search
menu

ماهیگیری در کیش

[ پنهان کردن ]
ماهیگیری را از کجا شروع کنیم؟
فواید ماهیگیری تفریحی
چند توصیه برای تهیه لوازم ماهیگیری
ماهیگیری حرفه‌ای در کیش
بهترین فصل برای ماهیگیری در کیش
بهترین ساعات ماهگیری
ماهگیری؛ یک تفریح روح بخش
سواحل دیدنی کیش
کیش؛ قدیمی‌ترین جزیره خلیج‌فارس است که تفریحات مهیجی را در اختیار گردشگران می‌گذارد که با خرید بلیط هواپیما به آن سفر می‌کنند. تفریحات آبی مانند اسکوتر زیر دریایی، غواصی، شاتل، پدل بورد و ... جاذبه‌های دیدنی و توریستی که همگی باعث شده‌اند این جزیره به یکی از قطب‌های گردشگری ایران تبدیل شود. یکی از برجسته‌ترین تفریحات در این جزیره‌ی دوست‌داشتنی، ماهیگیری است. اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان به حوزه ماهیگیری و صید ماهی‌های گوناگون هستید و یا می‌خواهید برای اولین بار این فعالیت جذاب و سرگرم‌کننده را امتحان کنید توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این یادداشت از سفر مارکت قصد داریم به بررسی جنبه‌های مختلف این تفریح جذاب و آزاد در آب‌های جزیره‌ی کیش بپردازیم.
ماهیگیری در کیش

ماهیگیری را از کجا شروع کنیم؟


اگر این تجربه اول شما از ماهیگیری در کیش باشد؛ احتمالاً اولین سؤالی که در ذهن شما نقش می‌بندد آماده‌سازی لوازم موردنیاز برای شروع صید است. در پاسخ به این سؤال باید گفت که گردشگران برای شروع تنها به یک قلاب ساده ماهیگیری احتیاج دارند تا بتوانند مهارت خود را در این حیطه بسنجند. در کنار قلاب ماهیگیری نیاز به طعمه هم دارید. طعمه‌هایی نظیر میگو، ماهی مرکب، مید و حشینه که برای جذب ماهی‌های دیگر باید آویزان قلاب کنید. در این جزیره فروشگاه‌های ورزشی و لوازم صیادی زیادی وجود دارد که می‌توان وسایل موردنیاز صید ماهی را از آن‌ها تهیه کرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید چیزی حدود ۹۰ درصد از خط ساحلی این جزیره برای انجام تفریحاتی مثل ماهیگیری قابل دسترس بوده و به همین خاطر هر کجا که دوست داشتید می‌توانید بایستید و قلابتان را داخل دریا بی اندازید. این خط ساحلی کاملاً پاک‌سازی‌شده و از ایمنی بالایی برخوردار است. در این مکان، خبری از کوسه‌ها و آبزیان سمی یا خطرناک نیست پس با توجه به خط وسیع ساحلی می‌توانید بهترین و بکرترین منطقه را برای ماهیگیری خود انتخاب کنید و از تفریح خود نهایت لذت را ببرید.

فواید ماهیگیری تفریحی


سال‌ها پیش ماهیگیری از طریق نیزه‌های تیز انجام می‌گرفت و فعالیتی سخت بود اما امروزه باوجود لوازم ساده ماهیگیری، افراد می‌توانند به‌راحتی برای گذراندن اوقات فراغت خود به این کار بپردازند. یکی از مهم‌ترین عوامل روی آوردن افراد به ماهیگیری، دور کردن استرس ذهنی و تنش‌های فکری است. دانشمندان بر این باورند که ماهیگیری تفریحی، علاوه بر از بین بردن استرس می‌تواند از لحاظ روحی و جسمی شما را آرام کند. پس اگر می‌خواهید مدیتیشن کنید و زمانی را به ارتقای مهارت ارتباطی بگذرانید حتماً یک بار هم که شده ماهیگیری را امتحان کنید.

چند توصیه برای تهیه لوازم ماهیگیری


اگر فرد ماهیگیر سن و قدرت کمتری دارد می‌توانید برای او از ترکیب میله و قرقره استفاده کنید. توجه داشته باشید که اندازه میله کاملاً اندازه دستان او باشد. بهتر است سایز قلاب‌ها ۶ و یا ۱۰ باشد. از موارد دیگری که برای این کار نیاز دارید: یک انبردست برای جدا کردن قلاب از ماهی و چوب‌پنبه پلاستیکی برای فهمیدن زمان به تله افتادن ماهی است.

ماهیگیری حرفه‌ای در کیش


پس از داغ شدن جاذبه ماهیگیری در کیش، کلوپ‌های متعددی در سواحل این جزیره به‌منظور ارائه آموزش و خدمات ماهیگیری تأسیس شده‌اند که می‌توانید با اخذ بلیت از این کلوپ‌ها دوره‌های حرفه‌ای ماهیگیری را بگذرانید و لذت ماهیگیری به بهترین شیوه را بچشید. لازم به ذکر است در این کلوپ‌ها روش‌های صید بر اساس نوع ماهی انتخاب می‌شود که از متداول‌ترین راه‌ها برای ماهیگیری: از طریق گرگور (قفسی از جنس سیم و پلاستیک برای صید ماهی)، قلاب، تور ماهیگیری، صاروخ و ترولینگ است. ماهی‌هایی که با کمک ماهیگیران، موفق به صید آن‌ها خواهید شد عبارت‌اند از: گرفه و زل، جت، سه کله، کافر، هوور، جاش سال، حلالی، هامور، کوسه، شهری، ماهی سرخو، ساردین و... . ناگفته نماند این ماهی‌ها هر کدام در عمق متفاوتی از دریا زندگی می‌کنند و بدون اطلاع از زیست‌گاه و یا زمان حرکت آن‌ها قادر به صیدشان نیستید.

