search
menu

جاهای دیدنی لنگرود

[ پنهان کردن ]
لنگرود کجاست؟
تاریخچه لنگرود را می‌دانید؟
جاهای دیدنی طبیعی لنگرود
پارک‌های دیدنی لنگرود
جاهای دیدنی تاریخی لنگرود
اطراف لنگرود کجا بریم؟
آب‌وهوای لنگرود چطور است؟
بهترین رستوران‌ها و اقامتگاه‌های لنگرود
بهترین رستوران‌های لنگرود
اگر به شمال کشور و استان گیلان سفر کرده باشید، حتماً نام شهر زیبا و سرسبز لنگرود به گوشتان خورده‌ است. این شهر ازآن‌جهت اهمیت ویژه‌ای دارد که علاوه بر زیبایی‌هایی طبیعی، تاریخچه‌ای طولانی نیز دارد که در ادامه‌ی این نوشته به آن خواهیم پرداخت.
شهر لنگرود در کنار دریا و جنگل قرار گرفته و این هم‌جواری طبیعی باعث شده تا لنگرود گزینه‌ی محبوبی برای گردشگران و دوست‌داران طبیعت باشد. نام این شهر از دو بخش «لنگر» به معنی آرامش، سکون و وقار و «رود» تشکیل‌ شده است و در واقع معنی نام آن رود آرام و سکون یافته است.
در ادامه با جاهای دیدنی لنگرود بیشتر آشنا خواهیم شد.
جاهای دیدنی لنگرود

لنگرود کجاست؟


لنگرود یکی از شهرهای استان گیلان و مرکز شهرستانی به همین نام است. این شهر از غرب با لاهیجان و از شرق با رودسر هم‌جوار است. از دل این شهر چندین رودخانه می‌گذرد و چندین پل تاریخی در آن قرار دارد، همچنین به دلیل نزدیکی این شهر به دریای خزر، موقعیت آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و آن را به مقصدی تبدیل کرده که در طول تاریخ موردتوجه سفرنامه نویسان غربی و اروپایی بوده است.
این شهر گیلک‌نشین، دارای آب‌وهوای فوق‌العاده ایست که برای پرورش ابریشم، چای و برنج بسیار مناسب است. رودخانه‌ی بزرگی که از دل این شهر می‌گذرد و پل‌های تاریخی روی آن، باعث شده تا سفرنامه‌نویسی همچون فرانسیس مکنزی، لنگرود را به ونیز ایتالیا تشبیه کند.

تاریخچه لنگرود را می‌دانید؟


برای اولین بار نام لنگرود در اواخر دوره‌ی سلطان محمد که پسر ملک شاه آلب ارسلان بود، در متون تاریخی آمده است. در دوره‌ی صفویان این شهر حوادث بسیاری را از سر گذرانده است. فرار احمدخان که حاکم لاهیجان بود از این شهر و دستگیری اعضای خانواده‌ی او توسط حاکم گیلان که کیافریدون نام داشت‌ و تحویل آن‌ها به شاه‌عباس اول، از مهم‌ترین اتفاقاتی است که در این شهر رخ داده ‌است. از مهم‌ترین علل رونق گرفتن لنگرود، صنعت ابریشم در دوران قاجار و صفویه و دادوستد این کالا با روسیه نیز پرورش کرم‌های ابریشم در این شهر در آن دوران بوده‌ است.
در زمان نادرشاه افشار، لنگرود به‌عنوان پایگاه دریایی و کارخانه‌ی کشتی‌سازی انتخاب می‌شود. نادرشاه برای سرکوب تاتارهای شرق مازندران و همچنین توسعه و پیشرفت تجارت‌های دریایی، شهر لنگرود را به دلیل نزدیکی به دریای خزر و همچنین عبور از انشعابات سفیدرود، برای این امور مهم انتخاب کرد؛ اما پیشرفت‌های اساسی شهرسازی در لنگرود از دوره‌ی رضاشاه شروع شد و با شروع جنگ جهانی دوم روند کندی یافت.
بام خانه‌های این شهر که روی جلگه‌ای سرسبز در مجاورت دریا قرارگرفته است، بافتی تاریخی از جنس سفال دارند. بام‌های سفالی این شهر به ثبت تاریخی نیز درآمده است. بااین‌وجود متأسفانه امروزه چیز زیادی از این بافت باقی نمانده و بام‌های فلزی شیروانی جایگزین بام‌های سفالی شده ‌است.
جاهای دیدنی لنگرود

