search
menu

جزیره لاوان بندر لنگه

[ پنهان کردن ]
درباره جزیره لاوان بندر لنگه
ویژگی های طبیعی و گردشگری
جنبه های اقتصادی جزیره لاوان
جه زمانی برای سفر به جزیره لاوان بندر لنگه مناسب تر است؟
چطور به جزیره لاوان بندر لنگه برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به جزیره لاوان بندر لنگه
جنوب ایران مملو است از مقاصد ناب گردشگری که همین امر سبب شده‌است تا هر ساله به خصوص در فصل بهار میزبان تعداد بسیاری از گردشگران باشد. یکی از شهرهایی که همواره از میان شهرهای ساحلی جنوب مورد استقبال فراوان قرار گرفته است، بندرلنگه در استان هرمزگان است. جاذبه‌های تماشایی این شهر به اندازه‌‌ای است که لقب عروس بنادر ایران را به آن داده‌اند. این شهر سواحل چشم‌نواز و جزایر گوناگونی دارد که از محبوب‌ترین دیدنی‌های آن محسوب می‌شوند. روی هم رفته می‌توان گفت بندر لنگه دربردارنده ۱۴ جزیره مختلف است که هر کدام می‌توانند یک سفر فراموش‌نشدنی را در برنامه ایرانگردی شما رقم بزنند. یکی از مطرح‌ترین جزایر این شهر جزیره لاوان است که سومین جزیره وسیع بر روی آب‌های خلیج فارس بعد از جزایر کیش و قشم، بشمار می‌رود. اگر تا کنون به این جزیره شگفت انگیز سفر نکرده‌اید با ما در این مطلب همراه شوید تا با جاهای دیدنی آن آشنا شوید و در سفر بعدیتان از این جزیره فوق‌العاده دیدن کنید.

درباره جزیره لاوان بندر لنگه


جزیره لاوان در فاصله ۱۴۷ کیلومتری بندرلنگه قرار گرفته است. این جزیره با مساحتی در حدود ۸۱ کیلومتر یکی از جزایر مطرح خلیج فارس است که از توابع لاوان است و در مجاورت منطقه شیبکوه واقع شده‌است. غالب ساکنان این جزیره را عرب زبانان تشکیل می‌دهند. از دیرباز صید مروارید در این جزیره از مشاغل بومیان منطقه محسوب شده‌است و شاید به همین دلیل است که یکی از لقب‌هایی که به بندر لنگه داده‌اند، بندر مروارید است. در سال‌های اخیر مشاغلی مانند صید ماهی و میگو و همچنین کار در مراکز نفتی مستقر در این جزیره نیز به حرفه بومیان افزوده شده‌است. ناگفته نماند که ظرفیت‌های بالای گردشگری در این جزیره نیز می‌تواند مشاغل مربوط به این صنعت را در میان مردم این منطقه رواج دهد.
جزیره لاوان بندر لنگه

چرا بازدید از جزیره لاوان بندر لنگه را پیشنهاد می‌کنیم؟
سومین جزیره بزرگ خلیج فارس است.
مملو از چشم‌اندازهای زیبای طبیعی است.
از حیات وحش بی‌نظیری بهره برده‌است.

ویژگی های طبیعی و گردشگری


جزیره لاوان بندرلنگه به اندازه‌ای زیبا است که توصیف آن بطور تمام و کمال دشوار است. برای درک بخشی از این زیبایی کافی است سواحل شنی جزیره را تصویر کنید که با آب‌های نیلگون خلیج فارس احاطه شده‌اند و آفتاب همیشه تابان جزیره نیز با ایجاد تللو نور بر روی آب‌های خلیج جلوه خاصی به آن بخشیده‌اند. اگر تمایل دارید در آب‌های خلیج فارس شنا کنید می‌توانید سواحل گرت و یا مرجانی را برای این کار در نظر بگیرید. در سال‌های اخیر نیز ساحل اختصاصی شرکت نفت نیز به عنوان یک ساحل تفریحی به این سواحل اضافه شده است که از آن هم جهت آب‌تنی و شنا می‌توان استفاده کرد. با این حال به دلیل میزان بارندگی کم در طول سال، این منطقه دارای شرایط مناسب برای کاشت گیاه نبوده است از این رو فارغ از فضاهای سرسبز و مراتع جنگلی است. صرف نظر از چشم‌اندازه زیبای جزیره لاوان، تنوع گونه‌های حیات وحش در این منطقه نیز جالب توجه است، بطوری که این جزیره با دارا بودن گونه‌های مختلف موجودات دریایی یکی از مناطق مهم شیلات کشور تلقی می‌شود. علاوه بر آن این جزیره زیستگاه اصلی نهنگ‌های دوست داشتنی، گوسفندان وحشی و لاک پشت‌های کم‌یاب پوزه عقابی است. همچنین بیش از ۱۰۰ راس از گونه‌ای از آهوها که به آنها جبیر می‌گویند نیز در این منطقه زندگی می‌کنند. توصیه می‌کنیم اگر به این جزیره شگفت انگیز سفر کردید حتما سری هم به بازار لاوان بزنید تا علا.وه بر گشت و گذار در مغازه‌های بزرگ و کوچک سنتی آن، سوغات این منطقه که بیشتر شامل صنایع دستی می‌شود را هم به یادگار با خود ببرید. در همین حین می‌توانید خودتان را به یک شکم‌گردی حسابی هم دعوت کنید و طعم غذاهای لذیذ محلی نظیر ماهی کباب را نیز بچشید و تجربه سفر خود را در این منطقه تکمیل کنید.

