search
menu

جاهای دیدنی خرمشهر

[ پنهان کردن ]
پل کابلی خرمشهر
کانال عضدی
تالاب نیشکر (ناصری)
بازار ماهی فروشان خرمشهر
موزه جنگ خرمشهر
ساحل اروند رود و کارون
مراکز خرید خرمشهر
خرمشهر شهری گرمسیری با مردمانی سختی کشیده ولی خونگرم است که با جاذبه های گردشگری متنوعش، می‌تواند میزبان خوبی برای نیمه دوم سال باشد. در این نوشته، بیشتر با جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری خرمشهر آشنا می‌شویم.

پل کابلی خرمشهر


پل کابلی خرمشهر بر روی رود بهمن‌شیر ساخته شده است و مهمترین ویژگی آن این است که بخش بزرگی از آن در خشکی قرار گرفته است!

کانال عضدی


کانال یا آبراه عضدی همانطور که از نامش پیداست در دوره عضدالدوله دیلمی ساخته شده و شهر را به دو نیمه شمالی و جنوبی تقسیم کرده است. کانال عضدی، کارون را به اروند رود متصل می‌کند.

تالاب نیشکر (ناصری)


تالاب نیشکر یا ناصری از تالاب‌های پیرامون خرمشهر است که پرندگان بومی و مهاجر گوناگونی در آن زندگی می‌کنند.
جاهای دیدنی خرمشهر

بازار ماهی فروشان خرمشهر


در کنار رودخانه کارون و در نزدیکی بازار صفای خرمشهر، بازار ماهی فروشان خرمشهر قرار دارد و ماهی‌گیران بومی، ماهی‌های تازه جنوبی را در آن عرضه می‌کنند.

موزه جنگ خرمشهر


موزه جنگ خرمشهر در بخشی از ساختمان اداری شرکت نفت خرمشهر دایر شده است. قدمت این ساختمان به دوران پهلوی اول بازمی‌گردد و در زمان جنگ توسط نیروهای عراقی اشغال شده بود.

ساحل اروند رود و کارون


رود اروند یک رود مرزی است که عمیق‌ترین نقطه آن مرز بین ایران و عراق به شمار می‌رود. حاشیه این رود مهم که تاریخ پر فراز و فرودی دارد، جای مناسبی برای تماشای زیبایی‌های این رود است. کارون هم دیگر رود بزرگ و مهم ایران است که از خرمشهر می‌گذرد و کافه‌ها و استراحتگاه‌های متعددی در کنار آن ساخته شده است.

مراکز خرید خرمشهر


خرمشهر هم دارای مجموعه‌های تجاری و مرکز خرید است که سر زدن به آنها هم خالی از لطف نیست. مجتمع تفریحی تجاری برلیان که به شکل یک کشتی طراحی شده است، در کنار کارون قرار گرفته است و پنج طبقه دارد. بازار بزرگ امام رضا یا مجتمع تجاری امام رضا، مرکز فروشگاهی مدرنی است که در خرمشهر ساخته شده است.
جاهای دیدنی خرمشهر
کنزالمال، در مقابل، بازار سنتی شهر خرمشهر است که به دلیل وجود منطقه آزاد تجاری اروند، قیمت‌های مناسبی را می‌توانید در مغازه‌های راهروهای پیچ در پیچ آن پیدا کنید. بازار صفا دیگر بازار سنتی خرمشهر است که در آن بیشتر خوراکی و لوازم روزانه خانواده‌ها عرضه می‌شود.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است