جاهای دیدنی طبیعی لنگرود


همان‌طور که گفتیم، لنگرود شهری در مجاورت کوه، جنگل و دریاست و همین مسئله باعث شده تا جاذبه‌های طبیعی این شهر از مهم‌ترین دیدنی‌های لنگرود باشند. برای لذت بردن از جاذبه‌های طبیعی لنگرود، تنها کافی است وارد این شهر شوید؛ در همان بدو ورود رودخانه‌ی پرآب میان شهر و منظره‌ی چشم‌نواز سرسبز شالیزارها توجه شما را جلب خواهد کرد. در ادامه مهم‌‌ترین جاذبه‌های طبیعی لنگرود را به شما معرفی خواهیم کرد تا چنانچه با خرید بلیط هواپیما رشت به این منطقه سفر کردید، از این اماکن دیدنی نیز بازدید کنید.

ساحل چمخاله
ساحل چمخاله یکی از دیدنی‌ترین جاهای لنگرود است. این ساحل در سال ۱۳۹۰ به‌عنوان بهترین ساحل استان گیلان برگزیده شد. ساحل چمخاله از زیباترین، کم‌خطرترین و مجهزترین سواحل ماسه‌ای ایران است. این ساحل تا پیش از انقلاب نیز از پرطرفدارترین سواحل و پلاژ‌های شنا در ایران بوده؛ اما پس از انقلاب به دلیل پیشروی دریا به زیر آب رفت. البته چند سال بعد با آرام گرفتن آب دریا، این ساحل دوباره پدیدار شد و محبوبیت خود را باز یافت و امروزه از محبوب‌ترین جاهای دیدنی لنگرود است.

دریاچه لنگرود
دریاچه‌ی لنگرود یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی این شهر است. این دریاچه طبیعتی بکر و آب‌وهوایی تمیز دارد که آن را ویژه و منحصربه‌فرد می‌کند. حیف است اگر به لنگرود بروید و از دریاچه‌ی لنگرود با طبیعت فوق‌العاده و زیبایش دیدن نکنید، در هوای پاکش نفس نکشید و غرق در زیبایی‌هایش نشوید!
جاهای دیدنی لنگرود

تالاب امیر کلایه
تالاب امیرکلایه با وسعتی به اندازه ۱۲۳۰ هکتار و عمقی به اندازه ۸۵ متر، از جاذبه‌های دیدنی لنگرود به شمار می‌آید که زیستگاه جانوران و گیاهان بسیاری است. این تالاب در سال ۱۳۵۴ در کنوانسیون رامسر به دلیل ویژگی‌های مهم زیست‌محیطی‌اش، با نام تالاب امیرکلایه در فهرست تالاب‌های بین‌المللی قرار گرفته است.
از آن‌جایی که این تالاب زیستگاه ۱۱ گونه از آبزیان است و محل گذر هزاران پرنده‌ی مهاجر و همچنین محل رویش گیاهان خاص و متنوع است ازنظر محیط‌زیستی اهمیت ویژه‌ای داشته و تحت نظارت سازمان محیط‌زیست قرار دارد.