جنبه های اقتصادی جزیره لاوان


صرف نظر از این که جزیره لاوان یکی از زیباترین مناطق گردشگری ایران است، این جزیره از منظر اقتصادی نیز حائز اهمیت است. از قدیم ایام این جزیره مرکز اصلی صید انواع ماهی و میگو بوده‌است و با صادرات در این زمینه نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقه ایفا کرده‌است. ناگفته نماند که سال‌ها پیش صید مروارید نیز رواج داشت اما رفته رفته از میزان آن کاسته شد. همانند بسیاری از مناطق جنوبی دیگر در کشورمان، جزیره لاوان نیز در منطقه نفت خیزی قرار دارد و مسلم است که از این نظر جزو مناطق ویژه اقتصادی محسوب می‌شود. ذخایر عظیم نفت و گاز در این جزیره منجر به تاسیس واحدهای پتروشیمی و شرکت‌های تامین سوخت شده است.

جه زمانی برای سفر به جزیره لاوان بندر لنگه مناسب تر است؟


واضح است که مناطق جنوبی کشور اغلب دارای آب و هوای خشک و گرم هستند، جزیره لاوان بندر لنگه نیز از این قاعده مستثنی نیست. شرایط آب و هوای این جزیره گرمسیر سفر به آن را در تابستان با دشواری‌هایی همراه کرده است اما در عوض در فصل زمستان یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر بشمار می‌رود. در واقع از اوایل پاییز تا اواخر زمستان بهترین زمان برای سفر به این جزیره رویایی است.
جزیره لاوان بندر لنگه

چطور به جزیره لاوان بندر لنگه برویم؟


بهترین مسیر دستیابی به جزیره لاوان از طریق بندر مقام است. هرچند فرودگاه لاوان دارای مسیرهای پروازی مختلف به شهرهای دیگر است اما در صورتی که امکان خرید بلیط هواپیما برای شهر مبدا مورد نظر شما فراهم نبود می‌توانید بلیط هواپیما بندرلنگه را تهیه کنید. پس از رسیدن به بندرلنگه با طی مسافتی در حدود ۱۷۰ کیلومتر به بندر مقام برسید. از آنجا که دستیابی به جزیره فقط از طریق مسیر دریایی امکان‌پذیر است، در بندر مقام لازم است به اسکله اصلی بندر بروید، در آنجا قایق‌های متعددی وجود دارند که شما را طی ۳۰ دقیقه قایق سواری بر روی خلیج فارس به جزیره لاوان می‌رسانند. از این طریق می‌توانید در طول مسیر به عکاسی از خلیج فارس مشغول شوید و خاطره‌ای به یاد ماندنی از قایق سواری را برای خود ایجاد کنید. همچنین می‌توانید مقاله چگونه از کیش به جزایر جنوبی کشور برویم؟ را در سفرمارکت مطالعه کنید.

جاهای دیدنی نزدیک به جزیره لاوان بندر لنگه


فاصله تا اقامتگاه اختصاصی پالایشگاه لاوان: ۱۰.۱ کیلومتر
فاصله تا اقامتگاه کاروان: ۱۱.۹ کیلومتر
فاصله تا ساحل مرجانی: ۱۱.۸ کیلومتر
فاصله تا ساحل گرت: ۱۲.۹ کیلومتر
فاصله تا فرودگاه لاوان: ۱۳.۹ کیلومتر
فاصله تا پارک ساحلی بوستان نفت: ۱۳.۹ کیلومتر
فاصله تا کمپ مسکونی پارسیان: ۱۴.۱ کیلومتر
فاصله تا اقامتگاه بوم گردی لاوان: ۱۵ کیلومتر

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است