search
menu
فرانکفورت keyboard_arrow_down close

فرانکفورت

hotel
هتل های فرانکفورت ۱۱

درباره فرانکفورت

فرانکفورت بزرگترین شهر و مرکز ایالت هسه آلمان است که در زبان آلمانی به صورت «فرانکفورت در کنار ماین» نامیده می‌شود. زیرا رود ماین از این شهر گذر کرده و همین، هویت تاریخی فرانکفورت را پدید آورده است. فرانکفورت با بیش از ۷۵۰ هزار نفر جمعیت، تبدیل به پنجمین شهر بزرگ آلمان شده است. فرانکفورت یکی از پرتنوع‌ترین جوامع شهری آلمان به شمار می‌رود و از سوی دیگر از شهرهای کلیدی قاره اروپا در زمینه فرهنگ، اقتصاد و ورزش است. بانک مرکزی اتحادیه اروپا در شهر فرانکفورت است و یکی از نقاط مهم بازرگانی و اقتصاد این قاره به شمار می‌رود.
اکنون فرانکفورت شهری است مهاجرپذیر که اقوام و ادیان مختلفی را از سرتاسر جهان میزبانی می‌کند. فرانکفورت به سبب زیبایی، توسعه یافتگی و امکانات فراوانش از شهرهای گردشگرپذیر آلمان از دید گردشگری و هم از دید بازرگانی به شمار می‌رود.
فرانکفورت

تاریخ و پیشینه فرانکفورت


شهر فرانکفورت نامش را به مانند کشور فرانسه، از قوم فرانک که در این منطقه زندگی می‌کرده‌اند گرفته است. در سده اول میلادی رومیان کنترل این شهر را بر عهده داشتند. فرانکفورت تا مدت‌ها شهری مستقل بود تا زمانی که بخشی از امپراتوری پروس شد. پس از فراز و فرودهای بسیار و شکل‌گیری کشور آلمان، فرانکفورت از شهرهای مهم این کشور بود. پس از شکست در جنگ جهانی دوم، تا زمان اتحاد دو آلمان، فرانکفورت مرکز آلمان غربی بود. اکنون فرانکفورت به سبب نقش اقتصادی در زمینه بورس اوراق بهادار و امور بانکی در سطح آلمان و اروپا شناخته می‌شود.

آب و هوای فرانکفورت


فرانکفورت دارای آب و هوای نسبتا معتدل در نیمکره شمالی است. به همین سبب زمستان‌هایی نسبتا سرد و تابستان‌هایی گرم را تجربه می‌کند. به همین سبب فرانکفورت از جمله کشورهایی است که بهار و پاییز معتدلی را تجربه می‌کنند و این فصل ها بهترین زمان سفر به آن است.

جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری فرانکفورت


فرانکفورت در طول جنگ جهانی دوم آسیب‌های فراوانی دید. اما بلافاصله پس از پایان جنگ، آلمان‌ها با روحیه سازندگی خاص خودشان بخش‌های تاریخی را به موازات بخش‌های صنعتی و بازرگانی بازسازی کردند. اکنون شما در شهر فرانکفورت مجموعه ای از آثار تاریخی به دقت بازسازی شده را شاهد هستید که تصویری از گذشته فرانکفورت را به نمایش می‌گذارند. خانه گوته شاعر بزرگ آلمانی که اکنون تبدیل به موزه شده است و کلیساها و خانه های تاریخی که معماری باستانی این شهر را به نمایش می‌گذارند و در مجموعه رومر قرار دارند، از این جمله هستند. همچنین طبیعت سرسبز آلمان را می‌توانید در این شهر که از هم‌نشینی با رود ماین هم برخوردار است ببینید. پارک های شهری و جنگل های متعددی در داخل و پیرامون شهر در دسترس است و به جذابیت فرانکفورت افزوده‌اند.
فرانکفورت

رویدادها و جشنواره های فرهنگی و نمایشگاهی فرانکفورت


فرانکفورت به دلیل اهمیت اقتصادی که در قاره اروپا دارد، از دید برگزاری نمایشگاه‌های تجاری و فرهنگی، بسیار موفق عمل کرده است. نمایشگاه کتاب فرانکفورت، بزرگترین نمایشگاه کتاب جهان است که در این شهر برگزار می‌شود. نمایشگاه ماشین و اتومبیل فرانکفورت هم بزرگترین نمایشگاه در نوع خود در سرتاسر جهان است. مرکز نمایشگاهی مسه فرانکفورت، یکی از بزرگترین مجموعه های نمایشگاهی اروپا و جهان است که هر ساله نمایشگاه‌های مختلفی را میزبانی می‌کند.

فرودگاه فرانکفورت


فرودگاه فرانکفورت ماین (Frankfurt am Main Airport) پنجمین فرودگاه بزرگ کشور آلمان و یکی از بزرگترین فرودگاه‌های تجاری و بازرگانی جهان است. فرودگاه فرانکفورت، آشیانه اصلی خطوط هواپیمایی لوفت‌هانزا است. فرودگاه فرانکفورت از دید ترافیک و رفت و آمد مسافران، شلوغ‌ترین فرودگاه آلمان و چهارمین فرودگاه پرتردد اروپا به شمار می‌رود. اگر شما با خرید بلیط هواپیما فرانکفورت به این شهر سفر کنید، هواپیما شما در این فرودگاه بر زمین خواهد نشست و شما هم یکی از بیش از ۶۰ میلیون نفری خواهید بود که در هر سال از فرودگاه فرانکفورت استفاده می‌کنند.

دیدنی های فرانکفورت