search
menu

آبشار لونک دیلمان

[ پنهان کردن ]
آبشار لونک دیلمان
دلایل منحصر به فرد بودن آبشار لونک دیلمان
ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته آبشار لونک دیلمان
چگونه به آبشار لونک دیلمان برویم
جاهای دیدنی نزدیک به آبشار لونک دیلمان
هتل ها و اقامتگاههای نزدیک به آبشار لونک دیلمان

آبشار لونک دیلمان


اگر از گرمای تابستان و بهار فرار کرده باشید و قصد عزیمت به دیلمان کنید تا در این محدوده ییلاقی استراحت کنید و از خنکای آن لذت ببرید، در کنار جاده پر پیچ و خم سیاهکل به این ییلاق، آبشار لونک دیلمان را خواهید دید.
این آبشار یکی ازمعروف‌ترین آبشارهای شمال کشور و استان گیلان است که به سبب طبیعت خاص سیاهکل و جاده رویایی‌اش هم بین گیلوندان بسیار پرطرفدار است و هم به یکی ازجاذبه‌های طبیعی محبوب نزد هموطنان سراسر کشور تبدیل شده است.
بر خلاف بسیاری از جاذبه‌های طبیعی که فاقد هرگونه امکانات رفاهی هستند، با وجود اینکه آبشار لونک دیلمان در کنار جاده و محدوده جنگلی واقع شده است، اما از امکانات رفاهی نسبتا خوبی برخوردار است.
آبشار لونک دیلمان
اگر بساط جوجه گوشت و منقل برایتان فراهم نیست و فکرش را نکرده بودید که اینجا کباب چقدر می‌چسبد، اصلا نگران نباشید. رستوران سنتی‌های اطراف گوشت بره تازه و جوجه محلی برایتان کباب می‌کنند تا تفریحتان تکمیل شود. پیشنهاد می‌کنیم لذت کباب خوردن کنار آبشار را به هیچ وجه از دست ندهید. هوای عالی و صدای آب در کنار برنج و نان محلی و گوشت نرم بره یک خاطره‌ به یادماندنی را برایتان رقم خواهد زد.
امکان سرویس بهداشتی و بازار محلی هم فراهم است. دست فروشان به شما خوراکی‌های محلی، لباس و صنایع دستی عرضه می‌کنند تا بدون سوغاتی از سیاهکل نروید.
یادتان باشد هرچه از سیاهکل به سمت دیلمان بروید، هوا سردتر می‌شود، اما در کنار آبشار لونک دیلمان به سبب فرو ریختن آب از ارتفاع، رطوبت موجود و نیز پوشش گیاهی انبوه، هوا سردتر هم هست. پس اصلا تعجب نکنید اگر از شما بخواهیم حتی در فصل تابستان هم پتو و لباس گرم به همراه داشته باشید.
اگر دوربین حرفه‌ای دارید یا به عکاسی علاقمند هستید، دور و اطراف آبشار، لوکیشن‌های جذابی برای عکسبرداری از خود پیدا خواهید کرد. پس فرصت را از دست ندهید و تا می‌توانید عکس‌های هنری بگیرید. اگر به عکاسی از طبیعت علاقمند هستید هم آبشار لونک دیلمان، جنگل اطراف، قایم باشک بازی نور خورشید لابلای درختان سر به فلک کشیده با آبشار، پرندگان بومی، دستفروشان و دودهای کباب، سوژه‌های جذابی برای عکاسی هستند.

دلایل منحصر به فرد بودن آبشار لونک دیلمان


• قرار گرفتن آبشار در کنار جاده اصلی
• رسیدن به آبشار در یک جاده پر پیچ و خم و زیبا
• قرار گرفتن آبشار در کنار جنگل‌های انبوه
• دو قلو بودن آبشار لونک دیلمان

ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته آبشار لونک دیلمان


همین جا به شما بگوییم که منتظر تماشای یک آبشار پر آب نباشید. درست است که در فصول متعدد سال مقدار آب آبشار متفاوت است، اما به طور کلی پر آب نیست. با این وجود در تمام فصول سال آب آبشار، جریان دارد.
این آبشار ارتفاعی حدود ۶ متر دارد و از آب شدن برف کوه‌های اطراف و چشمه‌های کوچکی که در دامنه‌ها و دشت‌های اطراف قرار دارند، سرریز می‌شود و به رودخانه شم‌رود می‌ریزد.
آبشار لونک دیلمان در روستایی به نام لونک واقع شده است. روستایی بسیار زیبا که اکنون ساکنان بسیار کمی دارد، اما اگر دلتان درختان رنگی رنگی می‌خواهد که پاییز را به وضوح مشاهده کنید، پیشنهاد می‌کنیم سری هم به طبیعت این روستا بزنید.
آبشار لونک، دو قلو است و از بالای صخره دو آبشار سرریز می‌شود که در بستر رودخانه یکدیگر را در آغوش می‌گیرند. این آبشار برای توریست‌های خارجی هم شناخته شده است و همانطور که پیشتر نیز گفته شد، امکانات رفاهی خوبی نظیر رستوران، بازار محلی، سرویس بهداشتی، غرفه عکاسی با لباس محلی، آلاچیق، ایستگاه پلیس پارکینگ دارد.
موقعیت آبشار لونک دیلمان دقیقا کنار جاده اصلی است، اما نگران جای پارک نباشید، چون با پارکینگ فقط یک دقیقه فاصله دارید. البته همین سه دقیقه تا رسیدن به آبشار ممکن است حسابی خسته‌تان کند، چون جاده کوهستانی و شیب‌دار است.
آبشار لونک دیلمان

چگونه به آبشار لونک دیلمان برویم


همیشه سفرهای هوایی، دلچسب‌تر‌‌ هستند، چون انرژی کمی از شما می‌گیرند و لذت بیشتری از سفر خواهید برد. برای رسیدن به آبشار لونک دیلمان دو راه هوایی پیش رو دارید. یا با خرید بلیط هواپیما در فرودگاه رشت به زمین بنشینید و راهی سیاهکل شوید و یا مقصدتان فرودگاه رامسر باشد.
برای خرید بلیط هواپیما می‌توانید از سفر مارکت کمک بگیرید تا هم راحت‌تر و سریع‌تر خرید کنید و هم از بلیط‌ چارتر و ارزان قیمت استفاده کنید. به هرحال چه عازم رشت شوید و چه رامسر، بین یک و نیم تا دو ساعت زمان لازم است که به سمت سیاهکل بروید. پس از طی ۲۵ کیلومتر به آبشار لونک دیلمان خواهید رسید.
اگر با ماشین شخصی و از پایتخت قصد رفتن به سیاهکل را دارید، می‌توانید از مسیر رودبار هم خودتان را به سیاهکل برسانید. البته این مسیر کوهستانی است و بهتر است بدون راهنما پا به این مسیر نگذرانید، به خصوص اگر هوا بارانی و ابری باشد. به صرف اتکا به مسیریاب‌های اینترنتی نمی‌توانید در جاده‌های کوهستانی و گاها سنگلاخی رودبار، راهتان را پیدا کنید، بنابراین بهتر است مسیر دیگری را انتخاب کنید.
اگر این جاده را بلد نیستید، به رشت بیایید و به سمت بلوار جانبازان حرکت کنید و پس از گذشتن از شهرهای آستانه، لاهیجان و سیاهکل به سمت آبشار لونک دیلمان حرکت کنید.

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار لونک دیلمان


در نزدیکی آبشار لونک دیلمان می‌توانید از روستای سیاهکل، آبشار بابا ولی، حمام تاریخی دیلمان، کاروانسرای تی تی، قلعه گرماور، قلعه کوتول شاه، قلعه درفک، استخر و پارک پاشوران، خانه عضدی و چشمه‌های آب معدنی دیدن کنید.
شهرهای شمالی فاصله زیادی با هم ندارند. می‌توانید بازدید از بام سبز لاهیجان، آستانه اشرفیه و زیارت سید جلال‌الدین اشرف، پل خشتی لنگرود را هم در برنامه‌تان بگنجانید.

هتل ها و اقامتگاههای نزدیک به آبشار لونک دیلمان


شما می‌توانید در اطراف آبشار لونک دیلمان کمپ برپا کنید، این منطقه هم امنیت خوبی دارد و هم همه امکانات رفاهی برایتان مهیاست. اما لباس گرم و پتو حتما به همراه داشته باشید و لطفا جز رد پایتان اثر دیگری بر محیط زیست این منطقه نگذارید، چرا که این منطقه زیستگاه بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری است.
اما اگر قصد دارید شب را در اقامتگاه بگذرانید می‌توانید به این سکونت‌گاه‌ها بروید:
اقامتگاه بومگردی میکال
هتل آپارتمان سینا سیاهکل
اقامتگاه بومگردی دیلمای
هتل سالار دیلمان


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است