search
menu

بهترین رستوران ‌های شیراز

[ پنهان کردن ]
معرفی بهترین رستوران ‌های شیراز: از شاندیز تا هفت خوان
نکاتی درباره شهر شیراز
رستوران‌های خوب شیرازی‌ ها
رستوران سنتی شرزه شیراز
رستوران سنتی کته ماس
رستوران خانه سنتی پرهامی
باغ رستوران خوشا شیراز
مجموعه صوفی شیراز
رستوران شاندیز شیراز
باغ رستوران نخلستان
گشتی در رستوران‌های ایتالیایی شهر شیراز
رستوران ایتالیایی بل پاسی شیراز
رستوران هفت خوان شیراز
رستوران باغ راز شیراز
عمارت شاپوری شیراز
رستوران باکویه شیراز

معرفی بهترین رستوران ‌های شیراز: از شاندیز تا هفت خوان


بهترین رستوران‌ های شیراز را که از برترین لوکیشن‌ها برای صرف شام یا ناهاری خاطره‌انگیز با ترکیب منویی کامل و وسوسه‌انگیز و محبوب مشکل‌پسندهای شیرازگرد برگزیده شده‌اند، در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت معرفی کردیم تا در سفر به دیار شیخ اجل سعدی و حافظ شیرین سخن، گزینه‌های مختلفی از مقصدهای شکم‌گردی فراموش‌نشدنی پایتخت فرهنگ و هنر و ادب ایران‌زمین پیش روی شما باشد.
شیراز، شهر فرهنگ و هنر و تاریخ و غذاهای خوشمزه است. کباب درباری، کباب سرای خودمونی، کباب جگر طلای شیراز، شماری از بهترین کبابی‌های شهر است. شرزه و هفت خوان و اعیانی و صوفی را نیز باید به آن‌ها اضافه کرد که شما را به ضیافت شیشلیک‌ها و جوجه زعفرانی‌های مخصوص می‌برند.
در شهر شیراز، برای عاشقان موسیقی سنتی و فضای نوستالژیک، سفره‌خانه‌های بسیاری در دسترس است که در این گفتار به شماری از بهترین‌ها اشاره کردیم. رستوران داش آکل، باغ رستوان ستارخان، شرزه، کته ماس، سفره‌خانه هخامنش و صوفی، صرفاً مشتی نمونه خروار است.
اگر تجربه شکم‌گردی خاطره‌انگیز در شیراز دارید، نظرات و دیدگاه‌های خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار سفرمارکت به اشتراک بگذارید.
با رستوران گردی ما در شهر شعر و ادب و تاریخ ایران زمین همراه باشید.
بهترین رستوران ‌های شیراز

نکاتی درباره شهر شیراز


- شیراز، دیار تاریخی و پر سابقه‌ای در تاریخ ایران زمین است. جایی است که هیچ نمونه‌ای برای آن در هیچ نقطه از ۳۰ استان کشور نمی‌توان یافت. نه به خاطر تخت جمشید و آرامگاه کورش بزرگ و حرم سوم اهل بیت، بلکه از نگاه فرهنگی، هنری، تاریخی، طبیعی، جایی منحصربه‌فرد است. مثل همه ۳۱ استان سرزمین اهورایی ما. لذا همه‌وقت خود را صرف کافه و رستوران‌گردی نکنید و از فرصت حضور در این دیار باورنکردنی و تاریخی، حداکثر استفاده را ببرید.
- بهترین و هیجان‌انگیزترین مقصدهای گردشگری و شکم‌گردی شیراز را به روایت عکس‌ها و ویدیوهایی که مسافران ایرانی و خارجی شهر در هشتگ #SHIRAZ یا #شیراز در اینستاگرام بارگذاری کردند، تماشا کنید.
- بیش از یک میلیون عکس و ویدیو درباره مکان‌های تاریخی، دیدنی، توریستی و غذاخوری‌ها و تجاری شیراز روی هشتگ‌های چهارگانه فوق‌الذکر تگ شده که تجربه گردشگری فوق‌العاده پربار و مملو از اطلاعات گوناگون را در اختیار مسافران آینده این شهر قرار می‌دهد.
- پیش از عزیمت به شیراز، درصورتی‌که علاقه‌مند به نوشیدن و خوردن غذاهای محلی این دیار پرجاذبه هستید، درباره دستور پخت و نحوه آماده‌سازی و متریال هر یک، اطلاعات مناسبی کسب کنید تا همواره فهرستی از بهترین غذاهای سنتی شیرازی‌های باصفا و مهمان‌نواز در دسترس شما قرار بگیرد. البته خدمات رزرو هتل شیراز در سفرمارکت را نیز در نظر داشته باشید که فرصت شکم‌گردی خوبی در این دیار برایتان به ارمغان خواهد آورد.
- بخشی از نظرات مشتریان رستوران‌های ممتاز شیراز را می‌توان در Google Review دید، بخشی در تریپ ادوایزر و بخشی نیز زیر پست‌های هر رستوران در صفحه اختصاصی آن. لذا پیش از عزیمت، نظرات را مرور کنید.
- بهترین رستوران‌ های شیراز الزاماً در اطراف ارگ کریمخان شیراز نیست. بهتر است بهترین مرکز خرید زعفران و نبات و عناب و صنایع‌دستی و کافه و غذاخوری را از مردم محلی و گاها راهنمایان گردشگری استان فارس نیز جویا شوید.
به منظور سفر هوایی به شیراز، از خدمات خرید اینترنتی بلیط هواپیما شیراز سفرمارکت استفاده کنید که سفری ارزان و راحت را برای شما و خانواده گرامی به ارمغان خواهد آورد.
بهترین رستوران ‌های شیراز