دریاچه کومله
دریاچه یا استخر کومله از دیگر جاهای دیدنی لنگرود است که در روستای خوش آب‌وهوا و زیبایی به همین نام قرار دارد. در اطراف این دریاچه امکانات رفاهی متنوعی مانند اسب‌سواری، قایق‌سواری و همچنین رستوران‌های متعدد‌ وجود دارد که این منطقه را به یکی از دیدنی ترین جاهای لنگرود و مقصد مناسبی برای گردشگران تبدیل می‌کند.
ساکنان روستای کومله در کشتزارهای اطراف دریاچه محصولاتی همچون برنج و چای می‌‌کارند و علاوه بر منظره‌ی فوق‌العاده سرسبز و زیبایی که به سبب وجود این کشتزارها در اطراف دریاچه ایجاد می‌شود، محصول چای آن‌ها نیز بسیار باکیفیت است.

تالاب کیاکلایه
اگر به دنبال تالابی می‌گردید که در آن از شدت تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی شگفت‌زده شوید، پیشنهاد ما به شما این است که به تالاب کیاکلایه در شهرستان لنگرود و در شرق شهر املش سری بزنید. این تالاب که در ابتدا ۳۰۰ هکتار وسعت داشته و امروزه به دلیل توسعه‌ی شهرنشینی تنها ۱۵۰ هکتار مساحت دارد، آب موردنیاز برای کار کشاورزان را فراهم می‌کند و به همین دلیل به آن استخر کیاکلایه نیز می‌گویند. تالاب کیاکلایه درگذشته در فصل زمستان میزبان پرندگان مهاجر بسیاری بوده است و ازنظر شهرت و زیبایی با تالابی چون انزلی برابری می‌کند.
جاهای دیدنی لنگرود

شلمان رود
شلمان رود که رود نسبتاً پرآبی است، از کوه‌های ناتشکوه سرچشمه می‌گیرد و درنهایت نیز به دریای خزر می‌ریزد. این رود معروف در مسیر خود از مناطق مختلفی گذر می‌کند. شلمان رود درگذشته محل مهمی برای امرارمعاش ماهیگیران محلی بوده است. البته امروزه نیز ماهیگیران برای صید ماهی به این منطقه سرمی‌زنند. زیبایی و طراوت این منطقه باعث شده تا شلمان رود یکی از مقاصد مهم گردشگران و از جالب‌ترین جاهای دیدنی لنگرود نیز باشد.

تالاب چاف
یکی دیگر از دیدنی های لنگرود در ۱۳ کیلومتری شمال شرق این شهر، تالاب زیبای چاف است. این تالاب با مساحتی به‌اندازه‌ی ۸۰۰ هکتار و آب‌وهوایی معتدل و مرطوب در حاشیه‌ی شهرستان چاف قرارگرفته است. این منطقه از شمال به روستای تازه‌آباد، از شرق به دریای خزر و از غرب و جنوب به روستای چاف می‌رسد و در آن اجازه‌ی هیچ‌گونه صید و شکاری وجود ندارد. اطراف این تالاب بهترین محل برای گردش و کمپ زدن و لذت بردن از طبیعت بکر و زیبای آن است.

آبشار ماهی مشو
آبشار ۱۰ متری و زیبای ماهی مشو با سنگ‌های قرمز حوضچه‌اش که در نوع خود بی‌نظیر هستند، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی لنگرود به شمار می‌آید. از آن‌جایی که در این آبشار و آبگیر پایین آن هیچ‌گونه‌ای از ماهی وجود ندارد، به آن ماهی مشو می‌گویند.
حس طراوت و تازگی اطراف این آبشار و عمق مناسب ۲ متری آن باعث می‌شود که بسیاری از گردشگران به فکر آب‌تنی در آن بیفتند و از این تجربه نهایت لذت را ببرند.
جاهای دیدنی لنگرود

پارک‌های دیدنی لنگرود


یکی از بهترین راه‌هایی که از طریق آن می‌توانید از طبیعت زیبا و سرسبز لنگرود نهایت لذت را ببرید، رفتن به پارک‌های جنگلی این شهر است که در ادامه دو مورد از آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

