search
menu

ییلاقات سیاهکل

[ پنهان کردن ]
ییلاقات سیاهکل
چرا بازدید از ییلاقات سیاهکل را پیشنهاد می‌کنیم؟
ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته
چگونه به ییلاقات سیاهکل برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به ییلاقات سیاهکل
هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به ییلاقات سیاهکل

ییلاقات سیاهکل


ییلاقات سیاهکل از مناطق گردشگری جذابی است که افراد زیادی را به سمت استان گیلان و دیدنی‌های این منطقه می‌کشاند. سیاهکل توپوگرافی خاصی دارد و با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد، از سه بخش تشکیل شده است. یک منطقه آبرفتی که بر اثر رسوب گل و لای رودخانه‌ها و رسوبات دریا ایجاد شده است. دومی منطقه جنگلی راش که پر از درختان راش و سر به فلک کشیده است. سومین بخش از این منطقه زیبا هم کوهستان‌هایی است که تا نیمه‌های سال هم پر از برف هستند و زمینه را برای یخ‌نوردی برای گردشگران فراهم می‌کنند. همان‌طور که می‌بینید، این منطقه از هر چیزی که دوست داشته باشید برایتان فراهم کرده است. از طرفی آب و هوای بی‌نظیر و طبیعت خاصی که این منطقه دارد، باعث شده است تا در گذشته هم توجه به آن زیاد باشد. همین عامل هم سبب شده تا آثار باستانی زیادی را در منطقه ییلاقات سیاهکل ببینید. اگر عاشق طبیعت‌گردی هستید، بهتر است دیدن این منطقه به هیچ عنوان از دست ندهید. هر چند روزی که در سیاهکل وقت بگذرانید، باز هم زمینه برای گذران اوقات خوش و خاطره سازی فراهم است. پس همراه ما باشید تا به عنوان یکی از بهترین مناطق گردشگری، سیاهکل را بیشتر بشناسید.
ییلاقات سیاهکل

چرا بازدید از ییلاقات سیاهکل را پیشنهاد می‌کنیم؟


اگر طبیعت استان گیلان را بشناسید، ممکن است مناطق مختلفی را برای گردشگری دیده باشید. اما دیدن سیاهکل حال و هوای دیگری دارد. این منطقه زیبا انواع و اقسام گردشگری را به شما ارزانی می‌دهد. برخی از دلایلی که باعث شده است تا گردشگری در ییلاقات سیاهکل را به شما پیشنهاد کنیم، موارد زیر هستند:
• آب و هوای مطبوع و دلچسب به خصوص در فصول گرم
• امکان دیدن ییلاقات متعدد و سرسبز
• جاده سرسبز و جنگلی زیبا در منطقه
• آثار باستانی متعدد در منطقه
• امکان جنگل نوردی و کوه‌نوردی در منطقه‌ای زیبا و سرسبز
• مشاهده اقیانوس ابر با بالا رفتن از کوه‌های منطقه

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته


ییلاقات سیاهکل از مناطقی است که دیدن آن حسابی شما را سرحال می‌آورد. اگر در استان گیلان هستید که حتماً این منطقه را می‌شناسید و می‌توانید تعطیلات آخر هفته خود را به دیدن زیبایی‌های این ییلاقات اختصاص دهید. اگر که از شهرهای دیگر کشور هستید، به راحتی می‌توانید با خرید اینترنتی بلیط هواپیما خودتان را به شهرهای شمالی برسانید و راهی این ییلاق بی‌نظیر شوید.
سیاهکل جزو شهرهای گردشگری و زیبای گیلان است که همانند نگینی در نزدیکی لاهیجان واقع شده است. این شهر پر از طبیعت بکر و دست نخورده است که دیدن آن حسابی شما را سر ذوق می‌آورد. جنگل‌های این منطقه آن‌قدر انبوه است که کاملاً در هم تنیده شده‌اند. این شهر در کنار یک کوه سرسبز قرار دارد و نام خود را هم از سی یعنی کوه و کل یعنی آبادی می‌گیرد. حتی در صورتی که بی هدف هم وارد جاده شوید و به دل طبیعت بزنید، باز هم مناطق گردشگری یکی پس از دیگری جلوی رویتان قرار می‌گیرند. با این حال می‌توانید در دشت‌های اطراف شهر اتراق کنید و کمپ بزنید. دیدن روستای بالارود و کاروانسرای تی تی هم از دیگر انتخاب‌هایی است که به شما پیشنهاد می‌کنیم. از جاده دیلمان هم دیدن کنید. جاده‌ای در دل کوهستان و جنگل که شما را به بالای حد ابرها هم می‌برد. می‌توانید در جنگل لاریخانی کمپ بزنید و از چشمه آب معدنی آن هم دیدن کنید.
پس از پایان سفرتان هم می‌توانید از بازارهای محلی، دوشنبه بازار و پنج‌شنبه بازار سیاهکل هم دیدن کنید و سوغاتی‌های محلی بخرید.

چگونه به ییلاقات سیاهکل برویم؟


اگر از تهران و با ماشین به ییلاقات سیاهکل سفر می‌کنید، حدود ۳۲۰ کیلومتر باید رانندگی کنید. البته می‌توانید با خرید آنلاین بلیط هواپیما کار خود را راحت کنید و در زمان کمتری به این منطقه زیبا برسید. ییلاقات سیاهکل از رشت حدود ۴۵ دقیقه فاصله زمانی دارد. البته از لاهیجان تا سیاهکل هم می‌توانید با طی ۲۰ کیلومتر مسافت به راحتی خود را به سیاهکل و دیدنی‌های این منطقه برسانید.
ییلاقات سیاهکل

جاهای دیدنی نزدیک به ییلاقات سیاهکل


در دل شهر سیاهکل استخر و پارک پاشوران واقع شده است که امکان قایق‌سواری را هم برایتان فراهم می‌کند. از این رو اگر عاشق ورزش‌های آبی به خصوص قایق‌سواری هستید، دیدن این پارک را هم در برنامه گردشگری در ییلاقات سیاهکل بگنجانید. آبشار لونک هم از دیگر مناطقی است که دیدن آن خالی از لطف نیست. این آبشار نزدیک جاده است و امکانات رفاهی مانند رستوران نیز در نزدیکی آن واقع شده است.
دیدن ییلاقات دیلمان در ۴۶ کیلومتری سیاهکل را هم بهتر است در برنامه خود بگنجانید. جاده معروف سیاهکل به دیلمان از زیبایی‌های طبیعی و بی‌نظیری است که قطعاً برای همیشه در خاطرتان خواهد ماند.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به ییلاقات سیاهکل


پس از این که حسابی به گشت و گذر پرداختید، حالا نوبت این است که استراحت کنید و برای روزهای بعد انرژی داشته باشید. اقامتگاه‌های بوم‌گردی متعددی در این مناطق وجود دارند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست و خود نیز یک جاذبه گردشگری محسوب می‌شوند. اگر که دوست دارید برای اقامت خود هتل را انتخاب کنید، بهتر است که از هتل‌های لاهیجان بهره ببرید.
فاصله تا اقامتگاه بومگردی تی تی بوم سیاهکل ۱۰ کیلومتر
فاصله تا هتل جهانگردی لاهیجان ۲۰ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است