رستوران‌های خوب شیرازی‌ ها


شیرازی‌ها اهل گشت‌وگذار هستند. برای گشت‌وگذار، وقت صرفه می‌کنند و به گشت‌وگذار دسته‌جمعی علاقه‌مند هستند. خوش‌مشرب بوده و مثل مردمان سایر استان‌های کشور، خونگرم و مهمان‌نواز هستند. به دلیل حضور طیف گسترده‌ای از گردشگران داخلی و خارجی در این شهر، رابطه خوبی با گردشگر داشته و همراهی و همیاری مناسبی با گردشگران انفرادی و گروهی دارند. لذا در معرفی مقصدهای گردشگری مهم و جذاب و جالب و هم‌چنین یافتن بهترین کافه های شیراز و رستوران‌های قدیمی و جدید شهر، پاسخ‌گوی سؤالات و راهنمای توریست‌ها هستند. بنابراین در شیرازگردی، به راحتی از مردم کوی و برزن سؤال کنید و اطلاعات خوبی درباره جاهایی که باید رفت و غذاهایی که باید خورد و نوشیدنی‌هایی که باید نوش جان کرد، دریافت کنید. اما برخی از رستوران‌های خوب شیراز را در ادامه این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت فهرست کردیم. اول از رستوران‌های سنتی شیراز آغاز می‌کنیم.
بهترین رستوران ‌های شیراز

رستوران سنتی شرزه شیراز


برای علاقه‌مندان به رستوران‌هایی با دکوراسیون و فضای سنتی و نوستالژیک، رستوران سنتی شرزه شیراز یک انتخاب خوب به شمار می‌رود. این رستوران در فهرست غذاکده‌های قدیمی دیار سعدی و حافظ بوده و به قول برخی از مشتریان پر و پا قرص آن که نظرات خود را در کامنت پست‌های اینستاگرام رستوران سنتی شرزه به اشتراک می‌گذارند، ارزش دارد که حداقل یک‌بار در شیرازگردی خود، مهمان شرزه‌ای‌ها شوید.
رستوران سنتی شیراز، سرآشپز حرفه‌ای، پرسنل مجرب و دکوارسیون و سرویسی مطلوب ارائه می‌کند. بسیاری از میزها با ترمه خوش‌رنگ و دوست‌داشتنی یزد، آذین شده تا سرو غذای اصیل ایرانی، حس و حال بهتری به مهمانان رستوران سنتی شرزه بدهد.
رستوران سنتی شرزه شیراز، دو طبقه است و مساحت بزرگی دارد. لذا اگر با تور شیراز عازم این شهر شدید یا جمع دوستانه و خانوادگی دارید، انتخاب رستوران سنتی شرزه شیراز برای صرف یک وعده نهار یا شام با طعام وسوسه‌انگیزش، توصیه می‌شود.
رستوران سنتی شرزه شیراز، کیفیت غذای عالی داشته و یکی از رموز ماندگاری رستوران نیز، همین توجه بسیار زیاد به کیفیت غذا و طبخ صحیح و درست غذای اصیل ایرانی است. اگر علاقه‌مند غذاهای سنتی شیرازی‌ها هستید، توصیه می‌کنیم که شرزه را در فهرست مقصدهای شکم‌گردی خود قرار بدهید. این رستوران در فهرست بهترین رستوران‌های شیراز قرار دارد.
در منوی رستوران سنتی شرزه شیراز، انواع و اقسام طعام ایرانی، محلی و دریایی مشاهده می‌شود تا پاسخ‌گوی طیف وسیعی از ذائقه‌های شکم‌گردهای شیرازی مشکل‌پسند باشد. چلوکباب، کباب لاری، کلم‌پلو، باقالی‌پلو با ماهیچه و کشک بادمجان و میرزاقاسمی با دورچین‌هایی مثل ماست موسیر و سالاد شیرازی از غذاهای محبوب این رستوران بشمار می‌رود.
رستوران سنتی شرزه شیراز فاصله کمی تا بازار وکیل، ارگ کریمخانی، مسجد و بازار کریم خانی دارد و گزینه خوبی برای صرف نهار در زمان گردشگری در شهر است. نان داغ در همان‌جا پخت شده و کیفیت سبزی و لبنیاتش هم عالی است.
ناگفته نماند که رستوران سنتی شرزه شیراز دارای پارکینگ اختصاصی است.
کافه رستوان قوام، کافه ژولپ، کافه رویال و کافه سرشار در نزدیکی رستوران سنتی شرزه قرار دارد. این غذاکده سنتی معروف شیرازی‌ها در نزدیکی برخی از هتل های شیراز از قبیل: هتل پارسه، هتل کیوان، هتل پارمیس نیز قرار گرفته است.
اگر از فرودگاه‌ها شیراز مستقیم قصد عزیمت به رستوران سنتی شرزه دارید، ۸ کیلومتر فاصله شما خواهد بود.
رستوران سنتی شرزه شیراز، چون نزدیک برخی از جاهای دیدنی شیراز واقع شده و غذای خوبی دارد، مکانی همیشه شلوغ است. مخصوصاً برای صرف وعده نهار. لذا بهتر است که پیش از عزیمت، نسبت به رزرو میز به خصوص اگر به صورت گروهی عازم این رستوران هستید، اقدام کنید تا ساعت‌ها در ورودیه رستوران معطل نشوید.