پارک فجر لنگرود
یکی از بهترین پارک‌هایی که در لنگرود و در تمام استان گیلان می‌توانید به آن سر بزنید، پارک فجر است. این پارک در کنار آبگیر کیاکلایه قرار دارد و در فصل تابستان مملو از نیلوفرهای آبی می‌شود و منظره‌ای شگفت‌انگیز ایجاد می‌کند.
لیلاکوه که از دیگر جاهای دیدنی لنگرود است در نزدیکی این پارک قرار دارد. این پارک با داشتن استخری بزرگ، امکانات بازی کودکان و... یکی از بهترین مکان‌ها برای گذراندن یک عصر دل‌انگیز در لنگرود و محلی مناسب برای دوچرخه‌سواری و قدم زدن است.
جاهای دیدنی لنگرود

پارک جنگلی خرما
یکی دیگر از دیدنی‌های لنگرود، پارک جنگلی خرما با طبیعتی بکر و زیباست. پارک جنگلی خرما، پارکی کوهستانی به شمار می‌آید که رودخانه‌ای نیز از میان آن می‌گذرد و درختان سربه‌فلک‌کشیده‌ی آن منظره‌ای ایجاد کرده‌اند که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. انواع درختان توسکا، انجیلی و لرک در این پارک جنگلی وجود دارند. همچنین جانوران زیبا و پرندگان خوش‌آواز این منطقه از دیگر ویژگی‌هایی هستند که به تنوع زیستی و اهمیت آن افزوده‌اند.
نام این پارک جنگلی از دو بخش «خر» و «مه» گرفته شده است که به معنای آفتاب و مهتاب است. برخی نیز معتقدند که نام آن از اسم خواهر بابک خرم‌الدین که خرما بوده، گرفته شده‌ است. آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی در این پارک جنگلی برای گردشگران و خریداران بلیط هواپیما در دسترس است؛ به همین دلیل محلی عالی برای گذراندن یک روز دوست‌داشتنی در لنگرود است.

جاهای دیدنی تاریخی لنگرود


همان‌طور که اشاره کردیم، لنگرود در تاریخ نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و داستان‌های تاریخی بسیاری را پشت سر گذاشته‌، به همین دلیل طبیعی است که در این شهر، اماکن تاریخی متنوع و مهمی نیز وجود داشته باشد. در ادامه در مورد آن‌ها بیشتر توضیح خواهیم داد.

پل خشتی
در مرکز شهر لنگرود و بر روی رودخانه‌ی سفیدرود، پلی خشتی واقع شده که آن را با نام محلی «خشته پورد» نیز می‌شناسند. این پل خشتی یکی از دیدنی‌ترین جاهای لنگرود و از نمادهای مهم این شهر است. این پل تاریخی در دوره‌ی صفویان به‌وسیله‌ی خشت و آجر ساخته شده است. برخی افراد محلی نیز ساخت این پل را به دوره‌ی تیموری و ایلخانان نیز نسبت می‌دهند. این پل از مهم‌ترین بناهای خشتی در سطح ایران به شمار می‌آید.
پل خشتی لنگرود از یک سطح میانی و دو بخش جانبی شیب‌دار تشکیل‌شده است، طبق اسناد تاریخی این پل در دوره‌های مختلف مرمت و بازسازی شده است. نخستین مرمت این پل در زمان فتحعلی شاه قاجار و به دستور حاجی‌آقا بزرگ منجم‌باشی انجام می‌گیرد که خانه‌ی آبا و اجدادی آن‌ها نیز از دیدنی ترین جاهای لنگرود است.
جاهای دیدنی لنگرود

