت و معروف ایتالیایی را خریداری کنید و در صورت امکان برای دوستان و ونزدیکان خود سوغات ببرید. در محله تراستور (Trastevere) مغازه‌ای به نام آنتیکا کاسیارا (Antica Caciara) وجود دارد که گستره‌ای از پنیرهای مختلف را به فروش می‌رساند. در این مغازه علاوه بر پنیرهای ایتالیایی می‌توانید سس و دیگر خوراکی‌های خوشمزه‌ای که توسط مردم محلی ایتالیا درست می‌شوند را تهیه کنید. قیمت محصولات این مغازه متنوع است. بسته به نوع پنیر، شیر مورد استفاده در ساخت آن، فصلی که در آن هستید، قیمت پنیر انتخابی‌تان متفاوت می‌شود. محدوده قیمت پنیرهای این مغازه از ۱۰ یورو تا ۲۰ یورو به ازای یک کیلو پنیر است.

دیگر سوغاتی‌هایی که می‌توان از شهر رم خریداری کرد:

• پاستا
امروزه پاستا یکی از محبوب‌ترین غذاهای نه تنها ایتالیا بلکه کشورهای جهان محسوب می‌شود. همین الان اگر به سوپرمارکت محله خود بروید می‌توانید انواعی از برندهای پاستا را ببینید. اما پاستاهایی که در ایتالیا تولید می‌شوند کیفیت متفاوتی دارند. یکی از سوغاتی‌های جذاب و خوشمزه‌ای که می‌توانید در سفر خود به شهر رم خریداری کنید، پاستاهای ایتالیایی است. پاستا از غذاهای سنتی کشور ایتالیا است که معمولاً با سس و گوشت حیوانات اهلی مثل گاو و گوسفند یا گوشت ماهی سرو می‌شود. پاستاهای بسته بندی شده از خمیر فتیری که با آرد گندم «دروم» به دست می‌آید، ‌ساخته می‌شود. این خمیر با تخم مرغ یا آب مخلوط می‌شود و شکل‌های مختلفی از آن به وجود می‌آید که برای استفاده باید جوشیده و پخته شود.
سوغات رم ایتالیا

• روغن زیتون
یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها در رژیم غذای مردم ایتالیا روغن زیتون است. مردم ایتالیا این روغن را روی یک تکه نان می‌مالند و به همراه خورا کی های دیگر میل می‌کنند یا آن را مستقیم در غذای خود می‌ریزند. روغن زیتون ایتالیایی را می‌توانید از مغازه‌های مختلفی در شهر رم خریداری کنید.
• هنرهای دستی جزیره مونارو
یکی از جذاب‌ترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید در سفر به شهر رم تهیه کنید هنرهای دستی است که توسط مردم ساکن جزیره مونارو ایتالیا ساخته می‌شود. این وسایل معمولاً از ترکیب سیلیس، آهک،‌پتاسیم و جوش شیرین ساخته می‌شوند و جنس آن‌ها از شیشه است و به دلیل رنگ و شکل خاصی که دارند معروف شده‌اند. اگر دوستانی دارید که از وسایل ظریف و خاص هنری برای تزئین خانه‌شان استفاده می‌کنند، با داشتن این سوغاتی خوشحال خواهند شد.
• گوشت
یکی از خوراکی‌های خوشمزه‌ای که می‌توانید در بازار شهر رم پیدا کنید انواعی از گوشت‌های مختلف است که به روش‌های مختلفی فرآوری شده است. یکی از این نوع از گوشت‌ها Prosciutto"""" نام دارد. این نوع ازگوشت را می‌توانید به راحتی بدون این که پخته شود بخورید. این گوشت تحت فرآیند خاصی خشک می‌شود. نوع دیگری از گوشت‌های ایتالیایی ""Salami"" نام دارد. سالامی سوسیس‌های فرآوری شده از گوشت گاو یا گرازی است که خشک شده است. برسولا (Bresaola) نوعی دیگر از گوشت‌های ایتالیایی است. این گوشت نمک سود و خشک شده است و از حیواناتی نظیر اسب،‌ گاو،‌ گراز و گوزن به دست می‌آید.
در این مقاله از لباس‌های برند ایتالیایی تا عطرهای خوش بو و وسایل دکور خانه و جواهرات و خوراکی‌های محلی ایتالیا صحبت کردیم. اگر می‌خواهید در سفر به شهر رم سوغاتی جذاب و خاصی را برای دوستان و آشنایانتان تهیه کنید می‌توانید به سراغ هرکدام از سوغاتی‌های این مقاله بروید. سعی کردیم گستره‌ای از سوغاتی‌های مختلف را معرفی کنیم تا هر سلیقه‌ای را راضی نگه دارد و بتوانید با بودجه هرچند کم آن‌ها را خریداری کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است