بهترین فصل برای ماهیگیری در کیش


کیش یکی از توابع استان هرمزگان واقع در جنوب ایران با آب و هوای به‌شدت شرجی و گرم است. ماهی‌ها در فصول گرم به اعماق آب‌ها می‌روند تا از گرمای ۵۰ درجه‌ای ساحلی به دور باشند به همین خاطر بهترین فصل برای ماهیگیری تفریحی در کیش، فصل زمستان است. در این فصل دیگر نیازی نیست برای صید ماهی‌های ارزشمندتر با کشتی‌های ماهیگیری به وسط دریا بروید، در سرمای زمستانی، ماهی‌ها برای لمس هوای گرم‌تر به نزدیک ساحل می‌آیند در این صورت به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را صید کنید. لازم به ذکر است ماهگیری فقط در پاییز و زمستان آزاد بوده و در سایر مواقع سال ممنوع است. پس اگر قصد ماهگیری در کیش را دارید ۶ ماهه دوم سال را برای سفر به این جزیره زیبا انتخاب کنید.
ماهیگیری در کیش

بهترین ساعات ماهگیری


زمانی که خورشید به‌تازگی طلوع کرده و هنگامی که غروب می‌کند می‌توانید در کنار ساحل با قلاب ماهیگیری‌تان به صید ماهی مشغول شوید. در این ساعات شاهد آب و هوای ملایم‌تر و خنک‌تری در کیش هستیم به همین خاطر ماهی‌های بیشتری به نزدیک سطح آب شنا می‌کنند و شما می‌توانید بسیاری از ماهی‌های زینتی و خوراکی را در قلاب خود گرفتار کنید. ناگفته نماند در ساعات اولیه صبح یعنی از ساعت ۴ تا ۷ صبح آب دریا بالا آمده و به اصلاح «مد» اتفاق می‌افتد مفیدترین زمان ماهیگیری است.

ماهگیری؛ یک تفریح روح بخش


رقابت در بازی‌های دوستانه همیشه جزو بهترین تفریح‌ها بوده و بیشترین طرفدار را دارد؛ زیرا در کنار بازی و خوش گذرانی، قابلیت‌های نهفته افراد نیز آشکار شده و خود را در جنبه‌های مختلف می‌سنجد. ماهیگیری؛ تفریحی به نسبت تازه و جدید است که می‌توانید آن را در کنار هم‌سفران خود به‌عنوان یک بازی در نظر بگیرید و اوقات خوشی را سپری کنید. ماهیگیری سراسر تجربه و صبر است. برای این کار عجله نکنید باحوصله باشید و طعمه ماهی را بر سر قلاب آویزان کنید، قلابتان را داخل دریا بی اندازید، کلاه معروف سفرتان را روی سر بگذارید، نگاهتان را به منظره زیبای پیش رویتان بسپارید و اکسیژن فضا را جذب کنید. دیگر همه چیز برای ساعتی آرامش و اوقات خوش مهیاست. البته قبل از هر چیز مشخص کنید که شام امشب را مهمان چه کسی هستید؟! آن دوستتان که ماهی‌های زیادتری گرفته؟ یا آن رفیقی که ماهی کمتری عایدش شده؟!

سواحل دیدنی کیش


قطعاً می‌دانید که این جزیره زیبا خط ساحلی متنوع همراه با جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد اما هیچ‌یک از این سواحل، به‌اندازه مجسمه غول‌پیکر مرد ماهیگیر که به همین عنوان در ساحل نصب‌شده، توجه گردشگران را به خود جلب نکرده است. این مجسمه ۱۲ متری دومین مجسمه فیگوراتیو ایران از نظر سایز است. این ساحل در ضلع شرقی جزیره بوده و با پوشش گیاهی خاص و جذاب خود، فضایی بی‌نظیر و حیرت‌آور را به رخ چشمان ما می‌کشد. در این پارک ساحلی آلاچیق‌های زیادی قرار داده شده تا بتوانید به دور از تنش‌های زندگی صنعتی، زمانی را صرف آرامش خود کنید.


کلام آخر
ماهیگیری یکی از تفریحات پرطرفدار و آرامش‌بخش است که در جزیره زیبای کیش برای عموم آزاد است. شما می‌توانید تنها با یک قلاب ماهیگیری در ساحل نیلگون و شفاف خلیج‌فارس به صید ماهی بپردازید و در کنار آن از چشم‌انداز فیروزه‌ای و غروب آفتاب لذت ببرید. برای این کار به مهارت خاصی احتیاج ندارید کافی است صبر و حوصله لازم را برای ماهیگیری داشته باشید. قلاب و طعمه صید را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم صیادی تهیه نمایید. علاوه بر این برای گشت و گذار قبل از ماهیگیری می‌توانید به بازار سفین قدیم، خیابان بازار ماهی، لوازم ماهیگیری و دریایی ابراهیمی و... سری بزنید. البته اگر نتوانستید طعمه‌ای تهیه کنید ماهی‌ها را می‌توانید با یک خمیر ساده گول بزنید!

امیدواریم که این مقاله برایتان مفید بوده باشد و بتوانید یک سفر شگفت‌انگیز را برای خود و هم‌سفرانتان رقم بزنید. اگر قصد مسافرت به این جزیره توریستی و جذاب را دارید می‌توانید ارزانترین بلیط کیش را در سفر مارکت پیدا کرده و به با نازل‌ترین قیمت، هتل و اقامتگاهتان را رزرو کنید. البته اگر به تورهای ایران‌گردی نیز علاقه‌مندید باز هم با سفرمارکت می‌توانید همراه بهترین تورهای لحظه آخری کیش شوید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است