خانه منجم‌باشی
یکی از آثار برجسته‌ی معماری قاجار در لنگرود، خانه‌ی منجم‌باشی است. این خانه متعلق به فردی به نام موسی منجم‌باشی است که از نوادگان خاندان مشهور منجم‌باشی به شمار می‌آید. این خانواده در دوره‌ی آقا محمدخان قاجار، در گیلان به محبوبیت و نفوذ رسیدند. طبق اسناد تاریخی موسی منجم‌باشی ارتش روس را در روستای پیله داربن رشت، شکست سختی می‌دهد. همچنین گفته شده که بعضی از افراد این خاندان در علم نجوم تخصص داشتند و به همین دلیل این خاندان منجم‌باشی لقب گرفتند.
خانه‌ی منجم‌باشی از خانه‌هایی است که در سبک معماری قاجاری ساخته شده است و شامل بخش‌های مختلفی مانند اندرونی، بیرونی، خلوت‌خانه، مسجد و حمام است. سر در ورودی این خانه شکلی مانند هلال دارد و دارای گچ‌بری‌های ساده‌ای است. این خانه از جذاب‌ترین جاهای دیدنی لنگرود بوده که به ثبت ملی نیز رسیده است به شکلی سنتی با چوب و سفال ساخته شده و طبقه‌ی بالایی آن نیز دارای یک سالن‌ پذیرایی و سه اتاق است.

خانه دریا بیگی
اگر به هنر و معماری علاقه دارید، حتما با رزرو تور مسافرتی به خانه‌ دریا بیگی هم سری بزنید. قدمت این خانه‌ی تاریخی نیز به دوران قاجار باز می‌گردد. این خانه متعلق به یکی از افراد سرشناس گیلان و مقر فرماندهی نیروی دریایی بوده است. این خانه علاوه بر اهمیت تاریخی، زیبایی چشم‌نوازی دارد. خانه دریابیگی، خانه‌ای دوطبقه با ایوان‌های چوبی، گچ‌بری، مقرنس‌کاری، درب‌های چوبی زیبا، اورسی‌های چوبی مشبک و... است که آن را ازنظر هنری و تاریخی ارزشمندتر می‌کند.

بازار لنگرود
اگر به لنگرود سفر می‌کنید، گشت‌وگذار در بازار آن را فراموش نکنید. در بازار لنگرود انواع محصولات خوراکی مرغوب اعم از برنج، چای و ماهی‌های تازه عرضه می‌شود. به‌جز این موارد صنایع‌دستی مردم محلی مانند محصولات حصیری زیبا در این بازار به فروش می‌رسد. در بازار لنگرود می‌توانید بهترین موارد خوراکی محلی و محصولات تولیدشده توسط مردم بومی را خریداری کنید و بهترین سوغاتی‌ها را با خود به خانه ببرید!
جاهای دیدنی لنگرود

مسجد آقا سید حسین
بعد از خرید سوغاتی از بازار لنگرود، اگر به سمت شمال بازار حرکت کنید، با مسجد آقا سید حسین روبرو می‌شوید. این مسجد تاریخی مربوط به دوره کیایی است. مسجد آقا سید حسین دارای ضریحی مشبک و ایوان جانبی است و کاشی‌کاری‌هایی از دوره‌های مختلف تاریخی مانند قاجاریه، صفویه و... در آن قرار دارد. آثاری مانند کتیبه‌هایی از آیات قرآنی و ادعیه، دیوارنگاره‌هایی از واقعه کربلا و گچ‌بری‌هایی از مرثیه‌های محتشم کاشانی، بر ارزش تاریخی و هنری این مسجد افزوده است و باعث شده این مسجد از دیدنی ترین جاهای لنگرود باشد.

اطراف لنگرود کجا بریم؟


علاوه بر جاذبه‌های متنوعی که در لنگرود وجود دارد، اطراف آن نیز مملو از دیدنی‌های مهم و زیباست که به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفر به لنگرود از آن‌ها غافل نشوید!