بهترین رستوران ‌های شیراز
نمایی از فضای رستوران سنتی شرزه شیراز را در تصویر بالا می‌بینید که در دو طبقه بنا شده است. این رستوران گاها مهمانان خود را به موسیقی زنده سنتی نیز مهمان می‌کند تا لحظاتی فرح‌بخش را برایشان رقم بزند.

بهترین رستوران ‌های شیراز
کلکسیونی از غذاهای اصیل خوش رنگ و لعابی که در رستوران سنتی شرزه شیراز با دورچین‌های خوشمزه طبخ و سرو می‌شود. برای بعضی‌ها، دورچین‌هایی که رستوران سنتی شرزه در کنار غذا سرو می‌کند، خود یک غذای خوشمزه و وسوسه‌انگیز و کامل است مخصوصاً که با نان تازه تنوری شرزه نیز همراه شود.
آدرس رستوران سنتی شرزه شیراز: فارس، شیراز، خیابان طالقانی، خیابان مسجد وکیل
تلفن رستوران سنتی شرزه شیراز: ۷۱۳۲۲۴۱۹۶۳

رستوران سنتی کته ماس


علاوه بر رستوران سنتی شرزه شیراز که محیطی دوست‌داشتنی و ترکیب منویی بسیار تخصصی و عالی از غذاهای اصیل خوشمزه ایرانی را در اختیار مهمانان مشکل‌پسند خود قرار می‌دهد، رستوران سنتی دیگر معروفی هم در شهر وجود دارد که سنتی است و کته ماس نام دارد.
رستوران سنتی کته ماس در طبقه زیرین هتل سعید در سه راه نمای شهر شیراز واقع شده و از ورودیه باشکوه و فضای چند طبقه مثل رستوران سنتی شرزه، برخوردار نیست. اما سنتی‌دوست‌ها و عاشقان غذای اصیل ایرانی، رستوران سنتی کته ماس را به دلیل کیفیت خوب غذاهایش و برخورد مطلوب پرسنل دوست دارند.
حوضچه کوچک رستوران سنتی شرزه با دیواره‌های آجری که با کف‌های کاشی‌کاری شده، تزیین شده است، در کنار سقف بند و نقش و نگارهای فریبنده‌اش، محیطی چشمگیر برای صرف غذای سنتی ایرانی در وعده نهار یا شام خواهد بود.
بنابراین اگر به دنبال یک فضای دنج و آرام برای صرف غذایی خوشمزه و با کیفیت مناسب هستید، رستوران سنتی کته ماس را توصیه می‌کنیم.
غذاهای پیشنهاد سرآشپز در رستوران سنتی کته ماس شیراز به شرح زیر معرفی شده است:
لاپلویی گردن کته ماس
از غذاهای به نسبت گران رستوران سنتی کته ماس شیراز بوده و ترکیبی از ۱۸۰ گرم گوشت گردن، سبزیجات، ۳۵۰ گرم برنج ایرانی قالبی، دورچین، برنج تند، فلفل دلمه‌ای، سبزی، ترشی مخلوط و لیمو است.
بهترین رستوران ‌های شیراز

آلو لاپلو
از دیگر پیشنهادهای سرآشپز رستوران سنتی کته ماس شیراز، غذایی به نام آلو لاپلو است. از لاپلویی گردن ارزان‌تر بوده و ترکیبی از سیب‌زمینی، گوشت ریش ریش شده گردن گوسفندی، بادمجان، پیاز داغ، سبزیجات، ۳۵۰ گرمی برنج ایرانی قالبی، دورچین شامل برنج تند، فلفل دلمه‌ای، سبزی و ترشی مخلوط و لیمو است.

کته کاسه کباب
از غذاهای خوشمزه رستوران سنتی کته ماس شیراز که اتفاقاً در فهرست غذاهای پیشنهادی سرآشپز این غذاکده معروف شهر نیز قرار دارد، کته کاسه کباب است. این غذا پاسخ‌گوی نیاز یک وعده غذایی هر فرد بوده و ترکیبی عالی از کنجه، جوجه، کوبیده به همراه کره و پیاز کبابی و فلفل کبابی و نان است.
بهترین رستوران ‌های شیراز

گردن کته ماس
از غذاهای واقعاً خوشمزه رستوران سنتی کته ماس شیراز است. خوراک گردن، غذایی ساده اما پرانرژی و مقوی است که در فهرست غذاهایی با قیمت متوسط در این غذاکده قرار دارد. خوارک گردن کته ماس شیراز، ترکیبی از سیصد و پنجاه گرم گوشت گردن گوسفندی، به همراه فلفل دلمه‌ای، سبزی، ترشی مخلوط، لیمو و برنج تند است.
بهترین رستوران ‌های شیراز

رستوران سنتی کته ماس هم سایت اینترنتی دارد و هم صفحه اینستاگرامی فعال. موسیقی سنتی زنده معمولاً بخشی از برنامه‌های قابل‌ارائه توسط رستوران سنتی کته ماس برای مهمانان شکم‌گرد شیرازی است.
آدرس رستوران سنتی کته ماس: فارس. شیراز. سه راه نمازی. به سمت سه راه طالقانی، طبقه زیرین هتل سعید
تلفن رستوران سنتی کته ماس: ۷۱۳۲۲۳۱۸۱۸

