search
menu
لاهیجان keyboard_arrow_down close

لاهیجان

hotel
هتل های لاهیجان ۱۳

درباره لاهیجان

لاهیجان از شهرهای زیبا و سرسبز استان گیلان است که به سبب جاده سرسبز منتهی به شهرهای گیلان، شهرت دارد. لاهیجان سومین شهر پرجمعیت استان گیلان پس از رشت و بندر انزلی به شمار می‌رود.
لاهیجان از شهرهای زیبای شمال ایران است که به سبب رسوبات رودخانه سفیدرود دارای خاکی غنی و حاصلخیز است. به همین سبب در لاهیجان، کشتزارهای چای و شالیزارهای زیادی وجود دارد. کلوچه‌های این شهر نیز دارای شهرت زیادی در ایران و در بین گردشگران ایرانی دارد. لاهیجان از مزیت نزدیکی به دریا و همسایگی با کوهستان و جنگل حداکثر بهره را برده و شهری زیبا را پدید آورده است.
لاهیجان

تاریخچه لاهیجان


پیشینه لاهیجان به پیش از اسلام بازمی‌گردد. در زمان حمله اعراب و سپس مغولان شهر آسیب زیادی دید و دوباره بازسازی شد. لاهیجان در زمان جنگ های ایران و روسیه، تجربه اشغال توسط نیروهای روسیه را کرده است.
شهر لاهیجان دارای غذاهای محلی متنوع و خوشمزه است که با ماهی و محصولات کشاورزی بومی منطقه تولید می‌شود. همچنین در شهر لاهیجان، مجموعه‌ای متنوع از صنایع دستی مثل لوازم حصیری و ابزارهای چوبی مختلف دارد.

جاهای دیدنی لاهیجان


شهر لاهیجان هم دارای طبیعت زیبایی است و هم مکان‌های تاریخی زیبایی به سبب تاریخ طولانی این شهر در آن وجود دارد. آبشار و کوه شیطان کوه، استخر لاهیجان، تالاب بین المللی امیر کلایه، تالاب سوستان، منطقه طبیعی شیخانبر از جمله جاذبه های طبیعی لاهیجان است که گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند.
لاهیجان
جاذبه های گردشگری تاریخی لاهیجان شامل بام سبز لاهیجان، بقعه شیخ زاهد گیلانی، تله کابین لاهیجان، بازار سنتی لاهیجان، موزه تاریخ چای، مسجد اکبریه، پل خشتی پاشاکی، حمام گلشن و آرامگاه قادر نبی هستند.

فرودگاه لاهیجان


لاهیجان دارای فرودگاه نیست. برای سفر هوایی به لاهیجان، می‌توانید از فرودگاه رشت استفاده کنید.



دیدنی های لاهیجان