روستای بلوردکان
روستای بلوردکان، از دیدنی‌ترین جاهای لنگرود است. این روستا در نزدیکی املش قرار گرفته و تنها ۱۲ کیلومتر با جنوب غربی آن فاصله دارد. در این منطقه‌ی بکر و بهشتی رودخانه‌ای پرآب و زیبا قرار دارد که از مهم‌ترین دلایل سرسبزی و زیبایی این منطقه است. درون این منطقه پارک‌های جنگلی، استخرهای طبیعی، آبشارهای زیبا، کاروانسراهای تاریخی و مراتع هلودشت قرار گرفته است که هر گردشگر علاقه‌مند به طبیعتی را به خود جذب می‌کند.
جاهای دیدنی لنگرود

لیلاکوه
لیلاکوه در جنوب غرب لنگرود قرار دارد و به دو دلیل معروف و محبوب است؛ یکی چشم‌انداز زیبا و سرسبزش و دیگری، قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراهای معروف و بسیارش! یکی از معروف‌ترین این قلیان‌سراها، قهوه‌خانه‌ی دیشلمه است. از آن‌جایی که این منطقه در میان ارتفاعات و جنگل‌ها قرار دارد، دارای چشم‌اندازی فوق‌العاده و چشم‌نواز است.

بقعه آقا سید محمد تقی
بقعه آقا سید محمد تقی در روستای کوشالشاه لنگرود قرار گرفته است. آقا سید محمد تقی از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است و بقعه‌ی او که هم‌اکنون در حال بازسازی است، از اماکن زیارتی مهم شهرستان لنگرود به شمار می‌آید. طبق اسناد تاریخی این امامزاده، دارای شجره‌نامه‌ای موثق است.

غار لیاروی
غار لیاروی که یک غار سنگی با عمق ۹۰ متر و دهانه‌ای به‌اندازه‌ی ۲ متر است، یکی از جاذبه‌های دیدنی لنگرود است که به شما پیشنهاد می‌کنیم، حتماً از آن دیدن کنید. این غار در روستای لیارو در ۸ کیلومتری روستای بلوردکان قرار گرفته است. روستای لیارو در مجاورت یک رودخانه قرار دارد و شما پس از عبور از یک سراشیبی تند در این منطقه به دهانه‌ی غار خواهید رسید. از زیبایی‌های این غار، قندیل‌های زیبا و لایه‌های آهکی موجود بر دیواره‌های سنگی این غار است.

روستای فتیده
اگر به دنبال محصولات محلی مرغوب هستید، سری به روستای فتیده بزنید. در این روستا که از توابع بخش مرکزی و از جاهای دیدنی لنگرود است، شما می‌توانید محصولاتی همچون برنج، نیشکر، صیفی‌جات، کنف، ابریشم و لبنیات را باکیفیت بسیار بالا بیابید. این روستا به‌عنوان جلگه‌ای معتدل و مرطوب شناخته می‌شود که مردم آن اغلب به کشاورزی و دامداری مشغول‌اند.
جاهای دیدنی لنگرود

روستای سلوش
سه رودخانه که هر سه لش نام دارند، روستای سلوش را در برگرفته‌اند و به همین علت نیز هست که این روستا با این نام شناخته می‌شود. این روستا که یکی از دیدنی ترین جاهای لنگرود و از زیباترین جاذبه‌های این شهر است، در نیمه‌ی اول سال که آب‌وهوای این منطقه رؤیایی است، میزبان گردشگران بسیاری است. بااین‌وجود روستا سلوش پاییز و زمستان بسیار زیبایی نیز دارد و دیدن این روستا در این دو فصل نیز خالی از لطف نیست.

آب‌وهوای لنگرود چطور است؟


لنگرود از شهرهای پرباران ایران است و آب‌وهوایی معتدل و مرطوب دارد. تابستان‌های لنگرود گرم و شرجی و زمستان‌های آن سرد و مرطوب است. این آب‌وهوا موجب شده تا ساختمان‌ها در لنگرود، بام‌های شیب‌دار و سفالی داشته باشند. این شهر در هر فصلی جذابیت‌های خود را دارد و می‌تواند برای سفر مناسب باشد.
باوجود تمام این نکات، درمجموع می‌توان گفت که بهار و پاییز، زیباترین و مناسب‌ترین فصول برای سفر به این شهر هستند. در این فصول آب‌وهوا معتدل است و رطوبت نیز کاهش یافته است. بااین‌وجود اگر قصد سفر به لنگرود در فصل تابستان را داشتید می‌توانید به مناطق ییلاقی بروید و به رودخانه‌ها و آبشارهای آن سر بزنید که خنکی دل‌چسبی دارند و برای گشت‌وگذار در فصل تابستان بسیار مناسب‌اند.
جاهای دیدنی لنگرود