رستوران خانه سنتی پرهامی


رستوران خانه سنتی پرهامی، در فهرست بهترین رستوران‌های سنتی شهر شیراز قرار دارد. اگر به سمت بافت تاریخی شیراز رفتید، یکی از توقفگاه‌های شکم‌گردی محبوب شهر، رستوران خانه سنتی پرهامی است. صرف غذا در خانه‌ای قدیمی با قدمتی دویست‌ساله، لوکیشن خوبی را برای سلفی و استوری بازهای اینستاگرامی می‌آفریند.
این رستوران دکوراسیون دل‌نشینی دارد. حوض فیروزه‌ای مملو از ماهی، پنجره‌های شش گوش رنگی، درهای چوبی و اتاق‌های تو در تو که با چیدمانی دوست‌داشتنی، یک فضای دل‌انگیز برای صرف غذاهای اصیل ایرانی با بهترین کیفیت را برای مهمانان به ارمغان آورده‌اند. این خانه با گل و گیاه آذین شده و ترکیبی چشم‌نواز دارد تا خاطره خوب و خوشی از صرف غذاهای وسوسه‌انگیز در محیطی سنتی و دلربا، در ذهن داشته باشید. گفتنی است که این رستوران در کوچه‌پس‌کوچه‌های بافت قدیمی شیراز بوده و توقفگاه خوبی برای لذت بردن از طعام لذیذ محلی و سنتی شیرازی و ایرانی است.
خوب است بدانید که به منظور رزرو میز برای صرف نهار بایستی از ۹ صبح تماس بگیرید.

بهترین رستوران ‌های شیراز
تصویری از فضای دل‌انگیز رستوران سنتی پرهامی شیراز که سینی‌های مسی پرزرق‌وبرقش، روایتی هیجان‌انگیز از خوشمزه‌ترین غذاهای اصیل ایرانی با دورچین‌هایی خوش‌طعم و عطر است. دکوراسیون داخلی خانه و حیاط رستوران سنتی پرهامی، حس و حال صرف نهار یا شام را در یک محیطی خاطره‌انگیز و نوستالژیک روایت می‌کند.

بهترین رستوران ‌های شیراز
در تصویر فوق یک سینی معروف در رستوران سنتی پرهامی را مشاهده می‌کنید. این سینی شامل کوفته هلو و یا کوفته سبزی، دو پیازه آلو، دم پخت عدس کلم، آش کارده و سالاد شیرازی و آب انار و ترشی سیر یا آلبالو است. به این سینی، سینی اسحاق بیگ نیز اطلاق می‌شود. غذاهای خوشمزه اصیل ایرانی که در رستوران خانه تاریخی پرهامی با ظروف زیبا و بشقاب‌های گل‌دار و دورچین‌های خوشمزه و فضای دل‌انگیز طبخ و عرضه می‌شوند، بستر مطلوبی را برای فوتوشوت توریسم بلاگرها و فودبلاگرها نیز فراهم می‌سازند.
آدرس رستوران خانه سنتی پرهامی: خیابان لطفعلی‌خان زند، بعد از سه راه احمدی گود عربان، ضلع مقابل مسجد نصیرالملک
تلفن رستوران خانه سنتی پرهامی: ۷۱۳۲۲۳۲۰۱۵

باغ رستوران خوشا شیراز


باغ رستوران خوشا شیراز، فضایی بزرگ‌تر از رستوران سنتی پرهام و کته ماس دارد. این باغ رستوران پارکینگ اختصاصی دارد؛ از‌این‌رو، اگر با خودرو شخصی عازم این مکان شدید، نگران جای پارک در خیابان‌های همیشه شلوغ شیراز نباشید. برای نشستن در فضایی باز یا اتاق خصوصی، گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد. باغ رستوان خوشا شیراز، رستوران سنتی است و محیطی جذاب و دل‌نشینی دارد. صدای آب و طبیعت سرسبز این باغ رستوران، محیط فرح‌بخشی را برای نوشیدن و خوردن غذاهای اصیل خوش‌طعم و عطر ایرانی خلق می‌کند.
مجموعه رستورانی خوشا شیراز، رستوران، فست فود، کافه، چای‌خانه بوده که با موسیقی زنده نیز هرازگاهی همراه ارزشمندی برای شکم‌گردهای مشکل‌پسند دیار شعر و ادب ایران زمین است. ساعت پذیرایی در رستوران خوشا شیراز، از ساعت ۱۲ تا ۲۳:۳۰ دقیقه است. بهتر است پیش از عزیمت، نسبت به رزرو میز اقدام کنید.
فضای این رستوران، فوق‌العاده مناسب برگزاری دورهمی خانوادگی و گروهی و دوستانه است و برای برگزاری جشن تولد و سالگرد ازدواج و هم‌چنین مراسمی ولنتاین و هالووین و یلدا نیز توصیه می‌شود.

بهترین رستوران ‌های شیراز
در تصویر بالا ورودیه رستوران سنتی خوشا شیراز و دیس‌های ترکیبی خوشمزه کباب‌های این رستوران را می‌بینید. نوشیدنی‌های خوش رنگ و خوشمزه رستوران سنتی خوشا شیراز و شیوه سرویس‌دهی پرسنل مجرب این غذاکده محبوب شیرازی‌ها زبانزد خاص و عام است.
فهرست غذاهای فست فودی مجموعه رستورانی خوشا شیراز
غذاهای ایتالیایی که در رستوران سنتی خوشا شیراز طبخ و سرو می‌شود عبارت‌اند از:
پیتزا مکزیکانو، پیتزا مخصوص قارچ و گوشت، پیتزا مخصوص خوشا شیراز، پیتزا پپرونی، پیتزا وجترین (سبزیجات) و پیتزا آلفردو.
فهرست غذاهای ایرانی در رستوران خوشا شیراز
اگر به دنبال غذاهای سنتی در رستوران خوشا شیراز هستید، طعم لذیذ غذای ایرانی را با کیفیت عالی می‌توانید تجربه کنید.

