search
menu

جاهای دیدنی لاهیجان

[ پنهان کردن ]
آبشار و کوه شیطان کوه، استخر لاهیجان و بام سبز
تالاب سوستان
تالاب بین المللی امیر کلایه
شیخانبر
پارک جنگلی میرصفا
پل خشتی لاهیجان یا پردسر
لاهیجان شهری زیبا در استان گیلان است و دارای جاذبه های طبیعی و همچنین مکان های دیدنی شهری و تاریخی است.
در این نوشته با برخی از جاهای دیدنی لاهیجان آشنا می‌شویم:

آبشار و کوه شیطان کوه، استخر لاهیجان و بام سبز


شیطان کوه در شرق شهر لاهیجان قرار دارد و در گذشته در برکه‌ای که در کنار آن بوده، آب لازم برای کشتزارهای پیرامون گردآوری می‌شده است. امروزه به وسیله پمپ‌هایی آب این دریاچه به بالای کوه برده شده و آبشار شیطان کوه به این ترتیب پدید آمده است. اکنون این منطقه، یک محل ویژه گردشگری در لاهیجان به شمار می‌رود. به دریاچه آبی که از روان آبه‌های شیطان کوه تغذیه می‌شود، استخر لاهیجان گفته می‌شود که با امکانات رفاهی و خدماتی پیرامونش، جاذبه گردشگری مهمی در این شهر است. همچنین در بالای کوه شیطان، منطقه بام سبز لاهیجان است که به عنوان مرتفع‌ترین نقطه شهر، چشم‌اندازی ویژه از پیرامون دارد.
جاهای دیدنی لاهیجان

تالاب سوستان


تالاب سوستان با نیلوفرهای آبی و منطقه سرسبز پیرامون آن شناخته می‌شود و در جنوب شرقی لاهیجان قرار گرفته است. گونه‌های گیاهی و جانوری متعددی در درون و پیرامون آن زندگی می‌کنند.

تالاب بین المللی امیر کلایه


تالاب امیر کلایه در شمال شرقی لاهیجان و در نزدیکی دریای مازندران قرار گرفته است. در این تالاب پسته دریایی و نیلوفر آبی می‌روید و به عنوان یک تالاب آب شیرین، محل اقامت پرندگان مهاجر است.

شیخانبر


شیخانبر یکی از روستاهای پیرامون لاهیجان است. در کنار این روستا و در دامنه یک کوه، مقبره یکی از اجداد خاندان صفویه قرار گرفته است.

پارک جنگلی میرصفا


پارک جنگلی میرصفا در داخل شهر لاهیجان و در گوشه جنوب شرقی شهر جای گرفته است. این پارک که بخشی از جنگل های قدیمی منطقه بوده اکنون با افزودن آلاچیق‌هایی تبدیل به یک منطقه تفرجگاهی شده است.
جاهای دیدنی لاهیجان

پل خشتی لاهیجان یا پردسر


پل خشتی لاهیجان یا پردسر همانطور که از نامش پیداست در منطقه پردسر لاهیجان جای گرفته و یکی از بناهای خشتی به جا مانده از دوره فرمانروایی موسوم به کیاییان است. پل خشتی لاهیجان در زمانی که این شهر قطب تولید ابریشم بوده است، در تجارت ابریشم نقش مهمی ایفا می‌کرده است.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است