بهترین رستوران‌ها و اقامتگاه‌های لنگرود


یکی از مهم‌ترین مواردی که در کیفیت سفر ما تأثیر دارد، جایی است که در آن اقامت می‌گزینیم. خوشبختانه در لنگرود، اقامتگاه‌های خوب بسیاری وجود دارد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد و سپس چند رستوران معروف و محبوب را که در آن‌ها می‌توانید غذاهای خوش‌طعم محلی نوش جان کنید، معرفی خواهیم کرد. گفتنی است که برای اجاره ویلا و سوئیت در شمال می‌توانید به سفرمارکت مراجعه کرده و پس از مقایسه گزینه‌های اقامتی مختلف، مکانی مناسب را برای خود رزرو نمایید.

هتل شالیزار لنگرود
هتل ۳ ستاره شالیزار از هتل‌های نسبتاً نوساز لنگرود است که در سال ۱۳۹۳ با ۱۴ باب اتاق و ۷ باب ویلا راه‌اندازی شد. این هتل در ۳ کیلومتری ساحل چمخاله واقع شده‌ است.

هتل‌آپارتمان ساسان لنگرود
هتل‌آپارتمان ساسان یک هتل ۲ ستاره و اقتصادی در لنگرود است که دارای ۴ آپارتمان و امکاناتی همچون تهویه مطبوع، تلویزیون، یخچال، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و حمام است. با اقامت در این هتل می‌توانند از تخفیف تله‌کابین و قایقرانی در دریاچه کومله نیز استفاده کنید.

هتل ستاره دریا چمخاله لنگرود
هتل ستاره دریا، یک هتل ۵ ستاره است که ۵ طبقه دارد. این هتل دارای دو بخش آپارتمانی و ویلایی است و به‌عنوان مجتمع فرهنگی، ورزشی و تجاری نیز شناخته می‌شود.
جاهای دیدنی لنگرود

اقامتگاه ساحلی شایان لنگرود
اقامتگاه ساحلی شایان، در سال ۱۳۸۴ در ساحل شهر چمخاله راه‌اندازی شده است. این اقامتگاه ۲ ستاره، محلی مناسب، دلپذیر و خوش‌منظره برای اقامت مسافران است.

هتل ماندگار چمخاله لنگرود
هتل ماندگار، هتلی ۳ ستاره، شش‌طبقه و دارای ۲۳ اتاق برای پذیرایی از مسافران است. برخی از اتاق‌های این هتل روبه‌دریا و برخی رو به رودخانه هستند و شما با اقامت در این هتل می‌توانید از امکاناتی همچون قایق‌سواری، اسب‌سواری و... نیز بهره‌مند شوید.

بهترین رستوران‌های لنگرود



• کبابی گل شاهی چمخاله
• رستوران ضیافت لنگرود
• آشکده چاشنی
• رستوران سنتی جزیره کومله
• رستوران بزرگ مسلمی
• رستوران شهر سبز
• رستوران پل خشتی
• باغ رستوران سنتی چرچران
• سفره‌خانه سنتی دنیز

کلام آخر
اگر قصد رفتن به سمت شمال کشور و لذت بردن از طبیعت زیبای این منطقه را دارید، یکی از مقاصدی که می‌توانید برای سفر در نظر بگیرید، لنگرود است. جاهای دیدنی لنگرود به‌قدری زیاد و متنوع هستند که شما را با هر سلیقه‌ای راضی خواهد کرد و سفری خاطره‌انگیز را برایتان رقم خواهد زد.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است