بهترین رستوران ‌های شیراز
در تصویر بالا سینی مخصوص شش‌نفره خوشا شیراز، سینی مخصوص چهار نفره خوشا شیراز، ماهیچه مخصوص خوشا شیراز و گردن مخصوص خوشا شیراز را مشاهده می‌کنید.
به گفته برخی مشتریان رستوران خوشا شیراز، این غذاخوری در فضایی نسبتاً بزرگ ساخته شده که هم امکان استفاده از اتاقک و آلاچیق و هم امکان استفاده از میز و صندلی را برای مهمانان شکم‌گرد خود فراهم کرده است. پذیرایی با سرعت بالا انجام می‌شود و برای منو کافی‌شاپ و غذا به ترتیب ۱ و ۱.۵ ساعت امکان استفاده از فضای رستوران مهیا است. البته باید گفت که قیمت غذاها نسبتاً بالا بوده و غذاهای منو بدون برنج است و باید برنج را به صورت جداگانه سفارش داد.
سفره‌خانه سنتی کوچه‌باغ در ۹۰۰ متری این رستوران واقع شده و کافه هور و سفره‌خانه مهتاب و مجموعه غذایی دست چنین نیز در شعاع دو کیلومتری در دسترس است. دقت کنید که در اطراف رستوران سنتی خوشا شیراز، باغ پرندگان، شهربازی هپی لند، پارک بزین و مجتمع خلیج‌فارس نیز قرار دارد. این رستوران تا فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز حدود بیست و پنج کیلومتر فاصله دارد.
آدرس باغ رستوران خوشا شیراز: فارس. بلوار صنایع، روبروی ورودی گلدشت حافظ
تلفن باغ رستوان خوشا شیراز: ۷۱۳۶۵۰۴۳۲۴

مجموعه صوفی شیراز


از دیگر رستوران‌های سنتی شهر شیراز، مجموعه صوفی است. مجموعه صوفی ترکیبی از رستوران سنتی، مجتمع گردشگری و بازارچه غذای صوفی بوده و تنوع منویی آن، توانسته است نظر مشکل‌پسندهای شکم‌گرد شیراز را جلب کند. فعالیت مجموعه صوفی از سال ۱۳۵۱ برقرار است و معماری سبک قجری آن، لوکیشن جذابی را برای صرف یک وعده نهار یا شام لذیذ ایرانی در محیطی نوستالژیک رقم زده است.
رستوران صوفی در فهرست بهترین رستوران‌های سنتی شیراز است. این رستوان ترکیبی از غذای فرنگی و ایرانی و دریایی را طبخ و سرو می‌کند و جزو رستوران‌های به نسبت گران شهر به شمار می‌رود.
هرزمان که دوست داشته باشید می‌توانید میزی را برای خود رزرو کنید و اینستاگرام رستوران صوفی نیز پاسخ گوی پرسش‌های مهمانان گرامی در طول روز است. مجتمع گردشگری صوفی شیراز در خیابان نهم دی واقع شده است.

بهترین رستوران ‌های شیراز
تصویر دو غذای محبوب اصیل ایرانی که در رستوران صوفی شیراز سرو می‌شود، را در بالا می‌بینید. یکی کباب مخصوص صوفی و دیگری مرغ شکم پر که با دورچین‌های خوشمزه طبخ و سرو می‌شوند. ته‌چین صوفی مثل ته‌چین رستوران مسلم تهران، هم ظاهر زیبا و هم ترکیبی وسوسه‌انگیز دارد و خودش می‌تواند یک غذای کامل باشد.
درباره این عکس باید اضافه کنیم که ته‌چین یک غذای ایرانی است که از مخلوط برنج، انواع گوشت (مرغ متداول‌تر است)، ماست، تخم‌مرغ و زعفران فراوان درست می‌شود. ته‌چین در بین غذا‌های ایرانی به خاطر شکل و فرم زیبایش از جمله غذا‌های رسمی و مناسب مهمانی‌هاست، که از دو بخش تشکیل‌ شده است: اول قشر کلفت تَه‌دیگ زعفرانی که مقداری گوشت یا مرغ پخته در آن قالب‌گیری شده ‌است. دوم چلو سفید که روی تَه‌دیگ ریخته می‌شود و هنگام کشیدن غذا زیر تَه‌دیگ یا کنار آن قرار می‌گیرد و در واقع مکمل آن است. بخش چلو سفید قابل حذف است و در سالن‌های غذاخوری اغلب ته‌چین را به همان صورت قشر تَه‌دیگ درست می‌کنند، اگرچه در خانه‌ها این روش کمتر معمول است.
در مناطق شمالی کشور بزرگ ما، انواع خاصی از ته‌چین طبخ می‌شود که از لحاظ عطروطعم و ظاهر کاملاً متفاوت است. دلیل این تفاوت استفاده از رب ازگیل و رب آلوچه است مثل ته‌چین اردک. خلاصه ته‌چین صوفی را در نظر داشته باشید.

بهترین رستوران ‌های شیراز
عکس سمت راست تصویر، کته استیک خوشمزه رستوران سنتی صوفی را به نمایش درآورده است که ترکیبی دوست‌داشتنی و هیجان‌انگیز دارد و با سس صدف سرو می‌شود. اگر به دنبال فوتوشوت پر لایک اینستاگرامی هستید و غذایی لذیذ، این گزینه را در صوفی در نظر داشته باشید که با کلم بروکلی و پنیر کبابی طبخ و عرضه می‌شود. تصویر سمت چپ نیز بشقاب پاستاهای رستوران صوفی است که با سس مخصوص سرو می‌شود. چنین گل‌های خوش‌رنگی هم با غذا، سرو شده که مدتی است در کانون توجه لاکچری گردهای تهرانی نیز قرار گرفته است.

بهترین رستوران ‌های شیراز
در تصویر فوق دو غذای محبوب سنتی و فرنگی رستوران صوفی شیراز را مشاهده می‌نمایید. پیتزای گوشت و قارچ که ترکیبی دوست‌داشتنی و هوس‌انگیزی دارد و دیگری نیز سینی مجلسی رستوران صوفی است که شامل دو پرس چلو، دو سیخ کوبیده، یک سیخ کباب‌برگ، یک سیخ جوجه لاری و یک سیخ جوجه زعفرانی است البته با دورچین‌های خوشمزه.
آدرس رستوران صوفی: شیراز، بلوار ستارخان. روبروی کوچه هجدهم
تلفن رستوران صوفی شیراز: ۷۱۳۶۴۹۰۰۰۰

رستوران شاندیز شیراز


از بهترین رستوران‌های شیراز، رستوران شاندیز است. این رستوران شعب مختلفی در مقصدهای توریستی کشور داشته که شعبه شیراز رستوران شاندیز نیز در بام این شهر قرار دارد و برای علاقه‌مندان به صرف غذا در یک ارتفاع بلند، گزینه خوبی به نظر می‌رسد و چشم‌اندازهای زیبایی در اطراف، در انتظار شکم‌گردهای شیراز است. این رستوران منظره زیبایی از دروازه قرآن را در قاب پنجره‌های خود دارد و آلاچیق‌های حصری، هم در نیمه نخست سال و هم در نیمه دوم سال، پاسخ‌گوی مهمانان این غذاکده با غذاهای لذیذ است. گل‌کاری محیط رستوران و دکوراسیونی دوست‌داشتنی و زیبا، آن را به لوکیشن خوبی برای استوری بازهای اینستاگرامی تبدیل کرده است.
رستوران سنتی شاندیز در مشهد نیز شعبه دارد. صفحه اینستاگرامش، پاسخ‌گوی پرسش‌های مهمانان بوده و توضیحات خوبی هم در اختیار گردشگران قرار داده و بهتر است پیش از عزیمت به این غذاکده معروف شیرازی‌ها، نسبت به رزرو میز اقدام کنید. مخصوصاً در روزهای شلوغ شهر.

بهترین رستوران ‌های شیراز
تصویری وسوسه‌انگیز از ترکیب‌های کبابی رستوران سنتی شاندیز شیراز که شما را به دیدن روایتی هیجان‌انگیز از سینی سه نفره مخصوص شاندیز می‌برد.

بهترین رستوران ‌های شیراز
تصویری از فیله‌کباب مخصوص شاندیز و شیشلیک مخصوص شاندیز را در بالا مشاهده می‌کنید که یادآور شیشلیک‌های وسوسه‌انگیز رستوران حسین شیشلیکی شاندیز مشهد است. شششلیک‌های زغالی شاندیز شیراز را در نظر داشته باشید.
این رستوران برای شیرازگردی انفرادی و گروهی و توری و حتی برگزاری مراسم نهار یا شام گروه‌هایی که به صورت مأموریتی عازم این شهر می‌شوند، گزینه خوبی برای صرف غذا در محیطی دل‌نشین است. رتبه خوبی از سوی نظرات مشتریان در سایت‌های گردشگری داخلی و خارجی نیز کسب کرده است و به نظر می‌رسد که در فهرست ۱۰ رستوران برتر شیراز جای دارد.
منوی پیش‌غذاهای رستوران شاندیز مشهد
ژله، کارامل، سالاد شیرازی، سالاد فصل، سالاد سزار، سوپ، میرزا قاسمی، ترشی هفت میوه، ماست محلی، ماست خیار، ماست موسیر، دوغ محلی، ظرف سه کاره مخصوص که ترکیبی دوست‌داشتنی از ترشی سیر و ترشی هقت میوه و زیتون‌پرورده تازه است.
آدرس رستوران سنتی شاندیز: فارس. شیراز، دروازه قران، لونا پارک، بام شیراز،
تلفن رستوران سنتی شاندیز: ۷۱۳۲۲۷۴۷۴۹

باغ رستوران نخلستان


از دیگر مقصدهای عالی شکم گردی در شهر شیراز که در این گفتار جامع مجله گردشگری سفرمارکت ارائه کردیم، باغ رستوران نخلستان است. این رستوران به انداز صوفی و شاندیز شناخته شده نیست، اما شما را به ضیافتی از غذاهای خوشمزه و لذیذ دعوت می‌کند.
رستورانی به سبک و سیاق جنوب ایران بوده و صاحب آن نیز بوشهری است. این رستوران در منطقه خوش آب‌وهوایی در بلوار صنایع شیراز واقع شده است و شما می‌توانید در محیط با چیدمان جنوبی و نخل خرما و ماکت کشتی، طعم لذیذ دوغ محلی و ترشی جنوبی را در کنار غذاهای وسوسه‌انگیز، تجربه کنید.
نکته جالب این است که برخی از شیرازی‌ها نیز، باغ رستوران نخلستان را به عنوان گزینه‌ای برای شکم‌گردی آخر هفته‌ای در نظر دارند. باغ رستوران شیراز از معروف‌ترین باغ رستوران‌های شهر است. برای افرادی که از محیط‌های لوکس و مدرن خسته شده و دوست دارند سرآشپزی جنوبی، غذاهای خوشمزه ایرانی را برایشان طبخ کند، این مکان محیطی عالی به نظر می‌رسد.
بهترین رستوران ‌های شیراز

رستوران نخلستان شیراز بیست متری فرمانداری بوده و همه‌روزه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲ شب پذیرای شکم‌گردهای مشکل‌پسند شیراز است.
لوکیشن این رستوران به خصوص در فصل هزار رنگ هزار نقش پاییز، یکی از فوق‌العاده‌ترین لوکیشن‌های رستورانی در شهر شیراز بوده و مسافران رمانتیک این شهر، این موضوع را در نظر داشته باشند که روایت‌های مصورش را در ادامه مشاهده می‌کنید.
در این رستوران، انواع غذای جنوبی که غذای دریایی هم در فهرست منو قرار دارد، طبخ و سرو می‌شود. فضای دل‌نشینی که در تصاویر بالا مشاهده کردید، محیطی دل‌انگیز برای سرو غذایی خوشمزه تحت مهارت سرآشپزی جنوبی است. موسیقی زنده و برخورداری از سرآشپزهای بین‌المللی و استفاده از بهترین مواد اولیه، فرصت مناسبی برای شکم‌گردی مشکل‌پسندهای شیرازی فراهم می‌کند.
آدرس باغ رستوان نخلستان شیراز: فارس. بلوار صنایع، روبروی درب سوم صنایع
تلفن باغ رستوران نخلستان شیراز: ۷۱۳۶۲۳۱۶۲۹

گشتی در رستوران‌های ایتالیایی شهر شیراز


در ادامه این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت، نگاهی داریم به بهترین رستوران‌های ایتالیایی شهر. انتخاب اول رستوران ایتالیایی تمام‌عیاری است که شما را به ضیافتی وسوسه‌انگیز از غذاهای رنگارنگ و خوش‌طعم دیار ونیز و میلان و فلورانس دعوت می‌کند.

رستوران ایتالیایی بل پاسی شیراز


رستوران ایتالیایی بل پاسی، غذاکده تمام عیار شیراز، جایی است که برای عاشقان پیتزا و لازانیا و پاستا، منویی شلوغ با متریالی باکیفیت را آماده می‌کند و یکی از بهترین فست فودی های شهر شیراز به شمار می‌رود. این رستوران نمای آجری با ستون‌های چوبی دارد و لوکیشنی دوست‌داشتنی را برای رمانتیک گردهای ایتالیایی‌ دوست، به تصویر می‌کشد تا در یک فضای مدرن، غذای ایتالیایی نوش جان کنند.
صندلی‌های بالکن رستوران ایتالیایی تمام عیار شهر شیراز نیز از گزینه‌های در دسترس است.
رستوران BELL PASSI شیراز، شعبه‌ای هم در بوشهر دارد که در بلوار چمران این شهر واقع شده است.

بهترین رستوران ‌های شیراز
رستوران بل پاسی از جمله رستوران‌های خوب ایتالیایی شیراز است که میگو سوخاری آن با سس مخصوص، مخاطبان بسیاری دارد. ورودی این رستوران را نیز در عکس بالا مشاهده می‌کنید. خوب است بدانید که دسرهای خوشمزه کافه رستوران بل پاسی شهر شیراز، شما را به ضیافتی خوشمزه و لذیذ از شیرینی و دسرهای دوست‌داشتنی ایتالیایی و فرانسوی دعوت می‌کند.
آدرس رستوران بل پاسی شیراز: شیراز، خیابان خاکشناسی، نبش سروناز، جنب کافی‌شاپ تولیپ
تلفن رستوران بل پاسی شیراز: ۷۱۳۲۲۷۴۹۲۴

رستوران هفت خوان شیراز


از مقصدهای مناسب برای خوردن غذای ایتالیایی، رستوران هفت خوان شیراز است که ترکیبی از غذای ایرانی و فرنگی و فست فود و کافی‌شاپی را در اختیار شکم‌گردهای شیراز دوست قرار داده و انتخاب مطلوبی برای صرف نهار یا شام است. شما می‌توانید از منوی صبحانه کافه رستوران هفت خوان شیراز نیز استفاده کنید. این مکان مجموعه‌ای شامل ۵ رستوران و ۲ کافی‌شاپ است و کامل‌ترین منو را در میان رستوران‌های خوب شیراز دارد که در ادامه مرور کردیم.

بهترین رستوران ‌های شیراز
رستوران هفت خوان شیراز را می‌توان در فهرست بهترین رستوران‌های شهر قرار دارد. این مکان، مجموعه کاملی از غذاهای رنگارنگ را به مشتریان خود ارائه می‌دهد و ورودی باشکوه، خبر از اتفاقات خوب و لذیذ برایشان دارد. سرآشپز حرفه‌ای رستوران هفت خوان، ترکیب‌های جادویی را در اختیار خریداران ارزانترین بلیط هواپیما شیراز قرار می‌دهد و غذاهای خوش‌طعم و عطری را برایشان مهیا می‌کند.
اگر به دنبال لوکیشنی برای برگزاری مراسم سالگرد ازدواج، مراسم تولد، ولنتاین و دورهمی خانوادگی و دوستانه در شیراز هستید، هفت خوان را در نظر داشته باشید.
خوب است بدانید که منوی کله‌پاچه انتخابی هفت خوان شیراز شامل آب‌گوشت با نصف مغز، یک طرف گوشت صورت، زبان با حلقوم، مغز، پاچه، سیرابی، شیردان، کله‌پاچه بدون مخلفات، کله‌پاچه کامل است.
آدرس رستوران هفت خوان شیراز: شیراز. بلوار قرآن
تلفن رستوران هفت خوان شیراز: ۷۱۳۲۲۷۰۰۰۰

رستوران باغ راز شیراز


اگرچه رستوران باغ راز شیراز، تنوع شگفت‌انگیز منوی رستوران هفت خوان شیراز را ندارد، اما مجموعه‌ای باشکوه در منطقه‌ای دنج از شهر شیراز است و در فهرست بهترین رستوران‌های شیراز قرار می‌گیرد. معماری رستوران راز دل‌نشین است؛ به‌طوری‌که شما برای رسیدن به ورودی رستوران باید روی سنگ‌فرش‌هایی راه بروید تا به یک باغ بزرگی برسید. طبقه بالایی رستوران باغ راز، به کافه اختصاص یافته است و چیدمانش روی سقف بوده و مناظر زیبایی در انتظار مهمانان است.
رستوران باغ راز به دلیل وضعیت کرونایی شیراز، مدت‌ها تعطیل بود و امیدواریم از سال ۱۴۰۱ شمسی و کاهش اپیدمی کووید ۱۹، شاهد بازگشایی و سرویس آن به شکم‌گردهای مشکل‌پسند شیراز باشیم. فراموش نکنید که یکی از بهترین لوکیشن های برای صرف غذاهای لذیذ ایرانی و فرنگی در شهر شیراز، باغ رستوان دل‌باز باغ راز شیراز است.
آدرس رستوران باغ راز: شیراز، قصرالدشت، بلوار شاهد
تلفن رستوران باغ راز: ۷۱۳۶۲۳۴۰۰۰
بهترین رستوران ‌های شیراز

عمارت شاپوری شیراز


برای تماشای یکی از خانه‌های تاریخی شیراز، می‌توانید به خیابان کریم خان زند بروید و هم بنایی تاریخی را دیدن کنید و هم از رستوران و کافه آن برای لذت بردن از طعم خوش غذاهای ایرانی و فرنگی استفاده کنید. این مکان از مجلل‌ترین رستوران‌های شیراز است و دکوراسیون آن شما را به عصر قجر می‌برد.
خانه شاپوری شیراز یکی از بهترین لوکیشن‌ها برای عاشقان سلفی و استوری و فوتوشوت مدلینگ در شهر شیراز است. مکانی ایده‌آل و محبوب فود بلاگرها و فشن بلاگرها بوده و نورپردازی شبانه‌اش، مشتریان زیادی را جلب کرده است. منزل شاپوری شیراز که در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته است، ۲ طبقه دارد و بنایی منحصربه‌فرد را خلق می‌کند. در حقیقت خانه تاجر هنردوست شیرازی، امروزه مقصد شکم‌گردی مشکل‌پسندهای شهر است.
آدرس عمارت شاپوری شیراز: شیراز، خیابان کریم خان زند، خیابان انوری تقاطع اهلی
تلفن عمارت شاپوری: ۷۱۳۲۳۴۷۴۹۱
بهترین رستوران ‌های شیراز

رستوران باکویه شیراز


یکی از بهترین رستوران‌های شیراز که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت معرفی می‌کنیم، رستوران باکویه شیراز است. باکویه، روایت هنر و طبیعت و فرهنگ است؛ لوکیشنی دوست‌داشتنی برای رمانتیک گردهای شیرازی که قصد دارند در موقعیتی مشرف به مناظر کوهستانی اطراف، طعم لذیذ غذا و نوشیدنی ایرانی را بچشند.
در بافت تاریخی شهر و نزدیک شاه‌چراغ، چهار رستوران خودنمایی می‌کند: رستوران غار، قشقایی، آلاچیق کاج و بیرون بر.
رستورانی در دامنه کوه، شما را به ضیافت غذاهای اصیلی سنتی ایران می‌برد. مجموعه رستوران باکویه، لوکیشنی کم‌نظیر در شهر شیراز دارد. جایی که کلم‌پلو و شیشلیک‌هایش، معروف است.
آدرس رستوران باکویه شیراز: شیراز، بلوار جدید قرآن، نرسیده به بلوار ابوالکلام
تلفن رستوران باکویه شیراز: ۷۱۳۲۲۸۱۰۰۰
بهترین رستوران ‌های شیراز

مخاطب گرامی
اگر تجربه استفاده از نوشیدنی‌ها و غذاهای ایرانی و فرنگی و دریایی رستوران‌های سنتی و فرنگی و کافه‌های شهر شیراز را دارید، نظرات و دیدگاه‌های خود را با رعایت حریم خصوصی، از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.
لینک این گفتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید، با دوستان و آشنایان اشتراک گذارید و در گروه‌های خانوادگی تلگرامی و واتساپی به اطلاع عزیزان خود که قصد شیرازگردی دارند، برسانید.
مجله گردشگری سفرمارکت، هرروز شما را با بهترین و جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری ایران و اقصی نقاط جهان آشنا می‌کند. صفحه اینستاگرام سفرمارکت را برای اطلاع از جوایز مسابقات و تخفیف‌های هیجان‌انگیز کمپین‌ها، دنبال کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است